![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() De laatste tijd hoor je vaak de begrippen zoals de achterstandsbuurten. Weet iemand wat dat is? En wat is een probleemwijk? En wat bedoelen ze met de onderkant van de samenleving?
Als dat al bestaat, wat is dan de bovenkant? Wie woont er eigenlijk in de betere buurten? En wat is daar zo beter aan? Hoe weet ik of ik aan de onderkant of de bovenkant zit of er tussenin? Een kruimeldief, woont die in een probleemwijk? Woont een ex ceo van Fortis om maar eens iemand te noemen in een betere wijk, of is hij of zij verhuist naar een achterstandsbuurt? De mensen worden blijkbaar allemaal onderverdeeld in hokjes. En waar is dat eigenlijk nuttig voor? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Een probleemwijk is een wijk als de kans dat men wordt aangevallen bij het alleen s'nachts wandelen in die wijk groter is dan K, K een arbitraire constante zijnde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Ik ben zelf een achterstandsbuurt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Dat is knap!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Een probleemwijk of achterstandswijk zijn algemene gehanteerde termen voor woonwijken met diverse infrastructurele en maatschappelijke problemen. In bestuurlijke en ambtelijke kringen wordt hiervoor al langere tijd ook het eufemisme aandachtswijk gebruikt.
Aldus zegt wikipedia, de bron van alle wijsheid. Voor het verschil tussen een probleemwijk en een achterstandswijk verwijs ik u graag naar deze leerrijke link: http://nl.wikipedia.org/wiki/Probleemwijk
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Mijn onderbuur is echter een probleemwijk op zichzelf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad zijn zijn een aantal indicatoren waarmee men bepaald of een buurt onder de noemer aandachtswijk valt of niet. Bevolkingssamenstelling, inkomen- aantal inwoners met leefloon, werkloosheid en actieve beroepsbevolking,aanwezigheid sociale woningbouw, criminaliteit, kwaliteit huisvesting, openbare en andere voorzieningen, aanwezigheid verenigingsleven,scholen, ontspanningsmogelijkheden, buurt en jeugdhuizen zijn bijvoorbeeld indicatoren die dit bepalen of je wel of niet in een aandachtswijk zit
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Troost U,ik ben bijna 5 jaar aan het uitleggen wat dit wil zeggen,maar nog snappen ze de ballen ervan !!!!!
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 20 februari 2009 om 10:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn forummers die in ergere buurten wonen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat uw buren een bruin kleurtje hebben dat ge in een probleemwijk woont hé.
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is nu een nieuwe dienst daar in het leven geroepen"gratis sluikstort komen ophalen"
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 20 februari 2009 om 12:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Drugs,hoeren,spuiten,sluikstorten,vandalestreken,a fpersing,gijzeling;ect ga zo maar door in mijn "goede buurt"
![]()
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het kiel waar ik woon was zo'n fijne buurt nu daarintegen ...
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() Eén van mijn maten woont daar, en ik woon op een kwartiertje wandelen er vandaan en kom er regelmatig langs omdat de werkwinkel in die buurt is. Ik heb daar nog nooit problemen gehad of gezien. En al zeker geen hoeren en heroïnejunkies.
ab lo dolchor qu'al cor mi vai Laatst gewijzigd door IronChef : 20 februari 2009 om 12:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Het Kiel WAS een fijne buurt inderdaad. Nu wonen daar veel Marokkanen en het is ook geen fijne buurt meer. Zijn die marrokkanen daar nu gaan wonen omdat het geen fijne buurt meer is, of is het geen fijne buurt meer omdat ze daar wonen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||