Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 januari 2009, 20:09   #1
Sus Iratus
Banneling

Standaard Moslima vindt hoofddoekverbod sportschool 'discriminerend'

Citaat:
ROTTERDAM - Een Schiedamse moslima doet aangifte tegen een sportschool in Rotterdam, omdat ze er niet met een hoofddoek op mag trainen.

Ze vindt het hoofddoekverbod discriminerend. De Commissie Gelijke Behandeling (CGB) gaat het probleem aankaarten bij de staatssecretaris van VWS.

Karima Bouhannouch (27) denkt sterk te staan. ,,Er zijn al diverse uitspraken gedaan door de CGB over dit onderwerp. Deze landelijk opererende sportschool heeft een algemeen beleid om geen enkel kledingstuk op je hoofd toe te staan. Dus ook de bandana (een grote 'zakdoek' om het hoofd, red.), die ik als alternatief wilde dragen, mocht niet.''

De CGB heeft haar een brief gestuurd waarin staat dat de betreffende sportschoolketen voor dezelfde klacht in Dordrecht en Den Bosch al op de vingers is getikt. Een andere sportschool zoeken of het haar dan maar los dragen vindt Karima geen optie. ,,Ik wil een hoofddoek dragen vanwege mijn geloof.''

bron

"Ik wil een hoofddoek dragen vanwege mijn geloof"
is weer eens een typisch staaltje provoceren uit de inmiddels welbekende hoek, want overal en altijd moet dat achterlijke, middeleeuwse geloof er aan de hoofddoek bijgesleept worden. Zelfs in de sportschool.

En dat het hier om een provocatie gaat, blijkt ook weer uit het volgende bericht:

Citaat:
hoofddoek meisje heeft HAAR

En daar is er weer eentje! Een gelovige die op hoge poten RePsEcT eist voor een of ander religieus gebruik. Karima Bouhannouch is de naam dit keer, ze is 27 jaar en woont in Schiedam. Karima mag graag wat overtollige kilootjes kwijtraken en dus staat ze zich meerdere malen per week in het zweet te werken in de sportschool. Tot zover niks aan de hand, maar nu komt het.

Karima is namelijk moslima en dat dient ook in de sportschool uitgedragen te worden. En dus wil ze hoe dan ook mèt hoofddoek sporten. Moet gewoon. Geen discussie over mogelijk. Hoort bij het geloof. Werken aan een strak lijf mag best van de profeet maar haren moeten nou eenmaal onzichtbaar blijven wegens 'te geil'. Oh, is de sportschool het daar niet mee eens? Dan hebben ze pech! Karima heeft al aangifte gedaan van DISCRIMINATIE en de Commissie Gelijke Behandeling buigt zich momenteel over de zaak.

Maar dankzij GeenStijl hoeven we de uitspraak niet af te wachten. Want op deze foto zien we Karima zitten, met haar! Kijk er maar even rustig naar, geen hoofddoek te bekennen. Zoals u ziet heeft Karima mooi halflang zwart haar dat speels op haar schouders rust. Niks om te verbergen dus en dat hoeft ook niet want we hebben het nu toch al gezien. Karima, trek die klacht maar in. Je hebt niks meer te verbergen, probleem opgelost. Graag gedaan hoor.

bron
Als er een foto gemaakt moet worden van haar en haar collega's op haar, overigens zwaar gesubsidiëerde, werk, blijkt ze dus geen enkele moeite te hebben om die hoofddoek af te doen, danwel helemaal niet te dragen.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2009, 21:54   #2
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

http://jongerenaanzet.hyves.nl/#sear...=1&__state__=2

Een paar reacties (scrol naar onder op de pagina en highlite anders onleesbaar) van jongeren aan zet.
PS De bewuste foto op de bovenstaande link is verdwenen.
Grappig eigenlijk
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2009, 23:30   #3
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Gelukkig dat we in Nederland Geen Stijl hebben. Die weten dat zaken snel van het internet verdwijnen als zij een link geven.
Zodoende zit de betreffende page in hun archief.
http://www.geenstijl.nl/archives/images/karimaneel.html
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2009, 00:12   #4
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Gelukkig dat we in Nederland Geen Stijl hebben. Die weten dat zaken snel van het internet verdwijnen als zij een link geven.
Zodoende zit de betreffende page in hun archief.
http://www.geenstijl.nl/archives/images/karimaneel.html
Nen dikke proficiat aan Geen Stijl
Oud 5 januari 2009, 22:20   #5
Koerd
Burger

Koerd's schermafbeelding

Standaard

en ze vindt het terecht discriminerend!

K. Marx
Koerd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2009, 23:38   #6
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nee dat doet ze niet; wel geeft ze aan haar principes 'hoofdoek steeds en overal omdat ik dit nodig vindt' op te dringen binnen een samenleving die een totaal ander gedachtengoed heeft dan waar haar hoofddoek voor staat.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2009, 01:12   #7
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht

is weer eens een typisch staaltje provoceren uit de inmiddels welbekende hoek, want overal en altijd moet dat achterlijke, middeleeuwse geloof er aan de hoofddoek bijgesleept worden. Zelfs in de sportschool.

En dat het hier om een provocatie gaat, blijkt ook weer uit het volgende bericht:
Pff... ze denkt sterk te staan. Haar religieus recht om een hoofddoek te dragen druist in tegen mijn religieuze geloof dat mensen die hun haar bedekken besmettelijk zijn.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2009, 03:25   #8
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Hoeveel moslima's met of zonder hoofddoek hebben we te zien gekregen op de Olympische spelen ? De waarheid is eenvoudig in strenge moslimlanden mag er door vrouwen niet gesport worden & daar waar er dan toch Hijabgewijs gesport wordt is het niveau dermate ondermaats dat deze "athlete's" geen internationaal niveau halen.

Ik weet niet hoe het in NL is, maar in antwerpen bestaan er voor vrouwen fitnesscentra met een "vrouwenuurtje", zodat de wellustige mannenblikken voldoende afgeweerd worden om desnoods naakt te fitnessen.

Mijn vrouw en dochteren gaan regelmatig naar een Hammam, lekker zweten tussen allerlei maten van andere vrouwen (de meesten moslima) allemaal in hun blootje !

de beruchte hijab is geen religieuze zaak, maar een modezaak vermomd als religie...

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2009, 09:39   #9
Hoomer

Standaard

Mijn inziens gaat het hier over het feit, dat ze eigenlijk geen hoofddoek draagt in het dagelijks leven. En gewoon in de sportschool haar zin wil doorzetten.
Het feit dat haar foto verdwenen is van de website over haar werk nadat bekend werd dat ze daar op stond zonder hoofddoek spreekt boekdelen.
De reactie van de forumleden op de website "jongeren aan zet", mensen die haar kennen of met haar te maken hebben sprak boekdelen. Heb juist nog ff gaan piepen en ja hoor die reacties zijn verwijderd.
Oud 6 januari 2009, 10:01   #10
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht

Als er een foto gemaakt moet worden van haar en haar collega's op haar, overigens zwaar gesubsidiëerde, werk, blijkt ze dus geen enkele moeite te hebben om die hoofddoek af te doen, danwel helemaal niet te dragen.
Kijk, ik ben persoonlijk ook voor een hoofddoekenverbod.
Maar, ik ga de ander niet achterlijk en middeleeuws noemen.
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)

Laatst gewijzigd door goodwill : 6 januari 2009 om 10:01.
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2009, 10:30   #11
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee dat doet ze niet; wel geeft ze aan haar principes 'hoofdoek steeds en overal omdat ik dit nodig vindt' op te dringen binnen een samenleving die een totaal ander gedachtengoed heeft dan waar haar hoofddoek voor staat.
Ik ben niet voor het dragen van een hoofddoek maar ik vind dat, indien een ander die wenst te dragen, dat dan moet kunnen, steeds en overal, en zonder opgave van reden, gewoon omdat het een recht is, een kledingstuk te dragen: zo eenvoudig is het: elementaire vrijheid.
Waar zijn we toch mee bezig!
Héél dat hoofddoekenverbod is gewoon een grove ronde "allochtoontje-pesten", bullying, zodat sommige machtswellustelingen hun macht zouden kunnen laten gelden tov allochtonen. Mensen die van "allochtoontjepesten" hun "gedachtengoed" maakten tonen daarbij wie ze écht zijn en dat is niet fraai: die stellen gewoon hun willetje boven de vrijheid van anderen.

geenstijl.nl doet zijn al dubieuze naam en reputatie weer eens "eer" aan.

Laatst gewijzigd door filosoof : 6 januari 2009 om 10:41.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2009, 10:46   #12
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik ben niet voor het dragen van een hoofddoek maar ik vind dat, indien een ander die wenst te dragen, dat dan moet kunnen, steeds en overal, en zonder opgave van reden, gewoon omdat het een recht is, een kledingstuk te dragen: zo eenvoudig is het: elementaire vrijheid.
Héél dat hoofddoekenverbod is gewoon een grove ronde "allochtoontje-pesten", bullying, zodat sommige machtswellustelingen hun macht zouden kunnen laten gelden tov allochtonen. Mensen die van "allochtoontjepesten" hun "gedachtengoed" maakten tonen daarbij wie ze écht zijn en dat is niet fraai: die stellen gewoon hun willetje boven de vrijheid van anderen.

ik kan je ergens wel volgen, iedereen heeft het recht om zich te kleden hoe hij wilt.

maar toch een paar bemerkingen: in sport zijn er nu eenmaal kledingvoorschriften, meestal ivm veiligheid, die staan boven dat recht, niet?
en zo neen: waar leggen we de grens? laten we in bv voetbal helmen toe?

hier zou het om een provocatie gaan, ze draagt geen hoofddoek maar enkel om zich te doen opvallen, eist ze dat recht op. moeten we op elke provocatie ingaan?
Oud 6 januari 2009, 11:01   #13
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik kan je ergens wel volgen, iedereen heeft het recht om zich te kleden hoe hij wilt.

maar toch een paar bemerkingen: in sport zijn er nu eenmaal kledingvoorschriften, meestal ivm veiligheid, die staan boven dat recht, niet?
en zo neen: waar leggen we de grens? laten we in bv voetbal helmen toe?

hier zou het om een provocatie gaan, ze draagt geen hoofddoek maar enkel om zich te doen opvallen, eist ze dat recht op. moeten we op elke provocatie ingaan?
Indien het een provocatie is: negeren.
https://www.capsters.com/
Oud 6 januari 2009, 11:02   #14
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Indien het een provocatie is: negeren.
https://www.capsters.com/
en wat doe je met kledingvoorschriften bij sporten?
Oud 6 januari 2009, 11:04   #15
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
en wat doe je met kledingvoorschriften bij sporten?
https://www.capsters.com/sports.jsp

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.

je kan pas open staan voor andere culturen als je je eigen cultuur kent en waardeert.

Laatst gewijzigd door filosoof : 6 januari 2009 om 11:05.
Oud 6 januari 2009, 11:31   #16
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Pff... ze denkt sterk te staan. Haar religieus recht om een hoofddoek te dragen druist in tegen mijn religieuze geloof dat mensen die hun haar bedekken besmettelijk zijn.
Is dat dan een erkende religie of een sekte?
Oud 6 januari 2009, 11:40   #17
Hoomer

Standaard

Citaat:

Waarom doet geenstijl zijn dubieuze naam en reputatie "eer" aan door een provocerende moslima te kijk te zetten?
Zij draagt geen hoofddoek op het WORLD WIDE WEB maar in de geslotenheid van een gym wil ze de regels doorbreken? Dat is uitdagen en provocatie. Waarom?
Pff voor mijn part mogen ze die hoofddoek overal dragen, maar tegen mensen die aan uitlokking doen kan ik echt niet tegen.
Binnenkort krijgen we er één die in een zonnecenter onder de zonnebank een boerka wil dragen

Laatst gewijzigd door Hoomer : 6 januari 2009 om 11:41.
Oud 6 januari 2009, 11:56   #18
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat dan een erkende religie of een sekte?
Op wat voor een grond bepaalt u dat een religie erkenning verdient of niet? De staat doet dat alvast op hele arbitraire manieren.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2009, 11:57   #19
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
iedereen is vrij om zijn cultuur te beleven, zolang het binnen de grenzen van de wetten zijn.

in contactsporten lijkt het me toch vrij moeilijk.
Oud 6 januari 2009, 13:31   #20
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
Kijk, ik ben persoonlijk ook voor een hoofddoekenverbod.
Het gaat hier niet om een algemeen hooddoekenverbod (hoewel ik zulks zou toejuichen), maar gewoon om de regels van een sportschool waar ze zich vrijwillig heeft aangemeld. En derhalve heeft ze zich gewoon aan die regels te houden of ze zoekt maar een andere sportschool waar ze wél in haar provocatieve moslimuniformpje kan trainen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
Maar, ik ga de ander niet achterlijk en middeleeuws noemen.
Wilt u zeggen dat het ten koste van alles willen dragen van een hoofddoek modern en vooruitstrevend is misschien? Ik niet in elk geval. Ik vind dat achterlijk en middeleeuws.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be