Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 januari 2009, 22:08   #1
Depth of Field
Banneling

Standaard Overdrijft Het Laatste Nieuws niet wat in de berichtgeving rond KDG?

Eerlijk gezegd, persoonlijk vind ik hem ook bijzonder onsympathiek en hoe sneller hij aan een touw bengelt, hoe beter, wat mij betreft.

Dat gezegd zijnde, misschien is dit er toch wat over, voor een gazet:
Bijgevoegde afbeelding(e)

Depth of Field is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2009, 22:11   #2
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Natuurlijk is het pure sensatie, het is dan ook een vodje van een krant.

Maar het is en blijft wel een babybeul uiteraard.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2009, 22:19   #3
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

HLN = gazet van het klootjesvolk.

KDG=ultieme loser. Niet te veel eieren onder leggen.

KDG wil niet eten ? Super ! Misschien gaat hij dood !
Oud 25 januari 2009, 22:24   #4
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
KDG wil niet eten ? Super ! Misschien gaat hij dood !
Niet mee eens. Al moest hij in de rechtszaal zitten met een tube in zijn hol, de mensen wiens leven hij heeft verwoest moeten de mogelijkheid krijgen om hem dat in zijn gezicht te zeggen.
Oud 25 januari 2009, 22:26   #5
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Depth of Field Bekijk bericht
Niet mee eens. Al moest hij in de rechtszaal zitten met een tube in zijn hol, de mensen wiens leven hij heeft verwoest moeten de mogelijkheid krijgen om hem dat in zijn gezicht te zeggen.
De mensen wiens leven hij verwoest heeft moeten de mogelijkheid krijgen hem zeer langzaam kapot te maken.

Zonder dank voor de correctie.
Oud 26 januari 2009, 01:44   #6
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
De mensen wiens leven hij verwoest heeft moeten de mogelijkheid krijgen hem zeer langzaam kapot te maken.

Zonder dank voor de correctie.
met wraak valt hier niets mee op te lossen
Ik als ouder, zou liever horen waarom en hoe hij zover gekomen is om dat te doen
uiteraard, moet hij daarna zeer zwaar gestraft worden...maar eerst zou ik antwoorden willen
Oud 26 januari 2009, 10:47   #7
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Welke anwoorden kan die kerel nu geven?

Ouders van slachtoffer: "Waarom toch"
Kim De Gelder: "Omdat ik gepest werd en die nacht slecht heb geslapen."
Ouders: "Ok, dank je wel voor je antwoord, nu kunnen wij aan ons rouwproces beginnen"

Die kerel is gewoon geschift en gefrustreerd. Afmaken (daar is ie trouwens al zelf mee op goede weg.)
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2009, 12:17   #8
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc. Bekijk bericht

Ouders: "Ok, dank je wel voor je antwoord, nu kunnen wij aan ons rouwproces beginnen"

Die kerel is gewoon geschift en gefrustreerd. Afmaken (daar is ie trouwens al zelf mee op goede weg.)
Ja, jij bent die kerel niet, dus ik denk niet dat jij je in die zieke geest kan inbeelden hoe die denkt, of wel soms?
Laat de psychologen der maar eerst hun werk mee doen..misschien ontdekken ze zaken die ze nog niet wisten, en kunnen ze zo dergelijke drama's voorkomen, of althans beperken..

Gewoon afmaken heeft geen zin, en derbij, doodstraf is niet toegelaten in Belgie. Ik ben der nog altijd niet voor. Haalt niets uit.
Mss wilt die kerel niet liever. Laat hem beter levenslangs in de psychiatrie zitten of int gevang.
Oud 26 januari 2009, 13:18   #9
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Kim De Gelder: "ik verveelde mij en al die grijze muren..."
Oud 26 januari 2009, 13:22   #10
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Mss wilt die kerel niet liever. Laat hem beter levenslangs in de psychiatrie zitten of int gevang.
Oud 26 januari 2009, 13:22   #11
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Ja, jij bent die kerel niet, dus ik denk niet dat jij je in die zieke geest kan inbeelden hoe die denkt, of wel soms?
Laat de psychologen der maar eerst hun werk mee doen..misschien ontdekken ze zaken die ze nog niet wisten, en kunnen ze zo dergelijke drama's voorkomen, of althans beperken..

Gewoon afmaken heeft geen zin, en derbij, doodstraf is niet toegelaten in Belgie. Ik ben der nog altijd niet voor. Haalt niets uit.
Tussen denken en doen zit een portie gezond verstand. Als dat mankeert, krijg je zoiets als vrijdag ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2009, 16:34   #12
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Depth of Field Bekijk bericht
Eerlijk gezegd, persoonlijk vind ik hem ook bijzonder onsympathiek en hoe sneller hij aan een touw bengelt, hoe beter, wat mij betreft.

Dat gezegd zijnde, misschien is dit er toch wat over, voor een gazet:
U geeft niet aan wat er u precies stoort.

Is er iets onjuist aan de titel "Babybeul aan infuus omdat hij weigert te eten"? Zo ja, gelieve aan te geven en het te weerleggen.

Indien er niets onjuist aan is: wat is dan exact uw probleem met een correcte weergave van de feiten?

Overigens gebruikt Q-krant De Morgen vandaag identiek dezelfde titel. Wat nu?
Oud 26 januari 2009, 19:07   #13
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Overigens gebruikt Q-krant De Morgen vandaag identiek dezelfde titel. Wat nu?
[email protected]

Citaat:
Geachte,

de teneur van uw artikel (http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...-te-eten.dhtml) in verband met de vermoedelijke dader van de moorden te Dendermonde, heeft me om diverse redenen aangegrepen.

Ik heb het dan minder over de feiten die erin beschreven worden of de moorden op zich. Daarover is wellicht iedereen het eens en de algemene afschuw wordt ook door mij logischerwijze gedeeld.

Maar vooral uw verslaggeving deed me de haren ten berge rijzen omdat ze helemaal niet strookt met het beeld dat ik van mijn krant heb.

In eerste instantie ben ik geshockeerd door de titel 'Babybeul aan infuus omdat hij weigert te eten'. Sinds ik De Morgen lees - en dat is sinds de oprichting van de krant - heb ik nooit een dergelijke titel in uw krant ontwaart. Dat heeft nauwelijks nog met berichtgeving te maken maar alles met stemmingmakerij.
Ik verwacht van mijn krant een gedegen verslaggeving, een analyse, uitleg, feiten en duiding. Geen populistische onzin die de roep om lynchpartijen en martelpraktijken - zoals ze dezer dagen op fora her en der aan de lopende meter worden uitgebraakt - nog versterkt.

Verder sta ik ook verbaasd over het feit dat uw krant de verdachte met naam en foto bekend maakt, terwijl het onderzoek nauwelijks gestart is.
U omschrijft hem ook als 'de dader van de steekpartij', terwijl u en uw redacteurs horen te weten dat iedereen onschuldig is en blijft tot het tegendeel bewezen is.
Dat is wat mij betreft geen faits divers of semantiek maar het behoort tot de essentie van onze rechtspraak. Ik sta eigenlijk versteld van het feit dat uw krant daar zomaar aan voorbij gaat terwijl het de essentie van uw berichtgeving niet zou raken om hem te omschrijven als 'de vermoedelijke dader' of 'vermeende dader' of 'de verdachte' of een andere combinatie naar keuze die enerzijds de feiten correct weergeven en anderzijds recht doen aan zijn status.

Ik erger me aan deze vorm van berichtgeving omdat ik toch van De Morgen nog enige mate van gezond verstand en terughoudendheid verwacht, van genuanceerd denken en duiding en achtergrond in plaats van het platte populisme waarvan u in dit (en overigens ook dit:http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...werkloze.dhtml) artikel blijkt geeft.

Ik mag verhopen dat het om een zeldzame uitschuiver gaat en dit niet tekenend is voor de richting die uw krant sinds de laatste herstructurering uit wenst te gaan?

hoogachtend,

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2009, 19:09   #14
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
Die jongen is twaalf jaar lang elke schooldag gepest.

Ouders die hun zoon een meisjesnaam geven zouden moeten gesteriliseerd worden, naar mijn bescheiden mening.
Oud 26 januari 2009, 19:15   #15
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
In eerste instantie ben ik geshockeerd door de titel 'Babybeul aan infuus omdat hij weigert te eten'. Sinds ik De Morgen lees - en dat is sinds de oprichting van de krant - heb ik nooit een dergelijke titel in uw krant ontwaart. Dat heeft nauwelijks nog met berichtgeving te maken maar alles met stemmingmakerij.
Ik verwacht van mijn krant een gedegen verslaggeving, een analyse, uitleg, feiten en duiding. Geen populistische onzin die de roep om lynchpartijen en martelpraktijken - zoals ze dezer dagen op fora her en der aan de lopende meter worden uitgebraakt - nog versterkt.
Met de feiten die we nu kennen, kan zonder gevaar voor overdrijving gesteld worden dat KDG een 'babybeul', of nog iets correcter een 'babymoordenaar', is. Ik zie dan ook niet wat er tegen het gebruik van dat woord kan zijn.

Tenzij men een eigen agenda heeft, natuurlijk.

Citaat:
Verder sta ik ook verbaasd over het feit dat uw krant de verdachte met naam en foto bekend maakt, terwijl het onderzoek nauwelijks gestart is.
U omschrijft hem ook als 'de dader van de steekpartij', terwijl u en uw redacteurs horen te weten dat iedereen onschuldig is en blijft tot het tegendeel bewezen is.
Dat is wat mij betreft geen faits divers of semantiek maar het behoort tot de essentie van onze rechtspraak. Ik sta eigenlijk versteld van het feit dat uw krant daar zomaar aan voorbij gaat terwijl het de essentie van uw berichtgeving niet zou raken om hem te omschrijven als 'de vermoedelijke dader' of 'vermeende dader' of 'de verdachte' of een andere combinatie naar keuze die enerzijds de feiten correct weergeven en anderzijds recht doen aan zijn status.
Kijk eens, men drukt ons altijd met de neus op het (gecreëerde) feit dat er een verschil is tussen recht en gerecht, tussen rechtvaardigheid en juridische realiteit. Dat die twee niet noodzakelijk hetzelfde hoeven te zijn. Daaruit vloeit automatisch voort dat er ook een verschil is tussen juridische realiteit en werkelijke realiteit. Het is maar logisch dat de media de werkelijke realiteit en niet de juridische weergeven. Als het gerecht zich aan de gerechtelijke terminologie houdt, is het al dik in orde.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 26 januari 2009 om 19:16.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2009, 20:12   #16
de mensen
Banneling

Standaard

Sommigen vinden dat de pers niet overdrijft...
de mensen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2009, 20:20   #17
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
[email protected]
...................;;Ik mag verhopen dat het om een zeldzame uitschuiver gaat en dit niet tekenend is voor de richting die uw krant sinds de laatste herstructurering uit wenst te gaan?

hoogachtend,
Ik heb 't abonnement opgezegd. De Morgen is niet meer. Ik mis de krant. Het is nu allemaal één grote éénheidsworst.
Oud 26 januari 2009, 23:17   #18
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Ik heb 't abonnement opgezegd. De Morgen is niet meer. Ik mis de krant. Het is nu allemaal één grote éénheidsworst.
Hierom? Of een andere reden?

Terzake: Als er iets verschrikkelijks gebeurt, en zo nutteloos, onbegrijpelijk, wil je er zo veel mogelijk over weten, zoek je duiding, details, probeer je het te ''vatten''. Dat een krant er 18 pagina's aan besteed is volstrekt begrijpelijk, zolang het maar netjes gebeurt.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2009, 23:21   #19
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Wat een gelul bij Phara, trouwens.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2009, 23:35   #20
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Hierom? Of een andere reden?

Terzake: Als er iets verschrikkelijks gebeurt, en zo nutteloos, onbegrijpelijk, wil je er zo veel mogelijk over weten, zoek je duiding, details, probeer je het te ''vatten''. Dat een krant er 18 pagina's aan besteed is volstrekt begrijpelijk, zolang het maar netjes gebeurt.
Wij hadden een abonnement op de morgen, en kochten een beetje willekeurig een andere krant gewoon in de winkel.

Op 't moment is de morgen gewoon een doorslagje van Belga en 't Laatste Nieuws. Bij de eerste 5 bladzijden heb je zo iets van : Dat heb ik al gelezen.

Ik veronderstel dat je wanneer je enkel de morgen leest, je daar geen last/idee van hebt.

Over je laatste opmerking. Dat is correct. Maar een half jaar geleden zag je geen 'mediagenieke' titels in de morgen. En de inhoud werd anders en minder opzichtig gebracht.

Je had bij het lezen van de morgen niet het gevoel een 'ramptoerist' te zijn.

Een heel ongemakkelijk gevoel. Maar. Ik veronderstel dat ik een Niche-lezer ben geworden. Onmogelijk om nog te 'bedienen' met een redelijke kosten-baten balans.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be