![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gisterenavond om 20.45 heeft iemand van het rusthuis waar ik werk in Antwerpen zich naar het dak van het gebouw begeven en is er af gesprongen,hij was dood om 0.45 vandaag,overleden in het Middelheim ziekenhuis
Ik ben daar kapot van,tranen zijn niet genoeg om dit te verwoorden Waarom doet zo een ouderen dit nu? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Ik weet niet waarom duveltje. Er is zoveel dat ik niet begrijp. En ik weet ook niet hoe jou troostende steun te geven op een forum. Ook niet of je dat wel zou aanvaarden van een vreemde zoals ik. Ik hoop dat zij die je kennen sereen reageren. Sterkte, toch.
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lag misschien aan de maandelijkse rekening.
1450€ of zo voor alle dagen spruiten met boulet te eten, een mens zou zich zorgen beginnen maken nietwaar?
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zag die mens graag,jullie rekenen het uit in €'s
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Allez man, ik wens je veel sterkte. Maar weet dat die mens dat zelf wou. hij kijkt nu misschien van de andere kant naar jou en glimlacht "Komaan, zeg, niet treuren. Je moet vooruit. Ook zonder mij. De andere ouderen hebben je ook nodig!" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is altijd een spijtige zaak, een zelfmoord in je kennissenkring.
Maar het is zeker niet jouw schuld.
![]() |
#9 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Kak gebeurt. Meer kan je daar moeilijk op zeggen.
Veel sterkte.
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bestaat er dan niet zoiets als waardig oud sterven? Wat geven onze kinderen nu nog om hun ouderen,grootouders Leven wij niet in tijden van dumpen,wij hebben het niet geweten ......
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ps: Duveltje, heb je hem nog gezien. Best een nare ervaring, gewoon word je dat niet.
![]() |
![]() |
#12 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Duveltje toch, jammer dat je dit moet meemaken.
![]() Veel sterkte. ![]()
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het leven is maar zo rechtvaardig als je eigen beeld van de rechtvaardigheid van de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
mijn oma heeft jarenlang over zelfmoord gepraat toen ze in 't rusthuis zat. niet meer voor jezelf kunnen zorgen, daar tussen die 4 muren zitten, samen met mensen waar je niet voor gekozen hebt, dat vinden sommigen niet fijn. Maja, er zat een code op de deur om buiten te gaan, anders had ze zich wellicht voor de trein gegooid. 't is natuurlijk keihard om het mee te maken. Sterkte, lief duveltje ![]()
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een rusthuis, mijn schoonmoeder zit daar in, is zowat het meest depressieve dat een mens in zijn oude dagen kan beleven vind ik.
Ik kan niet begrijpen dat mensen die een rusthuis runnen dat niet inzien en daar niks kunnen aan doen. Het is mij opgevallen dat hoe minder men last met de mensen heeft hoe beter het is en het enige dat hun interesseert is de maandelijkse (veel te dure) huurlast ophalen. Waar bitter weinig voor in de plaats gegeven wordt zelfs. Mijn vrouw haar broer heeft een handicap en zit in een privé verzorging. 100 keer beter en de helft goedkoper. En niet voor het één of het ander, maar een gehandicapte persoon heeft veel meer zorgen nodig dan een oud mens die niet meer uit hun zetel komt. En overal is dat hetzelfde. Het OCMW zijn nog misschien de grootste gangsters van allemaal.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 6 februari 2009 om 00:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beste
Wanneer men de medicatie bekijkt van onze bejaarden dan kan je zien dat heel wat bejaarden anti-depressiva nemen. Onze moderne maatschappij heeft de bejaarden netjes gestockeerd in bejaardentehuizen, .. ze krijgen hun eigen wc en hun eigen lavabo , want dat zijn verplichtingen van de vlaamse gemeenschap.. alleen men heeft vergeten dat mensen geen dingen zijn maar wezens met een hart en gevoelens. De bejaardenzorg zal de grote problematiek worden van de toekomst. Verder voel ik mij ook verdrietig dat er geen religieuze invulling meer is. De dood is het grote taboe geworden maar men is wel vergeten dat de dood ook het meest angstwekkende is dat een mens kan overkomen .. namelijk de sprong in het onzekere, het zwarte gat. Hierdoor vind ik , steunen we elkaar niet meer in het groeien naar de dood. Het geloof kan kracht bieden om dit gebeuren sereen in de ogen te kijken.. wanneer 5 mensen samen iets geloven dan geeft dat steun... dan voelt een mens zich gedragen door de groep naar de dood toe. Ik vrees dat het taboe dood ... vele bejaarden doodeenzaam maakt..... we hebben de bejaarden gestockeerd zoals we zakken suiker stockeren.. en dat is uitermate deprimerend, vernederend ... mijn rusthuis doet erg zijn best maar het probleem is algemeen maatschappelijk ... vrees ik voila ziehier mijn visie