![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |||
Schepen
|
![]() Ik ben voor het herstellen van de religie omtrend Allah
De echte religie van Allah LAR - AKKAD Zo is de naam LAR nauw verbonden met LAT, de ALLATU van de Babyloniërs. Deze Maangodin werd vooral vereerd in de Ka'Aba, Mekka, waar 7 Hogepriesteressen rondom een linggam-achtig massief hoog gesteente, uit de Cosmos gevallen, dansten in een spiraalvorm, en hun rituelen uitvoerden. Dat deze over de spirituele werelden handelden, behoeft geen toenadering. Uit de Romeinse cultuur weten wij, dat de Romeinse Godin LARA een verkorting was voor ACCA LARENTIA, de Moeder der "Lares", ofwel de huishoudende geesten/spirits. Deze werden geëerd tijdens de jaarlijkse Larentalia, een festival die ver terug grijpt naar vóór-Romeinse tijden. En zou te maken hebben met de voorouderlijke geesten die vooral gunstig gestemd dienden te worden ! Met het Maanfeest ... De naam AKKA/ACCA werd ontleend aan de Godin van AKKAD, ook wel De Oude Vrouw, De Grootmoeder of De Vroedvrouw, toen bekend als de "Water-trekster, Zij die de Goden geboren liet worden uit de Oudste Diepten", en een vrouwelijk equivalent voor de latere Aquarius, Waterman. ( overigens betekent AKKAD thans de "Een/Eerste/Eerst-opkomende" ) Ook in Midden-Amerika kende men deze vorm en heette de ACAT/AKNA, vermoedelijk door de Akkadiërs meegenomen en vermengd met de daar heersende Indiaanse tradities. De symboliek van De Oude Vrouw stamt uit de tijden van de Tripple-Goddess, de Drievoudige Godin, ofwel de Maagd- Huwbare Vrouw - Oude Vrouw. Deze werd beleefd vanwege de 3 phasen van de Maan, en betreft dus de Maan-Godin in de meest oorspronkelijke vorm. De triade moet uit de tweevoudige Godin afkomstig zijn geweest, die de Moeder/Vrouw en Dochter/Maagd betrof. Beroemd zijn de Demeter en Kore/Persephone overleveringen ... De Oude Vrouw werd in Mekka vereerd in de vorm van een zwarte metereoliet, die daar was terecht gekomen. Ooit zou deze steen wit geweest zijn, doch door de zonden van de mens is deze zwart geworden, vertellen de overleveringen in die tijden, later overgenomen door de Islamieten ! AL-LAT werd het land genoemd waar de Ka'Aba vereerd werd, en was de Maan-Vorstin/Godin, die samen met Q'RE ( lees Kore ), de Maagd en AL-UZZA, de Machtige, de toenmalige triade vormde, beroemd als de MANAT, de Drievoudige Maan. AL-LAT was de Koningin van de Hemel, en het is moeilijk te bewijzen, dat zij de "Moeder van ALLAH" was. Vooral de Mohammedanen hebben dit nooit kunnen verwerken, en de énige erfenis die nagelaten is uit deze oude wereld, is de Islamitische kalender, die geheel volgens de loop van de Maan betreft ... Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Roots of allah...and islam..! http://www.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=40925 Overblijfselen van tempels: Al-Uzza http://www.atlastours.net/jordan/petra_map.html Er is zoveel over dat ik het onmogelijk hier allemaal kan plaatsen maar ik heb hiermee een basis geplaatst zodat mensen op eigen onderzoek kunnen gaan. Ik heb trouwens ooit youtubes van verschillende Arabieren gezien die tegen de islam zijn en voor het herstel zijn van hun echte religie en cultuur, dus het leeft gelukkig toch nog onder hun al is het heel erg klein. Nog wat extra linkjes: Al'lat - the Goddess of the Black Stone http://www.indigogroup.co.uk/edge/blston2.htm Arab Religion before Islam http://sakina.wikidot.com/arabian-deities En als laatste promoot ik dit project: The Sakina Ka'aba (Kaaba) is an emergent evolving sacred space, recreating the religious and sexual freedom of the original Ka'aba of Mecca, which everyone can contribute to and enrich. It's purpose and presence is to regain the spirit of religious diversity and respect for the sacred feminine, which was lost when Muhammad cursed al-Lat, al-Uzza and Manat, beloved in the environs of Mecca. Before Islam, the Ka'aba was a holy shrine where all religions were respected. http://sakina.wikidot.com/ Zo ziet Allah eruit: ![]()
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Allah is a Sanskrit word. In Sanskrit Allah, Akka and Amba
are synonymous. They signify goddess or mother. The term Allah appears in Sanskrit chants while invoking goddess Durga, i.e., Bhavani. The Islamic word Allah for God is therefore not an innovation but the ancient Sanskrit appellation retained and continued to be used by Islam. As the pilgrim proceeds toward Mecca he is asked to shave his head and beard and to don a special sacred attire. This consists of two seamless sheets of white cloth One is to be worn round the waist and the other over the shoulders. Both these rites are remnants of the old Vedic practice of entering Hindu shrines, clean shaven and with holy seamless spotless white sheets. The main shrine in Mecca which houses the Shiv emblem is known as the Kaaba. It is clothed in a black shroud. This custom had also originated from the days when it was thought necessary to discourage its recapture. According to Encyclopedia Britannica and Islamia, the Kaaba had 360 images. Traditional accounts mention that one of the deities among the 360 images destroyed, when the shrine was stormed, was that of Saturn, another was the moon and yet another one called Allah. In India, the practice of Navagraha Puja that is worship of the nine planets is still in vogue. Two of these nine are the Saturn and the moon. Besides, the moon is always associated with Lord Shankar. A Crescent is always painted across the forehead of the Shiv emblem. Since the presiding deity at the Kaaba shrine was Lord Shiv, i.e., Shankar the crescent was also painted on it. It is that crescent which is now adopted as a religious symbol of Islam. Another Hindu tradition is that wherever there is a Shiv shrine the sacred stream of Ganga that is the Ganges must also coexist. True to that tradition a sacred fount exists near the Kaaba. Its water is held sacred because it was regarded as but another Ganga since pre- Islamic times. Muslim pilgrims visiting the Kaaba shrine go around it seven times; in no other mosque does this perambulation prevail. Hindu invariably perambulate is still meticulously observed. Mekha in Sanskrit signifies a sacrificial fire. Since Vedic fire worship was prevalent all over West Asia in pre-Islamic day, Makha signifies the place which had an important shrine of fire worship. Coinciding with the annual pilgrimage of huge bazaars used to spring up in Makha, i.e., Mecca since time immemorial. The annual pilgrimage of Muslims to Mecca is not at all an innovation but a continuation of the ancient pilgrimage. GreetzZ |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Schepen
|
![]() Arabian mythology
Wikipedia heeft voor een deel van de pre-islam Arabische goden pagina's gemaakt: Pre-Islamic Arabian gods Abgal Aglibol Al-Qaum al-Lāt, al-'Ilāhat Astarte Atargatis (Syrian) Beelshamen Bēl, Baʕl, Bēl-�*amīn Bes (Egypto-Arabic) Dhu'l-Halasa Dusares, Dhu Sharā' Ēl, Ilāh (NW Semitic) Ištar, Athtar Malakbel Manāt Manaf Nabū, Nebo Nergal Orotalt Shams, Samas Sīn, Nanna-Suen ʕUzzā Wadd Ya'uq Yaghūth Yarhibol/Malakbel http://en.wikipedia.org/wiki/Arabian_mythology Pre-Islamic Arabia http://en.wikipedia.org/wiki/Ancient_Arabia
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik kan me enkel aansluiten met wat er hier gezegd wordt. Mijn respect gaat uit naar de drievoudige godin en ik aanbid ze meer vanuit de Keltische traditie, maar ik geloof inderdaad eerder dat een demon haar van haar sokkel wil rukken, dan dat enig mens of geloof daar iets mee te maken heeft.
De islam is inderdaad net als het jodendom en het christendom gebaseerd op schrijfsels van wereldlijke leiders, die hun macht wilden bevestigen en niet op die van bovennatuurlijke wezens. Het zit vol tekortkomingen en valse grootheidswaan om die te bedekken en anderen ervan te beschuldigen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Wel, dat is dan vooral hun probleem zou ik denken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Een achterhaald gegeven door een ander achterhaald gegeven vervangen, dat zal ons vooruithelpen ja
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Schepen
|
![]() Jouw communisme is een oud en achterhaald idee van notabene twee eeuwen geleden, conservatist, maar goed ik wil niet oftopic gaan dus als je wilt reageren aub een tweede topic openen, deze topic wil ik behouden als een geschiedenis topic.
*Verwijderd* Laatst gewijzigd door Zoethout002 : 27 augustus 2008 om 17:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als u een "geschiedenis topic" wil starten heeft u zich volgens mij trouwens van subforum vergist. Maar ik zal dus eens inhoudelijk reageren op de quatsch die u vertelt in de OP. Volgens mij is het u er in de eerste plaats om te doen de islam aan te vallen. Voor mij niet gelaten, "opium van het volk" slaat immers op alle religies. Voor die aanval op de islam denkt u een originele invalshoek gevonden te hebben. Dat heeft u niet. Ik herhaal dus dat u voor niet meer pleit dan de vervanging van het ene achterhaalde (achterlijke volgens velen) door het andere achterhaalde (als die velen eerlijk zijn even achterlijk) ideeëngoed. Aan u nu om u in uw discussie met mij te beperken tot het onderwerp dat u zelf aandraagt, of gaat u van iedereen die het niet met u eens is een oordeel vellen over diens ideologie om toch maar niet in te moeten gaan op de bemerkingen die hij of zij maakt bij de uwe? Ik kijk dus uit naar uw argumentatie over waarom de religie die u hier bepleit in de 21ste eeuw relevanter zou zijn voor de mensen in Arabië dan hun huidige. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ga je deze hervorming bij decreet doorvoeren?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De christelijke Kerk is ook een belediging t.o.v. Jezus en z'n pa. Sinds wanneer wordt religie niet misbruikt door kortzichtige machtshongerige mannetjes?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Gouverneur
|
![]() Ik heb ooit eens een gesprek willen hebben met Moslims over heidense elementen in de islam, waarvan de Ka'aba natuurlijk het bekenste is. Maar gewoon door het een heidens element te noemen (door Mohammed om pragmatische redenen gerecupereerd, maar goed) werden ze al kwaad. Einde discussie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze verzen die mohammed doorkreeg heten de DUIVELSVERZEN. Maar ze staan wèl in de koran. En Salman Rushdie moet daarvoor voor zijn leven vrezen. tja.. altijd ambetant als ge betrapt wordt op leugens zeker?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Schepen
|
![]() Lees alle informatie en bronnen maar, ik ga niet alles herhalen voor iemand die niet wilt lezen.
![]() |
#14 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
interessant, kan je daar wat bewijzen voor op tafel leggen? ik heb weinig cosmologen en fysici erover horen praten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hoezo? weet jij dat écht niet?
Dan toch maar best eens uitgebreid googelen hoor. De informatie daarover is overal te vinden. De "duivelsverzen" bestaan dus écht. (allez, het zijn dus die bepaalde koranverzen die later door mohammed werden aangeduid als "niet gekregen van Allah, maar doorgeseind door Satan".....
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 29 augustus 2008 om 12:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Schepen
|
![]() Uiteraard zullen Moslims (zoals Christenen en Joden ook zeggen over hun religie) dat dit allemaal gemaakt is door Satan om hun geloof te testen en dat alle Paganistische Goden eigenlijk Satan was vermomd als andere Goden en dat Abraham, Jesus en Mohammed de ware God aan de mensheid liet zien en alle vermomingen van Satan vernietigden.
Satan was volgens hun dus de Goden van alle oude religies en heeft valse bewijzen neergelegd.
*Verwijderd* Laatst gewijzigd door Zoethout002 : 7 oktober 2008 om 14:52. |
![]() |
![]() |