![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zelfs bij overtuigde diehard multicullers beginnen nu onderhand de ogen open te gaan bij de langzame en sluipsgewijze islamisering van onze samenleving. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Multicultureel betekent juist niet dat men één bepaalde cultuur moet volgen. Het betekent letterlijk dat er verschil mag zijn er mag een pot erwtensoep met spek staan naast een pot chorba met schapenbout en halal gehakt kalfsvlees.
Overigens ik had hier eens moslims op bezoek, die aten met enthoesiasme niet-halalvlees want volgens hen was dat aan de gelovigen toegelaten als er ..geen halalvlees voorradig is. Ik heb zelf gezien dat moslims en moslima"'s in Rotterdam met veel smaak bij een fastfood niet-halalvlees zaten te smikkelen, net zoals hier trouwens bij de Quick en de Macdonald. In een multiculturele school zullen toch wel ook kinderen aanwezig zijn die absoluut geen vlees eten.. dat hoeft toch niet te betekenen dat er niemand vlees mag eten ? Mijn kleinkinderen gaan ook naar multiculturele scholen - daar zijn moslims wel niet in "de meerderheid" maar zijn er evenzeer mensen uit Afrika, Azië, Oosteuropa.. en weet blijkbaar iedereen best elkaar te respecteren zonder pogingen te ondernemen om elkaar onder druk te zetten zijn eigen gewoonten af te zweren...
![]() |
#3 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
En daarmee hebben we zo ongeveer wel meteen alle voordelen van een multiculturele maatschappij opgenoemd: het exotische eten ter afwisseling van de lokale, doch daarom niet minder gewaardeerde, keuken. Voor dat lekkere eten hoeft men geen hordes andersculturelen te importeren. Het importeren van hun producten en etenswaren volstaat. Eventueel een restaurantuitbater met familie, maar dan is de multiculturele koek wat mij betreft ook helemaal op. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Enkel diegenen die de middenweg houden zijn juist en weten over wat ze het hebben: niet pamperen, maar ook niet discrimineren.
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen - Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen - Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening! - Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden) - Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou dit geen "ander uiterste" noemen, wel de enig mogelijke conclusie gebaseerd op ampele praktijkervaring.
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelf kan ik wel een boek schrijven met soortgelijke ervaringen na jaren werk binnen de socio culturele sector.
Daarin zit ook het probleem; mensen moeten vanuit een bepaald kader naar maatschappelijk complexe problemen kijken; maar dat kader beperkt het vermogen objectief vast te stellen wat misloopt, dit benoemen zorgt al voor ene spanningsveld; laat staan dat je dus een oplossing kunt formuleren. Dat verplicht kader van waarneming is niets andere dan sencuur uit politieke overweging. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Da's net het punt, het moet van alle gropen komen he? En wat als je met een grote groep zit die echt niet mee wil? In tegendeel die heel dat multiKul-gebeuren gebruikt voor hun eigen agenda?
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gouverneur
|
![]() Die hele Islam kan samengevat worden in twee woorden: "achterlijkheid + onverdraagzaamheid"
En ik zie dan ook niet in waarom wij ons daar in ons hoger ontwikkelde samenleving naar zouden moeten plooien. En uiteindelijk is het zo zielig, omdat Allah nu eenmaal niet bestaat. Tja, een samenraapsel van Joodse (!) en Babylonische bronnen die werden herwerkt om de lokale krijgsheer Mohammed aan de macht te krijgen, maar dat na diens dood een eigen leven is gaan leiden. Maar de fase dat ik medelijden had met de Moslims is ondertussen wel voorbij. Ook achterlijkheid kan héél gevaarlijk zijn. Ik zou zelfs zeggen: vooral achterlijkheid kan héél gevaarlijk zijn. Maar een oplossing voor dit probleem? Neen, eerlijk gezegd zie ik er geen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar dat zijn we als Vlamingen met onze Waalse vrienden toch niet vergeten? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelf zal ik er geen last meer van hebben maar ik vind het erg dat onze kinderen en kleinkinderen straks met al die zever en achterlijkheid zullen opgezadeld zitten... Terwijl het juist de hier binnenkomende vreemdelingen zouden moeten zijn die zich aangepast hebben aan onze leefwijze... Met dank aan onze hypocriete multicullers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aanhangers van een bepaalde godsdienst zijn echter des te stabieler nietwaar? Klaar om hun leven te geven om hun levenswijze aan een ander op te dringen, zelfs al zijn ze er maar "te gast" of vreemdeling... En er is geen "middenweg" voor dat soort volk. Alleen is er een groep die afwacht. Wacht tot de anderen in hun opzet geslaagd zijn. Laatst gewijzigd door andev : 16 januari 2009 om 17:33. |
|
![]() |
![]() |