Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 oktober 2005, 21:41   #1
oliepiek
Banneling
 
 
oliepiek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2005
Berichten: 1.275
Standaard Zou u een Citroën DS kopen mocht die opnieuw te koop zijn?

Stel u voor dat Citroën de legendarische DS terug op de markt brengt in een hedendaagse versie, zoals VW dat deed met de Kever. Zou u overwegen er eentje te kopen? De DS is immers meermaals uitegroepen tot meest stijlvolle wagen ooit.

De vijftigste verjaardag van de Déesse werd vandaag gevierd in Frankrijk, en er waren oproepen te horen voor de terugkeer van dit Europese stijlwonder.

[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by oliepiek on 09-10-2005 at 22:49
Reason:
--------------------------------

Stel u voor dat Citroën de legendarische DS terug op de markt brengt in een hedendaagse versie, zoals VW dat deed met de Kever. Zou u overwegen er eentje te kopen? De DS is immers meermaals uitegroepen tot meest stijlvolle wagen ooit.

De vijftigste verjaardag van de Déesse werd vandaag gevierd in Frankrijk, en er waren oproepen te horen voor de terugkeer van dit Europese stijlwonder.

[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by oliepiek on 09-10-2005 at 22:42
Reason:
--------------------------------

Stel u voor dat Citroën de legendarische DS terug op de markt brengt in een hedendaagse versie, zoals VW dat deed met de Kever. Zou u overwegen er eentje te kopen?

De vijftigste verjaardag van de Déesse werd vandaag gevierd in Frankrijk, en er waren oproepen te horen voor de terugkeer van dit Europese stijlwonder.

[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Stel u voor dat Citroën de legendarische DS terug op de markt brengt in een hedendaagse versie, zoals VW dat deed met de Kever. Zou u overwegen er eentje te kopen?

De Déesse werd vandaag gevierd in Frankrijk, en er waren oproepen te horen voor de terugkeer van dit Europese stijlwonder.

[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door oliepiek : 9 oktober 2005 om 21:49.
oliepiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2005, 21:49   #2
prutske
Burgemeester
 
prutske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oliepiek
Stel u voor dat Citroën de legendarische DS terug op de markt brengt in een hedendaagse versie, zoals VW dat deed met de Kever. Zou u overwegen er eentje te kopen?

De vijftigste verjaardag van de Déesse werd vandaag gevierd in Frankrijk, en er waren oproepen te horen voor de terugkeer van dit Europese stijlwonder.



Ja zeker weten mits de nodige veiligheden aangebracht
__________________
beste groeten en hou het gezellig.
prutske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2005, 21:53   #3
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Ik hou het maar bij mijn Porsche Cayenne.. Ik ben zo geen snob...[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by CHIPIE on 09-10-2005 at 22:53
Reason:
--------------------------------

Ik hou het maar bij mijn Porsche Cayenne.. Ik ben zo geen snob...[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Ik hou het maar bij mijn Porsche Cayenne.. Ik ben zo geen shob...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Chipie : 9 oktober 2005 om 21:53.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2005, 21:55   #4
Horus
Gouverneur
 
Horus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2004
Berichten: 1.303
Standaard

Ik zou dat ook zien zitten.
Maar er is één probleem.
De 'stijlannalisten' van nu, willen vast en zeker hun handtekening van deze tijd achter laten.
En kijk eens naar de nieuwe beetle, daar hadden ze ook van verwacht dat hij zou verkopen tegen 200per uur.

Een lelijk ding is het geworden.
De DS zoals toen, op LPG en met airbag............ BESTELBON VERDAMMT NOCH MAHL!
__________________
[size=3]Vlaanderen mijn land[/size]
[size=3]bij het Noordzeestrand [size=1](dixit Raymond v/h Groenewoud)[/size][/size]
Horus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2005, 21:58   #5
Horus
Gouverneur
 
Horus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2004
Berichten: 1.303
Standaard

Ik heb in mijn jeugdjaren rondgereden met een BX.
Stomme ezel als ik ben, heb ik hem weg gedaan omdat zij er 'zeeziek' van werd.

Heerlijke wagen
__________________
[size=3]Vlaanderen mijn land[/size]
[size=3]bij het Noordzeestrand [size=1](dixit Raymond v/h Groenewoud)[/size][/size]
Horus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2005, 22:05   #6
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Ik heb een cx gehad en veel aan de ds mogen werken vroeger, wreed veel. Prachtige wagen, die gingen destijds van de hand voor pakweg 5000 bfr. Had ik er toen maar alle maanden ééntje gekocht van mijn karige loon destijds. Ach ja, zoals altijd te laat.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2005, 22:13   #7
Shizie
Banneling
 
 
Shizie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Locatie: Ergens in Siberie
Berichten: 2.629
Standaard

not in my life time
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2005, 22:22   #8
Horus
Gouverneur
 
Horus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2004
Berichten: 1.303
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Ik heb een cx gehad en veel aan de ds mogen werken vroeger, wreed veel. Prachtige wagen, die gingen destijds van de hand voor pakweg 5000 bfr. Had ik er toen maar alle maanden ééntje gekocht van mijn karige loon destijds. Ach ja, zoals altijd te laat.
Zo een cx pallas turboII.............
Genoeg ruimte achterin om een orgie te houden
__________________
[size=3]Vlaanderen mijn land[/size]
[size=3]bij het Noordzeestrand [size=1](dixit Raymond v/h Groenewoud)[/size][/size]
Horus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2005, 22:25   #9
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Horus
Zo een cx pallas turboII.............
Genoeg ruimte achterin om een orgie te houden
Als je het maar weet.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2005, 22:28   #10
Horus
Gouverneur
 
Horus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2004
Berichten: 1.303
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Als je het maar weet.
Waar is de tijd.
De nieuwe klanten van Citroën willen een wagen die afgeveerd is zoals iedere andere wagen.
Vroeger 'zweefde' je nog echt over de weg.

Die wagens zijn dé oplossing voor drempels in de 30 en 50 per uur zone........
In dit land mag/kan er tegenwoordig niet meer snel gereden worden, dus waarom nog strakke vering...........


go with the flow zou ik zo zeggen
__________________
[size=3]Vlaanderen mijn land[/size]
[size=3]bij het Noordzeestrand [size=1](dixit Raymond v/h Groenewoud)[/size][/size]
Horus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2005, 22:29   #11
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 47.984
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Ik heb een cx gehad en veel aan de ds mogen werken vroeger, wreed veel. Prachtige wagen, die gingen destijds van de hand voor pakweg 5000 bfr. Had ik er toen maar alle maanden ééntje gekocht van mijn karige loon destijds. Ach ja, zoals altijd te laat.
Ik heb er ook aan ''mogen'' werken, niet bepaald de gemakkelijkste wagen om aan te werken vond ik.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2005, 22:31   #12
Horus
Gouverneur
 
Horus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2004
Berichten: 1.303
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Ik heb er ook aan ''mogen'' werken, niet bepaald de gemakkelijkste wagen om aan te werken vond ik.
Nope, alles zit potdicht op elkaar.
Je werkuren waren gegarandeerd.
Maar geef toe, de techniek was ook mooi.
__________________
[size=3]Vlaanderen mijn land[/size]
[size=3]bij het Noordzeestrand [size=1](dixit Raymond v/h Groenewoud)[/size][/size]
Horus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2005, 22:33   #13
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Horus
Waar is de tijd.
De nieuwe klanten van Citroën willen een wagen die afgeveerd is zoals iedere andere wagen.
Vroeger 'zweefde' je nog echt over de weg.

Die wagens zijn dé oplossing voor drempels in de 30 en 50 per uur zone........
In dit land mag/kan er tegenwoordig niet meer snel gereden worden, dus waarom nog strakke vering...........


go with the flow zou ik zo zeggen
Hun vering was en is nog steeds futuristisch zou ik bijna durven zeggen. Nu de nieuwe hebben daar computers op maar die dat allemaal afstellen terwijl je aan het rijden bent, maar het idee en concept zal wel van citroën afkomstig zijn.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2005, 22:35   #14
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Ik heb er ook aan ''mogen'' werken, niet bepaald de gemakkelijkste wagen om aan te werken vond ik.
Ik deed carrosserie en dan is een wagen gewoon een wagen natuurlijk.
Vooral die achterspatborden vervangen was leuk, één vijs!
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2005, 22:36   #15
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oliepiek
Stel u voor dat Citroën de legendarische DS terug op de markt brengt in een hedendaagse versie, zoals VW dat deed met de Kever. Zou u overwegen er eentje te kopen?
Niet in een "hedendaagse" versie. Kijk naar die afschuwelijke nieuwe kevers of die wansmakelijke Chrysler PT cruisers. BWEIK!!
Als ze er nu een hedendaagse versie gaan van maken, dan is dat niet meer authentiek. Ofwel koop je een oude Citroën DS, ofwel koop je een volledig nieuwe Citroën. Maar dat nadoen van het oude, is weer van dat postmodernistisch gedoe.
De DS was een product van zijn tijd. En een prááááááchtig product van zijn tijd. Dat nu gaan imiteren is zijn vooruitstrevendheid geweld aandoen.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Jaani_Dushman on 09-10-2005 at 23:37
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oliepiek
Stel u voor dat Citroën de legendarische DS terug op de markt brengt in een hedendaagse versie, zoals VW dat deed met de Kever. Zou u overwegen er eentje te kopen?
Niet in een "hedendaagse" versie. Kijk naar die afschuwelijke nieuwe kevers of die wansmakelijke Chrysler PT cruisers. BWEIK!!
Als ze er nu een hedendaagse versie gaan van maken, dan is dat niet meer authentiek. Ofwel koop je een oude Citroën DS, ofwel koop je een volledig nieuwe Citroën. Maar dat nadoen van het oude, is weer van dat postmodernistisch gedoe.
De DS was een product van zijn tijd. En een prááááááchtig product van zijn tijd. Dat nu gaan imiteren is zijn vooruitstrevendheid geweld aandoen.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oliepiek
Stel u voor dat Citroën de legendarische DS terug op de markt brengt in een hedendaagse versie, zoals VW dat deed met de Kever. Zou u overwegen er eentje te kopen?
Niet in een "hedendaagse" versie. Kijk naar die afschuwelijke nieuwe kevers of die wansmakelijke Chrysler PT cruisers. BWEIK!!
Als ze er nu een hedendaagse versie gaan van maken, dan is dat niet meer authentiek. Ofwel koop je een oude Citroën DS, ofwel koop je een nieuwe. Maar dat nadoen van het oude, is weer van dat postmodernistisch gedoe.
De DS was een product van zijn tijd. En een prááááááchtig product van zijn tijd. Dat nu gaan imiteren is zijn vooruitstrevendheid geweld aandoen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 9 oktober 2005 om 22:37.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2005, 22:38   #16
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Maar ik heb niks tegen vernieuwing hoor. De nieuwe mercedes bv zal tegen optie infrarood night vision hebben. Kijk je gewoon op een tv 30 meter verder dan je koplampen. Wat ik als revolutionair vind als de flikken achter u aanzitten. (gewoon alle lichten uit en op infrared rijden)
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2005, 22:38   #17
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 47.984
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Horus
Nope, alles zit potdicht op elkaar.
Je werkuren waren gegarandeerd.
Maar geef toe, de techniek was ook mooi.

Dat lklopt wel. Qua vering en remkracht kon geen enkel ander merk er aan tippen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2005, 22:41   #18
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 47.984
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Ik deed carrosserie en dan is een wagen gewoon een wagen natuurlijk.
Vooral die achterspatborden vervangen was leuk, één vijs!
Zoals de voorste spatborden van een 2 pk, ook gemakkelijk te demonteren.
Ik heb zelf nog een 2 pk gehad en was er wel tevreden van. Maar bergop of met forse tegenwind was het een ramp. [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by daiwa on 09-10-2005 at 23:43
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Ik deed carrosserie en dan is een wagen gewoon een wagen natuurlijk.
Vooral die achterspatborden vervangen was leuk, één vijs!
Zoals de voorste spatborden van een 2 pk, ook gemakkelijk te demonteren.
Ik heb zelf nog een 2 pk gehad en was er wel tevreden van. Maar bergop of met forse tegenwind was het een ramp. [/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Ik deed carrosserie en dan is een wagen gewoon een wagen natuurlijk.
Vooral die achterspatborden vervangen was leuk, één vijs!
Zoals de voorste spatborden van een 2 pk, ook gemakkelijk te demonteren.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door daiwa : 9 oktober 2005 om 22:43.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2005, 22:42   #19
Horus
Gouverneur
 
Horus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2004
Berichten: 1.303
Standaard

Kofferdeksel en motorkap van de BX waren van polyester.

Waar is de tijd dat ik met mijn turbodiesel, iedere zondagmorgen, na de nachtpost, tegen een collega aan kruispunten om het snelste optrok.
Hij was in het bezit van de toenmalige Peugeot 405 turbodiesel, zelfde motor als de BX, alleen zijn carrosserie was stukken zwaarder.
__________________
[size=3]Vlaanderen mijn land[/size]
[size=3]bij het Noordzeestrand [size=1](dixit Raymond v/h Groenewoud)[/size][/size]
Horus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2005, 22:47   #20
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Horus
Kofferdeksel en motorkap van de BX waren van polyester.

Waar is de tijd dat ik met mijn turbodiesel, iedere zondagmorgen, na de nachtpost, tegen een collega aan kruispunten om het snelste optrok.
Hij was in het bezit van de toenmalige Peugeot 405 turbodiesel, zelfde motor als de BX, alleen zijn carrosserie was stukken zwaarder.
Peugeot 405. Nog zo eentje waar ik mijn bed aan gemaakt heb vroeger.
Nog lang bij peugeot gewerkt trouwens.
En die polyester daken gaf nogal dikwijls een probleem bij herschilderingen, ze trokken altijd weer mat. Daar hebben ze veel op gevloekt!
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be