Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 mei 2009, 20:32   #1
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard Christenen zijn allemaal moordenaars!!!één!

Het staat namelijk in de bijbel, en de bijbel is het woord van god, en god weet alles. Vrees voor uw leven!

Klik.
Oud 12 mei 2009, 20:54   #2
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Zulke mensen hebben professionele hulp nodig en stuurt men naar het RIAGG!

Laatst gewijzigd door Andro : 12 mei 2009 om 21:00.
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2009, 20:58   #3
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Om de Christenen wat te ontzien: Jezus heeft wel het meeste van de barbaarsheden van het Oude Testament geannuleerd.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2009, 21:06   #4
Blaft
Lokaal Raadslid

Blaft's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Het staat namelijk in de bijbel, en de bijbel is het woord van god, en god weet alles. Vrees voor uw leven!

Klik.
Op het eerste zicht hebben al deze teksten betrekking op een tijd dat er nog geen christenen waren.
Blaft is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2009, 21:25   #5
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Om de Christenen wat te ontzien: Jezus heeft wel het meeste van de barbaarsheden van het Oude Testament geannuleerd.
Hij heeft nooit geleefd
Oud 12 mei 2009, 21:28   #6
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht

Hij heeft nooit geleefd
Waarschijnlijk wel, maar als een randfiguur. Niet als persoon met grote roem en invloed.
Oud 12 mei 2009, 21:32   #7
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk wel, maar als een randfiguur. Niet als persoon met grote roem en invloed.
En die randfiguur verklaarde drie vierde van de bijbel ongeldig? Nee hoor. Zeg je zo'n dingen niet omdat je denkt dat de Koran een geweldadiger boek is dan de bijbel? Als je begint te schrappen alle oude passages dan lukt dat een beetje inderdaad die stelling. Maar niet echt fair.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 12 mei 2009 om 21:38.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2009, 21:40   #8
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
En die randfiguur verklaarde drie vierde van de bijbel ongeldig? Nee hoor. Zeg je zo'n dingen niet omdat je denkt dat de Koran een geweldadiger boek is dan de bijbel? Als je begint te schrappen alle oude passages dan lukt dat een beetje inderdaad die stelling. Maar niet echt fair.
Nee, staat los daarvan. Maar los daarvan, gaat uw punt niet op. Het zijn juist de nieuwere passages in de Koran die gewelddadig zijn.
Oud 12 mei 2009, 23:03   #9
Geert C

Standaard

Citaat:

Klik.
Als ik dit soort onzin lees snap ik niet hoe sommige mensen kunnen denken dat godsdienstlessen in het onderwijs overbodig zijn.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2009, 23:30   #10
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zijn juist de nieuwere passages in de Koran die gewelddadig zijn.
Mij komt het over als muggezifterij. Ik kwam overlaatst een link tegen van een pro-moslimsite die juist probeerde aan te tonen dat de Koran vredelievender was dan de bijbel; discussie over in welk boek je nu vanaf welke leeftijd met kinderen mag vrijen, of het nu 9, 6 of 3 jaar is, enz.. Ik neem daar afstand van.

De fundamenten van die abrahamische religies lijken op elkaar. Hun onderlinge strijd toont hun enge visie op de mens. Daarmee is niet gezegd dat er niet iets van te leren valt. De vraag wie nu eigenlijk 'de beste', of 'de slechtste' is brengt ons echter niet veel verder hedentendage. Slechts strijd zie ik als een gevolg van die discussie.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2009, 23:43   #11
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Mij komt het over als muggezifterij. Ik kwam overlaatst een link tegen van een pro-moslimsite die juist probeerde aan te tonen dat de Koran vredelievender was dan de bijbel; discussie over in welk boek je nu vanaf welke leeftijd met kinderen mag vrijen, of het nu 9, 6 of 3 jaar is, enz.. Ik neem daar afstand van.
Ik heb niet gezegd dat Islam gewelddadiger is dan de Bijbel. Ik heb wel altijd gezegd dat de Islam vanwege de Sharia moeilijker overweg kan met onze scheiding tussen Kerk en staat, én dus onze liberaal-democratische samenleving.
Oud 13 mei 2009, 00:10   #12
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Als ik dit soort onzin lees snap ik niet hoe sommige mensen kunnen denken dat godsdienstlessen in het onderwijs overbodig zijn.
Godsdienst zelf hoort niet thuis in een educatieve instelling, de verschillende godsdiensten toelichten echter, wel.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2009, 00:13   #13
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Godsdienst zelf hoort niet thuis in een educatieve instelling, de verschillende godsdiensten toelichten echter, wel.
In al hun genocidaire glorie.
Oud 13 mei 2009, 00:22   #14
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In al hun genocidaire glorie.
Uiteraard, zowel de goeie kanten (als die er al zijn) als de slechte kanten moet men tonen.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2009, 08:40   #15
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

't is toch stiekem wel grappig, als je met geweldadige quotes uit het oude testament komt dan zeggen mensen dat je eigenlijk alleen het nieuwe testament serieus moet nemen, maar als ik met een quote uit het nieuwe testement aan kom zetten die zegt dat de enige echte doodzonde vloeken is dan beweren mensen dat er wel meer vreemde dingen in het nieuwe testament staan, en dat je dat niet zo serieus moet nemen.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 13 mei 2009 om 08:40.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2009, 10:07   #16
Geert C

Standaard

Citaat:
't is toch stiekem wel grappig, als je met geweldadige quotes uit het oude testament komt dan zeggen mensen dat je eigenlijk alleen het nieuwe testament serieus moet nemen, maar als ik met een quote uit het nieuwe testement aan kom zetten die zegt dat de enige echte doodzonde vloeken is dan beweren mensen dat er wel meer vreemde dingen in het nieuwe testament staan, en dat je dat niet zo serieus moet nemen.
U gelooft blijkbaar even hardnekkig in de onfeilbaarheid van de bijbel als de meest overtuigde fundamentalist.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Oud 13 mei 2009, 11:10   #17
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U gelooft blijkbaar even hardnekkig in de onfeilbaarheid van de bijbel als de meest overtuigde fundamentalist.
Nu ja, je mag van iemand die zich christen noemt toch aannemen dat hij zich ten minste aan de Bijbel houdt.
Oud 13 mei 2009, 11:53   #18
Geert C

Standaard

Citaat:
Nu ja, je mag van iemand die zich christen noemt toch aannemen dat hij zich ten minste aan de Bijbel houdt.
Met andere woorden, u bekritiseert christenen als ze de bijbel letterlijk nemen maar wanneer het u uitkomt verwacht u toch dat ze dat doen...

Laatst gewijzigd door Geert C : 13 mei 2009 om 11:54.
Oud 13 mei 2009, 11:55   #19
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met andere woorden, u bekritiseert christenen als ze de bijbel letterlijk nemen maar wanneer het u uitkomt verwacht u toch dat ze dat doen...
Ze moeten denken wat er in de Bijbel staat om zich christen te noemen, ja. Wat is anders het uitgangspunt? Dan ben ik ook christen...

Ik verwacht van ze dat ze denken, maar doen voor zover de wet het toelaat.
Oud 13 mei 2009, 12:00   #20
Geert C

Standaard

Citaat:
Ze moeten denken wat er in de Bijbel staat om zich christen te noemen, ja. Wat is anders het uitgangspunt? Dan ben ik ook christen...
Wat ik zei dus, wanneer het u uitkomt verwacht u toch dat christenen de bijbel letterlijk nemen (en dan vooral de gewelddadige passages).

Dat getuigt niet meteen van enige realiteitszin van uwentwege, maar soit.

Laatst gewijzigd door Geert C : 13 mei 2009 om 12:00.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be