![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe komt 2008 in het geschiedenisboek van Belgie | |||
De bel voor de laatste ronde |
![]() ![]() ![]() |
12 | 33,33% |
De credietcrisis heeft het voortbestaan van Belgie gered |
![]() ![]() ![]() |
8 | 22,22% |
Na 10 jaar ging de beerput open |
![]() ![]() ![]() |
6 | 16,67% |
Vlaanderen is volwassen geworden. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 5,56% |
Anders,namelijk |
![]() ![]() ![]() |
8 | 22,22% |
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() Niet uw wens ,maar uw inschatting.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Staatssecretaris
|
![]() Tom Boonen die cocaine introduceert aan de weldenkende Vlaamse burgerij die hem zou loven moest hij tien duvels hebben gedronken en een feestje zou hebben gebouwd maar nee, één lijn coke is je ziel aan de duivel verkopen. Arm Vlaanderen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() neem dan maar puntje 2 voor mij.
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vrees dat 2008 in de Belgische geschiedenis zal komen als het jaar waar 9 jaar wanbelijd is doorprikt. Het jaar waarin is uigekomen hoe belachelijk licht dat "paarse" project is geweest. En hoe redicuul debiel het was om anderhalf jaar weg te gooien aan futiele onbeduidende luxeprobleempjes en andere taalpesterijtjes van fröbelniveau.
2008 als jaar waarin de Belgen terug met de voeten in de realiteit werden gepland. Na 8 jaar paarse verwaarlozing maar economisch goede tijden die dat compenseerden en 18 maand infantiele nietsdoen met een aanstormende economische krisis in zicht wordt België terug wakker in deze wereld. Het is een harde schok geworden die ons nog jaren zal heugen in onze geldbeugel.
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() een ander jaar, zelfste gedester en oja de kredietcrisis
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het jaar duurde 365 dagen en de CD&v heeft geen 5 minuten politiek moed gevonden !
Het blijven tsjeven !!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Ja, er is natuurlijk de economische crisis, die zich overigens naar mijn aanvoelen nog feller zal doorzetten in 2009. Maar goed, ik zou dat niet typisch Belgisch willen noemen.
Ik meen dat, voor wat België betreft, het jaar 2008 zal herinnerd worden als het jaar waarin de polarisatie pas echt duidelijk werd. Zelfs diegenen die het altijd wilden ontkennen, hebben nu gemerkt en ervaren dat er in België wel degelijk verschillende bevolkingsgroepen zijn, die alsmaar verder uit elkaar groeien. Overigens is eveneens duidelijk geworden dat Brussel zich verder en meer dan ooit tevoren als een rebel gedraagt binnen het Belgisch bestel. Het lijdt dan ook geen twijfel dat de grote meerderheid der bevolking, zowel in Vlaanderen als in Wallonië, over afzienbare tijd Brussel tot de orde zal moeten roepen. Als men daar te lang mee wacht, zal het voor België zelf te laat zijn. Een op zich reeds met haken en ogen aan elkaar hangend geheel, kan zich dergelijke splijtzwam niet veroorloven. Voor het overige, en meer specifiek op politiek vlak, zal 2008 weinig meer geweest zijn dan een aanloop naar de verkiezingen van juni 2009. Indien de bevolking, zowel in Wallonië als in Vlaanderen, daarbij de huidige meerderheidspartijen niet fel afstraft, zal België nog een tijdje blijven verder laveren. In het andere geval luiden de doodsklokken voor de artificiële constructie, die België heet. Wat mij niet belet van u allen, Vlamingen, Walen, Brusselaars, Belgicisten, Nationalisten, Separatisten, en welkdanige andere isten, oprecht een gezond en gelukkig 2009 toe te wensen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Anders, nl. de kredietcrisis heeft het einde van België versneld. Er is geen geld meer om alle drukkingsgroepen te bedienen. De zelfbedieningszaak is failliet.
![]() |
#10 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zoals 1829 : niet dus.
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() Duvel maskeert geen dopingproducten, cocaïne wel.
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() De Vlaams nationalistische partijen behaalden in de peilingen de meerderheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() Volgens mij hadden het VB, de N.VA en LDD samen 40% van de stemmen, of heb jij een andere bron?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() mvg. sint ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() Spirit kan alleen flink groeien, als ze een duidelijke Vlaams-Nationalistische koers gaat varen.
Ze onderscheiden zich in dat geval duidelijk van de SP-A en VLD Als hun visie op de toekomst van Belgie te vaag blijft ,zullen ze een stille dood sterven. Laatst gewijzigd door I amsterdam : 8 december 2008 om 16:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() regeringscrisissen gaan typisch economische crisissen vooraf. Je kunt stellen dat dankzij de crisis, de besluiteloosheid is omgetoverd naar actie. Eerst de banken redden, dan kwam ineens de luchtvaartindustrie ??, nu komen de autobedrijven,
En zoals we zagen anno 1972 de eerste die uit de pot eet heeft het geld (dat was toen de steenkoolindustrie-staalindustrie), de tweede een beetje minder en de rest zal op zijn kin mogen kloppen. Dus dat effect moet nu nog komen. De bedrijven vallen stil, 1�*-20% minder productie, moest je December alleen extrapoleren over een jaar, dan spreek je van een recessie van -50% output in de industrie volgens mij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hugon Claus is dood..............