Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 mei 2009, 16:57   #1
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard Verbod op godslastering in Nederland en resolutie VN

Citaat:
VN-resolutie
In maart 2007 keurde de VN-mensenrechtenraad door een lobby van islamitische landen een resolutie goed tegen publiekelijke godslastering. Het initiatief voor de resolutie kwam in 2006 voort uit verontwaardiging over de Mohammed-cartoons
zie verder onderstaand:

Citaat:
Het kabinet heeft zich vanochtend opnieuw gebogen over de verboden op godslastering en groepsbelediging. Volgens twee bronnen rond het kabinet zou minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie (CDA) vanochtend voorstellen om godslastering toch strafbaar te laten. Hij zou dan geen uitbreiding van het beledigingsverbod meer willen.
LEES VERDER
----------------

Dit gezegd zijnde, mis ik één belangrijk basisbegrip in beide beslissingen (zowel de VN als Nederland): wat bedoelen ze met "god"?

Als ik namelijk gevangenisstraf kan oplopen en/of boetes door het beledigen van "god" dan wil ik begot wel eens weten over welke god ze het hebben?

Volgens de eerbiedwaardige moslims (doe ik het goed zo mijnheer Hirsch Ballin?) is Jezus enkel maar een profeetje, wat natuurlijk niet waar is, want Jezus = God volgens alle christenen (gereformeerden, katholieken, protestanten, en hoe heten die mensen uit dat peperkoeken dorpje?). Dus elke moslim is al een hele tijd strafbaar (zelfs al toen ze die VN resolutie goedkeurden) vermits die de christelijk god Jezus constant beledigen. En jawel hij is WEL gekruisigd, en jawel morgen vieren we dat hij ten hemel werd opgenomen... Iets wat de moslims allemaal ontkennen en waarmee ze dus zowel Jezus als alle christenen beledigen. EN BIJGEVOLG STRAFBAAR ZIJN!!!!

Natuurlijk denken die moslims nu lekker: neenee, alle christenen zijn lekker strafbaar en koppiederaf want er is maar één god en dat is Allah, dus beledigen ze Allah als ze zeggen dat Jezus ook god is, en zijn buitenechtelijke zoon enzo... dan de christenen weer boos: neenee jullie overtreden de godslasteringswetten van Kirsch Ballin... etc. etc.

En wat er als dan nog een paar hindoes naar de rechter stappen omdat ze iets over Shiva hebben gezegd? Shiva een godheid? nee hoor, enkel Allah! watte? enkel Allah? en Jezus en de Heilige Geest dan? wat een beledigende godslastering... etc...

en opletten hoor: want degenen die dùrven iets over het FSM te zeggen die krijgen de wind van voren en als het aan mij ligt per poot een extra maand gevangenisstraf! (of boete aan mij te betalen, ik heb mededogen).

Heeft "iemand" al duidelijk gehoord welke godheden niet mogen beledigd worden?

en o ja: is Mohammed een godheid? nee toch?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 20 mei 2009 om 16:59.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 18:28   #2
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Allez? niemand die het gevaar van zulke wetten inziet?

Of ben ik de enige die me afvraagt welke god er nu niet mag belasterd of bespot worden?

en nog iets: wie gaat daar klacht voor neerleggen? Of mag Hij/Zij dat doen per volmacht?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 20 mei 2009, 18:34   #3
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Mensen die vinden dat er een wet moet komen op godslastering, ongeacht geloof, zijn geen mensen.

Eigendom afnemen, ring met nummertje door neus en laten werken tot ze verslijten, zonder rustdagen. Nadien recycleren.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 19:03   #4
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Oude koeien uit de gracht.

Die VN resolutie is er nooit doorgekomen.

Wat vooral grappig is is de hypocrisie van sommige media:

http://www.foxnews.com/story/0,2933,432502,00.html

Fox is de eerste om blasphemie tegen christenen te censureren.

http://news.aol.com/entertainment/te...1?ecid=RSS0001

Maar de hypocriete houding van bepaalde Amerikaanse media kennen we al langer.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 20 mei 2009 om 19:04.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 19:33   #5
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Oude koeien uit de gracht.

Die VN resolutie is er nooit doorgekomen.

Wat vooral grappig is is de hypocrisie van sommige media:

http://www.foxnews.com/story/0,2933,432502,00.html

Fox is de eerste om blasphemie tegen christenen te censureren.

http://news.aol.com/entertainment/te...1?ecid=RSS0001

Maar de hypocriete houding van bepaalde Amerikaanse media kennen we al langer.
Hoo Hoo wacht eens effe gevallen engeltje (is dat een nickname voor Belzeebub?) je moet de linkskes volgen die ik erbij zet hoor! en via die linkskes kom je dan weer op verdere linkskes. Af en toe moet je hier in het westen zelf werken ja! en ook zelf initiatief nemen en zelf nadenken! juist!

kijk (seffens bannen ze me weer voor teveel letterlijk overgenomen tekst)

a) VN resolutie WERD gestemd: (en neen, natuurlijk is het niet de moeite om dit aan het kiesvee via de partijmedia door te geven! stel je voor ! (het siert Belgie nochtans dat ze NEEN hebben gestemd, maar de meerderheid bestond uit niet-democratische islamlanden dus..)

http://www.depers.nl/buitenland/4814...lastering.html

Niks oude NIET_GESTEMDE koeien.

Citaat:
Islamitische landen hebben vrijdag een resolutie door de VN-mensenrechtenraad gedrukt waarin wordt aangedrongen op een wereldwijd verbod op publiekelijke godslastering. De resolutie was een initiatief van de Organisatie van de Islamitische Conferentie (OIC), die een wereldwijde 'campagne' tegen moslims en de islam aan de orde wil stellen die sinds de aanslagen van 11 september 2001 aan de gang zou zijn.

Laatst gewijzigd door circe : 20 mei 2009 om 19:35.
Oud 20 mei 2009, 19:40   #6
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

kijk, dit is ook een plezanteke: http://frontpage.fok.nl/nieuws/75034

Blijkbaar komt het door de MOHAMMED cartoons? Sinds wanneer is Mo = GOD?

Oud 20 mei 2009, 19:46   #7
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Hoo Hoo wacht eens effe gevallen engeltje (is dat een nickname voor Belzeebub?) je moet de linkskes volgen die ik erbij zet hoor! en via die linkskes kom je dan weer op verdere linkskes. Af en toe moet je hier in het westen zelf werken ja! en ook zelf initiatief nemen en zelf nadenken! juist!
Dat is een voorstel geweest dat gewoon nooit is goedgekeurd.

http://groups.google.com/group/nj.ge...1f214?lnk=raot

Als ik u was zou ik me meer zorgen maken over de situatie in Italië. Daar wordt de vrije meningsuiting wel degelijk bedreigd.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 20 mei 2009 om 19:51.
Oud 20 mei 2009, 20:03   #8
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een voorstel geweest dat gewoon nooit is goedgekeurd.

http://groups.google.com/group/nj.ge...1f214?lnk=raot

Als ik u was zou ik me meer zorgen maken over de situatie in Italië. Daar wordt de vrije meningsuiting wel degelijk bedreigd.
Ten eerste is dat het eerste wat ik ervan hoor, en ten tweede staat er geen volledige datum op uw link.

maar kijk, dit vond ik a dato van maart 2009:

Citaat:
De OIC (Organization of the Islamic Council), zal binnenkort haar infameuze blasfemie-resolutie voor de derde maal voorleggen aan een Vergadering van de Verenigde Naties, ditmaal met het verzoek de resolutie bindend te verklaren voor alle lidstaten. Aangesloten landen worden daarmee verplicht maatregelen te treffen die het beledigen van de islam strafbaar stellen.

Eerder, in 2007, werd de resolutie al aangenomen door de VN Commissie voor de Mensenrechten en in 2008 door de Algemene Vergadering. De huidige status van resolutie 1605, ‘Against the Defamation of Religions’, is die van een advies. Een door de VN gesanctioneerde richtlijn die lidstaten al dan niet kunnen implementeren. De Verenigde Staten en West-Europa doen dit niet, de islamitische wereld heeft het al lang geleden gedaan; het beledigen van de islam geldt sinds 1400 jaar als een halsmisdrijf.

Maar dat is voor de OIC niet voldoende. Het is niet voldoende de islam alleen op moslims te betrekken. De islam is een universele staatsvorm met een universele geldigheid en dient door iedereen, moslims en niet-moslims gerespecteerd te worden.
LEES VOORAL HET HELE ARTIKEL

Noteer trouwens ook dat de Raad Van Europa (waar Turkije wèl lid van is) al veel langer het verbod op islamofobie (verbod op een ziekte dus) heeft ingesteld.

Laatst gewijzigd door circe : 20 mei 2009 om 20:14.
Oud 20 mei 2009, 22:36   #9
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Mensen die vinden dat er een wet moet komen op godslastering, ongeacht geloof, zijn geen mensen.

Eigendom afnemen, ring met nummertje door neus en laten werken tot ze verslijten, zonder rustdagen. Nadien recycleren.
Ik ben het eens met u.

Als iemand mij wilt afkloppen omdat ik tegen de schenen van zijn ingebeeld vriendje stamp, is het tijd voor oorlog. En dikke oorlog. Opruimen die godsdiensthandel.

De dictatuur van de collectieve zinsverbijstering die het geloof is moet stoppen !
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 22:46   #10
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ben het eens met u.

Als iemand mij wilt afkloppen omdat ik tegen de schenen van zijn ingebeeld vriendje stamp, is het tijd voor oorlog. En dikke oorlog. Opruimen die godsdiensthandel.

De dictatuur van de collectieve zinsverbijstering die het geloof is moet stoppen !
jaja maar ondertussen zijn ze wel netjes bezig om het pad te effenen hoor.

ik vraag me trouwens ook af wat ze van Zeus en Hera denken?

by Jove! wat moeten we daar nu mee?

Laatst gewijzigd door circe : 20 mei 2009 om 22:46.
Oud 21 mei 2009, 04:08   #11
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Alles moet weer wijken voor religie, het gif dat vrijheden en gezond verstand dood! Wat overigens vrij schandalig is, is dat gelovigen twee strepen voor hebben in de wet. Niet alleen mag je als niet-gelovige niet smadelijk lasteren over een geloof/god, gelovigen mogen wel niet-gelovigen beledigen onder het mom van vrijheid van religie (zie oa uitspraken over homo's). Hoe is dit precies te rijmen met het verbod op discriminatie in diezelfde wet?
Oud 21 mei 2009, 12:07   #12
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ten eerste is dat het eerste wat ik ervan hoor, en ten tweede staat er geen volledige datum op uw link.

maar kijk, dit vond ik a dato van maart 2009:

LEES VOORAL HET HELE ARTIKEL

Noteer trouwens ook dat de Raad Van Europa (waar Turkije wèl lid van is) al veel langer het verbod op islamofobie (verbod op een ziekte dus) heeft ingesteld.
Dat een resolutie wordt "aangenomen" wordt betekent niet dat ze goedgekeurd en ingevoerd wordt.
Aannemen betekent dat een resolutie wordt aangenomen voor stemming. Als de stemming positief is wordt de resolutie goed gevonden en ingevoerd.
Als de stemming negatief is wordt de resolutie afgevoerd.

Hetzelfde verhaal voor de recente resolutie over illegaal downloaden en het afsluiten van internet door de ISP's.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 21 mei 2009 om 12:09.
Oud 21 mei 2009, 12:11   #13
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

En om de zoveel tijd worden zulke voorstellen ingediend door christenen (Amerikaanse landen), moslims (Arabische landen) of joden (Israël).

En telkens worden ze afgevoerd.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 21 mei 2009 om 12:12.
Oud 22 mei 2009, 16:35   #14
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

De Christelijke partijen zijn de kanker van de Nederlandse politiek. Dankzij hen gaat het religieuze gepamper voort en voort tot het moment dat we helemaal geen vrijheid meer hebben.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2009, 13:50   #15
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En om de zoveel tijd worden zulke voorstellen ingediend door christenen (Amerikaanse landen), moslims (Arabische landen) of joden (Israël).

En telkens worden ze afgevoerd.
Als deze voorstellen worden goedgekeurd en ingevoerd wordt het tijd dat atheisme ook het statuut krijgt van een godsdienst een geloofsovertuiging zo wij dezelfde rechten hebben als andere overtuigingen.

God is oneindig...
De menselijke domheid is oneindig...
Dus:
God is de menselijke domheid!
Oud 23 mei 2009, 14:10   #16
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
God is oneindig...
De menselijke domheid is oneindig...
Dus:
God is de menselijke domheid!
Alle katten hebben vier poten...
Mijn hond heeft vier poten...
Dus:
Mijn hond is een kat!

Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2009, 14:13   #17
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Alle katten hebben vier poten...
Mijn hond heeft vier poten...
Dus:
Mijn hond is een kat!

wat is het verschil tussen uw onzichtbaar vriendje en mijn onzichtbaar vriendje?

Oud 23 mei 2009, 14:15   #18
Geert C

Standaard

Citaat:
wat is het verschil tussen uw onzichtbaar vriendje en mijn onzichtbaar vriendje?
Er is maar één onzichtbaar vriendje, voor ons allemaal.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 23 mei 2009 om 14:15.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2009, 14:38   #19
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ha! ge weet het! HET MIJNE!

Oud 23 mei 2009, 15:12   #20
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
All hail the great flying spaghetti monster.

Ramen

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be