![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Evolution of Humans Animated,4 billion years in 8 minutes: http://www.youtube.com/watch?v=-ONwp56pMBE
Ik vraag me ook af hoe de schepper (wetenschapper met super kracht en heelal zijn labo, toevalligheden, infinite existence of all material systems ..) de soorten heeft geschapen. Evolutie is een antwoord hierop, maar is deze evolutie een theorie of hypothese en waarom? Gretzzz |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De evolutie is een theorie, de fase van hypothesse is al meer dan een eeuw voorbij. Er zijn de afgelopen 150 jaar zoveel bewijzen gevonden voor deze theorie dat er geen weg meer naast is. Nu, Darwin was niet de eerste die evolutie als een verklaring opwierp, het was wel de eerste die er een motor kon aan verbinden die tot op de dag van vandaag niet kan verworpen worden. En er zijn een hele hoop mensen die niets liever zouden willen dan dat. Die motor wordt samengevat in "survival of the fittest". Waarbij fittest moet begrepen worden als "de best aangepaste". Voor Darwin was er een hypothese die evolutie verklaarde door te stellen dat "aangeleerde eigenschappen konden overgeerft worden" en dat "dingen die niet gebruikt worden afsterven, en dingen die veel gebruikt worden, groeien." Bijvoorbeeld de lange nek van de giraf werd zo verklaard dat een giraf die zijn nek steeds strekt om bij de beste blaadjes te kunnen, nakomelingen zou krijgen die een langer nek hebben. Darwin toonde aan dat dit niet het geval is. Darwin stelde dat nakomelingen altijd iets anders zouden zijn dan hun ouders, en dat degene die toevallig de beste eigenschappen had zou overleven, terwijl er andere dan uitsterven. Wat evolutie veroorzaakt. Inmiddels hebben ze de genen ontdekt, en die steunen dat principe 100%. Je moet goed beseffen dat genen geen plannetje bevatten die een lichaam bouwen, het is eerder een samenvoegsel van een recept en ingredienten. Als dat gen een beetje muteerd, dan komt er een iets andere cake uit. En als die lekkerder is dan verkoopt die cake beter en wordt dat het toprecept dat de wereld verovert. Voor veel mensen is dat "toevallig" een struikelblok. Maar toevallig is niet echt de motor, het is de filter. Net zoals het een ongelooflijk toeval is als je de lotto wint, kan je met zekerheid stellen dat IEMAND de lotto zal winnen. Is het dan toevallig dat iemand de lotto wint? Neen dus, maar het is wel die persoon die zijn verhaal gaat vertellen. Net zoals wij die persoon zijn die ons afvragen waar we vandaan komen. Zo toevallig is toevallig dus niet.
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 27 februari 2009 om 21:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een theorie wordt des te sterker wanneer die niet alleen verklaringen geeft voor gebeurtenissen uit het verleden. Wanneer op grond van een theorie ook zaken geconstrueerd kunnen worden, bewijst zo'n theorie zijn meerwaarde. Het gen is het stukje organisme dat verantwoordelijk is voor veranderingen. Uit de theorie kan je de hypothese afleiden dat als er in een gen mutaties kunnen worden aangebracht, soorten zouden veranderen. En dat gebeurt inderdaad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Volgens u is da geen hypothese ni meer maar een theorie: Citaat:
Greetzz |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat is een bewijs volgens jou? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus ik vraag het opnieuw: wat is volgens jou een bewijs? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Nou?
Kan je mij vertellen wat een bewijs is? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister
|
![]() Citaat:
http://www.volkskrantblog.nl/bericht/245655
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Ze vroeg om een voorbeeld te geven van hoe de evolutietheorie als een toetsbaar model gebruikt kan worden ter verklaring van waarnemingen in de werkelijkheid. Het artikel geeft aan dat de evolutietheorie in de jaren 50 en 60 gebruikt werd om hypothesen te maken over hoe DNA codeerde voor aminozuren.
Later werden dan deze hypothesen bewezen: Citaat:
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Ik ken die argumentatie. Bewijzen willen en dan klagen dat ze niet bewijzig genoeg zijn.
Maar mevrouw negeert mijn inputs. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=Gs1ze...eature=related
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 28 februari 2009 om 19:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Vreemdeling
|
![]() Travis66 en Visjnu
Dank voor reacties De link naar http://www.volkskrantblog.nl/bericht/245655 ga ik opnieuw moeten lezen want het is nog niet duidelijk voor me, en youtube van Travis66 kan ik niet gebruiken omdat mijn Engels beperkt is. Ik lees wel filosofie in het Engels maar blijft gewoon niet voldoende. be·wijs het; o -wijzen 1 de gronden waarop een bewering rust http://www.vandale.nl/vandale/opzoek...ekwoord=bewijs Laatst gewijzigd door Veerle : 1 maart 2009 om 21:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zou je dus willen vertellen welke bewijzen je accepteert? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Parlementslid
|
![]() [quote=Travis66;4000474]Voor veel mensen is dat "toevallig" een struikelblok. Maar toevallig is niet echt de motor, het is de filter. Net zoals het een ongelooflijk toeval is als je de lotto wint, kan je met zekerheid stellen dat IEMAND de lotto zal winnen. Is het dan toevallig dat iemand de lotto wint? Neen dus, maar het is wel die persoon die zijn verhaal gaat vertellen.
QUOTE] Schitterende vergelijking! Dank.
![]() |
#19 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Me dunkt dat in dit geval een méér dan behoorlijke woordenschat onontbeerlijk is om daadwérkelijk te begrijpen wat je leest, niet?
![]() |