![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.450
|
![]() Maar wie gaat al die overproductie kopen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
Geregistreerd: 1 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8.447
|
![]() Men moet niet persé aan overproductie doen.
Het beste voor Opel zou zijn dat het een Europees bedrijf wordt los van GM. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister
Geregistreerd: 3 december 2008
Locatie: In mijn zwembad.
Berichten: 3.164
|
![]() Citaat:
Een firma die een product maakt dat niemand nog koopt hoort de deuren te sluiten. Ons belastingsgeld in bedrijven pompen om dingen te maken die niemand koopt is gekkenwerk en is een straatje zonder einde. Opdoeken dus die boel.
__________________
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
Geregistreerd: 1 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8.447
|
![]() Citaat:
Dus uw redenatie klopt niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.826
|
![]() Ford Europe binnen Ford group is identiek
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
|
![]() Welke garanties krijgen we voor dat publiek geld?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
|
![]() De garantie op blijvende lawaai, geur en andere hinder en de stress die daaruit volgt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
|
![]() och, ze steken in dit land wel miljarden in een amusements-mediabedrijf
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
|
![]() De garantie dat het geld zal gebruikt worden om vriendjes goed betaalde jobs te geven en dat GM alsnog falliet zal gaan en over heel Europa gesloten zal worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
|
![]() Citaat:
Ik denk eerder dat men, wanneer het een losstaande groep wordt, men aanzienlijk wat voordelen zal terugschroeven om zodoende het bedrijf nieuwe zuurstof toe te dienen. Dit kan natuurlijk in de huidige situatie niet gebeuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.497
|
![]() Kijk in de assemblage zitten er daar precies ook geen 2000mensen te werken bij Opel. Dat wil zeggen, dat die 2000 arbeiders rustig in een andere productieomgeving werk kunnen vinden.
Dat zijn 200 KMO's met 10 mensen tewerkstelling die bvb meer werk verzetten. Dat zijn bvb 20 KMO's die windmolens maken, 20 die zonnepanelen installeren, 20 die condensatieketels ins talleren, 20 die zonneboilers installeren, 20 die WKK installaties installeren, 20 die isolatie installeren, 20 die superisolerend glas installeren, 20 die ventilatiesystemen installeren, 20 die populieren kweken voor bioethanolinstallaties, 20 die biodiesel produceren, 20 die passiefstandaard scholen bouwen, 20 die geothermie doen, 20 die warmtepompen installeren Dat kan ook een opportunitieit zijn om het gebouw gewoon te ontmantelen en daar nieuwe industrien te maken die meer rendabel zijn. En dan terug gaan bouwen aan nieuwe mobiliteits oplossingen... Dat zijn batterijen - electromotoren - hybride drive trains - zonnepaneelproductie - cogeneratieketel productie - zonneboilerproductie - windmolenproductie etc... volgens mij als een overheid zich gericht focust op de nieuwe sectoren, dan begraaf je met plezier Opel en ga je voor deze nieuwe opportuniteit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 2.206
|
![]() GM is feitelijk failliet. Door GM kunstmatig in leven te houden ontneemt de Amerikaanse overheid de kans aan de gezonde delen, zoals Opel in Europa, om door een curator verkocht te worden. Omdat GM geen geld meer heeft om te investeren en te vernieuwen wordt Opel langzaam mee doodgeknepen.
__________________
Rechtsstaat, geen machtsstaat. Democratie, geen particratie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
Geregistreerd: 1 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8.447
|
![]() Citaat:
De overheid moet geen nieuwe staatsbedrijven starten. Gewoon samen met de Opelproducerende landen een meerderheidsaandeel verschaffen in Opel is meer dan genoeg. Dit geeft verschillende voordelen. * Behouden van werkgelegenheid door elk fabriek één model te laten maken. * De staat behoud controle en kan dus eventuele afdankingen of sluitingen voorkomen. * De winst is ten voordele van de belastingbetaler. * de staat kan technologische en groene vernieuwingen steunen en motiveren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Parlementslid
Geregistreerd: 15 januari 2008
Locatie: Overzees Vlaanderen
Berichten: 1.860
|
![]() Opel is een sterk merk en kan wel als onafhankelijke groep blijven bestaan, de vraag is er hoeveel fabrieken er toch dicht moeten en hoeveel ontslagen er vallen.
Als het nieuwe Opel vanuit Duitsland geleid wordt, kan Antwerpen toch nog het slachtoffer worden van een nationalistische Duitse opstelling. En wat die vervuiling betreft, als Toyota succes kan boeken met hybride Prius- en Lexus-modellen, en als Honda nu de hybride Insight kan lanceren, dan kunnen andere fabrikanten ook propere wagens gaan maken. Het is allemaal een kwestie van tijd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.497
|
![]() Citaat:
Dus je maakt bvb ECO-vennotschappen, vrijgesteld van belasting - sociale zekerheid - BTW - taksen. Die ECO-vennootschappen mogen volgende taken doen - windenerige: productie en installatie - zonneenergie (en niets anders): productie en installatie - passiefhuis isolatie - WKK - hybrid drive trains - electromobiliteit etc. Je compenseert het verlies aan inkomsten aan de kant van het energieverbruik. Het gevolg is dit 1° aangezien iedereen zijn verwarming ziet verdubbelen, krijgt iedereen een megabesef hoe belangrijk het is om te investeren in energiezuinigheid 2° aangezien de investering om minder te verbruiken halveren in kostprijs verhoog je het rendement van die investering x 4 als je nu zonnepanelen legt, kosten die 2000euro bvb voor 100euro aardgasbesparing. als je dan zonnepanelen legt, kosten die 1000euro voor 200euro aardgasbespariong.. Dus het eerste geval is met moeite 5% rendabel Het tweede geval is dus 20% rendabel. Het energetisch rendement is bvb 50% Dus de energie die we erinstoppen komt eruit in twee jaar tijd. Waar zit de fout in ons systeem; we ondertaxeren energie, en we overtaxeren arbeid....
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 23 februari 2009 om 09:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.497
|
![]() Citaat:
Toyota daarentegen gaat voor een strategie om zichzelf te vernieuwen en continu te verbeteren. De prius bestaat bijna 10 jaar. GM had toen als target in 2010 rijden we met Fuelcellen !!! en kijk 2010 staat daar en er is niets te zien... van dat alles. Bush heeft veel tijd verkwanseld, en Bush heeft gewoon gans de ontwikkeling geremd. Honda daarentegen komt tegen 2010 met zijn fuelcell wagen op de markt.... Daar zie je dus het verschil tussen blabla - en doen, het verschil tussen amerikaanse we are de best arrogantie - en japanse can we still improve this nederigheid... Opel is feitelijk versus de 3 collegas Mercedes - BMW - VW in Duitsland ook maar de underdog.... Je kunt dus niet zeggen dat dit merk door GM gedynamiseerd is geworden... of het summum van technologische spitstechnologie heeft (vb efficient dynamics is iets van BMW) , of de grootste groeier is , of het ruimste aanbod, of de meest efficiente productie (vb renault heeft dat) dus het gebrek aan in iets uitblinken vertaalt zich ook in gebrek aan dynamiek in de markt...
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 23 februari 2009 om 09:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
|
![]() Neenee, de socialisten zullen in Duitsland wel even gaan zeggen dat nationalisme eng is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.497
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.450
|
![]() Alleen moeder " Justitie" kan met de nodige vervolgingen en opsporingen deze kredietcrissis (rommel en casino bankieren) stoppen en gedeeltelijk herstellen.
Het geld moet terugkomen. Het bankgeheim mag niet meer bestaan bij overtredingen van deze aard die ons met zijn allen armer maken en onze economie kapot maken. Verder zijn het leugens dat sommigen (experten) stellen dat zij van niets wisten. Dat is bullshit! Hoe kon men zoveel Europees kapitaal gaan investeren op een product en dan nog buiten Europa? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
|
![]() |
![]() |
![]() |