![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() Politieke partijen blijven erg vaag ,als het over de staatshervorming gaat.
http://www.gva.be/arch/de-staatsherv...25-vragen.aspx Als de partijen het niet weten ,wat valt er dan nog te kiezen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er hier al iets hervormt wordt dan is het het een of ander postje dat bij gecreëerd wordt om zoon of dochter lief van politieker X of Y een dikke pree te bezorgen. Als je dat een staatshervorming wil noemen, wel ja, dan gebeurd er hier regelmatig een staatshervorming. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementslid
|
![]() Goed initiatief van gva indertijd. (2007)
Inzake staatshervorming is open VLD de Janus van de hoop. 2 gezichten. Groen heeft tenminste dan nog het lef om te zeggen dat ze geen staatshervorming willen.
Vlaams-republikeinse atheist. Echte Belgen haten Nederlanders. Laatst gewijzigd door Mr. Orange : 30 maart 2009 om 16:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En mensen kiezen liever de wagen dan de bijwagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Staatssecretaris
|
![]() Daarom zijn het ook politieke partijen en geen tupperwareverenigingen. Wie duidelijkheid wilt, gaat voor wetenschappers. Filistijnen die anderen ook een web van bedrog willen voorspiegelen, gaan in de politiek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementslid
|
![]() Alhoewel. NV-A was toch in de regering met de CD&V. Ze hebben lang gewacht voor ze duidelijk werden.
VB is duidelijk op Vlaams niveau, maar zijn ze op sociaal-economisch gebied liberaal of puur nationalistisch en dus protectionistisch? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() 2
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlaams Belang wil dacht ik toch dat Vlaanderen zelf België actief om zeep helpt daar waar het standpunt van NVA er eerder één is dat België "vanzelf" zal verdwijnen zonder dat men hun handen zal moeten vuilmaken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zijn ze ooit duidelijk geweest? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst
Het punt is dat de Walen van iedereen die een gevaar voor hun machtspositie kan betekenen, een rugbyploeg zullen maken. Het punt is dat een voetbalmatch geen oplossing biedt voor de Vlaamse problemen, aangezien de spelregels door de Walen bepaald worden. Wat u concreet voorstelt, is uw acties te laten leiden door wat de tegenstander dicteert. Sorry, maar daar bedank ik toch liever voor Juist, daarom heb ik een tijdje terug de post geopend “ stop ’ t’lands’ kanker met uitzaaiengen. Alle partijen In Vlaanderen moeten tijdelijk hun eigen behoeftes aan de kant zetten en samen naar de verkiezing in gaan met de eis aan de walen om nu veranderingen door te voeren. Wat de uitkomst ook moge zijn. Vlaanderen apart, Vlaanderen apart binnen België. Er zal dan toch een nieuwe verkiezing voor Vlaanderen georganiseerd moeten worden. Bij de nieuwe verkiezing voor het eigen Vlaanderen kunnen de eisen van de verschillende partijen pas weer aan bod komen.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
![]() |
![]() |