![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Gouverneur
|
![]() Uit De Standaard:
Citaat:
Ik stel me toch nog enkele vragen. Blijkbaar woont geen van beide in Mechelen waardoor ik dacht dat ze niet in Mechelen voor de wet zouden kunnen huwen, wat ze wel hebben gedaan. Het doet me kotsen dat hier een uitzondering voor wordt toegestaan. Ik ben enige jaren geleden in Mechelen gehuwd na zeer veel moeilijkheden en pesterijen van de burgerlijke stand (mijn vrouw is niet van de EU, ik ben een geboren en getogen vlaming). Had ik echter in mijn geboortedorp kunnen trouwen had ik geen problemen gehad. De schepen van burgerlijke stand is een goede vriend en kende mij en mijn vrouw. Dit had me toch weer enkele duizenden euro's advocaat kosten gescheeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Waarom?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Nu, je moet weten dat de bruid niet van de minste is eh; ze is een Habsburger, de kleindochter van de vorige Groothertog van Luxemburg, de achterkleindochter van onderanderen Léopold III en zijn diepbetreurde echtgenote, Koninging Astrid, van Keizer Carolus I en zn echtgenote Zita. Ze heeft heel wat Koninklijke en Keizerlijke voorouders. De andere voorouders behoorden allemaal tot de topadel van Europa. Ze heeft absolut een band met België: haar grootmoeder langs vaderszijde is een Princesse de Ligne, een van meest vooraanstaande adelijke familie's van België. Haar grootmoeder langs moederszijde was eveneens Belgische, en dan nog een Kon ingsdochter. Haar vaderlijke grootvader woonde het grootste deel van zn leven in België en is er intussen overleden. Enkel haar moederlijke grootvader, voormalig Groothartog Jan, die is geen Belg. De bruidegom behoort ook tot een typische Belgisch geslacht, hij is een echte Belg. Citaat:
Waarschijnlijk was dit vroeger niet zo, nu in elk geval wel. Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Foto's van het kersverse paar!
![]() [img] http://i225.photobucket.com/albums/d...n2/9641285.jpg [/img] Aartshertogin ......... de Habsburg, geboren Princesse Yolande de Ligne, de vaderlijke grootmoeder des bruids, omringt door het bruidspaar. [img] http://i225.photobucket.com/albums/d...n2/9641283.jpg [/img] Het bruidspaar, omringt door de ouders en de grootouders. [img]http://i225.photobucket.com/albums/d...n2/9641281.jpg[/img] De bruid en haar grootvader, de 87-jarige gewezen Groothertog Jean. [img] http://i225.photobucket.com/albums/d...n2/9641271.jpg [/img] Moeder en dochter. Zij zijn de dochter en kleindochter van wijlen de voormalige Groothertogin van Luxemburg, Princesse Josphine-Charlotte van België; de kleindochter en de achterkleindochter van de Sneeuwkoningin, Hare Majesteit Koningin Astrid van België. Je ziet goed hoe de familiale familietrekjes worden overgegeven van generatie tot generatie. ![]() [img] http://i225.photobucket.com/albums/d...n2/9641261.jpg [/img] Het kersverse paar. Hoe mooi!! ![]() [img] http://i225.photobucket.com/albums/d...n2/9641296.jpg [/img] Het kersverse koppel met de maternele grootmoeder van de bruidegom, een Belgische Gravin.
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!! Laatst gewijzigd door MaGNiFiCaT : 7 december 2008 om 00:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Staatssecretaris
|
![]() Het lintjes-doorknippen, wuiven en handjes schudden zit hoogstwaarschijnlijk in haar genen.
![]() |
#8 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
Ze zal de kinderen van Graaf Rodolphe zullen fantastische kwartieren bezorgen. En er is geen enkele reden om over haar met de denigrerende toon 'dat wicht' te schrijven, integendeel! ![]()
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En? Wat heeft dat te maken met haar stamboom? Er zijn vele honderdduizenden moeders op deze aardbol die hun kinderen "fantastische kwartieren bezorgen". Mij lijkt het in dat opzicht totaal irrelevant van wie die moeder afstamt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wéét U dat zelfs de marktkramers hun wekelijkse markt éérder hebben moeten sluiten om plaats te maken voor dat adellijk gespuis.... Dat voorrecht was mij destijds echter niet gegund en stonden de marktkramen tot in het portaal van het stadshuis... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welk etiket u daar nu ook op wil kleven, mij lijkt het voor het hic en nunc totaal onbelangrijk welke stamboom men al dan niet kan voorleggen. De kinderen uit roemrijke geslachten zijn immers vaak allesbehalve roemrijk... Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 7 december 2008 om 01:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() zucht
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En? Wat heeft die moederlijke zorg met een al dan niet lange stamboom te maken? U beweert dat wel, maar nergens lees ik enige argumentatie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sla de geschiedenisboeken open en bekijk eens hoe goed haar voorvaderen zich hebben gedragen tegenover diegenen over wie zij heersten....Lees,ween en ga heen..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
In Godsnaam, waar dat gij nu weer prblemen wilt gaan ZOEKEN?? ![]()
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Nu, ik laat het hierbij, het is duidelijk dat jullie gewoon twist zoeken.
![]()