Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 augustus 2008, 03:37   #1
Zoethout002
Schepen

Zoethout002's schermafbeelding

Standaard De islam is een belediging voor Allah

Ik ben voor het herstellen van de religie omtrend Allah

De echte religie van Allah

LAR - AKKAD

Zo is de naam LAR nauw verbonden met LAT, de ALLATU van de Babyloniërs. Deze Maangodin werd vooral vereerd in de Ka'Aba, Mekka, waar 7 Hogepriesteressen rondom een linggam-achtig massief hoog gesteente, uit de Cosmos gevallen, dansten in een spiraalvorm, en hun rituelen uitvoerden.
Dat deze over de spirituele werelden handelden, behoeft geen toenadering. Uit de Romeinse cultuur weten wij, dat de Romeinse Godin LARA een verkorting was voor ACCA LARENTIA, de Moeder der "Lares", ofwel de huishoudende geesten/spirits. Deze werden geëerd tijdens de jaarlijkse Larentalia, een festival die ver terug grijpt naar vóór-Romeinse tijden. En zou te maken hebben met de voorouderlijke geesten die vooral gunstig gestemd dienden te worden ! Met het Maanfeest ...

De naam AKKA/ACCA werd ontleend aan de Godin van AKKAD, ook wel De Oude Vrouw, De Grootmoeder of De Vroedvrouw, toen bekend als de "Water-trekster, Zij die de Goden geboren liet worden uit de Oudste Diepten", en een vrouwelijk equivalent voor de latere Aquarius, Waterman. ( overigens betekent AKKAD thans de "Een/Eerste/Eerst-opkomende" )
Ook in Midden-Amerika kende men deze vorm en heette de ACAT/AKNA, vermoedelijk door de Akkadiërs meegenomen en vermengd met de daar heersende Indiaanse tradities.

De symboliek van De Oude Vrouw stamt uit de tijden van de Tripple-Goddess, de Drievoudige Godin, ofwel de Maagd- Huwbare Vrouw - Oude Vrouw. Deze werd beleefd vanwege de 3 phasen van de Maan, en betreft dus de Maan-Godin in de meest oorspronkelijke vorm. De triade moet uit de tweevoudige Godin afkomstig zijn geweest, die de Moeder/Vrouw en Dochter/Maagd betrof. Beroemd zijn de Demeter en Kore/Persephone overleveringen ...
De Oude Vrouw werd in Mekka vereerd in de vorm van een zwarte metereoliet, die daar was terecht gekomen. Ooit zou deze steen wit geweest zijn, doch door de zonden van de mens is deze zwart geworden, vertellen de overleveringen in die tijden, later overgenomen door de Islamieten !

AL-LAT werd het land genoemd waar de Ka'Aba vereerd werd, en was de Maan-Vorstin/Godin, die samen met Q'RE ( lees Kore ), de Maagd en AL-UZZA, de Machtige, de toenmalige triade vormde, beroemd als de MANAT, de Drievoudige Maan.
AL-LAT was de Koningin van de Hemel, en het is moeilijk te bewijzen, dat zij de "Moeder van ALLAH" was. Vooral de Mohammedanen hebben dit nooit kunnen verwerken, en de énige erfenis die nagelaten is uit deze oude wereld, is de Islamitische kalender, die geheel volgens de loop van de Maan betreft ...

Citaat:
Mentioned in the Qur'an (Sura 53:20), al-Lāt (Arabic: اللَّات) was a pre-Islamic Arabian goddess who was one of the three chief goddesses of Mecca.

http://en.wikipedia.org/wiki/Allat
Citaat:
Al-Uzza

Mentioned in the Qur'an (Sura 53:20), al-‘Uzzā "the Mightiest One" or "the strong" (derived from the root ʕzz) was a pre-Islamic Arabian fertility goddess who was one of the three chief goddesses of Mecca. Uzzā was worshipped by the Nabataeans, who equated her with the Greek goddess Aphrodite Urania (Roman Venus Caelestis). A stone cube at aṭ-Ṭā’if (near Mecca) was held sacred as part of her cult.

http://en.wikipedia.org/wiki/Uzza

Al-Uzza
http://www.thaliatook.com/AMGG/al-uzza.html

Citaat:
The Goddesses Al-Uzza, Al-Lat and Menat formed a triad in pre-Islamic Arabia. They were widely worshipped: from Nabatean Petra in the North to the legendary Kingdoms of Arabia Felix in the South, including Saba, the Biblical Sheba; as far east as Iran and Palmyra; and the three of them were very popular Goddesses in Mecca at the time of Mohammed. From left they are: Al-Uzza, whose name means "The Mighty One", the Goddess of the Morning Star; Al-Lat, the Mother, whose name means simply "The Goddess", as Al-Lah simply means "The God"; and Manat, Crone-goddess of Fate or Time. Sometimes the three of them are referred to as the daughters of Al-Lah; sometimes Manat and Al-Lat are considered daughters of Al-Uzza.

Al-Uzza, "the Strong One", was one of the most venerated Arab Deities, and the Goddess of the morning and evening star, Venus. She had a temple at Petra (though which one that was has not been determined), and may well have been the patron Goddess of that city. Isaac of Antioch (a writer of the 5th century CE) calls Her Beltis ("Lady", a title shared by many other Semitic Goddesses), and Kaukabta, "the Star". He also says that women would invoke Al-Uzza from the rooftops, a form of worship appropriate to a Star Goddess. St. Epiphanius of the 4th century CE calls Her the mother of Dusares, the local mountain God, calling Her by the title Chaamu or Chalmous, meaning "young girl or virgin". She has connections with the acacia tree, and Her sanctuary at Nakhlah had three acacias in which She was believed to descend. She has much in common with Ishtar and Astarte as Morning and Evening Star Goddesses—they all have aspects of both Love and War Goddess, and big cats were sacred to Them. She is shown here armed as a bellatrix, standing before an acacia tree, with a caracal, or desert lynx. She was associated by the Greeks with their Aphrodite Urania, "Heavenly Aphrodite".

Al-Lat, whose name is a contraction of al-Illahat, "the Goddess", is mentioned by Herodotus as Alilat, whom he identifies with Aphrodite. She is sometimes also equated with Athene, and is called "the Mother of the Gods", or "Greatest of All". She is a Goddess of Springtime and Fertility, the Earth-Goddess who brings prosperity. She and Al-Uzza were sometimes confused, and it seems that as one gained in popularity in one area the other's popularity diminished. The sun in Arabia was called Shams and considered feminine, and may represent an aspect of Al-Lat. She had a sanctuary in the town of Ta'if, east of Mecca, and was known from Arabia to Iran. Her symbol is the crescent moon (sometimes shown with the sun disk resting in its crescent), and the gold necklace She wears is from a pendant identified to Her. As a Fertility-Goddess She bears a sheaf of wheat; and in Her hand She holds a small lump of frankincense, as Her emblem is found carved on many incense-holders.

Manat or Manawayat derives Her name from Arabic maniya, "fate, destruction, doom, death", or menata, "part, portion, that which is alloted". She is a very ancient Deity and Her cult may precede both Al-Uzza's and Al-Lat's. Her cult was widespread, though She was particularly worshipped as a black stone at Quidaid, near Mecca. She is connected with the great pilgrimage, as Her sanctuary was the starting point for several tribes. She is known from Nabatean inscriptions, and tombs were placed under Her protection, asking Her to curse violators. She is accordingly a Goddess of Death, and Maniya (Death personified) is mentioned in poetry as actively bringing a person to his or her grave, holding out the cup of death. She is shown as an old woman with a cup, and the symbols at the bottom of Her gown spell Her name in Sabaic (which does not use vowels and is written right to left), M-n-t. The waning moon is shown over Her head as the symbol of the Crone-Goddess of Death.

http://www.thaliatook.com/AMGG/arabtriple.html
Hier ook een heel stuk erover:
Roots of allah...and islam..!
http://www.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=40925

Overblijfselen van tempels:

Al-Uzza
http://www.atlastours.net/jordan/petra_map.html

Er is zoveel over dat ik het onmogelijk hier allemaal kan plaatsen maar ik heb hiermee een basis geplaatst zodat mensen op eigen onderzoek kunnen gaan.

Ik heb trouwens ooit youtubes van verschillende Arabieren gezien die tegen de islam zijn en voor het herstel zijn van hun echte religie en cultuur, dus het leeft gelukkig toch nog onder hun al is het heel erg klein.

Nog wat extra linkjes:

Al'lat - the Goddess of the Black Stone
http://www.indigogroup.co.uk/edge/blston2.htm

Arab Religion before Islam
http://sakina.wikidot.com/arabian-deities

En als laatste promoot ik dit project:
The Sakina Ka'aba (Kaaba) is an emergent evolving sacred space, recreating the religious and sexual freedom of the original Ka'aba of Mecca, which everyone can contribute to and enrich.

It's purpose and presence is to regain the spirit of religious diversity and respect for the sacred feminine, which was lost when Muhammad cursed al-Lat, al-Uzza and Manat, beloved in the environs of Mecca.

Before Islam, the Ka'aba was a holy shrine where all religions were respected.

http://sakina.wikidot.com/

Zo ziet Allah eruit:
Oud 9 augustus 2008, 09:52   #2
zeddie
Banneling

Standaard

Allah is a Sanskrit word. In Sanskrit Allah, Akka and Amba
are synonymous. They signify goddess or mother. The term
Allah appears in Sanskrit chants while invoking goddess Durga,
i.e., Bhavani. The Islamic word Allah for God is therefore not
an innovation but the ancient Sanskrit appellation retained and
continued to be used by Islam.

As the pilgrim proceeds toward Mecca he is asked to shave
his head and beard and to don a special sacred attire. This
consists of two seamless sheets of white cloth One is to be worn
round the waist and the other over the shoulders. Both these rites
are remnants of the old Vedic practice of entering Hindu shrines,
clean shaven and with holy seamless spotless white sheets. The
main shrine in Mecca which houses the Shiv emblem is known as
the Kaaba. It is clothed in a black shroud. This custom had also
originated from the days when it was thought necessary to
discourage its recapture. According to Encyclopedia Britannica
and Islamia, the Kaaba had 360 images. Traditional accounts
mention that one of the deities among the 360 images destroyed,
when the shrine was stormed, was that of Saturn, another was the
moon and yet another one called Allah. In India, the practice of
Navagraha Puja that is worship of the nine planets is still in
vogue. Two of these nine are the Saturn and the moon. Besides,
the moon is always associated with Lord Shankar. A Crescent is
always painted across the forehead of the Shiv emblem. Since the
presiding deity at the Kaaba shrine was Lord Shiv, i.e., Shankar
the crescent was also painted on it. It is that crescent which is
now adopted as a religious symbol of Islam. Another Hindu
tradition is that wherever there is a Shiv shrine the sacred stream
of Ganga that is the Ganges must also coexist. True to that
tradition a sacred fount exists near the Kaaba. Its water is held
sacred because it was regarded as but another Ganga since pre-
Islamic times. Muslim pilgrims visiting the Kaaba shrine go
around it seven times; in no other mosque does this
perambulation prevail. Hindu invariably perambulate is still
meticulously observed.

Mekha in Sanskrit signifies a sacrificial fire. Since Vedic
fire worship was prevalent all over West Asia in pre-Islamic day, Makha signifies the place which had an important shrine of fire worship.
Coinciding with the annual pilgrimage of huge bazaars used to
spring up in Makha, i.e., Mecca since time immemorial. The
annual pilgrimage of Muslims to Mecca is not at all an
innovation but a continuation of the ancient pilgrimage.

GreetzZ
zeddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 23:48   #3
Zoethout002
Schepen

Standaard

Arabian mythology

Wikipedia heeft voor een deel van de pre-islam Arabische goden pagina's gemaakt:

Pre-Islamic Arabian gods

Abgal
Aglibol
Al-Qaum
al-Lāt, al-'Ilāhat
Astarte
Atargatis (Syrian)
Beelshamen
Bēl, Baʕl, Bēl-�*amīn
Bes (Egypto-Arabic)
Dhu'l-Halasa
Dusares, Dhu Sharā'
Ēl, Ilāh (NW Semitic)
Ištar, Athtar
Malakbel
Manāt
Manaf
Nabū, Nebo
Nergal
Orotalt
Shams, Samas
Sīn, Nanna-Suen
ʕUzzā
Wadd
Ya'uq
Yaghūth
Yarhibol/Malakbel

http://en.wikipedia.org/wiki/Arabian_mythology

Pre-Islamic Arabia

http://en.wikipedia.org/wiki/Ancient_Arabia
Oud 27 augustus 2008, 00:32   #4
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Ik kan me enkel aansluiten met wat er hier gezegd wordt. Mijn respect gaat uit naar de drievoudige godin en ik aanbid ze meer vanuit de Keltische traditie, maar ik geloof inderdaad eerder dat een demon haar van haar sokkel wil rukken, dan dat enig mens of geloof daar iets mee te maken heeft.

De islam is inderdaad net als het jodendom en het christendom gebaseerd op schrijfsels van wereldlijke leiders, die hun macht wilden bevestigen en niet op die van bovennatuurlijke wezens.
Het zit vol tekortkomingen en valse grootheidswaan om die te bedekken en anderen ervan te beschuldigen.
Oud 27 augustus 2008, 14:10   #5
Another Jack
Banneling

Standaard

Wel, dat is dan vooral hun probleem zou ik denken.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2008, 14:13   #6
abou Anis
Minister-President

Standaard

Een achterhaald gegeven door een ander achterhaald gegeven vervangen, dat zal ons vooruithelpen ja
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2008, 17:13   #7
Zoethout002
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Een achterhaald gegeven door een ander achterhaald gegeven vervangen, dat zal ons vooruithelpen ja
Jouw communisme is een oud en achterhaald idee van notabene twee eeuwen geleden, conservatist, maar goed ik wil niet oftopic gaan dus als je wilt reageren aub een tweede topic openen, deze topic wil ik behouden als een geschiedenis topic.

Laatst gewijzigd door Zoethout002 : 27 augustus 2008 om 17:16.
Zoethout002 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2008, 21:44   #8
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zoethout002 Bekijk bericht
Jouw communisme is een oud en achterhaald idee van notabene twee eeuwen geleden, conservatist, maar goed ik wil niet oftopic gaan dus als je wilt reageren aub een tweede topic openen, deze topic wil ik behouden als een geschiedenis topic.
Over mijn communisme weet u niks.

Als u een "geschiedenis topic" wil starten heeft u zich volgens mij trouwens van subforum vergist.

Maar ik zal dus eens inhoudelijk reageren op de quatsch die u vertelt in de OP. Volgens mij is het u er in de eerste plaats om te doen de islam aan te vallen. Voor mij niet gelaten, "opium van het volk" slaat immers op alle religies.

Voor die aanval op de islam denkt u een originele invalshoek gevonden te hebben. Dat heeft u niet. Ik herhaal dus dat u voor niet meer pleit dan de vervanging van het ene achterhaalde (achterlijke volgens velen) door het andere achterhaalde (als die velen eerlijk zijn even achterlijk) ideeëngoed.

Aan u nu om u in uw discussie met mij te beperken tot het onderwerp dat u zelf aandraagt, of gaat u van iedereen die het niet met u eens is een oordeel vellen over diens ideologie om toch maar niet in te moeten gaan op de bemerkingen die hij of zij maakt bij de uwe? Ik kijk dus uit naar uw argumentatie over waarom de religie die u hier bepleit in de 21ste eeuw relevanter zou zijn voor de mensen in Arabië dan hun huidige.
Oud 28 augustus 2008, 10:41   #9
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

En ga je deze hervorming bij decreet doorvoeren?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 11:28   #10
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

De christelijke Kerk is ook een belediging t.o.v. Jezus en z'n pa. Sinds wanneer wordt religie niet misbruikt door kortzichtige machtshongerige mannetjes?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 15:00   #11
Queensburry
Gouverneur

Queensburry's schermafbeelding

Standaard

Ik heb ooit eens een gesprek willen hebben met Moslims over heidense elementen in de islam, waarvan de Ka'aba natuurlijk het bekenste is. Maar gewoon door het een heidens element te noemen (door Mohammed om pragmatische redenen gerecupereerd, maar goed) werden ze al kwaad. Einde discussie.
Queensburry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 15:31   #12
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou anis
Voor die aanval op de islam denkt u een originele invalshoek gevonden te hebben. Dat heeft u niet. Ik herhaal dus dat u voor niet meer pleit dan de vervanging van het ene achterhaalde (achterlijke volgens velen) door het andere achterhaalde (als die velen eerlijk zijn even achterlijk) ideeëngoed.
origineel? iedereen weet dat allat de maangod(in) is en dat er drie dochters waren. Zelfs mohammed heeft het in de koran gezet, maar dat moest hij nadien dan weer rechttrekken want daarvoor had hij toch gezegd dat Allah de enigste god was, en vooral de grootste (hoe de grootste ? als hij de enigste is?)

Deze verzen die mohammed doorkreeg heten de DUIVELSVERZEN.

Maar ze staan wèl in de koran.

En Salman Rushdie moet daarvoor voor zijn leven vrezen.

tja.. altijd ambetant als ge betrapt wordt op leugens zeker?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 21:35   #13
Zoethout002
Schepen

Standaard

Citaat:
Ik kijk dus uit naar uw argumentatie over waarom de religie die u hier bepleit in de 21ste eeuw relevanter zou zijn voor de mensen in Arabië dan hun huidige.
Lees alle informatie en bronnen maar, ik ga niet alles herhalen voor iemand die niet wilt lezen.
Oud 28 augustus 2008, 23:38   #14
AbdulAlhazred
Vreemdeling

AbdulAlhazred's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik kan me enkel aansluiten met wat er hier gezegd wordt. Mijn respect gaat uit naar de drievoudige godin en ik aanbid ze meer vanuit de Keltische traditie, maar ik geloof inderdaad eerder dat een demon haar van haar sokkel wil rukken, dan dat enig mens of geloof daar iets mee te maken heeft.
De islam is inderdaad net als het jodendom en het christendom gebaseerd op schrijfsels van wereldlijke leiders, die hun macht wilden bevestigen en niet op die van bovennatuurlijke wezens.
Het zit vol tekortkomingen en valse grootheidswaan om die te bedekken en anderen ervan te beschuldigen.

interessant, kan je daar wat bewijzen voor op tafel leggen? ik heb weinig cosmologen en fysici erover horen praten.
AbdulAlhazred is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 06:03   #15
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 11:03   #16
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lees alle informatie en bronnen maar, ik ga niet alles herhalen voor iemand die niet wilt lezen.
Geef dan toch maar eens beknopt een argument.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 11:29   #17
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
origineel? iedereen weet dat allat de maangod(in) is en dat er drie dochters waren. Zelfs mohammed heeft het in de koran gezet, maar dat moest hij nadien dan weer rechttrekken want daarvoor had hij toch gezegd dat Allah de enigste god was, en vooral de grootste (hoe de grootste ? als hij de enigste is?)

Deze verzen die mohammed doorkreeg heten de DUIVELSVERZEN.

Maar ze staan wèl in de koran.

En Salman Rushdie moet daarvoor voor zijn leven vrezen.

tja.. altijd ambetant als ge betrapt wordt op leugens zeker?
?
Oud 29 augustus 2008, 11:33   #18
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
De informatie die u aanhaalt handelt over het verre verleden en kan dus moeilijk als een antwoord op mijn vraag ivm de relevantie van die nieuwe oude religie voor de Arabieren in de 21ste eeuw beschouwd worden.
Oud 29 augustus 2008, 12:00   #19
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
?
hoezo? weet jij dat écht niet?

Dan toch maar best eens uitgebreid googelen hoor. De informatie daarover is overal te vinden.

De "duivelsverzen" bestaan dus écht. (allez, het zijn dus die bepaalde koranverzen die later door mohammed werden aangeduid als "niet gekregen van Allah, maar doorgeseind door Satan".....

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 29 augustus 2008 om 12:00.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2008, 14:44   #20
Zoethout002
Schepen

Standaard

Uiteraard zullen Moslims (zoals Christenen en Joden ook zeggen over hun religie) dat dit allemaal gemaakt is door Satan om hun geloof te testen en dat alle Paganistische Goden eigenlijk Satan was vermomd als andere Goden en dat Abraham, Jesus en Mohammed de ware God aan de mensheid liet zien en alle vermomingen van Satan vernietigden.

Satan was volgens hun dus de Goden van alle oude religies en heeft valse bewijzen neergelegd.

Laatst gewijzigd door Zoethout002 : 7 oktober 2008 om 14:52.
Zoethout002 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be