![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bevreemdend, of toch niet? Het gaat natuurluijk niet over luxehotels. Zouden de slachtoffers misschien te arm of te donker zijn, of niet van het "juiste" geloof om de interesse hier op te wekken? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.nos.nl/nosjournaal/artike...d_nigeria.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Noam Chomsky heeft eens uitgelegd in één van zijn boeken over internationale politiek en media waarom er totaal een aandacht was voor de volkerenmoord in Oost-Timor.
Er is niet eens bekend om hoeveel doden het gaat. Ook een kwestie van "geen interesse" bij de media, terwijl ieder wissewasje in het Midden-Oosten uitgebreid in het nieuws kwam en nog steeds komt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Oost-Timor of Oost-Congo of Centraal Nigeria hebben geen enkele rol van betekenis op dat vlak. Of dacht er misschien iemand dat Westerse media mensen wilden informeren? Zo naïef zijn we gelukkig niet, zelfs niet hier op politics.be. In Jos wonen gewoon negers zonder koopkracht of kapitaal. Volgens het Westen en volgens kapitalisten woont er dus niemand in Jos. Waarom zou men over een plaats waar niemand woont berichten?
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
In Jos wonen negers (om uw terminologie maar te blijven hanteren) die het stadium van primitieve stammenoorlogen nog steeds niet ontgroeid zijn. Diezelfde stammen voeren daar al oorlog sinds mensenheugenis en wat mij betreft gaan ze maar vrolijk door met elkaar te 'verwennen' met kapmessen, stokken, stenen, assegaaien en wat al dies meer zij aan ouderwets en modern wapentuig. Gewoon een kwestie van de lokale cultuur en gebruiken daar respecteren. Als hun cultuur voornamelijk bestaat uit elkaar al dan niet ritueel te vermoorden, wie ben ik dan om het te veroordelen, laat staan me ermee te bemoeien? Niet dat ik zulks plezierig vind, maar zoals gezegd, het is gewoon een kwestie van respect voor andermans zeden en gewoontes hebben. Dat verwacht ik van anderen hier immers ook. En zoals wijlen de overleden Vadertje Stalin zaliger reeds zeide: "de dood van een enkeling is een catasrofe, de dood van duizenden is slechts statistiek", of woorden van gelijke strekking. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
PS, "spontaan uitgebroken rellen na verkiezingsuitslag"? Ttz. dat de verliezers niet akkoord waren met de uitslag (terecht of onterecht, daar kan ik niet over oordelen van hieruit) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() post geschrapt wegens te zwaar sarcasme
Laatst gewijzigd door filosoof : 30 november 2008 om 01:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik ben ook tegenstander van een media-cultuur die enkel tot doel heeft dat zeer hoogtechnologische militair-industriële complex slaafs te dienen. Ik heb meer respect voor de primitievelingen van Jos, wier problemen immers zijn terug te brengen tot de nefaste invloed van de kolonisatie door de Britten. Maar nu dwalen we af, want, geheel gehoorzaam aan de eisen die ons medialandschap aan de gemiddelde burger stelt, zullen we vooral niet te diep graven of teveel historische achtergrond aanvoeren.
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die arme negers die er in jos zijn omgekomen zijn het vermelden niet waard,blijkbaar is het gegeven dat een terroristische aanslag aan de basis ligt véél spectaculairder dan een gewone regionale verkiezingsronde... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik stel dan ook voor dat u bij de Britten en Arabieren uw beklag gaat doen. En klopt u dan ook meteen even bij die negerstammen aan en vertel hen dat ze moeten ophouden met elkaar de schedel in te slaan, dat ze het corrupte regime in Abuja omverwerpen en dat ze Shell buiten smijten. Vervolgens kunt u zelf met een bot door uw neus op de gecombineerde negerstamtronen gaan zitten en het nieuwe Nigeria als een verlicht neocommunistisch despoot gaan besturen. Vergeet vooral niet om ook megalomane standbeelden van uzelf in elke stad van enige betekenis op te laten richten opdat eenieder er van doordrongen raakt dat ze hun hernieuwde vrijheid en welvaart aan u te danken hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() In Nigeria zijn verkiezingen zijn bij uitstek gelegenheden waarbij Moslims en Christenen elkaar te lijf kunnen gaan. Letterlijk te vuur en te zwaard. Ook in Nigeria is vanaf het begin van de 80er jaren een soort burgeroorlog gaande tussen Islamieten en in het Noorden wonende christenen. Hoe het komt dat de Islam de snelst verspreidde godsdienst is in Afrika, en zeker in Nigeria, hoef je natuurlijk niet te raden.
Het is olie op het vuur van de stammentwisten. Late we het verder maar niet over Nigeria hebben en er over zwijgen. Het is het grootste criminele zwarte gat in Afrika, onveilig voor alles dat beweegt. Teven het dichtstbevolkte land op het Afrikaanse.
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 30 november 2008 om 11:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Als ze niets beters te doen hebben dan kunnen we rustig verder discussiëren. Dank zij dit soort stommelingen, loopt alles in de soep.
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 30 november 2008 om 14:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Pfff, vond die strip gewoon op google... Niet van mij
![]() En wat dan nog? Noem mij een beschaafd land waar de meerderheid van de bevolking van Afrikaanse afkomst is... Zelfs in de Caraïben (Haïti) loopt het al decennia zwaar verkeerd. Er worden jaarlijks miljarden gepompt in allerhande ontwikkelingshulp en ik zie buiten een paar lichtpuntjes in Latijns-Amerika NIKS bougeren. Afrika is een continent op figuurlijke drift... Wat verwacht men nu NOG van Europa en haar faux-morele superioriteit? En daarbij, ik reserveer mij van het recht zulke uitspraken te doen: zoals ik al eens gezegd heb was mijn grootvader ex-koloniaal, mijn moeder werd geboren in Stanleystad. Ik ben de schandalige verhalen van tijdens de onafhankelijkheid nog niet vergeten. Iedereen die ik ken en die in Afrika gezeten heeft, ware het nu Caïro, Kameroen of Congo, zeggen allemaal dat Afrika onder de boom ligt te wachten tot de appel in haar mondje valt... Staatsveiligheid, mon cul, ze kunnen nog geen Marokkaans terroristje uit hun eigen gelederen houden... |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |