![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Kristof Bossuyt (Open VLD) (4 tot en met 10 mei) Licentiaat in de rechten. Werkt sinds 2004 als raadgever bij minister Marino Keulen (binnenlands bestuur, inburgering, wonen, huizen van het Nederlands, ...). Fractievoorzitter lokaal te Wilrijk, Jong VLD voorzitter Groot-Antwerpen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Kristof,
de wettelijke pensioenen zijn bij de hoogste lasten op arbeid bij de laagsten in hoogte. Uw partij pleit voor een tweede, derde,....peiler. Daarbij pleit VLD nog voor een verkoop van uw huis bij pensioensleeftijd zodat u het langzaamaan kan opconsumeren tijdens de laatste fase van het leven. Aan alle peilers verdient de privé goed. Waarom moet ik nog bijdragen voor een wettelijk pensioen dat NIETS betekent en krijgen anderen een gelijkaardig wettelijk pensioen voor een leven "geen klap uitvoeren" ? Laatst gewijzigd door boerenverstand : 4 mei 2009 om 10:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() ²
Waarom krijgt de burger niet de vrije keuze om af te zien van het wettelijke pensioen om bijgevolg ook vrijgesteld te worden van de bijdragen voor dat wettelijke pensioen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Ik deel terecht uw bekommernis, dat onze wettelijke pensioenen veel te laag zijn, zeker vergeleken met het Europees gemiddelde. Zeker als men rekening houdt met wat men allemaal afdraagt, aan vadertje staat. Ik ben van mening dat deze moeten opgetrokken worden, maar dit gemakkelijker gezegd dan gedaan. Ik dacht wel dat de door u zo genoemde klaplopers, indien ze niet gewerkt hebben in hun leven, kunnen deze geen aanspraak maken op een pensioen en zullen deze terugvallen op een leefloon. Een minimum aan solidariteit moet wel blijvend voor ogen worden gehouden, maar wat niet betekent dat men zou mogen optreden tegen mensen die er misbruik van maken. Ik vind persoonlijk dat het wettelijk pensioen de mensen in staat moet stellen om de kosten van een rusthuis te kunnen dragen. Het standpunt Sfax is ultra-liberaal, maar te vergaand volgens mij
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
-vriendin (autochtoon) heeft 15 jaar thuisgebleven voor de kinderen, daarna gaan werken maar geen volledige pensioen-loopbaan en nu bijgepast tot minimum, werkelijk zeer weinig. -madam Malika (Brussel, allochtoon) , huisvest moslimfundamentalisten, zaait haat op internet , eerste vent blies El Massoud op, draagt boerka (niet beschikbaar voor arbeid), houdt vele politiemensen aan de praat,.....maar dopt "full-time" en fietst een "werkend" arbeidsleven met pensioenrechten bijeen. Deze madam zal een full-dop+hoger pensioen krijgen dan mijn vriendin. Wat vindt u van dergelijke solidariteit , OK ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Onder de paraplu van "solidariteit" wordt er in België nogal veel met de mantel der liefde toegedekt. Het is zo'n beetje hét excuus geworden, om met de hand open te gaan staan wachten tot de gebraden kippen in je mond vliegen, de eigen verantwoordelijkheid naar minimale niveau's terug te draaien en alles zoveel mogelijk op "de maatschappij" af te wentelen. Waarom zou iemand daar ook nog maar verplicht aan moeten bijdragen, wanneer hij/zij er nooit benefits van zal ondervinden. Beter nog, waarom bijdragen als je keer op keer ziet dat naasten uit de directe omgeving die volgens de regels van de wet spelen, toch maar uit de boot vallen? Waarom bijdragen voor een ROI die bedroevend laag is en die je zonder enige probleem op jezelf kan overtreffen Citaat:
Als ik zie wat ik hier zou afdragen en wat ik ervoor in de plaats zou terugkrijgen achteraf, dan ben ik maar wat blij dat ik mijn inkomsten uit de grijpgrage handjes van de Belgische fiscus weggehaald heb. Als ik zie dat ik op bonussen, die ik krijg van het bedrijf als stimulans voor mijn werk en mijn prestatie, 60% en meer zou moeten afstaan, dan sterkt dat me enkel in het feit dat dat weghalen een goeie beslissing was. En ik ben heus niet de enige die dat doet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Enfin het ging mij meer over de mechanismen binnen soc. zekerheid met zulke zaken als extreme voorbeelden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |