Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 februari 2009, 12:23   #1
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.572
Standaard Walen zitten nu nog Opel te boycotten ook, zijn die gasten helemaal debiel

Als de waalse solidariteit zo eenzijdig wordt, dan zie je van hier hoeveel koren op de molen je giet op de vlaamse mantra...

http://www.tijd.be/nieuws/binnenland...145940-438.art
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2009, 12:27   #2
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

dit is een belangrijk punt:

Citaat:
Vlaams minister van Economie Patricia Ceysens (Open Vld) herhaalde dat de Vlaamse regering bereid is te helpen, 'maar dan op basis van een goed businessplan. We mogen niet de fout van de jaren '70 maken en geld in bodemloze putten stoppen', zei ze. 'Het doek is nog niet gevallen. Dat geeft ons wat tijd om een aantal scenario's te bekijken', zei Ceysens nog.
we mogen absoluut niet de fouten van de Walen in de jaren 70 maken en investeren in hopeloze zaken.

het is mss tijd om onze industrie te hervormen? groene industrie wordt meer en meer belangrijk...
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2009, 12:57   #3
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Als de waalse solidariteit zo eenzijdig wordt, dan zie je van hier hoeveel koren op de molen je giet op de vlaamse mantra...

http://www.tijd.be/nieuws/binnenland...145940-438.art

Geld steken in industrietakken die geen toekomst meer hebben is anders een verwijt die men altijd aan de Walen maakt. Ten andere. Reynders staat er niet negatief tegenover en Mildinges was deze morgen al genuanceerder.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2009, 13:04   #4
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Als de waalse solidariteit zo eenzijdig wordt, dan zie je van hier hoeveel koren op de molen je giet op de vlaamse mantra...

http://www.tijd.be/nieuws/binnenland...145940-438.art
Wees solidair met Wallonië en koop een Renault!
__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2009, 13:21   #5
stapas
Burger
 
Geregistreerd: 15 februari 2008
Berichten: 143
Standaard

Opel Antwerpen heeft de laatste jaren constant problemen gehad. Deze crisis lijkt me het ideale moment om de boel te sluiten. Er nu geld insteken is even efficiënt op lange termijn dan het gewoon in brand te steken. De motieven van het Waalse protest zijn wellicht compleet anders dan de mijne , maar met de inhoud ervan ben ik het eens
stapas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2009, 13:26   #6
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stapas Bekijk bericht
Opel Antwerpen heeft de laatste jaren constant problemen gehad. Deze crisis lijkt me het ideale moment om de boel te sluiten. Er nu geld insteken is even efficiënt op lange termijn dan het gewoon in brand te steken. De motieven van het Waalse protest zijn wellicht compleet anders dan de mijne , maar met de inhoud ervan ben ik het eens
Beter 12 miljard steken in de put van mischien niet te redden Vlaamse economie dan 12 miljard te stoppen in de gegarandeerd bodemloze punt van Wallonië.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2009, 13:26   #7
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 34.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dit is een belangrijk punt:



we mogen absoluut niet de fouten van de Walen in de jaren 70 maken en investeren in hopeloze zaken.

het is mss tijd om onze industrie te hervormen? groene industrie wordt meer en meer belangrijk...
Inderdaad! Ik vind het dan ook hoog tijd worden dat 'Vlaanderen' zich ernstig gaat bezinnen over de weg die het wil inslaan.
__________________
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU!
I AM your Protector and I WILL protect you.
Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU!

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2009, 14:23   #8
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stapas Bekijk bericht
Opel Antwerpen heeft de laatste jaren constant problemen gehad. Deze crisis lijkt me het ideale moment om de boel te sluiten. Er nu geld insteken is even efficiënt op lange termijn dan het gewoon in brand te steken. De motieven van het Waalse protest zijn wellicht compleet anders dan de mijne , maar met de inhoud ervan ben ik het eens
Ben het daar au fond mee eens. Het lijkt me dat de sfeer daar sowieso ook compleet verziekt is. Las laatst een paar interviews met werknemers waarvan de overgrote meerderheid hoopt dat de boel sluit maar ze wel een vette cheque meekrijgen. I.e. er geld in pompen en verder de zaken laten zoals ze zijn zal geen zoden aan de dijk zetten.

Enige tegenargumenten die ik zie:

- de toeleveranciers: en dat kan vér gaan.
- het idee dat we al te veel een diensteneconomie hebben, en ik niet geloof in de LT leefbaarheid daarvan. Zowel economisch als sociaal niet. Laaggeschoolden hebben het nu al moeilijk om een betrekking te vinden. Wat als er helemaal geen industrie meer is?
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2009, 14:37   #9
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Beter 12 miljard steken in de put van mischien niet te redden Vlaamse economie dan 12 miljard te stoppen in de gegarandeerd bodemloze punt van Wallonië.
Dat is een vergelijking die geen steek houdt.

Je moet de dingen niet altijd door elkaar gooien en zeker niet altijd transfers met individuele zaken mengen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2009, 14:40   #10
Cisalpina
Gouverneur
 
Cisalpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2008
Berichten: 1.174
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Als de waalse solidariteit zo eenzijdig wordt, dan zie je van hier hoeveel koren op de molen je giet op de vlaamse mantra...

http://www.tijd.be/nieuws/binnenland...145940-438.art
Ik lees dat niet in het artikel. Milquet zegt voor 1 keer geen expliciete neen en Reynders komt er ook niet zo negatief uit.
__________________
Cisalpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2009, 14:42   #11
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 34.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ben het daar au fond mee eens. Het lijkt me dat de sfeer daar sowieso ook compleet verziekt is. Las laatst een paar interviews met werknemers waarvan de overgrote meerderheid hoopt dat de boel sluit maar ze wel een vette cheque meekrijgen. I.e. er geld in pompen en verder de zaken laten zoals ze zijn zal geen zoden aan de dijk zetten.

Enige tegenargumenten die ik zie:

- de toeleveranciers: en dat kan vér gaan.
- het idee dat we al te veel een diensteneconomie hebben, en ik niet geloof in de LT leefbaarheid daarvan. Zowel economisch als sociaal niet. Laaggeschoolden hebben het nu al moeilijk om een betrekking te vinden. Wat als er helemaal geen industrie meer is?
Ik zie Vlaanderen ook niet graag verarmen, en ik pleit dan ook helemaal niet voor een Vlaanderen zonder industrie. Het zou m.i. wèl nuttig kunnen zijn mochten 'we' eens nadenken over w�*t we willen produceren, en hoe we dat willen doen.

Mij zou het alleszins veel plezier doen mocht 'Made In Flanders' wereldwijd bekend worden als 'garantie voor hoge kwaliteit'. Het komt er trouwens niet eens op aan iederéén een betrekking te kunnen geven, maar wèl er voor te zorgen dat niemand hier een mensonwaardig bestaan hoeft te leiden, of men nu een job heeft of niet.


Als ik in Vlaanderen rondwandel, zie ik alleszins mogelijkheden genoeg om 'verbeteringen aan te brengen'.

Als ik vervolgens een blik werp op het politieke personeel dat het schoon weer maakt/zou moeten maken, moet ik eens diep zuchten.

Heel erg diep.
__________________
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU!
I AM your Protector and I WILL protect you.
Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU!

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2009, 15:06   #12
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Geld steken in industrietakken die geen toekomst meer hebben is anders een verwijt die men altijd aan de Walen maakt.
Eigenlijk is dat verwijt terecht. Geld investeren in de autoindustrie betekent investeren in automatisering, je zou toch zelf moeten weten, als marxist, dat dit een wetmatigheid in de industrie is. Hoeveel jobs zijn er bijgekomen door de cadeaus aan het patronaat de voorbije jaren? De enige oplossing op lange termijn is de volledige nationalisatie.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2009, 15:09   #13
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik zie Vlaanderen ook niet graag verarmen, en ik pleit dan ook helemaal niet voor een Vlaanderen zonder industrie. Het zou m.i. wèl nuttig kunnen zijn mochten 'we' eens nadenken over w�*t we willen produceren, en hoe we dat willen doen.

Mij zou het alleszins veel plezier doen mocht 'Made In Flanders' wereldwijd bekend worden als 'garantie voor hoge kwaliteit'. Het komt er trouwens niet eens op aan iederéén een betrekking te kunnen geven, maar wèl er voor te zorgen dat niemand hier een mensonwaardig bestaan hoeft te leiden, of men nu een job heeft of niet.


Als ik in Vlaanderen rondwandel, zie ik alleszins mogelijkheden genoeg om 'verbeteringen aan te brengen'.

Als ik vervolgens een blik werp op het politieke personeel dat het schoon weer maakt/zou moeten maken, moet ik eens diep zuchten.

Heel erg diep.
Dat betekent actief durven ingrijpen in het mondiaal kapitalisme. Er zijn echter teveel tegenwerkende lobbies van het grootkapitaal om dat mogelijk te maken. Niet in het minst de autoindustrie zelf.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2009, 15:10   #14
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Eigenlijk is dat verwijt terecht. Geld investeren in de autoindustrie betekent investeren in automatisering, je zou toch zelf moeten weten, als marxist, dat dit een wetmatigheid in de industrie is. Hoeveel jobs zijn er bijgekomen door de cadeaus aan het patronaat de voorbije jaren? De enige oplossing op lange termijn is de volledige nationalisatie.
nationalisatie van autoindustrie? ik zie niet in waarom, de overheid moet zich op z'n kerntaken concentreren....

beter zou zijn om ervoor te zorgen dat die fabrieken en vooral de mensen de overstap kunnen maken naar een andere soort industrie, de groene industrie.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2009, 15:41   #15
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 34.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Dat betekent actief durven ingrijpen in het mondiaal kapitalisme. Er zijn echter teveel tegenwerkende lobbies van het grootkapitaal om dat mogelijk te maken. Niet in het minst de autoindustrie zelf.

Het is al goed dat-ie het onderdanig kwispelen begint af te leren,
maar het zal voor de leeuw niet volstaan te leren brullen en klauwen, hé.
__________________
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU!
I AM your Protector and I WILL protect you.
Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU!

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be