Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 februari 2009, 20:36   #1
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard Ter Zake: wat een kleuterkabinet

Ik ben geen regelmatige Ter Zake kijker. Op het tijdstip dat dit wordt uitgezonden, heb ik meestal iets beters te doen.

Het staat nu echter op in de achtergrond, interview met Filip Dewinter, maar hoe ergerlijk zijn die interviewers. Zijn zij wel bekend met het concept van de geïnterviewde laten uitspreken? Dewinter is amper begonnen aan zijn zin, of hij wordt al onderbroken.

Doen die twee dat ook bij andere politici, of is dat alleen maar bij politici van het Vlaams Belang?
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2009, 20:52   #2
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

DenDane's schermafbeelding

Standaard

De vraag stellen is de vraag antwoorden...wat had u anders verwacht van de VRT ?
DenDane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2009, 20:53   #3
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti Bekijk bericht
Ik ben geen regelmatige Ter Zake kijker. Op het tijdstip dat dit wordt uitgezonden, heb ik meestal iets beters te doen.

Het staat nu echter op in de achtergrond, interview met Filip Dewinter, maar hoe ergerlijk zijn die interviewers. Zijn zij wel bekend met het concept van de geïnterviewde laten uitspreken? Dewinter is amper begonnen aan zijn zin, of hij wordt al onderbroken.

Doen die twee dat ook bij andere politici, of is dat alleen maar bij politici van het Vlaams Belang?
Bij alle politici. Ook in alle andere zgn. duidingsprogramma's zoals de zevende dag of villa politica is dit de trend. Ze zijn blijkbaar bezorgd dat als iemand langer dan 10 seconden spreekt, dit de kijkers wegjaagt.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2009, 20:54   #4
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het probleem met Dewinter is, dat wanneer hij niet onderbroken word, hij zo'n interview beschouwt als een "vrij podium". En dat kan niet de bedoeling zijn. En ja, andere politici doen het ook, en worden dus ook onderbroken.
Ik ken trouwens geen enkel politic(a)us die zich beperkt tot het beantwoorden van de hem/haar gestelde vragen. Allemaal proberen ze zo lang mogelijk aan het woord te blijven, kwestie van de tijd te gebruiken voor hun eigen core-business. En ze weten allemaal dat die tijd beperkt is.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2009, 20:57   #5
DSC
Lokaal Raadslid

DSC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Bij alle politici. Ook in alle andere zgn. duidingsprogramma's zoals de zevende dag of villa politica is dit de trend. Ze zijn blijkbaar bezorgd dat als iemand langer dan 10 seconden spreekt, dit de kijkers wegjaagt.

In heel veel gevallen is dat juist in het voordeel van de politici! Laat iemand als Anciaux, Valkeniers, Dedecker, Somers of Dewael langer dan 10 seconden spreken en hun kiezers zijn weg!

Laatst gewijzigd door DSC : 27 februari 2009 om 20:58.
DSC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2009, 20:58   #6
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat denkt ge?

De andere zullen ze nog helpen als ze niet goed uit de woorden komen. Het VB daar tegenover wordt behandelt als beesten die zelfs buiten het jachtseizoen mogen geschoten worden.

Tegenover de media hier in België, is Berlusconi een watje.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2009, 21:04   #7
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Heeft niets met het VB te maken. Dit is helaas "common practice" in TerZake. Geen enkel item duurt er nog langer dan 7-8 minuten. Van de verdieping die het woordje "duiding" suggereert is al lang geen sprake meer.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2009, 21:05   #8
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

het toont vooral hoe arrogant en hoogdravend de journalistjes van t'rood fabriekske wel niet zijn..........

een vraag stellen en niemand de kans laten om een deftig antwoord te formuleren, om dan daarna direkt te zeggen dat er niet op de vraag geantwoord is en dan maar een zelfverzonnen en surtout in hun eigen kraam passend antwoord in de mensen hunne mond te leggen.....

vakmensen ????????? my ass

omhooggevallen en zichzelf verheerlijkende betweters ja !
Oud 27 februari 2009, 21:08   #9
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Wat denkt ge?

De andere zullen ze nog helpen als ze niet goed uit de woorden komen. Het VB daar tegenover wordt behandelt als beesten die zelfs buiten het jachtseizoen mogen geschoten worden.

Tegenover de media hier in België, is Berlusconi een watje.
Bij Berlusconi en zijn zenders weet ge tenminste voor wat ze staan. De vrt moet de schijn nog ophouden. Maar het is en blijft een regeringszender, bevolkt met overwegend linkse journalisten. En ook niet onbelangrijk, betaald met belastingsgeld.
Bob is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2009, 21:20   #10
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Heeft niets met het VB te maken. Dit is helaas "common practice" in TerZake. Geen enkel item duurt er nog langer dan 7-8 minuten. Van de verdieping die het woordje "duiding" suggereert is al lang geen sprake meer.
"Duiding" volgens de VRT-journllisten beketent hun eigen bloedrode, politiek correcte mening opdringen.
Gilette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2009, 21:22   #11
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilette Bekijk bericht
"Duiding" volgens de VRT-journllisten beketent hun eigen bloedrode, politiek correcte mening opdringen.
Was Kruithof dan geen rode?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2009, 21:30   #12
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Bij Berlusconi en zijn zenders weet ge tenminste voor wat ze staan. De vrt moet de schijn nog ophouden. Maar het is en blijft een regeringszender, bevolkt met overwegend linkse journalisten. En ook niet onbelangrijk, betaald met belastingsgeld.
Natuurlijk maar het is wel links die ze uit te delen heeft en Wiens brood men eet, diens woord men spreekt.

Geef mij maar Silvio Berlusconi

Laatst gewijzigd door Garry : 27 februari 2009 om 21:32.
Oud 27 februari 2009, 22:13   #13
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik erger me daar ook aan maar dit is blijkbaar een richtlijn in alle programma's en niet alleen bij de VRT. Ik heb de indruk dat ze in sommige programma zoals Phara en Volt daarvoor speciaal met twee zitten. Een om de vragen te stellen en de andere om de gast te onderbreken. Neen. Het is geen links complot.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2009, 22:19   #14
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Natuurlijk maar het is wel links die ze uit te delen heeft en Wiens brood men eet, diens woord men spreekt.

Geef mij maar Silvio Berlusconi
De Cosa Nostra zal het graag horen.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2009, 23:23   #15
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
De Cosa Nostra zal het graag horen.
LA cosa nostra.

É così buono, così gentile il signor Berlusconi. É veramente una persona per bene,... spero. E quando non é veramente cosi,...mi dispiace, peccato!
Oud 27 februari 2009, 23:26   #16
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Ik mis Bracke.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2009, 23:45   #17
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Welke ondervraagde politicus geeft die journalisten eens in een coleire lik op stuk ? Zijn ze bang dat hun boodschap dan geen kans meer krijgt ? Dat zij van het scherm zullen verbannen worden ?

Kan iemand mij vertellen of die interviews in Ter Zake wel echt live uitgezonden worden ? Past de VRT de censuur- of interventietruuk toe, zoals de Chinezen, n.l. "live + 30 seconden" ? Zijn de interviews met "moeilijke" mensen vooraf opgenomen en daarna in het Ter Zake journaal geplakt ? Je weet nooit waar dit goed voor is. Als een politiek-niet-correcte zich verspreekt, kan het extra in de verf. Als Freye Vandenbossche uit haar nek klets, dan doen ze het gesprek over.

Betreft De Winter: Eerst een intro met 20-jaar oude opgewarmde kost en een tendensieus muziekje, langer dan het interview zelf. Om zeker te zijn dat de pocoboodschap overkomt en daarna een agressief interview met alleen de vraag : "Is de Islam een roofdier ?" (dat is alles wat ze gelezen hebben in een boek van 250 paginas) gevolgd door " De Decker gaat uw stemmen afpakken".

De dag dat het tij keert, weet ik nu al wie op de keien vliegt. De lijsten zijn klaar. Eigen schuld, dikke bult.
Oud 28 februari 2009, 00:06   #18
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Welke ondervraagde politicus geeft die journalisten eens in een coleire lik op stuk ? Zijn ze bang dat hun boodschap dan geen kans meer krijgt ? Dat zij van het scherm zullen verbannen worden ?

Kan iemand mij vertellen of die interviews in Ter Zake wel echt live uitgezonden worden ? Past de VRT de censuur- of interventietruuk toe, zoals de Chinezen, n.l. "live + 30 seconden" ? Zijn de interviews met "moeilijke" mensen vooraf opgenomen en daarna in het Ter Zake journaal geplakt ? Je weet nooit waar dit goed voor is. Als een politiek-niet-correcte zich verspreekt, kan het extra in de verf. Als Freye Vandenbossche uit haar nek klets, dan doen ze het gesprek over.

Betreft De Winter: Eerst een intro met 20-jaar oude opgewarmde kost en een tendensieus muziekje, langer dan het interview zelf. Om zeker te zijn dat de pocoboodschap overkomt en daarna een agressief interview met alleen de vraag : "Is de Islam een roofdier ?" (dat is alles wat ze gelezen hebben in een boek van 250 paginas) gevolgd door " De Decker gaat uw stemmen afpakken".

De dag dat het tij keert, weet ik nu al wie op de keien vliegt. De lijsten zijn klaar. Eigen schuld, dikke bult.
Ze zouden eigenlijk de verkiezingen eens moeten houden op een maandag. Zwarte zondagen hebben we nu al een paar keer gehad, dat wordt te eentonig op den duur. Een zwarte maandag is ter afwisseling zo is iets anders he?
Oud 28 februari 2009, 00:10   #19
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Het probleem met Dewinter is, dat wanneer hij niet onderbroken word, hij zo'n interview beschouwt als een "vrij podium". En dat kan niet de bedoeling zijn. En ja, andere politici doen het ook, en worden dus ook onderbroken.
Ik ken trouwens geen enkel politic(a)us die zich beperkt tot het beantwoorden van de hem/haar gestelde vragen. Allemaal proberen ze zo lang mogelijk aan het woord te blijven, kwestie van de tijd te gebruiken voor hun eigen core-business. En ze weten allemaal dat die tijd beperkt is.
ik heb het betrokken interview niet gezien, maar het is iets wat men idd bij politici van alle partijen durft doen. Het is niet alleen erg onbeleefd, maar ook weinig professioneel van de journalisten dat men politici vaak niet laat uitspreken.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2009, 00:10   #20
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN Bekijk bericht
het toont vooral hoe arrogant en hoogdravend de journalistjes van t'rood fabriekske wel niet zijn..........

een vraag stellen en niemand de kans laten om een deftig antwoord te formuleren, om dan daarna direkt te zeggen dat er niet op de vraag geantwoord is en dan maar een zelfverzonnen en surtout in hun eigen kraam passend antwoord in de mensen hunne mond te leggen.....

vakmensen ????????? my ass

omhooggevallen en zichzelf verheerlijkende betweters ja !

Een tijd geleden keek ik naar een interview op CNN, daar kon die persoon uitspreken. Maar ja, daar tonen ze meestal reportages en niet zoveel interviews.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be