Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 december 2008, 16:52   #1
WVA
Vreemdeling

Standaard Onderwijs en technologie

Beste Forummers,

ik heb eigenlijk een vraag in verband met het gebruik van de programma's zoals word, excel, powerpoint en dergelijke meer.
Sinds enige tijd heb ik mij een nieuwe laptop aangeschaft. Een prima computer voor een prima prijs. Enige probleem is dat programma's zoals word, excel, powerpoint etc. er niet bijzaten.
Na enige tijd zoeken kwam ik terecht bij 'open office'. Dit is gratis software en is een prima alternatief voor de gekende microsoft programma's zoals word.
Zou het nu geen goed idee zijn om scholen te laten werken met deze gratis 'open office' programma's? Het is voor iedereen gratis te downloaden, en zelfs voor mensen zonder internet kan het niet al te moeilijk zijn hieraan te geraken. Op die manier kan men de almacht van microsoft breken en bovendien moeten ouders de dure programma's niet steeds te kopen. Door jongeren van kleins af aan te laten werken met deze programma's zal dit na enige tijd ook het standaard programma worden (zoals dat nu het geval is met word). Het is maar een idee maar wat vinden jullie ervan? Misschien iets voor de minister van onderwijs
(trouwens van lay out en manier van gebruiken lopen de programma's van open office bijna volledig gelijk met die van microsoft).
WVA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2008, 16:55   #2
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Open Office
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2008, 17:11   #3
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

Ik gebruik hem zelfs zakelijk en moet zeggen, werkt perfect.
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2008, 17:12   #4
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Open office is een zeer aanvaardbaar alternatief voor Windows office. Ik gebruik het met plezier.
1 klein nadeeltje, sommige winsuck files importeren niet zonder problemen.
Oud 12 december 2008, 12:17   #5
araneus
Gouverneur

Standaard

Waarom de leerlingen niet ineens een volledig 'Open Source' systeem geven. Draai een Linux-distro en zet er OpenOffice op ! Dit zal voor de meeste leerlingen voldoende zijn om met een computer te leren werken. Leren programmeren kan prima als men bv. JAVA wenst te leren.
Voor de echte IT richtingen lijkt het me logisch dat er ook met Microsucks Windhoos wordt gewerkt en er bv. .NET wordt aangeleerd.

Ik heb gelukkig al een school kunnen overtuigen om over te schakelen op Ubuntu en die zijn daar zeer tevreden mee.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2008, 12:22   #6
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Voor de echte IT richtingen lijkt het me logisch dat er ook met Microsucks Windhoos wordt gewerkt en er bv. .NET wordt aangeleerd.
Aan het bespreken van Windhoos kan meteen een wijze levensles worden gekoppeld: "hoe wordt ik stinkend rijk door het verkopen van rommel, die een povere kopie is van iets geniaals?"
Oud 15 december 2008, 16:13   #7
WVA
Vreemdeling

Standaard

Zoals al wel duidelijk was uit mijn eerste bericht in dit topic ben ik absoluut geen kenner in al deze zaken. Mijn overtuigingskracht is op dat vlak dan ook naar gelang.
Gezien het feit dat dit volgens mij een van de weinige topics is op dit forum waar iedereen akkoord is met elkaar, denk ik dat hier wel eens een hele grote meerderheid voor gevonden kan worden. Ik hoop dat jullie nog vele mensen kunnen meenemen in dit verhaal. Misschien heeft er zelfs iemand met kennis van zaken zin om een mailtje naar de minister te sturen.
WVA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2008, 16:40   #8
monza
Gouverneur

Standaard

Natuurlijk zou het onderwijs gebruik kunnen maken van Open-Source software die gratis is. Maar Microsoft heeft speciale tarieven voor onderwijs
Wat als gevolg heeft dat degene die de beslissingen neemt liever voor microsoft gaat dan voor iets wat "gratis" is.
Om u maar een voorbeeld te geven, als ik zeg voila hier hebt ge linux, dat kost niets nul nada. Ge kunt dat over al downloaden en dat werkt goed.
Of ik zeg, hier is een windows vista business pro magnum brol edition die kost normaal 400 euro maar bon ik kan u een gratis kopie geven.
Dan zijn er heel veel die zeggen, geef mij dan dat spul van 400 euro maar ipv die boecht die gratis is.
monza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2008, 16:42   #9
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Onderwijs en technologie, is dat geen contradictio in terminis?
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be