Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 augustus 2010, 14:18   #1
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard Welkom in vakbondistan!

• Wist u dat de bonden met uw belastinggeld de werkloosheidsgelden mogen uitbetalen en daar fortuinen aan verdienen, een situatie die nergens anders in Europa voorkomt?

• Wist u dat de 'sociale verkiezingen' in de bedrijven duurder zijn dan de Amerikaanse presidentsverkiezingen, maar door het monopolie van de drie bonden een schijnvertoning zijn?

• Wist u dat de vakbonden uitstapjes naar Technopolis, Mini-Europa en brouwerijen met Vlaams belastinggeld laten betalen als 'syndicale vorming'?

• Wist u dat in de regering-Leterme II vier van de zeven staatssecretarissen en ministers van CD&V rechtstreeks door het ACW gecontroleerd werden?

• Wist u dat de vakbonden schatrijke ondernemingen zijn die 1,3 miljard euro bezitten, gespreid over beleggingen, onroerend goed en duistere buitenlandse rekeningen?

• Wist u dat wetenschappelijk onderzoek bewees dat de bonden minstens 15% liegen over hun beweerde 'enorme ledenaantal'?

www.verreycken.net
Oud 20 augustus 2010, 14:24   #2
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
• Wist u dat de bonden met uw belastinggeld de werkloosheidsgelden mogen uitbetalen en daar fortuinen aan verdienen, een situatie die nergens anders in Europa voorkomt?

• Wist u dat de 'sociale verkiezingen' in de bedrijven duurder zijn dan de Amerikaanse presidentsverkiezingen, maar door het monopolie van de drie bonden een schijnvertoning zijn?

• Wist u dat de vakbonden uitstapjes naar Technopolis, Mini-Europa en brouwerijen met Vlaams belastinggeld laten betalen als 'syndicale vorming'?

• Wist u dat in de regering-Leterme II vier van de zeven staatssecretarissen en ministers van CD&V rechtstreeks door het ACW gecontroleerd werden?

• Wist u dat de vakbonden schatrijke ondernemingen zijn die 1,3 miljard euro bezitten, gespreid over beleggingen, onroerend goed en duistere buitenlandse rekeningen?

• Wist u dat wetenschappelijk onderzoek bewees dat de bonden minstens 15% liegen over hun beweerde 'enorme ledenaantal'?

www.verreycken.net
Maar wat moet je als kleine man zonder vakbond,trouwens ik vind dat je 100% gelijk hebt
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 14:30   #3
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Maar wat moet je als kleine man zonder vakbond,trouwens ik vind dat je 100% gelijk hebt

Jij ook, vakbonden zijn nodig. En nog geen klein beetje. Maar zoals het er hier aan toe gaat. Hoe ze hier een vinger in de geldbeugel van diegene hebben waarvoor ze opkomen, hoe ze een vinger hebben in de politiek, hoe ze geen vrije vakbonden dulden.

Ik zal mij in ieder geval zondag het boek aanschaffen. Hopenlijk krijgt het wat weerklank in de media, en doet het het nodige stof opwaaien of ogen openen. De huidige generatie vakbondsbonzen zijn we beter kwijt dan rijk.
Oud 20 augustus 2010, 14:33   #4
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah, u bent in de waan dat de vakbond opkomt voor de kleine man?
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 14:35   #5
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De 3 varianten van een 'vakbond' die wij hebben heel weinig, maar van een echte vakbond mag je dat toch verwachten.
Oud 20 augustus 2010, 14:43   #6
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

De pennevruchten van RobKlop, d�*�*r zaten we allemaal op te wachten...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 14:46   #7
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

De gevolgen zijn dan ook:

- vakbondstop slikt generatiepacten en andere liberale hervormingen zonder kritiek
- vakbondstop probeert quasi elke staking vanuit de basis opnieuw te temperen
- vakbondstop doet helemaal niks tegen de privatiseringsmanie
- vakbondstop houdt zich helemaal niet bezig met het uitbouwen van alternatieve structuren zoals bvb coöperaties.

De vakbonden zijn dus eigenlijk rechts geworden.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 14:47   #8
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Neen, gij niet
Oud 20 augustus 2010, 14:50   #9
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
De gevolgen zijn dan ook:

- vakbondstop slikt generatiepacten en andere liberale hervormingen zonder kritiek
- vakbondstop probeert quasi elke staking vanuit de basis opnieuw te temperen
- vakbondstop doet helemaal niks tegen de privatiseringsmanie
- vakbondstop houdt zich helemaal niet bezig met het uitbouwen van alternatieve structuren zoals bvb coöperaties.

De vakbonden zijn dus eigenlijk rechts geworden.
Als ik me niet vergis heb ik toch een betoging tegen het generatiepact gezien? Dus zonder kritiek is nu ook weeral niet helemaal correct.

Recht, links? De vakbondstop is vooral zoveel mogelijk de dienaar van haar respectievelijke partij.
Oud 20 augustus 2010, 14:59   #10
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U vindt dus dat hij geen gelijk heeft? Heeft u daar inhoudelijke argumenten voor of beperkt u zich tot het persoonlijk aanvallen van de auteur?
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 15:01   #11
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
U vindt dus dat hij geen gelijk heeft? Heeft u daar inhoudelijke argumenten voor of beperkt u zich tot het persoonlijk aanvallen van de auteur?
Zijn enige argument is dat die van De Morgen dat ooit hebben gezegd
Oud 20 augustus 2010, 15:16   #12
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
De mening van het VB over vakbonden dat is geen nieuws, wat dat betreft komen ze net één letter tekort van het VBO...

Dat ze bij de verkiezingen die slechte vakbonden maar als hoofdthema nemen als ze propaganda aan de fabriekspoorten uitdelen ipv hun andere populistische thematjes..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 15:18   #13
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Frustratie van het VB omdat hun eigen vakbond ( lees inkomstenbron ) niet van de grond geraakt ?
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 15:20   #14
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Ik heb als werkloze een vakbond nodig omdat hulpkassen hun werk niet goed doen
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 15:26   #15
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik me niet vergis heb ik toch een betoging tegen het generatiepact gezien? Dus zonder kritiek is nu ook weeral niet helemaal correct.
De basis was inderdaad voluit tegen.
Je mag eens raden wat de vakbondstop uiteindelijk gedaan heeft...
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 15:39   #16
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde

pixelpower's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad.

Ooit meegemaakt; BDS doet de boeken toe, 800 man de straat op. Reden; concurrentie voor ITT promedia is niet meer nodig, want ze hebben het begrepen en willen dat toch betalen voor de telefoongegevens van Belgacom.

Er komt een sociaal plan, dat niet slecht is, maar waar veel meer in zat. Maar de vakbond zei: "wij hebben dit voor jullie bedongen en méér is er niet uit te halen. Neem dit aan!"

Een jaar later geeft een ex-collega-en-vakbondsman aan mij toe dat hij 1 miljoen BFR heeft gekregen. Ok, toen hij dat eruit flapte was hij in de wind. Maar ik heb geen reden hem niet te geloven.

Ik ken ook iemand wiens vader bij de BBTK werkte. Die raapte per maand nog eens 20000 Bfr in 't zwart. Was daar "een normale situatie".

Mijns inziens; als er één plaats is die eens serieus moet worden uitgemest, dan is het DAAR!

Mvg,

J.

Laatst gewijzigd door pixelpower : 20 augustus 2010 om 15:40.
pixelpower is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 15:41   #17
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde

pixelpower's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pixelpower Bekijk bericht
Inderdaad.

Ooit meegemaakt; BDS doet de boeken toe, 800 man de straat op. Reden; concurrentie voor ITT promedia is niet meer nodig, want ze hebben het begrepen en willen dat toch betalen voor de telefoongegevens van Belgacom.

Er komt een sociaal plan, dat niet slecht is, maar waar veel meer in zat. Maar de vakbond zei: "wij hebben dit voor jullie bedongen en méér is er niet uit te halen. Neem dit aan!"

Een jaar later geeft een ex-collega-en-vakbondsman aan mij toe dat hij 1 miljoen BFR heeft gekregen. Om ons dat sociaal plan te doen slikken. Ok, toen hij dat eruit flapte was hij in de wind. Maar ik heb geen reden hem niet te geloven.

Ik ken ook iemand wiens vader bij de BBTK werkte. Die raapte per maand nog eens 20000 Bfr in 't zwart. Was daar "een normale situatie".

Mijns inziens; als er één plaats is die eens serieus moet worden uitgemest, dan is het DAAR!

Mvg,

J.
pixelpower is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 15:52   #18
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb als werkloze een vakbond nodig omdat hulpkassen hun werk niet goed doen
Die hulpkassen, dat zijn waarschijnlijk ambtenaren. Ambtenaren worden gedicteerd door de partijen. De partijen die zorgen dat hun bonden ook wat cash binnenrijven. Bijgevolg is de cirkel rond.
Oud 20 augustus 2010, 16:00   #19
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De show moest gespeeld worden.

Citaat:
Recht, links? De vakbondstop is vooral zoveel mogelijk de dienaar van haar respectievelijke partij.
Wat is dat eigenlijk "een partij"? Wie bepaalt daar "achter de gordijnen" wat er dient te gebeuren?
Volgens mij diegenen met de poen, die hier ook de fabrieken en de banken bezitten.
Dus wordt de werknemer van beide kanten (werkgever en vakbond) door dezelfden gedicteerd. Er is niks veranderd sinds mijnheer Woeste uit de tijd van priester Daens.
Oud 20 augustus 2010, 19:07   #20
jevaly
Provinciaal Statenlid

jevaly's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wist u dat dit niet waar is? Dit systeem wordt bv. ook in diverse scandinavische landen toegepast. Voor veel politici het model bij uitstek waar we naartoe willen met onze verzorgingsstaat.
Citaat:
Wist u dat de amerikaanse presidentsverkiezingen meer dan 1 miljard dollar kosten? Of zelfs 5 miljard dollar!
Weet u dat zelfs de meest hoge schattingen van de sociale verkiezingen (door het VBO, niet geheel een onpartijdige bron) uitgaan van 140 miljoen euro?
Citaat:
Dit werd reeds door Marie Rose Morel beweerd in 2008, in een vraag aan minister Crevits. Uit het uitvoerige antwoord van de minister blijkt dat marie-rose de boeken niet helemaal goed had gelezen of de wet niet helemaal begreep.
Citaat:
en hoe worden die dan gecontroleerd? Moeten ze bij elke beslissing eens bellen met Renders? Hangen er videocamera's?
Overigens een grote schok wellicht voor jou dat veel christendemocraten banden hebben met de christelijke arbeidersbeweging.

Citaat:
Bronnen? Ik bedoel maar, dat geld staat weggestoken op duistere buitenlandse rekeningen, maar de grote Dominatrix heeft dat opgespoord?
Citaat:

www.verreycken.net
welk wetenschappelijk onderzoek? trouwens als u zegt dat de vakbonden minstens 15% liegen, wat bedoelt u dan?
Als je het hen 100 keer vraagt, zeggen ze 15 keer iets dat niet klopt?
Of als ze honderd leden hebben, zeggen ze dat ze er 85 hebben?
jevaly is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be