Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 februari 2009, 15:12   #1
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard Waar is het boze-moslim probleem naartoe?

Beste mods:

Is er een reden waarom de Boze-moslimdraad per ongeluk gewist werd? of waar kan ik die anders nog terugvinden? Het was nochtans een interessant naslagdraadje met veel informatie.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2009, 16:45   #2
tronca
Staatssecretaris

tronca's schermafbeelding

Standaard

Ik weet niet over welke draad u het heeft. Er worden alleszins geen draden per ongeluk gewist. Enkel threads die duidelijk het reglement schenden worden verwijderd.

Ik heb gisteren één draad verwijderd omdat die vol schendingen van het auteursrecht stond en ik geen tijd had om die allemaal te controleren en knippen.
tronca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2009, 17:18   #3
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Aha, circe is weer terug met haar moslim-bashing, alhoewel ; ik wens u een aangenaam verwelkoming.

Oud 5 februari 2009, 20:24   #4
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincoln Bekijk bericht
Aha, circe is weer terug met haar moslim-bashing, alhoewel ; ik wens u een aangenaam verwelkoming.

waar bash ik wat Lincoln?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 5 februari 2009, 20:29   #5
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

OK! Ik zal zien of ik de verschillende incidentjes van boze moslims kan terugvinden mèt bronvermelding uiteraard.
dan kan ik het draadje terug opstarten.

het is té belangrijk om over het hoofd te zien waar de moslims allemaal - uiteraard terecht - boos over zijn in héél Europa.

Oud 5 februari 2009, 20:45   #6
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Het is uitermate betreurenswaardig en getuigt van weinig respect dat een draadje waar diverse mensen heel veel tijd en moeite aan hebben gespendeerd door een moderator uit tijdgebrek maar helemaal weggepoetst is. Ik kan mij niet indenken dat 'auteursrechtelijke overtredingen' zo urgent zijn, zeker niet als het buitenlandse bronnen betreft, dat een PM-mailtje de zaak niet kan recht trekken op tijd.

Ik wilde er net een nieuwe 'boze moslim'-situatie aan toevoegen namelijk die van die school in Alleur. Want volgens het VTM Nieuws van 7 uur ging het wel degelijk om allochtone jongeren.
Ik hoop niet dat ik in mij draadje van de 'vredige betogingen' een steekje heb laten vallen ergens wat betreft auteursrecht. Ergens voel ik mij 'eingeschüchtert'.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2009, 12:25   #7
Akira
Super Moderator

Akira's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
OK! Ik zal zien of ik de verschillende incidentjes van boze moslims kan terugvinden mèt bronvermelding uiteraard.
dan kan ik het draadje terug opstarten.
U hebt duidelijk het forumreglement mbt het auteursrecht niet begrepen én niet volledig gelezen. Bronvermelding volstaat niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumreglement
Auteursrecht / Citaatrecht

Het is toegestaan om teksten van anderen over te nemen op het forum. Hierbij dient u echter het auteursrecht te respecteren. Bovendien moet het steeds gaan om een discussie-element. Het forum is geen nieuwssite. Daarom gelden de volgende richtlijnen:

* krantenberichten overnemen mag niet tenzij door het plaatsen van een verwijzing naar het oorspronkelijke artikel en het toevoegen van een aanzet tot discussie.
* opiniestukken en aanverwanten mogen worden overgenomen aangezien deze een mening bevatten mits toestemming van de auteur(s), anders mag alleen een verwijzing naar het artikel worden geplaatst.
* berichten van om het even welk medium mogen niet worden gekopieerd naar dit forum tenzij mits uitdrukkelijke toestemming van de auteur(s).

De Belgische wetgeving zegt het volgende hierover (artikel 21, lid 1 van de Wet betreffende het auteursrecht en de naburige rechten) :
Citaat:
§ 1. Het citeren uit een werk dat op geoorloofde wijze openbaar is gemaakt, ten behoeve van kritiek, polemiek, recensie, onderwijs, of in het kader van wetenschappelijke werkzaamheden, maakt geen inbreuk op het auteursrecht, voor zover zulks geschiedt overeenkomstig de eerlijke beroepsgebruiken en het beoogde doel zulks wettigt.

Laatst gewijzigd door Akira : 6 februari 2009 om 12:38.
Akira is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2009, 12:32   #8
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Ik wilde er net een nieuwe 'boze moslim'-situatie aan toevoegen namelijk die van die school in Alleur. Want volgens het VTM Nieuws van 7 uur ging het wel degelijk om allochtone jongeren.
Ik hoop niet dat ik in mij draadje van de 'vredige betogingen' een steekje heb laten vallen ergens wat betreft auteursrecht. Ergens voel ik mij 'eingeschüchtert'.
Kim De Gelder is wellicht gedoopt. We kunnen misschien zijn escapades aangrijpen om een 'boze katholieken'-draad op te starten. Tenminste als we het soort kromme redeneringen dat u hanteert als maatstaf nemen.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2009, 12:34   #9
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Spijtig dat die draad is gewist.

Hopelijk vindt ge een manier om deze feiten wel te kunnen posten zonder te worden gewist, want ik vind dat de boodschap ervan mag gelezen worden.
Vette Pois(s)on is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2009, 13:13   #10
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Kim De Gelder is wellicht gedoopt. We kunnen misschien zijn escapades aangrijpen om een 'boze katholieken'-draad op te starten. Tenminste als we het soort kromme redeneringen dat u hanteert als maatstaf nemen.
het voordeel van draadjes wissen is natuurlijk dat anderen gelijkwelke idiote opmerkingen kunnen maken zonder dat er nog een tegenspraak kan bewezen worden.

Je hebt dus gelijk.

Oud 6 februari 2009, 13:15   #11
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je hebt dus gelijk.
Dat ik dat nog mag meemaken.
Oud 6 februari 2009, 13:16   #12
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Dat ik dat nog mag meemaken.
gaat snel hé, die stalinizering?

vanaf wanneer moeten we "jawohl" gaan kelen?

Oud 6 februari 2009, 13:17   #13
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
gaat snel hé, die stalinizering?

vanaf wanneer moeten we "jawohl" gaan kelen?
Gelieve niet persoonlijk te worden.

Laatst gewijzigd door Akira : 6 februari 2009 om 13:46.
Oud 6 februari 2009, 13:18   #14
Akira
Super Moderator

Akira's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het voordeel van draadjes wissen is natuurlijk dat anderen gelijkwelke idiote opmerkingen kunnen maken zonder dat er nog een tegenspraak kan bewezen worden.
Ik heb u per pb uitvoerig uitgelegd hoe u zonder schendingen van het auteursrecht een draad kan opstarten over dat onderwerp. Indien u dat niet zo wenst te doen, dan vermoed ik het niet te bedoeling was om te discussiëren. Dat laatste is nochtans de bedoeling van dit forum.

Laatst gewijzigd door Akira : 6 februari 2009 om 13:20.
Oud 6 februari 2009, 13:38   #15
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akira Bekijk bericht
Ik heb u per pb uitvoerig uitgelegd hoe u zonder schendingen van het auteursrecht een draad kan opstarten over dat onderwerp. Indien u dat niet zo wenst te doen, dan vermoed ik het niet te bedoeling was om te discussiëren. Dat laatste is nochtans de bedoeling van dit forum.
En, is circe nu geband? Kan geen pb meer sturen.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2009, 13:49   #16
Akira
Super Moderator

Akira's schermafbeelding

Standaard

Circe kreeg strafpunten kreeg voor het schenden van privacy en is daarmee idd tijdelijk geband omdat ze reeds strafpunten had voor eerdere overtredingen van het forumreglement.
Oud 6 februari 2009, 19:43   #17
Scarlatti
Vreemdeling

Standaard

Ik las al een tijdje zeer geïnteresseerd mee en het was zo te zien de bedoeling een heleboel elementen aan te reiken, zodat er een hele discussie kon volgen over de verschillende elementen waarvoor de moslims allemaal (terecht) boos zijn. Het wordt natuurlijk wel moeilijk om aan een discussie te beginnen als de basisgegevens telkens opnieuw volledig verwijderd worden.
Gelukkig staan die verschillende items nog netjes vermeld op deze link: http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...hp?f=5&t=14004

Daar is de discussie dan ook in alle openheid al een heel tijdje bezig.

Laatst gewijzigd door Scarlatti : 6 februari 2009 om 19:47.
Scarlatti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2009, 21:34   #18
tronca
Staatssecretaris

tronca's schermafbeelding

Standaard

U mag deze gegevens hier zelf neerschrijven, u mag echter geen teksten overnemen die geschreven zijn door iemand anders, zonder dat u daar toestemming voor heeft. Dat is namelijk een schending van de wet. U kan echter op basis van iets wat u elders leest, dit in uw eigen woorden neerschrijven, of u kan eenvoudigweg een link posten naar iets dat u elders gelezen heeft en dat u wil delen in een discussie.
tronca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2009, 21:59   #19
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Ik snap het even niet hoe het zit. Ik lees
"..u mag echter geen teksten overnemen die geschreven zijn door iemand anders.."
Ik begrijp dat in België de wetten zo zijn dat een integrale overname van een tekst door een ingezetene van België (in casu dit forum) van een auteur wonend in België en gepubliceerd door Belgische auteursrechthebbenden niet is toegestaan.
Corrigeer mij alstublieft als ik dit fout heb.
In Nederland hebben we dat soepeler geregeld: maakt de auteur bezwaar dan wordt zijn tekst verwijderd. Maar de meeste schrijvers in Nederland maken zich niet druk. Hebben ze voor een medium geschreven dan hebben ze hun honorarium al binnen en leiden geen schade. En het medium zal niet optreden als de auteur dat niet wil, want vaak vindt die auteur een wijdere verspreiding van zijn product een prima reclame.
Maar wat ook in België niet te verbieden valt is stukken tekst te citeren in een bepaald verband. (Berner Convention) Dus ik kan best tekst overnemen van iemand. En er is geen regel in de trant van "tot 20 % van de tekst mag geciteerd worden, meer niet".
Gaarne zou ik dus willen weten wat de positie is van de forum-beheerders over integrale overname van stukken tekst van niet-Belgische schrijvers/auteursrechthebbenden.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2009, 00:34   #20
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tronca Bekijk bericht
U mag deze gegevens hier zelf neerschrijven, u mag echter geen teksten overnemen die geschreven zijn door iemand anders, zonder dat u daar toestemming voor heeft. Dat is namelijk een schending van de wet. U kan echter op basis van iets wat u elders leest, dit in uw eigen woorden neerschrijven, of u kan eenvoudigweg een link posten naar iets dat u elders gelezen heeft en dat u wil delen in een discussie.
Wéét U,citeren uit zo een post mag dus volgens U niet....maar de link er naartoe plaatsen dan wel....

Nu komen we bij het volgende, mag men dan uit zo een post een citaat plaatsen mét bijgevoegde linkverwijzing naar de originele tekst, of mag dit ook niet....

Graag een antwoord op deze kwestie...

Alvast bedankt voor de nodige moeite...

Met vriendelijke groeten ,Svennies...

Laatst gewijzigd door Svennies : 7 februari 2009 om 00:34.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be