![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Palestijnse strijders hebben dinsdag verscheidene joodse nederzettingen op de Gazastrook en dorpen in Israël beschoten met zelfgemaakte raketten om de aanslag op Hamas-leider Abdel Aziz Rantissi te wreken.
Het Israëlische leger reageerde met een inval in Gaza-Stad. Daarbij zijn zeker drie Palestijnen om het leven gekomen en 21 gewond geraakt. De afgelopen dagen zijn zeker vijftien Qassam-raketten op Israëlische dorpen en nederzettingen terechtgekomen. De Israëlische minister van defensie Shaul Mofaz zei dinsdag dat het leger door zal gaan met het liquideren van Hamas-leiders. Een van de belangrijkste doelwitten is Khaled Mashaal, de vanuit Syrië opererende baas van de terreurbeweging. Mashaal riep maandag de gehele Arabische en islamitische wereld op zich te verzetten tegen Israël en de Verenigde Staten. Men zou beter ook eens werk maken om die meesterterrorist Arafat te liquideren. Hij is diegenen die stevig de touwtjes in handen houdt, de Palestijnen opjut en Hamas vrij spel geeft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat de komende generatie den boel eens en vooral oplost ; zowel voor de Palestijnen en de Israelis... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() Die kolonies hebben niets te zoeken in het gebied dat aan de Palestijnen is toegewezen. De terroristen zijn in dit geval dus duidelijk de Israëli die de UNO-resoluties naast zich neerleggen.
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Vreemdeling
|
![]() die heeft niks te maken met multicultuur
het woord zegt het zelf : kolonies Wat het westen eeuwen lang gedaan heeft in de wereld werd uiteindelijk gedaan gemaakt door het recht op zelf bestuur. zou dat dan willen zeggen dat de wereld minder multicultureel is als vroeger volgens u uitspraak ? ik denk het niet volgens mijn bescheiden mening. Ik zou het heel fijn vinden dat zij allemaal in vrede samenleven. Maar de palestijnse gebieden zijn al zo klein. Ze zitten al opmekaar en daar komt dan nog eens bij dat er kolonies worden gebouwd. + het heeft echt niks te maken met multicultuur omdat de kolonisten in groepen wonen die soms weinig contact hebben met de andere. + het israelisch leger moet die mensen dan nog eens gaan beschermen ook. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gouverneur
|
![]() Dat noemt u een multiculturele samenleving? Een aantal kolonisten die zich vestigen manu militari op het bezette grondgebied, omringd door soldaten, om er het water te stelen dat de Palestijnen ontberen?
![]() |
#8 | ||
Vreemdeling
|
![]() ik had een antwoord op timmeke
Citaat:
ik noem dit ZEKER geen multiculturele gemeenschap. Ik ben tegen die kolonies ! laat het duidelijk zijn, sorry als de vorige post nie duidelijk genoeg was... t'is al wat laat waarschijnlijk ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Verder ben ook ik van mening dat het imperialisme van Israël moet ophouden en die "kolonies", die meer weg hebben van een bezetting dan van een multi-cultuur, maar eens moet verwijderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Staatssecretaris
|
![]() In tegenstelling tot de aanslagen IN Israël, vind ik de aanslagen op kolonisten wel gerechtvaardigd...
Net zo aanvaardbaar vind ik aanslagen tegen het Israëlische leger. Het leger en de kolonisten zijn uiteindelijk zelf aggressors omdat ze Palestijns gebied bezetten. Niet te vergeten dat die kolonisten vaak zelf religieuze fanatici ("Wij wonen hier omdat dit land ons door God is toegekend") zijn en aldus niet beter dan de gewapende vleugel van Hamas... Let wel op! Er is voor mij een duidelijk verschil tussen aanslagen tegen kolonisten IN PALESTINA die daar niks te zoeken hebben en aanslagen IN ISRAËL. Het eerste is rechtvaardig (vaak zijn deze kolonisten zelf bewapend) , het andere is onaanvaardbaar, barbaars en verwerpelijk... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() [quote="Vlaanderen_onafhankelijk"]In tegenstelling tot de aanslagen IN Israël, vind ik de aanslagen op kolonisten wel gerechtvaardigd...
[quote] U vindt het vermoorden van onschuldige burgers gerechtvaardigd??? Hoop dat u in de toekomst niet hysterisch gaat beginnen krijsen als u wéér het etiket "anti-semiet" op uw voorhoofd krijgt gekleefd. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Trouwens, als er één ding is, waar jullie goed in zijn, dan is het selectief lezen. Ik zeg in diezelfde reply dat ik, en lees nu goed, aanslagen IN ISRAËL ten stelligste afkeur, verwerpelijk en onaanvaardbaar vindt. Jullie gooien ook zeer gemakkelijk met naamkaartjes gelijk 'anti-semiet', is er geen andere manier waarop je je gelijk kan halen? Ik ga het een tweede keer uitleggen, waarom ik kolonisten niet als onschuldige burgers beschouw, dat heb ik al eerder in deze topic gedaan, maar daar heb jij selectief over heen gelezen denk ik... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind dat de palestijnen die israelische immigranten (allochtonen dus) extra subsidies en inburgeringscursussen zouden moeten geven in plaats van die mensen te gaan beschieten. (of ten minste toch gratis onderdak en voedsel).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Circe, je mag zandbakkistan niet vergelijken met België hoor. Wij zijn "beschaafd" en proberen onze 5de kolone dood te knuffelen.
![]() |
#16 | |
Vreemdeling
|
![]() [quote="psykik"]ik had een antwoord op timmeke
Citaat:
Persoonlijk heb ik geen problemen met joden, de meeste die ik ken (spinoza, einstein, etc) lijken mij wel verstandige mensen. Mijn bezorgdheid gaat me eerder uit naar die joden die de holocaust niet goed verwerkt (Sharon & co) hebben en al nu hun eigen ghetto's zijn aan het creeëren en dan te bedenken dat Israël eigenlijk helemaal nix te zoeken heeft in het midden-oosten (ze zitten daar verdorie door de VS - die hebben ook aan alles schuld) laat staan in de bezette gebieden die respectievelijk Egyptisch en Jordanaans grondgebied zijn. En dan die arme Palestijnse vluchtelingen (ok ze moeten geen bommen leggen, maar hoe zou je zelf zijn als je grond, eten, werk, water & kinderen worden afgenomen, door een stelletje verwaarde, in het geld stikkende rijkaards, die "schrik hebben van een kiezel en dan maar een 6-jarig kind een kanonbal in zijn lijf jagen..... Zeg nu zelf, dat kan zelfs een Vlaams-Blokker niet goedkeuren..... I hate Bush and dislike Kerry, what's there left to say.... When will America finally discover Democracy....http://wizardmagazine.tripod.com
![]() |
![]() |
#17 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
kolonisatie is een inbreuk op het internationale recht.. Er is géén enkele reden om de Palestijnen die aanvallen op de kolonies 'placeren' als terroristen te gaan bestempelen.. Ik ben verre van een voorstander van militair geweld, maar laat duidelijk zijn dat je de dingen in het belachelijke trek met je typering.. en die kolonisten zijn al even grote godsdienstwaanzinnigen als de mensen van Al Qaeda.. Een grote pot nat.. Weerzinwekkend hoe die mensen enkele dagen geleden openlijk weigerden om een minuut stilte te respecteren voor de slachtoffers van de holocaust...
![]() |
![]() |
#19 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Trouwens, op welke basis gaan die kolonisten daar wonen? Voor de mooie natuur? Voor het wreedzame leven? Neen, omdat dat land hen door God toegewezen is ![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Bewijzen graag... |
||
![]() |