Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

Discussietools
Oud 6 januari 2009, 17:36   #1
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard De Nederlandse media zijn pro-Palestijns

Ik heb naar een aantal programma's gekeken en het valt me op dat de Nederlandse media pro-Palestijns lijken te zijn. Meer dan in het verleden. Is dit in Vlaanderen ook zo. Is deze verandering jullie ook opgevallen? Wat is de verklaring hiervoor?
Turkse Nederlander is offline  
Oud 6 januari 2009, 17:44   #2
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik heb niet echt de indruk dat de Vlaamse media meer pro-Palestijns zijn dan vroeger. Wel zijn er nu meer prominente pro-Palestijnse figuren die aan bod komen in de media(bv. De Decker).
Jozef Ostyn is offline  
Oud 6 januari 2009, 20:15   #3
AbdulAlhazred
Vreemdeling

AbdulAlhazred's schermafbeelding

Standaard

heeft weinig te maken met pro palestijns maar eerder met pro rechtvaardigheid
AbdulAlhazred is offline  
Oud 6 januari 2009, 20:29   #4
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AbdulAlhazred Bekijk bericht
heeft weinig te maken met pro palestijns maar eerder met pro rechtvaardigheid
denk je? dan zou men toch eerder pro Israël zijn
Oud 6 januari 2009, 20:44   #5
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
²
Savatage is offline  
Oud 6 januari 2009, 20:49   #6
eric v68
Burgemeester

eric v68's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
Ik heb naar een aantal programma's gekeken en het valt me op dat de Nederlandse media pro-Palestijns lijken te zijn. Meer dan in het verleden. Is dit in Vlaanderen ook zo. Is deze verandering jullie ook opgevallen? Wat is de verklaring hiervoor?
De eenzijdige tendentieuze anti-joodse media in Nederland is inderdaad beschamend.

overigens heb ik het idee dat de media in Nederland eerder anti-joods zijn als pro-palestijns. de media geven namelijk een zelfde soort vals berichtgeving over 'verzetsbeweging' Hezbollag (is een terreurbeweging) of de 'bezette' Golanhoogte (is veroverd en daar wonen nu Israeli's)

ceterum censeo Belgicam delendam esse
eric v68 is offline  
Oud 6 januari 2009, 20:49   #7
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Scholen bombarderen, een genocide plegen, mensen verjagen van hun grond, aanvallen op landbouwers, kolonisatie van gebieden, complete blokkades van gebieden, vliegtuigen boven dichtbewoonde gebieden de geluidsmuur laten doorbreken 's nachts, etc... zijn dan wel delen van het Israëlische overheidsbeleid, rechtvaardig komen ze mij echter niet over.

Metternich is offline  
Oud 6 januari 2009, 20:56   #8
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eric v68 Bekijk bericht
De eenzijdige tendentieuze anti-joodse media in Nederland is inderdaad beschamend.

overigens heb ik het idee dat de media in Nederland eerder anti-joods zijn als pro-palestijns. de media geven namelijk een zelfde soort vals berichtgeving over 'verzetsbeweging' Hezbollag (is een terreurbeweging) of de 'bezette' Golanhoogte (is veroverd en daar wonen nu Israeli's)
Ik geef geen reactie op uw bericht. Is u echter ook een verschuiving opgevallen in de media?
Turkse Nederlander is offline  
Oud 6 januari 2009, 20:56   #9
eric v68
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Scholen bombarderen, een genocide plegen, mensen verjagen van hun grond, aanvallen op landbouwers, kolonisatie van gebieden, complete blokkades van gebieden, vliegtuigen boven dichtbewoonde gebieden de geluidsmuur laten doorbreken 's nachts, etc... zijn dan wel delen van het Israëlische overheidsbeleid, rechtvaardig komen ze mij echter niet over.
????????????

de raketaanvallen van Hamas zijn gericht op burgers. vrouwen, kinderen bejaarden, alles zo lang het maar joods is. dát is genocide.
daarnaast heeft Israel in de Ghaza-strip joodse nederzettingen ontruimd (Judenrein gemaakt als het ware - vergeeft u mij de vergelijking). Als dank kregen ze een rakettenregen op zich af.

De situatie zoals jij die schetst is dus volkomen verwrongen.

Laatst gewijzigd door eric v68 : 6 januari 2009 om 20:56.
eric v68 is offline  
Oud 6 januari 2009, 21:13   #10
eric v68
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
Ik geef geen reactie op uw bericht. Is u echter ook een verschuiving opgevallen in de media?
een verschuiving op zich eigenlijk niet zo zeer.
ik vond de media al jaren bijzonder eenzijdig. ook in de berichtgeving over de 2e Intifada of Hezbollah zoals ik in mijn vorige post al aangaf.

Denk maar bijvoorbeeld over het jongetje Mohammed Durah die naar achteraf bleek door Palestijns vuur (opzettelijk ?) werd gedood
http://www.icej.nl/nieuws/al_dura.htm
of de verontwaardiging over de zogenaamde 'duizenden' slachtoffers in Jenin.
Als achteraf blijkt dat de berichtgeving niet klopt wordt er niet of nauwelijks gecorrigeerd.
Ook was er in de media jarenlang geen aandacht voor raketbeschietingen op Noord Israel om maar wat te noemen.

Ik vind het dus niet zo zeer een verschuiving, eerder een voortzetting van eenzijdigheid.

eric v68 is offline  
Oud 6 januari 2009, 21:37   #11
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk maar bijvoorbeeld over het jongetje Mohammed Durah die naar achteraf bleek door Palestijns vuur (opzettelijk ?) werd gedood.
http://www.icej.nl/nieuws/al_dura.htm
U geeft een link en daar staat:

Citaat:
"Volgens onze bevindingen is het veel aannemelijker dat een Palestijnse kogel, en geen Israëlische, de jongen heeft gedood" aldus de conclusie van (Esther) Shapira.
en ook
Citaat:
Israël heeft snel na het incident zijn verontschuldigingen uitgesproken, maar een vervolg ondezoek van de IDF kon niet bewijzen wie al-Dura heeft doodgeschoten.
Uw link onderschrijft dus op geen enkele manier uw stelling.

Die kwestie is hier al zeer uitgebreid aan bod gekomen en ik ga het niet opnieuw uitspitten, maar er is geen enkel bewijs of aantoonbaar element waaruit zou moeten blijken dat de jongen door Palestijns vuur om het leven is gekomen, met uitzondering van zionistische bronnen.
Het tegendeel is waar: alles wijst erop dat hij inderdaad door Israëlische soldaten werd neergeschoten.

Daarmee is niet gezegd dat die soldaten dat doelbewust hebben gedaan. Het lijkt me niet: de vader en zijn zoon zaten geprangt tussen twee partijen. Zo'n dingen gebeuren in een oorlog.

Maar meer nog dan een bewijs van Palestijnse desinformatie, is het een zeer goed voorbeeld van Israëlische desinformatie en hoe sommige incidenten met zoveel leugens, details, verdraaiingen, rechtszaken, procedures en oncontroleerbare gegevens worden omringd, tot de ware toedracht compleet omhuld geraakt door mist.

Als ik er de tijd voor vind en alle bronnen die ik toen raadpleegde opnieuw kan opsnorren, wil ik het bij gelegenheid nog wel eens uitgebreid behandelen, omdat het als voorbeeld zo typerend is.

Een ander typerend voorbeeld van mist tijdens oorlogen en conflicten is het filmpje dat nu opduikt van de explosie tijdens de mars van Hamas in Gaza in 2005 dat nu wordt toegedicht aan het Israëlisch leger en zich zou afspelen tijdens dit conflict. Binnen dit en een jaar kan - op internet - niemand nog het onderscheid maken tussen Warheit und Dichtung. Dat is voor oorlogvoerende partijen de bedoeling, aan beide kanten van �*lle conflicten. Daarom is het een domme beslissing van het Israëlisch leger om tegen de beslissing van het Hooggerechtshof geen journalisten toe te laten.

ministe van agitatie is offline  
Oud 6 januari 2009, 21:54   #12
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Laat nu dit o.a. de reden zijn waarom een deel van de radicale nationalistische beweging het VB bekritiseert/verlaat. Naar mijn stem kunnen ze fluiten!
Vlaams-nationalist is offline  
Oud 6 januari 2009, 22:07   #13
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De reclamegelden van de Arabische kijker zijn te belangrijk geworden, en daarmee verandert de inhoud van het nieuws.
liberalist_NL is offline  
Oud 6 januari 2009, 22:08   #14
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
????????????

de raketaanvallen van Hamas zijn gericht op burgers. vrouwen, kinderen bejaarden, alles zo lang het maar joods is. dát is genocide.
daarnaast heeft Israel in de Ghaza-strip joodse nederzettingen ontruimd (Judenrein gemaakt als het ware - vergeeft u mij de vergelijking). Als dank kregen ze een rakettenregen op zich af.

De situatie zoals jij die schetst is dus volkomen verwrongen.
Zoals ik elders zei:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Als zij vervolgens met wapens een etnische zuivering beginnen, dan ga ik mij aansluiten bij het verzet daartegen. En als zij vervolgens een blokkade afkondigen waardoor mijn volk crepeert, dan zal ik er alles aan doen om hen te raken waar het pijn doet. En dat is niet het leger, dat dient er immers voor om de klappen op te vangen. Dan zal ik ook raketten afschieten op de burgerbevolking in de hoop zo de publieke opinie uit te putten tegen hun regime. Iets wat men ook in WOII o.a. wou bereiken met de tapijtbombardementen.

Ik steun de HAMAS zijn ideologie niet, maar dat is nog een andere discussie. En evenmin steun ik de zionistische juggernaut die momenteel over de burgerbevolking rolt.

Laatst gewijzigd door Metternich : 6 januari 2009 om 22:19.
Metternich is offline  
Oud 6 januari 2009, 22:09   #15
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
²
Oud 6 januari 2009, 22:22   #16
Mustius
Burger

Standaard

@Turkse nederlander, en jong gaat het goed zo slijmen? complexen?
Mustius is offline  
Oud 6 januari 2009, 22:56   #17
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Zo ver moet je het niet zoeken, 't zijn islamieten en daar zijn ze in nogal wat Europese landen als de kippen bij om ze op te vrijen.
Oud 7 januari 2009, 00:41   #18
Tavek
Banneling

Standaard

Ik heb de pest aan islamitisch fundamentalisme, maar mensen die in een gigantisch concentratiekamp zitten (Gaza) en constant in nood leven (niet genoeg eten, drinken, gas, electriciteit, medische voorraden, werk, kortom, zonder toekomst) door het toedoen van Israel zijn compleet gerechtvaardigd om zich tegen die staat te verzetten.

Waarom maken ze daar geen Panzerschrecks om die tanks te lijf te gaan

Laatst gewijzigd door Tavek : 7 januari 2009 om 00:41.
Tavek is offline  
Oud 7 januari 2009, 12:58   #19
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Voor mij is het simpel(los van de situatie) :

1)Elke Tvzender moet beelden en feiten brengen van beide kanten.
(de laatste 8 jaar heb ik zelden(of nooit)op VTM en VRT beelden gezien van de rakketaanvallen)

2)Alle conflicten ter wereld moeten meer aandacht krijgen.
(zijn de Afrikanen misschien minder waard ?)

Als alles gezien is kunnen neutrale mensen zonder emotionele redens en onpartijdig een eigen mening creeëren.

Published 12:49 11.05.11
Fiere Jood is offline  
Oud 7 januari 2009, 13:02   #20
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan hebt u het mis.
Weiße Rose is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be