![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |||
Banneling
|
![]() Stel u voor dat Citroën de legendarische DS terug op de markt brengt in een hedendaagse versie, zoals VW dat deed met de Kever. Zou u overwegen er eentje te kopen? De DS is immers meermaals uitegroepen tot meest stijlvolle wagen ooit.
De vijftigste verjaardag van de Déesse werd vandaag gevierd in Frankrijk, en er waren oproepen te horen voor de terugkeer van dit Europese stijlwonder. ![]() [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door oliepiek : 9 oktober 2005 om 21:49. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ja zeker weten mits de nodige veiligheden aangebracht
![]() |
![]() |
#3 | ||
Banneling
|
![]() Ik hou het maar bij mijn Porsche Cayenne.. Ik ben zo geen snob...[edit]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Chipie : 9 oktober 2005 om 21:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() Ik zou dat ook zien zitten.
Maar er is één probleem. De 'stijlannalisten' van nu, willen vast en zeker hun handtekening van deze tijd achter laten. En kijk eens naar de nieuwe beetle, daar hadden ze ook van verwacht dat hij zou verkopen tegen 200per uur. Een lelijk ding is het geworden. De DS zoals toen, op LPG en met airbag............ BESTELBON VERDAMMT NOCH MAHL!
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() Ik heb in mijn jeugdjaren rondgereden met een BX.
Stomme ezel als ik ben, heb ik hem weg gedaan omdat zij er 'zeeziek' van werd. Heerlijke wagen
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb een cx gehad en veel aan de ds mogen werken vroeger, wreed veel. Prachtige wagen, die gingen destijds van de hand voor pakweg 5000 bfr. Had ik er toen maar alle maanden ééntje gekocht van mijn karige loon destijds. Ach ja, zoals altijd te laat.
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() not in my life time
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Genoeg ruimte achterin om een orgie te houden ![]()
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De nieuwe klanten van Citroën willen een wagen die afgeveerd is zoals iedere andere wagen. Vroeger 'zweefde' je nog echt over de weg. Die wagens zijn dé oplossing voor drempels in de 30 en 50 per uur zone........ In dit land mag/kan er tegenwoordig niet meer snel gereden worden, dus waarom nog strakke vering........... go with the flow zou ik zo zeggen
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Je werkuren waren gegarandeerd. Maar geef toe, de techniek was ook mooi.
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vooral die achterspatborden vervangen was leuk, één vijs!
![]() |
![]() |
#15 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ze er nu een hedendaagse versie gaan van maken, dan is dat niet meer authentiek. Ofwel koop je een oude Citroën DS, ofwel koop je een volledig nieuwe Citroën. Maar dat nadoen van het oude, is weer van dat postmodernistisch gedoe. De DS was een product van zijn tijd. En een prááááááchtig product van zijn tijd. Dat nu gaan imiteren is zijn vooruitstrevendheid geweld aandoen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 9 oktober 2005 om 22:37. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar ik heb niks tegen vernieuwing hoor. De nieuwe mercedes bv zal tegen optie infrarood night vision hebben. Kijk je gewoon op een tv 30 meter verder dan je koplampen. Wat ik als revolutionair vind als de flikken achter u aanzitten. (gewoon alle lichten uit en op infrared rijden)
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat lklopt wel. Qua vering en remkracht kon geen enkel ander merk er aan tippen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb zelf nog een 2 pk gehad en was er wel tevreden van. Maar bergop of met forse tegenwind was het een ramp. ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door daiwa : 9 oktober 2005 om 22:43. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Gouverneur
|
![]() Kofferdeksel en motorkap van de BX waren van polyester.
Waar is de tijd dat ik met mijn turbodiesel, iedere zondagmorgen, na de nachtpost, tegen een collega aan kruispunten om het snelste optrok. Hij was in het bezit van de toenmalige Peugeot 405 turbodiesel, zelfde motor als de BX, alleen zijn carrosserie was stukken zwaarder.
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog lang bij peugeot gewerkt trouwens. En die polyester daken gaf nogal dikwijls een probleem bij herschilderingen, ze trokken altijd weer mat. Daar hebben ze veel op gevloekt!
![]() |