Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 januari 2009, 17:08   #1
Buyck Ruben
Parlementslid
 
Geregistreerd: 9 mei 2007
Berichten: 1.793
Standaard Economische groei... files verdubbelen tegen 2020.

Tegen 2020 zal de file in België met meer dan de helft aangroeien. Deze sombere toekomstvoorspelling staat in een studie van het Leuvense studiebureau Transport & Mobility (TML) in opdracht van de federale overheidsdienst Mobiliteit.

In 2007 bedroeg de gemiddelde lengte van de files op de hoofdwegen in Vlaanderen 103 km. Tegen 2020 zal dat aangedikt zijn tot 160 km. Voor heel België neemt de file toe met 54 procent. Het aantal verloren uren stijgt met 36 procent. De toename van het verkeer is het grootste in Brussel (+ 26 procent). Gevolgd door Vlaanderen (+ 16 procent) en Wallonië (+ 15 procent). De onderzoekers waarschuwen dat de prognoses een indicatieve waarde hebben en enkel gelden bij ongewijzigd beleid. (belga/vsv)
21/01/09 09u05

link: http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...gen-2020.dhtml


- Gaan carpoolen?
- Meer openbaar vervoer?
- Dubbeldekautostraden a la Dedecker?

Tja...?

Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 21 januari 2009 om 17:15.
Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2009, 18:34   #2
Loki
Parlementsvoorzitter
 
Loki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2008
Berichten: 2.393
Standaard

De toekomst is altijd wat koffiedik kijken.

Het grootste probleem is het gebrek aan structuur in de verkeersstroom, dit kan deels opgelost worden als het gps-systeem verder gestandaardiseerd wordt en een koppeling krijgt met een digitalisering van de verkeersstroom. Uiteraard zijn er nog technologische handigheden in de pijplijn die het verkeer nog beter kunnen structureren.

In ieder geval ben ik tegen de optie meer asfalt (aangezien dit alleen maar een lapmiddel is), maar acht een forse uitbreiding van het openbaar vervoer wel als noodzakelijk. Het zou zelfs goed zijn als er vormen van openbaar vervoer komen die meer gericht zijn naar het individu (zoals bv. openbare fietsen).

Laatst gewijzigd door Loki : 21 januari 2009 om 18:34.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2009, 18:42   #3
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 33.904
Standaard

Ieder voorstel voor nieuw asfalt is de stille getuige van een diepe wereldvreemdheid.

Idealiter dienen wij het aantal mensen op de planeet zodanig te optimaliseren
dat wij kolonies vormen midden een zee van natuur.

Niet omgekeerd, een mensenzee met hier en daar een eilandje natuur.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2009, 20:00   #4
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.610
Standaard

Eerst en vooral,forenzen die iedere dag in de file staan zijn geen "slachtoffers" meer,maar "filegangers".Hun lot is niet beklagenswaardig,anders waren ze al lang verhuist..van woonplaats of van werk...(ikzelf heb het laatste gedaan.. )Dom dus om monsterinvesteringen te doen ten voordele van "filegangers"....


Wat het "echte" economisch verkeer betreft,het vrachtverkeer dus....daaraan wordt geleidelijk,en in gans Europa aan geknutseld,....moeilijk te beweren dus dat er "ongewijzigd beleid" is...

Laatst gewijzigd door kelt : 21 januari 2009 om 20:01.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2009, 15:24   #5
Buyck Ruben
Parlementslid
 
Geregistreerd: 9 mei 2007
Berichten: 1.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Eerst en vooral,forenzen die iedere dag in de file staan zijn geen "slachtoffers" meer,maar "filegangers".Hun lot is niet beklagenswaardig,anders waren ze al lang verhuist..van woonplaats of van werk...(ikzelf heb het laatste gedaan.. )Dom dus om monsterinvesteringen te doen ten voordele van "filegangers"....


Wat het "echte" economisch verkeer betreft,het vrachtverkeer dus....daaraan wordt geleidelijk,en in gans Europa aan geknutseld,....moeilijk te beweren dus dat er "ongewijzigd beleid" is...
Dat is zeker een feit ik zie nog veel potentieel in trein en scheepvaartvervoer van goederen. Zo kan men duizenden vrachtwagens en miljoenen tonnen CO² besparen. Maar vooral bij het spoor is er meer concurrentie nodig op voorwaarde dat de veiligheid niet in het gedrang komt.

Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 22 januari 2009 om 15:24.
Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2009, 16:22   #6
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Ik zie veel toekomst voor entertainment systems in auto's.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2009, 18:30   #7
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.610
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Ik zie veel toekomst voor entertainment systems in auto's.
De boodschap is bij autofabrikanten al begrepen......nu alleen nog autos verkopen
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2009, 18:32   #8
netslet
Minister-President
 
netslet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Isla Tortuga
Berichten: 5.278
Standaard

Allereerst leren rekenen

+54% =/= x2
__________________
auction your future!
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be