![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite. Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Redactie
|
![]() CD&V-senator Els Schelfhout heeft via een humanitair visum een Congolees kindje naar België laten overkomen op basis van medische redenen. Zij stelt binnen het jaar een adoptieprocedure te zullen opstarten. Open VLD vindt dergelijke manier van handelen ongepast en ethisch niet verantwoord, gelet op het feit dat tientallen kandidaat-adoptieouders jarenlang moeten wachten om een kindje te kunnen adopteren.
Kandidaat-adoptieouders moeten eerst een voorbereidingscursus volgen, vervolgens volgt een maatschappelijk onderzoek naar hun gezinssituatie. De wachttijden voor een maatschappelijk onderzoek zijn zeer lang en het strenge onderzoek leidt voor een aantal ouders ook tot een negatief advies vanuit Kind & Gezin. De gezinssituatie wordt immers scrupuleus onderzocht. De dienst voor maatschappelijk welzijnswerk levert haar advies aan de jeugdrechter die al dan niet een federale beginseltoelating geeft. Dan pas kunnen adoptieouders op zoek naar een adoptiebureau dat via een adoptiekanaal de eigenlijke adoptieprocedure kan aanvatten. Het ganse proces neemt al gauw enkele jaren in beslag. Vera Van der Borght: ,,Veel kandidaat-adoptanten moeten engelengeduld uitoefenen om eindelijk een kindje te kunnen adopteren. Het is dan ook een kaakslag voor hen om nu vast te stellen dat senator Schelfhout deze onderzoeken en voorwaarden blijkbaar niet voor haar van toepassing acht. Door gebruik te maken van een humanitair visum op basis van medische redenen omzeilt mevrouw Schelfhout de facto de ganse procedure en dat vind ik ethisch niet verantwoord en zeer ongepast. Ook al stelt de senator dat zij binnen het jaar een adoptieprocedure zal opstarten, zij had zich terdege bewust moeten zijn dat dit maatschappelijk zeer gevoelig ligt en volledig ingaat tegen de geest van de adoptieregelgeving.” Meer info: Vera Van der Borght Bron: politics.be
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vind de corruptie van De Wael en De Gucht ook ongepast. Maar ja, wie ben ik om daar iets op te zeggen?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Ah, anderen zijn "corrupt" dus mag iedereen dat zijn?
NVA= Niet Veel Avance Laatst gewijzigd door Tommm : 14 januari 2009 om 11:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik wijs alleen maar op de walgelijke hypocrisie van de VLD, genius
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |