![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burger
|
![]() Ik heb een vraagje.
Ik was gisterenavond aan het zappen, en plots, zag ik op NL1 een opsporingsprogramma (zoals op VTM) met een volledig Nederlands "panel" en flikken,..... Alles werd daar gewoon in het Arabisch ondertiteld. Waarom eigenlijk? Is dit het resultaat van "integratie"? Wanneer gaat de VRT dit invoeren? Als je dit objectief bekijkt, dan kan dit toch niet? of wel? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Misschien ging het wel over een vermiste persoon van daar? Misschien was het best wel nodig om het voor die mensen ook verstaanbaar te maken? Trouwens als het dit was dan moet je wel Arabische ondertiteling geven want niet iedere Arabier kent onmiddellijk Nederlands.
![]() |
#3 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Vreemdeling
|
![]() Dat is inderdaad iets wat eigenlijk niet zou mogen gebeuren. Het is bovendien ook gewoon niet mogelijk om voor iedereen de programma's te ondertitelen. Stel je voor in hoeveel talen ze dit wel niet zouden moeten doen! Ik snap niet goed dat ze dat in Nederland doen en vraag me ook wel af wat de reden daarvoor geweest is. Als je even logisch nadenkt is het alleszins onmogelijk dat ze er hier ooit mee gaan beginnen. Belgie heeft drie landstalen en daar moet het bij blijven en er moet niets in andere talen ondertiteld worden. Voor een zender als de VRT moet zelfs niets in een andere taal dan het Nederlands ondertiteld worden. De VRT is de Vlaamse Openbare omroep en Nederlands is de taal van de Vlaamse gemeenschap en niets anders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoniet is het iets dat een deel van het beeld verknoeit. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Nota bene: de reden van ondertiteling in het Arabisch wordt door de presentator nog uitgelegd, maar die had je waarschijnlijk gemist voor het zappen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
@Zorro: Shame on you! Ondertiteling! Ondertiteling! Uw Moeder is een ondertiteling!!! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() OEF!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Staatssecretaris
|
![]() Voor zo een opsporingsprogramma kan ik het nog wel begrijpen en het nut er wel van inzien. Maar volgens mij is er een uur voorzien op de Nederlandse (niet commerciële) zenders waar er wel degelijk Arabische en Turkse ondertitels zijn. In die gevallen kan het niet van mij.Het is de bedoeling dat de nieuwkomers zich aanpassen en integreren niet de autochtone bevolking.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat ze de serie "de negenennegentig mooi namen van Allah" in het Nederlands gaan uitzenden? Allez! Niet vergeten dat de latijnse missen hier ook maar vijftig jaar geleden werden afgeschaft.... en ze staan minstens zeshonderd jaar achter!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Burger
|
![]() hoe kan je integreren als je in het gastland op de lokale zenders, ondertitels krijgt in uw moedertaal?
NIET natuurlijk. Dat is het gevolg van EXTREEM-LINKS regeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Vreemdeling
|
![]() Toch altijd leuk, zo een constructieve dialoog met een blokker. Ik denk niet dat men in deze draad nog veel waarde aan uw woorden hecht na de frappante bovenstaande leugen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zorro heeft overschot van gelijk. De geschiedenis geeft hem 100% gelijk. Bekijk de faciliteiten in de Vlaamse gemeenten. Ze bestaan nu bijna een respectabel aantal decennia, maar hebben niets opgelost. Ze zouden uitdovend zijn. Ze waren bedoeld om de Franstaligen de tijd te geven in te burgeren. Het resultaat is dat diezelfde Franstaligen als maar dieper weggegleden zijn in rabiaat frankiljonisme. Er is geen enkele aanwijzing om aan te nemen dat het met de allochtonen anders zal gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Damned Commies! ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |