![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
|
![]() Veel busongevallen zijn welbeschouwd
te wijten aan een mens'lijke fout. Maak van de chauffeur kaartjescontroleur terwijl de bus zichzelf rijdend houdt. http://www.standaard.be/Artikel/Deta...subsection=173 ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
Geregistreerd: 3 juli 2004
Berichten: 1.652
|
![]() Ik ben sceptisch ... Het inschatten van een verkeerssituatie is ook: anticiperen op de fouten van ANDERE chauffeurs. Dat zie ik een computer niet zomaar doen.
Trouwens, wat als er zich een "onbekende fout XTRMvw3657.exe" voordoet? ![]()
__________________
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
|
![]() Citaat:
b. Voor computer-fouten zal men op zijn minste een "dode-computer"-knop moeten voorzien. Of gewoon geen bussen meer en alles op sporen zetten. Leve de tram-zonder-Wattman ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
Wat een idee. En dit terwijl men treinen zelfs nog niet onbemand durft laten rijden, wegens een te groot gevaar voor ongelukken met de in en uitstappende reizigers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
|
![]() Schaf dan maar meteen het andere verkeer volledig af want op de meeste plaatsen is dat niet mogelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Inderdaad. Bestuurderloos openbaar vervoer, of worden bestuurloos openbaar vervoer. Want neem nu enkel de belbus, een openbaar vervoermiddel dat slechts op aanvraag naar bepaalde plaatsen rijd. Maar vaak van zijn vaste route afwijkt omdat zijn gebruikers voor een groot deel oudere en gehandicapten zijn, die door de bestuurders vaker voor hun deur worden afgezet dan aan de wettelijke halte.
75% van de verkeersongelukken worden trouwens veroorzaakt doordat men te veel op de technologie vertrouwd en er geen rekening mee houd dat die ook kan falen. Wat met wegwerkzaamheden, die hier in Vlaanderen meer niet dan wel aangekondigd plaats vinden. Daarnaast klacht men nu al dat er te veel werkgelegenheid verdwijnt door automatisering en computerbesturing. Daarnaast kost al deze technologie in die voertuigen ook nog eens extra brandstofverbruik. En wereldwijd wil men het energieverbruik juist naar beneden krijgen. Mensen zoals die " Van Dijke " zou men zonder genade tegen de muur moeten zetten, wegens broodroof, een gevaar voor de maatschappij, opzettelijk toebrengen van schade aan het milieu, negeren van overlevingsnoodzakelijke stop op automatisering, verhinderen van sociale contacten, ...... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
Of hier bij ons op den boeren buiten, waar je amper met twee auto's kan kruisen en waar men zelfs geen plaats vindt om een fietspad aan te leggen. Nee, waar mensen zoals die Van Dijke heen willen is dat er geen enkel voertuig nog door mensen word bestuurd en dat de computer baas is in onze maatschappij, zonder enige verdere inspraak van de mens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wie gaat de bus dan manueel besturen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
|
![]() Mss eindelijk eens inzien dat de stress en de werkdruk ronduit zwaar is voor een onderbetaalde chauffeur .
Niet alleen bij bussen maar ook bij vrachtwagens . Probeer met zo'n groot geval maar eens door het verkeer te geraken , 1000 ogen heb je nodig en dan kom je nog niet toe ... En maar op tijd moeten zijn , en maar een uurtje langer moeten werken ... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 2 mei 2009 om 13:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.826
|
![]() Citaat:
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 114.598
|
![]() Neeneenee, de beginpost raakt een heel goed punt aan. Statistisch onderzoek heeft trouwens uitgewezen dat bij ongeveer 99.999% van alle verkeersongevallen, er een chauffeur aanwezig was. Als we de chauffeur afschaffen, dan gaan we een factor 100 000 winst maken op het aantal verkeersongelukken !
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
|
![]() Citaat:
't Zal rap gedaan zijn met de files. |
|
![]() |
![]() |