![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Ben jij klaar voor de Groene Big Bang?
De Groene Big Bang is de inzet waarmee Groen! naar de verkiezingen stapt. We zijn het beu dat er defaitistisch gedaan wordt over de economische en de klimaatcrisis, wij zijn er van overtuigd dat we die crisissen niet alleen kunnen aanpakken, maar meer zelfs: dat ecologie de beste kans is die onze economie de komende jaren zal hebben om er bovenop te komen. Ja aan een groene economie. Ja aan investeren in groene jobs. Nee aan geweeklaag en vasthouden aan het verleden. Waarom een Groene Big Bang? Omdat het groene “plofje” van de andere partijen niet zal volstaan om uit de problemen te komen, we moeten echt radicaal anders durven denken. Daar gaan wij voor, in Vlaanderen, in Brussel en in Europa, op 7 juni. Op www.degroenebigbang.be staan de thema’s waar Groen! mee naar de verkiezingen trekt. De site wordt regelmatig aangevuld met nieuwe foto’s en filmpjes. Verder kan je lid worden van de facebookgroep http://www.facebook.com/home.php?#/g...id=53385202633 . Of Groen! volgen op Twitter (http://twitter.com/groen ) Wat vinden jullie ervan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze gaan de ijskappen terug doen bevriezen met hun ne koelbox. Laatst gewijzigd door Garry : 10 maart 2009 om 13:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Alleszins niet met GROEN!-ECOLO (betweters), niet met SP-A of PS (corrupte machtsgeile politiekers) niet met CD&V (vlaamse verraders), niet met VLD-MR (bourgouisie en vlaamse verraders), niet met NVA (establishment vlamingen), niet met LDD (light versie van VB) Mijn vraag dus; stel dat het cordon morgen een einde vindt; met wie gaan jullie dan in zee? Of is het gewoon wachten op de 51%? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() De dag dat Groen! ook daadwerkelijk werk maakt van hun groene thema's, is misschien de dag waarop ze mogen hopen nieuwe kiezers aan te trekken maar aangezien fauna en flora niet kunnen stemmen, trekt Groen! er zich ook niet al te veel van aan eens puntje bij paaltje komt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementslid
|
![]() Alhoewel ik ook wel enig groen gedachtengoed kan appreciëren, kan ik het mij niet voorstellen om op deze partij te stemmen.
![]() |
#8 |
|
![]() Ik heb een Big Bang-factor van 82%.
Jammer dat er weer zoveel aandacht gaat naar milieuthema's. Ik zie Groen! liever als postmaterialistische waardenpartij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Een factor van 19%. Had niet verwacht dat het zoveel zou zijn.
Overigens bulkt dit van fouten (autochtonen wordt verward met staatsburgers bv.) en volkomen zinledige stellingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Hopelijk is de big bang op 7 juni het verder ineenstruiken van Groen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Al bij al geniet Groen! voorlopig mijn voorkeur voor de komende verkiezingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() Verder ineenstruiken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En waar zou Groen! op dit moment aan het ineenstruiken zijn? (iets wat je suggereert met 'verder ineenstruiken') Laatst gewijzigd door toccata : 10 maart 2009 om 13:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Voor de rest moet u eens proberen peilen naar de onvrede bij de Groen-mandatarissen die bedankt werden voor bewezen diensten en bij het groot huisvuil gezet (weliswaar zonder recyclage). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als dat hun ergste probleem is maak ik mij niet al teveel zorgen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Dat Groen in de peilingen (die meestal gunstiger zijn dan de uitslag) nauwelijks boven de kiesdrempel uitkomt is tekenend. Eigenlijk hoop ik dat ze onder de kiesdrempel zakken. Een volslagen irrelevante partij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() Na trachten een zo laag mogelijke score te behalen:
Het is mogelijk (en zelfs waarschijnlijk en zeer begrijpelijk) dat je er nog niet veel over hebt nagedacht. Vanuit een communicatie-standpunt komt dit wel erg fout over. Het is toch de bedoeling om de mensen aan te sporen om mogelijks hun mening te herzien. Wel, op deze manier schoffeer je enkel mensen. En laat dat nu waarschijnlijk niet de bedoeling zijn. Stiekem hoop ik eigenlijk ook dat Groen! ten onder gaat en zich ontbindt. Om dan (waarschijnlijk met voor een groot deel dezelfde mensen, maar die nu minder aan bod komen) een nieuwe partij in dezelfde niche kan gestart worden. Er hangen verschrikkelijk veel negatieve connotaties rond Groen! en ik denk dat die een serieuze drempel op het groeipotentieel plaatsen en dat die niet zomaar kunnen overwonnen worden.
![]() |
![]() |
#20 |
Minister-President
|
![]() Oh ja,
De link tussen een gewelddadige actiegroep (Animal Liberation Front) en een politieke partij aanhalen is ook wel een beetje foute boel electoraal gezien. ![]()
![]() |