Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 6 januari 2009, 18:12   #1
Sus Iratus
Banneling

Standaard Pro-multiculler is moslimgezeik nu ook beu

Citaat:
Omdat zijn school het aanraadt en omdat het zo gezellig is kijk ik dikwijls samen met mijn zoontje naar het Jeugdjournaal. Leerzaam voor hem als jonge kijker, leerzaam voor mij als oude programmamaker, want ze kunnen er wat van bij Jeugd, van televisie.

Op de eerste schooldag van het nieuwe jaar zien we in het kindernieuws een reportage over leerlingen ergens in het zuiden des lands die 2009 inluiden met een toast. “Wij hadden vanochtend chocolademelk”, zegt mijn erfgenaam. “Ja, dat weet ik, ik was erbij weet je wel”, antwoord ik. Alweer zo een creatief cultureel compromis waarin zijn school zo grootmeesterlijk is. Chocolademelk: ook zonder heildronk lekker en feestelijk en een gepaste oplossing voor het probleem dat een jaar geleden ontstond. Toen werd er nog wel getoast en geproost.

Mijn zoontje is net acht en zit in groep vijf van een basisschool in een zogeheten Vogelaarwijk. Een zwarte school, zoals bijna alle andere in de buurt. Zwart betekent in dit geval dat ruim 80 procent van de leerlingen van allochtone afkomst is, waarvan veruit de meeste islamitisch. In groep vijf zijn 10 van de 16 kinderen moslim.

Omdat wij als ouders natuurlijk buitengewoon tolerante wereldburgers zijn en ik bovendien zelf ten dele qua afstamming van Afrika via Suriname in Nederland ben geboren vinden we dat in wezen hartstikke goed. Wij zijn overtuigd politiek correct, niet omdat we denken dat het zo hoort maar omdat we zo nu eenmaal in elkaar zitten. Hoe meer multi hoe beter.

Offerfeest

En de school doet er alles aan om eventuele problemen al schipperend op te lossen. Een maand geleden was het bijvoorbeeld islamitisch Offerfeest. De ervaring leert dat op dergelijke religieuze dagen de moslimkinderen thuis blijven, hoewel dat eigenlijk niet mag. Maar door op die datum een algemene studiedag voor alle leerkrachten te plannen, zodat de school vanzelf al een dag de deuren sloot, werd dat inventief opgelost. Zo had iedereen wat aan het Offerfeest. Multiculti kan best en kan best heel leuk zijn. Maar net niet altijd.

Want daags na het Offerfeest werd in de klas het kerstdiner besproken, een jaarlijkse traditie, ongetwijfeld bekend bij veel ouders van schoolgaande kinderen.

Dat diner wordt altijd gehouden op één van de laatste dagen voor de kerstvakantie. De leerlingen eten dan ’s avonds met hun groep in de klas. Op het menu staan evenveel hapjes als er leerlingen zijn, want de ouders verzorgen het eten en drinken. Wij hadden bedacht om spiesjes te maken van olijven en worstjes. Natuurlijk geen worstjes van de Keurslager, laat staan van de Kiloknaller. Nee, politiek correct en goed geïnformeerd als we zijn zouden het natuurlijk worstjes van een gecertificeerde islamitische halal-slager worden. Aan ons zou het niet liggen.

Maar ‘s middags thuisgekomen vertelde ons zoontje dat zijn aankondiging van de worstjes bij enkele van zijn islamitische medeleerlingen niet goed gevallen was. “Jekkie”, hadden ze gezegd, “worstjes zijn vies, die zijn onrein, die eten wij niet.” Had hij dan niet gezegd dat het halal zou zijn? Ja, natuurlijk wel, maar ze hadden geantwoord dat ze het niet vertrouwden omdat ze daarmee al eens eerder bedrogen waren uitgekomen. Gelukkig had de juf de jekkie-kinderen streng toegesproken.

“Nou, dan maar alleen olijven. Of ananas ertussen. Of kipkluifjes. Of mandarijntjes. Ik ben eigenlijk gek dat ik er nog moeite voor doe.” Moeders was boos, en terecht vond ik. “Het wordt echt te erg, dan maar geen kerstdiner”, gromde ze, “ik zeg er ook al niets van dat die islamitische kinderen op het schoolplein roepen dat Sinterklaas niet bestaat, maar nu is de maat vol.

Stakker
Maar ja, wat doe je als ouder? Eens te meer ben je dan een stakker die in het duister tast, zoals Wim Sonneveld het veertig jaar geleden al verwoordde. Ons zoontje wilde het diner voor geen prijs missen. Dus pasten we ons aan, maar met oprechte tegenzin. Het werden twee soorten spiesjes: spiesjes met en spiesjes zonder halal-worstjes.

En natuurlijk aangevoerd in twee verschillende grote plastic dozen, zodat de ene soort de andere niet kon aanraken, want misschien zou dat ook al onterecht verdacht zijn.

We vermoedden overigens dat de moslimkinderen hun wantrouwen niet zelf bedacht hadden, het moest van de ouders komen. Net als bij de nieuwjaarsviering van vorige keer. De altijd enthousiaste directeur liet toen de langste vader op het schoolplein siervuurwerk afsteken dat hoog aan een stok bevestigd was. Daarna kregen alle kinderen iets te drinken: aardbeiensiroop, aangelengd met Spa Rood en er werd geproost op een voorspoedig jaar.

Roze champagne

Op de eerstvolgende bijeenkomst van de ouderraad werd daartegen geprotesteerd door enkele islamitische opvoeders. Zij vonden dat het drankje op roze champagne had geleken. Dat hadden ze goed gezien, dat was juist de bedoeling van de immer vrolijke bovenmeester. Maar in champagne zit alcohol, dat mag niet van de islam en daarom was het mengsel van siroop en prikwater in hun ogen te bedenkelijk om voor herhaling vatbaar te zijn. En ook het proosten wees op verboden liederlijkheid.

Het was daarom dat ik nu met meer dan gebruikelijke belangstelling mijn zoontje op de eerste schooldag van 2009 afleverde. Net zo geestdriftig als een jaar geleden wenste de directeur pupillen en ouders gezondheid en geluk voor de komende 365 dagen. En door de oer-Hollandse chocolademelk, ook al kwam het dan uit kartonnen pakken, kon dit keer iedereen zijn geestdrift beantwoorden. Een slimme vondst.

Maar mijn zoontje krijgt morgen wel ham op brood voor zijn tussendoortje. Want na enig doorvragen bleek laatst dat zijn voorkeur voor kaas van de afgelopen maanden ook al voortkomt uit het “jekkie” van een paar van zijn klasgenoten wanneer er roze vleeswaar tussen de bruine boterhammen zit ingeklemd. Terwijl hij ham toch erg lekker vindt.

Over een paar jaar zal het trouwens niet meer uitmaken wat hij eet. Want voor de toekomst is de keuze al ten dele bepaald: wat voor voortgezet onderwijs het straks ook wordt, het wordt geen zwarte middelbare school. Politieke correctheid heeft zelfs voor de ware gelovigen grenzen.

bron
Waarmee maar weer eens, ten overvloede waarschijnlijk, is aangetoond dat het zowat altijd en overal moslims zijn die zich niet kunnen of wensen aan te passen aan de hier geldende cultuur. Zelfs met halal-worstjes en wat al dies meer zij om het hen naar de zin te maken, hebben ze altijd weer nieuwe eisen, en geven ze altijd weer aan dat het nog steeds niet goed genoeg voor ze is.
Zelfs bij overtuigde diehard multicullers beginnen nu onderhand de ogen open te gaan bij de langzame en sluipsgewijze islamisering van onze samenleving.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2009, 18:23   #2
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Multicultureel betekent juist niet dat men één bepaalde cultuur moet volgen. Het betekent letterlijk dat er verschil mag zijn er mag een pot erwtensoep met spek staan naast een pot chorba met schapenbout en halal gehakt kalfsvlees.

Overigens ik had hier eens moslims op bezoek, die aten met enthoesiasme niet-halalvlees want volgens hen was dat aan de gelovigen toegelaten als er ..geen halalvlees voorradig is. Ik heb zelf gezien dat moslims en moslima"'s in Rotterdam met veel smaak bij een fastfood niet-halalvlees zaten te smikkelen, net zoals hier trouwens bij de Quick en de Macdonald.

In een multiculturele school zullen toch wel ook kinderen aanwezig zijn die absoluut geen vlees eten.. dat hoeft toch niet te betekenen dat er niemand vlees mag eten ?
Mijn kleinkinderen gaan ook naar multiculturele scholen - daar zijn moslims wel niet in "de meerderheid" maar zijn er evenzeer mensen uit Afrika, Azië, Oosteuropa.. en weet blijkbaar iedereen best elkaar te respecteren zonder pogingen te ondernemen om elkaar onder druk te zetten zijn eigen gewoonten af te zweren...

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2009, 20:14   #3
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Multicultureel betekent juist niet dat men één bepaalde cultuur moet volgen. Het betekent letterlijk dat er verschil mag zijn er mag een pot erwtensoep met spek staan naast een pot chorba met schapenbout en halal gehakt kalfsvlees.
Ik ben zelf dan ook bijzonder multicultureel op het gebied van eten en drinken. Van stokvis en reepjes gedroogd walvis- en zeehondenvlees uit Noorwegen, via halfrottende haai en ramsballen uit IJsland, naar diverse zuid-oost Aziatische lekkernijen, om uiteindelijk bij diverse overheerlijke lamsbouten en aanverwante gerechten uit het Midden-Oosten uit te komen. Alleen couscous krijg ik echt niet door mijn keel.
En daarmee hebben we zo ongeveer wel meteen alle voordelen van een multiculturele maatschappij opgenoemd: het exotische eten ter afwisseling van de lokale, doch daarom niet minder gewaardeerde, keuken.
Voor dat lekkere eten hoeft men geen hordes andersculturelen te importeren. Het importeren van hun producten en etenswaren volstaat. Eventueel een restaurantuitbater met familie, maar dan is de multiculturele koek wat mij betreft ook helemaal op.

Citaat:
Overigens ik had hier eens moslims op bezoek, die aten met enthoesiasme niet-halalvlees want volgens hen was dat aan de gelovigen toegelaten als er ..geen halalvlees voorradig is. Ik heb zelf gezien dat moslims en moslima"'s in Rotterdam met veel smaak bij een fastfood niet-halalvlees zaten te smikkelen, net zoals hier trouwens bij de Quick en de Macdonald.
Geloof het of niet, maar ik heb ook moslims aan tafel te gast gehad, en die aten dus helemaal niks wat niet halal was. Ik had een schotel met rundsvlees klaargemaakt omdat ik wist dat ze geen varkensvlees eten, maar dat was dus niet goed genoeg voor ze. Het moest namelijk halal zijn, en niet zomaar van de supermarkt, ook al was het geen varkensvlees. De ossestaartsoep wilden ze ook niet eten, dus uiteindelijk zijn ze half verhongerd weggegaan omdat ze alleen maar groentes gegeten hadden - en mij zeer irritant op de vingers keken terwijl ik die aan het klaarmaken was, zodat het vooral niet op onreine wijze zou worden klaargemaakt. Ik hoef u waarschijnlijk niet te zeggen dat ik die lui nooit meer heb uitgenodigd. Het begrip en het aanpassen moest blijkbaar alleen van mij komen...

Citaat:
In een multiculturele school zullen toch wel ook kinderen aanwezig zijn die absoluut geen vlees eten.. dat hoeft toch niet te betekenen dat er niemand vlees mag eten ?
Inderdaad, dat zou dat niet hoeven te betekenen in een ideale situatie. Helaas is daar in dit geval geen sprake van, want die ouders van die moslimkindjes eisen dus wél dat iedereen zich aan hen aanpast.

Citaat:
Mijn kleinkinderen gaan ook naar multiculturele scholen - daar zijn moslims wel niet in "de meerderheid" maar zijn er evenzeer mensen uit Afrika, Azië, Oosteuropa.. en weet blijkbaar iedereen best elkaar te respecteren zonder pogingen te ondernemen om elkaar onder druk te zetten zijn eigen gewoonten af te zweren...
U geeft het zelf al aan: moslims zijn daar niet in de meerderheid, en daarom blijft hun dwingelandij (vooralsnog) achterwege. Want zodra dat wel zo is, gaan ze de samenleving om hun heen, ook als ze er slechts te gast zijn, helemaal naar hun hand proberen te zetten en hun bizarre middeleeuwse visie en geloof aan iedereen opdringen. Dat is niet alleen in bepaalde wijken en stadsdelen bij ons zo, maar gewoon overal waar ze langzaamaan een meerderheid beginnen te vormen. Dat heet met een mooi woord 'islamisering'.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2009, 10:10   #4
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Waarmee maar weer eens, ten overvloede waarschijnlijk, is aangetoond dat het zowat altijd en overal moslims zijn die zich niet kunnen of wensen aan te passen aan de hier geldende cultuur. Zelfs met halal-worstjes en wat al dies meer zij om het hen naar de zin te maken, hebben ze altijd weer nieuwe eisen, en geven ze altijd weer aan dat het nog steeds niet goed genoeg voor ze is.
Zelfs bij overtuigde diehard multicullers beginnen nu onderhand de ogen open te gaan bij de langzame en sluipsgewijze islamisering van onze samenleving.
mensen die van het ene uiterste naar het andere gaan zijn meestal toch niet zo stabiel, en dit op diverse terreinen.
Enkel diegenen die de middenweg houden zijn juist en weten over wat ze het hebben: niet pamperen, maar ook niet discrimineren.
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2009, 10:21   #5
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
mensen die van het ene uiterste naar het andere gaan zijn meestal toch niet zo stabiel, en dit op diverse terreinen.
Enkel diegenen die de middenweg houden zijn juist en weten over wat ze het hebben: niet pamperen, maar ook niet discrimineren.
Ik ken anders ook wel een paar zeer overtuigde progressieve medemensen die na jaren negatieve ervaringen ontgoocheld afdropen. Onder andere een meisje dat jaren in een zeer multicultureel gezinde school in Brussel gewerkt heeft, uit puur idealisme. Ze zit nu veilig in een volkomen witte school ergens in la Flandre profonde. Genezen van haar vroegere idealen.

Ik zou dit geen "ander uiterste" noemen, wel de enig mogelijke conclusie gebaseerd op ampele praktijkervaring.
Oud 7 januari 2009, 16:37   #6
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zelf kan ik wel een boek schrijven met soortgelijke ervaringen na jaren werk binnen de socio culturele sector.
Daarin zit ook het probleem; mensen moeten vanuit een bepaald kader naar maatschappelijk complexe problemen kijken; maar dat kader beperkt het vermogen objectief vast te stellen wat misloopt, dit benoemen zorgt al voor ene spanningsveld; laat staan dat je dus een oplossing kunt formuleren.
Dat verplicht kader van waarneming is niets andere dan sencuur uit politieke overweging.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2009, 09:23   #7
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Da's net het punt, het moet van alle gropen komen he?
En wat als je met een grote groep zit die echt niet mee wil?
In tegendeel die heel dat multiKul-gebeuren gebruikt voor hun eigen agenda?
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2009, 11:12   #8
Queensburry
Gouverneur

Queensburry's schermafbeelding

Standaard

Die hele Islam kan samengevat worden in twee woorden: "achterlijkheid + onverdraagzaamheid"
En ik zie dan ook niet in waarom wij ons daar in ons hoger ontwikkelde samenleving naar zouden moeten plooien.

En uiteindelijk is het zo zielig, omdat Allah nu eenmaal niet bestaat. Tja, een samenraapsel van Joodse (!) en Babylonische bronnen die werden herwerkt om de lokale krijgsheer Mohammed aan de macht te krijgen, maar dat na diens dood een eigen leven is gaan leiden.
Maar de fase dat ik medelijden had met de Moslims is ondertussen wel voorbij. Ook achterlijkheid kan héél gevaarlijk zijn. Ik zou zelfs zeggen: vooral achterlijkheid kan héél gevaarlijk zijn.
Maar een oplossing voor dit probleem? Neen, eerlijk gezegd zie ik er geen.
Queensburry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2009, 16:19   #9
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ik ken anders ook wel een paar zeer overtuigde progressieve medemensen die na jaren negatieve ervaringen ontgoocheld afdropen. Onder andere een meisje dat jaren in een zeer multicultureel gezinde school in Brussel gewerkt heeft, uit puur idealisme. Ze zit nu veilig in een volkomen witte school ergens in la Flandre profonde. Genezen van haar vroegere idealen.

Ik zou dit geen "ander uiterste" noemen, wel de enig mogelijke conclusie gebaseerd op ampele praktijkervaring.
De grootste politiek correcten zijn dan ook degenen die het verst wonen van de problemen waarvan zij vinden dat anderen, die er vaak dagelijks mee geconfronteerd worden, er verdraagzaam moeten mee omspringen.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2009, 16:43   #10
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
De grootste politiek correcten zijn dan ook degenen die het verst wonen van de problemen waarvan zij vinden dat anderen, die er vaak dagelijks mee geconfronteerd worden, er verdraagzaam moeten mee omspringen.
Ik zou het niet beter kunnen formuleren.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2009, 00:50   #11
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TypO Bekijk bericht
Da's net het punt, het moet van alle gropen komen he?
En wat als je met een grote groep zit die echt niet mee wil?
In tegendeel die heel dat multiKul-gebeuren gebruikt voor hun eigen agenda?
Multicul betekent soms vechten.
Maar dat zijn we als Vlamingen met onze Waalse vrienden toch niet vergeten?
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2009, 17:26   #12
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Probleem is dat men zo lang zal wachten tot het te laat zal zijn...
Zelf zal ik er geen last meer van hebben maar ik vind het erg dat onze kinderen en kleinkinderen straks met al die zever en achterlijkheid zullen opgezadeld zitten... Terwijl het juist de hier binnenkomende vreemdelingen zouden moeten zijn die zich aangepast hebben aan onze leefwijze...
Met dank aan onze hypocriete multicullers.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2009, 17:31   #13
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht

Aanhangers van een bepaalde godsdienst zijn echter des te stabieler nietwaar? Klaar om hun leven te geven om hun levenswijze aan een ander op te dringen, zelfs al zijn ze er maar "te gast" of vreemdeling...
En er is geen "middenweg" voor dat soort volk. Alleen is er een groep die afwacht. Wacht tot de anderen in hun opzet geslaagd zijn.

Laatst gewijzigd door andev : 16 januari 2009 om 17:33.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be