Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 april 2009, 13:38   #1
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard Is Iran het nieuwe Nazi-Duitsland?

Dat is tenminste wat een groot deel van de Israëliërs, inclusief de premier Netanyahu denken.

Bron: http://www.haaretz.com/hasen/spages/787766.html

En dit is natuurlijk niet zonder reden. Achmedinejad, de president van Iran, heeft namelijk flink lopen uithalen naar Israël op de ''Conferentie tegen Racisme'', terwijl - ook volgens Obama - dat van gigantische hypocrisie getuigt. Israël is de enige plek in het Midden-Oosten waar vrij godsdienst mag worden beleden, de enige plek in het Midden-Oosten waar de Bahai'�* veilig zijn (niet verwonderlijk dat zij hun hoofdstad in Haifa, Israël hebben geplaatst), en de enige plek in het Midden-Oosten waar je als homoseksueel geen vervolging kan krijgen omwille van het homoseksueel zijn. Misschien had Achmedinejad beter eerst de Arabische Israëliërs kunnen vragen of zij ''Israël wel van de kaart geveegd'' willen zien.

Achmedinejad is ook met iets anders begonnen. Niet een sessie bij een psychiater, zoals je zou verwachten, maar met het ontwikkelen van nucleaire kracht. Hij zegt dat die ambities vredig zijn, hij zegt er niet bij of dat inclusief de vernietiging van Israël is, maar de Israëliërs denken van wel. En we weten allemaal dat Israël kernwapens heeft, én dat het ze zou gebruiken als haar bestaan werd bedreigd. En dat zou een ramp zijn voor het Midden-Oosten. Het zou de hele regio in een woestijn veranderen!

Analoog aan de Tweede Wereldoorlog heeft Iran niet alleen imperialistische tendensen jegens de - hoe toevallig ook - Joden, maar ook jegens zijn buren. De hele Soennitisch Islamitische wereld heeft angst voor het theocratische Shi'isme van Iran, omdat zij weten dat na Israël, zij aan de beurt zijn. Sommige van die landen hebben reeds hun betrekkingen met Iran verbroken.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2009, 14:30   #2
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Ik hoop dat u niet poogt de gemoederen op te hitsen en een mogelijke preventieve oorlog van Israel goed te praten.

Elders las ik vandaag toevallig over een zekere Gideon Levy die toegaf dat Israël lijkt op het Duitsland van 1933.

Ik wil niet oordelen over deze delikate situatie, maar u wel vragen voorzichtig te zijn en u bij de feiten te houden om erger te voorkomen, en aub verder te kijken dan de propaganda.

(Voor Iran hoop ik dat er eindelijk eens een vrouw verkozen geraakt. Die kans bestaat op dit moment, als ik goed geïnformeerd ben.)
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2009, 15:34   #3
barfo
Banneling

Standaard

heeft iemand hier eigenlijk de moeite gedaan de ganse speech te beluisteren op de antirascisme top of neem je de media propaganda voor waarheid? (en liefst vertaald door memri dan zeker lol)
barfo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2009, 15:36   #4
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik hoop dat u niet poogt de gemoederen op te hitsen en een mogelijke preventieve oorlog van Israel goed te praten.

Elders las ik vandaag toevallig over een zekere Gideon Levy die toegaf dat Israël lijkt op het Duitsland van 1933.

Ik wil niet oordelen over deze delikate situatie, maar u wel vragen voorzichtig te zijn en u bij de feiten te houden om erger te voorkomen, en aub verder te kijken dan de propaganda.

(Voor Iran hoop ik dat er eindelijk eens een vrouw verkozen geraakt. Die kans bestaat op dit moment, als ik goed geïnformeerd ben.)
Ik zeg niet wat ik zelf vind. Ik zeg alleen dat men vanuit Israël de zaak zo ziet. En de analogie is er wel.
Oud 22 april 2009, 15:38   #5
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wel moeilijk nu overigens, want dit artikel komt van het door de linksen zo aanbeden Haaretz. Nu kan zelfs Haaretz niet om Achmedinejad zijn walgelijkheid heen. Het Iraanse volk lijkt mij (net zoals Turkije trouwens) hopeloos verdeeld tussen extremisten en progressivisten. Het zou een ondienst zijn de progressieve Iraniërs over een kam te scheren met de barbaren.
Oud 22 april 2009, 15:52   #6
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barfo Bekijk bericht
heeft iemand hier eigenlijk de moeite gedaan de ganse speech te beluisteren op de antirascisme top of neem je de media propaganda voor waarheid? (en liefst vertaald door memri dan zeker lol)
Ikke, gelezen, en gisteren in een andere draad enigszins becomentarieert. Ik kan gewoon niet meer vertrouwen wat er in de krant staat en op TV komt. Hoe gemakkelijker je aan nieuws geraakt hoe verdachter de bron lijkt het wel.

In de voorbereiding naar een oorlog is het eerste wat sneuvelt de waarheid.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2009, 16:43   #7
Alvas
Schepen

Alvas's schermafbeelding

Standaard

Aanval Iran is volgens mij mogelijk begin WW3. Achmedinejad is dikke vriendjes met Poetin en China .
Alvas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2009, 17:57   #8
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvas Bekijk bericht
Aanval Iran is volgens mij mogelijk begin WW3. Achmedinejad is dikke vriendjes met Poetin en China .
Ik denk niet dat China en Rusland daar zouden ingrijpen. En Amerika zal wellicht zelfs op steun vanuit de Soennitische wereld kunnen rekenen. Maar Iran lijkt me te groot om te bezetten. Bovendien is Achmedinejad democratisch verkozen. Via diplomatische druk en sancties moeten we Iran veranderen.
Oud 22 april 2009, 18:07   #9
Bertie
Parlementslid

Bertie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Is Iran het nieuwe Nazi-Duitsland?

Natuurlijk! Het ENIGE land waar joden de afgelopen 3000 jaar CONTINU hebben geleefd is het nieuwe Nazi Duitsland.

Hysterische Zion-onzin begint de spuigaten uit te lopen.
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2009, 18:09   #10
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht

Natuurlijk! Het ENIGE land waar joden de afgelopen 3000 jaar CONTINU hebben geleefd is het nieuwe Nazi Duitsland.

Hysterische Zion-onzin begint de spuigaten uit te lopen.
Let wel! Het huidige regime is dat. En zeker niet alle Iraniërs. Er zijn ook een hoop moderne Iraniërs. Zelfs die spijt hebben van de revolutie.
Oud 22 april 2009, 18:14   #11
Big Slick
Provinciaal Gedeputeerde

Big Slick's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is tenminste wat een groot deel van de Israëliërs, inclusief de premier Netanyahu denken.
Nou, een groot deel van de wereld, inclusief Amerikanen zelf, vinden dat de USA het nieuwe Nazi- Duitsland zijn.

Laatst gewijzigd door Big Slick : 22 april 2009 om 18:19.
Big Slick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2009, 18:17   #12
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Big Slick Bekijk bericht
Nou, een groot deel van de wereld, inclusief Amerikanen zelf, vinde dat de USA
het nieuwe Nazi- Duitsland zijn.
Het beeld van de Amerikaan is door de eeuwen heen (namelijk, dat van een kapitalistisch, interventionistisch land) is nauwelijks veranderd. Ook niet het beeld dat de nazi's ervan hadden. Uw vergelijking zet dus geen zoden aan de dijk. Dat mensen Amerika de boeman vinden, dat is wat anders.
Oud 22 april 2009, 18:47   #13
Bertie
Parlementslid

Bertie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Let wel...
Nee - JIJ en jou soort genocide-promotoren moeten eens een keer opletten: Iran hoeft niets te bewijzen. Iran hoeft geen verantwoording af te leggen. Voor niemand niet. Al helemaal niet voor hysterische Zionisten, maar ook niet voor Israel, niet voor Nazi Duitsland, (noch voor de huidige nazi/stasi versie van pseudochristen Merkel) niet voor Amerika, niet voor machtsgeile lobbyisten, niet voor Haaretz, niet voor de Jew York Times en de rest van de "vrije" media, niet voor Hollywood, niet voor Sarkozy, niet voor Balk-ellende, niet voor pipo De Gucht, niet voor niemand... Ze hebben zich al de afgelopen 3000 jaar meer dan voldoende bewezen.

Comprende meneer de liberaal?

Laatst gewijzigd door Bertie : 22 april 2009 om 18:55.
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2009, 19:00   #14
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Welk land voert een ghetto politiek die gelijkt op die van Nazi Duitsland ?
Welk land intimideert constant zijn buurlanden door te dreigen met geweld ?
Welk land heeft een groot kernarsenaal die het desnoods zelfs zou gebruiken ?
Welk land gebruikt chemische wapens in dichtbevolkte steden ?
Iran heeft nog nooit geweld gebruikt tegen zijn buurlanden, welk land wel ?

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 22 april 2009 om 19:01.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2009, 19:02   #15
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Nazi Duitsland had nog goede, positieve zaken, bij Israël is dit ver te zoeken.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2009, 19:07   #16
Jozef Ostyn

Standaard

Uiteraard is Iran niet te vergelijken met Nazi-Duitsland. Dat verandert niets aan het feit dat Iran een staat is openlijk oproept tot de vernietiging van een andere staat; die internationaal terrorisme financiert en bewapent; en die actief probeert een kernwapen te maken.
Wie het risico op de dood van honderden miljoenen mensen wil beperken kan niet anders dan alles op alles zetten om te beletten dat Iran een kernwapen verwerft. Wat hiertoe de beste methode is, is vatbaar voor discussie.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2009, 19:10   #17
Big Slick
Provinciaal Gedeputeerde

Big Slick's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Uiteraard is Iran niet te vergelijken met Nazi-Duitsland. Dat verandert niets aan het feit dat Iran een staat is openlijk oproept tot de vernietiging van een andere staat;
Er is nog een andere staat in de wereld die niet "oproept" tot de vernietiging van een andere staat, zij vernietigt ze gewoon.

Laatst gewijzigd door Big Slick : 22 april 2009 om 19:11.
Big Slick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2009, 19:12   #18
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:

Bron: http://www.haaretz.com/hasen/spages/787766.html

En dit is natuurlijk niet zonder reden. Achmedinejad, de president van Iran, heeft namelijk flink lopen uithalen naar Israël op de ''Conferentie tegen Racisme'', terwijl - ook volgens Obama - dat van gigantische hypocrisie getuigt. Israël is de enige plek in het Midden-Oosten waar vrij godsdienst mag worden beleden, de enige plek in het Midden-Oosten waar de Bahai'�* veilig zijn (niet verwonderlijk dat zij hun hoofdstad in Haifa, Israël hebben geplaatst), en de enige plek in het Midden-Oosten waar je als homoseksueel geen vervolging kan krijgen omwille van het homoseksueel zijn. Misschien had Achmedinejad beter eerst de Arabische Israëliërs kunnen vragen of zij ''Israël wel van de kaart geveegd'' willen zien.

Achmedinejad is ook met iets anders begonnen. Niet een sessie bij een psychiater, zoals je zou verwachten, maar met het ontwikkelen van nucleaire kracht. Hij zegt dat die ambities vredig zijn, hij zegt er niet bij of dat inclusief de vernietiging van Israël is, maar de Israëliërs denken van wel. En we weten allemaal dat Israël kernwapens heeft, én dat het ze zou gebruiken als haar bestaan werd bedreigd. En dat zou een ramp zijn voor het Midden-Oosten. Het zou de hele regio in een woestijn veranderen!

Analoog aan de Tweede Wereldoorlog heeft Iran niet alleen imperialistische tendensen jegens de - hoe toevallig ook - Joden, maar ook jegens zijn buren. De hele Soennitisch Islamitische wereld heeft angst voor het theocratische Shi'isme van Iran, omdat zij weten dat na Israël, zij aan de beurt zijn. Sommige van die landen hebben reeds hun betrekkingen met Iran verbroken.
Ik ben er nog niet uit waar u volgens mij het minste van schijnt te begrijpen: het Vierde Rijk of de Islamitische Republiek Iran.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2009, 19:17   #19
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvas Bekijk bericht
Rusland noch China zal helpen, tenzij met het doorverpatsen van wapentuig. War-by-proxy, weetjewel.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2009, 19:35   #20
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
Nee - JIJ en jou soort genocide-promotoren moeten eens een keer opletten: Iran hoeft niets te bewijzen. Iran hoeft geen verantwoording af te leggen. Voor niemand niet. Al helemaal niet voor hysterische Zionisten, maar ook niet voor Israel, niet voor Nazi Duitsland, (noch voor de huidige nazi/stasi versie van pseudochristen Merkel) niet voor Amerika, niet voor machtsgeile lobbyisten, niet voor Haaretz, niet voor de Jew York Times en de rest van de "vrije" media, niet voor Hollywood, niet voor Sarkozy, niet voor Balk-ellende, niet voor pipo De Gucht, niet voor niemand... Ze hebben zich al de afgelopen 3000 jaar meer dan voldoende bewezen.

Comprende meneer de liberaal?
Dus jij vindt het normaal dat de president van een land de Holocaust een mythe noemt, meerdere malen al heeft gezegd Israel van de kaart te willen vegen en een nucleair programma heeft?
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be