![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Zoals reeds uiteengezet op dit forum ben ik de mening toegedaan dat politiek en religie gescheiden moeten zijn. Religieuze teksten zijn namelijk honderden jaren geleden neergepend in een bepaalde context, een context die op vele gebied ongetwijfeld volledig anders was dan de huidige. Verder is er ook geen enkel empirisch gegeven voorhanden waardoor we moeten aannemen dat deze teksten inderdaad het woord zou zijn van één of ander opperwezen.
Ik wil dan ook mijn kritiek uiten op de politieke beweging binnen de cd&v, c’axent. C’axent wenst de nadruk te leggen op het christelijke aspect binnen de politiek. Ongetwijfeld zijn er enkele christelijke waarden zoals de naastenliefde waarop men zich kan baseren om maatschappelijke standpunten in te nemen, maar men moet in het achterhoofd houden dat dit feitelijk menselijke waarden zijn, godsdienst is ook niets meer dan een menselijke projectie. Het wordt pas gevaarlijk wanneer men met zijn godsdienst beweert de absolute waarheid in pacht te hebben. Wanneer men bv de bijbel of de koran gaat aangrijpen om op alles een antwoord te geven. Dhr. Kris Vleugels, voorzitter van c’axent is duidelijk zo iemand. Op een krampachtige manier neemt hij de bijbel als uitgangspunt voor zijn politieke programma. Hij kan er blijkbaar ook alle antwoorden in terugvinden, voor Dhr. Vleugels is redeneren overbodig. Voorbeeld: “U zult geen echtbreuk plegen.” Het huwelijk biedt de beste garanties voor een duurzame seksuele en familierelatie. Het kan dus niet als voorbijgestreefde samenlevingsvorm worden afgeschilderd. Ook de huwelijkstrouw is geen oubollig overblijfsel uit een autoritaire cultuur en gezonde sereniteit rondom seksualiteit is niet gelijk aan het in stand houden van onnodige taboes. Vanuit de reclamewereld, media en anti-AIDS campagnes worden onze kinderen vaak geconfronteerd met ongevraagde en ongenuanceerde informatie over seksualiteit. En dat is dan vaak een seksualiteit die gericht is op onmiddellijk genot, zonder dat ze gekoppeld is aan betekenisvolle relaties en trouw. Een nieuw aspect daarvan is dat goedbedoelde bescherming door een overdaad aan informatie tegen seksuele uitwassen al te snel is geëvolueerd naar een onbedoelde aanmoediging voor te jong geëxperimenteer met seks. Ouders moeten dan ook genoeg inspraak krijgen over hoe en wanneer deze informatie aan hun kinderen verstrekt wordt. Het huwelijk is vanuit zijn bijbelse en goddelijke instelling per definitie exclusief bedoeld voor één man en één vrouw (Genesis 2:24). Van een homohuwelijk kan binnen een gelovige visie geen sprake zijn, daar de Bijbel (ook het N.T.) homoseksualiteit afkeurt (Romeinen 1:26-32; 1 Corinthiërs 6:9-10). Bron: site Kris Vleugels http://users.pandora.be/vissen_met_v...isvleugels.htm Dhr. Vleugels heeft dus duidelijk moeilijkheden met seksuele voorlichting, dat in een tijd van ziektes zoals hiv. Seksuele voorlichting leidt volgens hem onmiddellijk tot ongebreidelde seksuele beleving. Is het niet net door jongeren in te lichten over de mogelijke gevaren dat ze op een meer verstandige en voorzichtige manier hun seksualiteit zullen beleven? Kan men het zich nog permitteren in een tijd van hiv/aids om onze kinderen in onwetendheid te laten omtrent de mogelijke gevaren van seksuele contacten? Dhr. Vleugels verwerpt tevens homoseksualiteit, waarvoor hij geen argumentatie nodig heeft. De bijbel citeren volstaat voor hem om homoseksualiteit te verwerpen, zonder dat hij zich daar enige vraag bij stelt. Hier toont hij duidelijk aan dat de bijbelse teksten voor hem een statische, onwrikbare waarheid zijn. Het lijkt me uitermate gevaarlijk om op dergelijke manier de rede te beknotten, en het baart me dan ook zorgen dat een van de grootste vlaamse partijen dergelijk religieus fanatisme binnen de eigen rangen tolereert. |
![]() |
![]() |
#2 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat David1977 hier "rede" noemt is een verregaande vorm van enggeestig denken dat erin bestaat om iedereen die een andere mening heeft als een fanaticus te bestempelen. Onverdraagzaamheid is daar een ander woord voor.
|
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Als er voor het atheïsme plaats is in de politiek, is er evengoed plaats voor christelijk denken. Zolang men immers geen "goddelijk wettenpakket" gaat uitvoeren, zoals de moslims, is daar in sé niets mis mee.
|
![]() |
![]() |
#5 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Laten deze nieuwe christenen (C'axent? nog nooit van gehoord) hun goddelijke wetten in het grondplatform eerst schrappen, de vier bladzijden die dan nog overblijven mogen ze voor zichzelf uitvoeren.Laten vooral al de andere "christelijke" of godsdienstige partijen dit ook doen. De bijbel druipt van bloed en sperma, niemand zal mij kunnen overtuigen dat de moordplannen van hun god of goden, die tegen alle regels van de rechten van de mens ingaan, ongestraft in een partijdoctrine mogen opgenomen worden. Klaag ze dus ook aan bij de club van pater Leman. Ik heb deze vraag al gesteld aan de "christelijke" partij, maar zoals verwacht komt er een verkreukt en kronkelig antwoord op. In de rubriek SOCIALE VERKIEZINGEN op deze site heb ik een bloemlezing uit de authentieke en geautoriseerde vertaling van RERUM NOVARUM gegeven, die 99% van de acv-syndicalisten nog nooit gelezen heeft. Dit brouwsel van paus LeoXIII, is de volmondige ondersteuning van het kapitalisme in zijn wildste vorm. Toch wordt nog steeds ieder jaar rond 15 mei de lof gezongen door de bedriegers van de arbeiders. Lees het eens, het is echt de moeite waard. Je valt van je stoel van verbazing. Gerard Golsteyn. -------------------------------------- BLESS GOT YOU!!! |
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Hun goed recht natuurlijk, maar heel veel reactie of openlijke bijval heb ik in m'n (cd&v)-omgeving nog niet echt gemerkt. |
|
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat mij nogal eens ontvalt is het volgende : hoe harder iemand roept dat hij/zij christene is, hoe fundamenteler men staat op deze waarden, hoe minder men er naar leeft. Ik zou hier een aantal voorbeelden kunnen geven, maar ik ga dat lekker niet doen. Zoek het zelf maar uit
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Vreemdeling
|
![]() dit is toch niet meer normaal?
Als er een groep mensen is in ons land die het Christen-zijn terug wat serieus willen nemen, laat ze doen!! het is tenslotte één van onze pijlers van de westerse cultuur (christendom - romeinen - grieken). Als een paar islam-fundi's in Antwerpen de boel op stelten zetten en zowaar een Jihad uitroepen tegen de joden is het betuttel van hier tot in mekka, en het zijn toch allemaal "wanhopige achtergestelde noord-afrikaantjes". Maar als er een initiatief komt van C'axent of wat dan ook, dat iet of wat christelijk geïnspireerd is, is het meteen conservatief en extreem. Ik ben ook niet diep gelovig of superchristelijk of wat dan ook, maar een beetje respect voor die mensen kan toch ook... laten atheïsten, gelovigen, joden, onverschilligen, allemaal meestrijden in de oorlog tegen het islamterrorisme en de expansiedrang van deze achterlijke cultuur (ja dit meen ik, in de letterlijke zin van het woord). |
![]() |
![]() |
#9 |
Schepen
|
![]() Ik voel je al komen Nr. 10
![]() vandaar dat ik zelf ook niet zo'n fan ben van zo'n initiatieven |
![]() |
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|