Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 20 april 2009, 10:15   #1
eno2
Banneling

Standaard Dat begrijp nu eens ik niet goed zie

Wil iemand mij eens uitleggen waarom de economische vluchtelingen de voorkeur geven aan mensenhandelaars, terwijl ze voor dezelfde prijs of goedkoper (meestal gaat het om duizenden dollars) een luxueuze reis naar het Westen zouden kunnen boeken en gewoon illegaal daar blijven ?

Dank
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2009, 11:10   #2
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Wil iemand mij eens uitleggen waarom de economische vluchtelingen de voorkeur geven aan mensenhandelaars, terwijl ze voor dezelfde prijs of goedkoper (meestal gaat het om duizenden dollars) een luxueuze reis naar het Westen zouden kunnen boeken en gewoon illegaal daar blijven ?

Dank
Ze krijgen naar alle waarschijnlijkheid geen visum voor westerse bestemmingen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2009, 09:12   #3
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ze krijgen naar alle waarschijnlijkheid geen visum voor westerse bestemmingen.
Dat geloof ik niet, je kan de hele bevolking van Afrika geen visa weigeren.
Bovendien: die landen worden wel degelijk leeggevist voor brain-drain.
Die krijgen dus wél visa.
Oud 23 april 2009, 11:29   #4
/Sarah/
Partijlid

Standaard

inderdaad ze krijgen geen visum... in afrika is het niet zo makkelijk om een visum te verkrijgen hoor... niet iedereen kan het zomaar krijgen...
/Sarah/ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2009, 11:31   #5
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nee nee nee, zo'n visa is niet gemakkelijk te verkrijgen. Dat programma niet gezien waarbij die gozer mensen interviewt in de luchthaven? Marokkaanse moeder vertrekt naar familie in Marokko om samen om hetverlies van haar dochter te rouwen, want de familie kon niet naar hier komen wegens geen verkregen visum.
Oud 23 april 2009, 12:21   #6
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Westerse landen eisen gewoonlijk een adres van iemand die "borg" staat voor de uitreis.

In 1980 was het zo dat algerijnen bij hun uitreis uit Algerije slechts 200,- FF in deviezen mochten meenemen - wat het bekomen van een inreisvisum al een hele toer maakte.
Bovendien hadden ze nog een uitreisvisum nodig !

Inderdaad : studenten , artisten, militairen in opleiding enz.. kkrijgen wel specifieke visa
en gebruiken die dan ook met stijgend enthoesiasme om hier (in de meer welvarende westerse wereld) te blijven.

Velen zouden in hun overigens fraaie landen blijven indien de economische tegenstellingen niet zo flagrant waren. Er zijn mensen genoeg die slechts 1/4 of minder verdienen dan wat ze in de "meer ontwikkelde" wereld verdienen, maar toch hun eigen land verkiezen. Maar als men de keuze heeft tussen een inkomen van $ 200,- per maand of $ 2.000,- is de keuze wel erg snel gemaakt.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2009, 14:50   #7
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Nee, die krijgen zonder bijvoorbeeld een 'letter of invitation' geen visum. De uitnodigende moet dan alle zorgen op zich nemen, kost en inwoon als het nodig is, kosten bij ziekte, ongeval, verzekeren dat de persoon op tijd terug het land verlaat... Wij doen zaken met bedrijven uit verschillende West-Afrikaanse landen en de meeste van onze klanten komen zonder 'invitation' (dus borgstelling) Europa niet binnen.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2009, 15:04   #8
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /Sarah/ Bekijk bericht
inderdaad ze krijgen geen visum... in afrika is het niet zo makkelijk om een visum te verkrijgen hoor... niet iedereen kan het zomaar krijgen...

al een geluk , of we verkrijgen hier nog een groter eurafrika !!!! en 't is nu al een ramp in europa
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 09:37   #9
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Nee, die krijgen zonder bijvoorbeeld een 'letter of invitation' geen visum. De uitnodigende moet dan alle zorgen op zich nemen, kost en inwoon als het nodig is, kosten bij ziekte, ongeval, verzekeren dat de persoon op tijd terug het land verlaat... Wij doen zaken met bedrijven uit verschillende West-Afrikaanse landen en de meeste van onze klanten komen zonder 'invitation' (dus borgstelling) Europa niet binnen.
Wel ik ben bereid letters of invitations te verkopen.
Oud 28 april 2009, 09:41   #10
eno2
Banneling

Standaard

En dan maar afgeven op die ""ontmenselijkte" mensenvervoerders, terwijl die alleen in het gat springen van een markt dat blijkt gecreëerd te zijn door een
vrijheidsonderdrukkend beleid van de rijke vrije wereld ...

De Atlantic Wall bestaat toch dus... maar deze keer is het niet die van Hitler.
Oud 1 mei 2009, 10:53   #11
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan maar afgeven op die ""ontmenselijkte" mensenvervoerders, terwijl die alleen in het gat springen van een markt dat blijkt gecreëerd te zijn door een vrijheidsonderdrukkend beleid van de rijke vrije wereld ...
Niet echt, dat weigeren van het uitgeven van een visum gaat uit van de landen waar ze vandaan komen.

Dat neemt soms vreemde vormen aan. Zo heb ik ooit van een indier vernomen dat hij geen vakantie naar de US kon nemen omdat hij niet getrouwd was. Blijkbaar vindt Indie het risico dat vrijgezellen niet meer terug zouden komen te groot.

Laatst gewijzigd door Visjnu : 1 mei 2009 om 10:55.
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2009, 09:23   #12
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Niet echt, dat weigeren van het uitgeven van een visum gaat uit van de landen waar ze vandaan komen.

Dat neemt soms vreemde vormen aan. Zo heb ik ooit van een indier vernomen dat hij geen vakantie naar de US kon nemen omdat hij niet getrouwd was. Blijkbaar vindt Indie het risico dat vrijgezellen niet meer terug zouden komen te groot.

Hoe oppressief democratieën al niet kunnen zijn...
Oud 4 mei 2009, 09:24   #13
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Oud 4 mei 2009, 09:24   #14
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Oud 4 mei 2009, 09:24   #15
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Oud 4 mei 2009, 09:27   #16
eno2
Banneling

Standaard

Ik begreep er dus inderdaad niets van.

De oplossing zou dus zijn, dat er gewoon visa uitgereikt worden.

Als je daarmee die mensonwaardige mensenhandelaars kan kortwieken...
Oud 15 mei 2009, 08:35   #17
/Sarah/
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
al een geluk , of we verkrijgen hier nog een groter eurafrika !!!! en 't is nu al een ramp in europa
Ja, als het zo makkelijk was, dan was de helft hier al. Maar ik vind het wel jammer voor diegene die hier echt gewoon voor zaken of op reis komen... geen visum kunnen krijgen.
/Sarah/ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2009, 13:10   #18
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
En dan maar afgeven op die ""ontmenselijkte" mensenvervoerders, terwijl die alleen in het gat springen van een markt dat blijkt gecreëerd te zijn door een
vrijheidsonderdrukkend beleid van de rijke vrije wereld ...

De Atlantic Wall bestaat toch dus... maar deze keer is het niet die van Hitler.

Tja waar je dat vandaan haalt weet ik niet. Je verhaal klopt in elk geval niet met de getuigenverslagen die ik op BBC world hoorde in verband met de Marokkaanse benden die als mensenhandelaar in Noord Afrika opereren. Zelfs je prijzen kloppen niet. De actuele marktprijs daar is tussen 500 en 1000 euro, ver verwijderd van de 'duizenden' dollars. En je moet dan de verhalen horen van de vrouwen die door het noorden trekken, gestuurd door hun gezin. Ja, het is onmenselijk wat er gebeurd onderweg.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2009, 19:32   #19
stapas
Burger

Standaard

Als je bv congressen organiseert merk je wel hoe moeilijk het kan zijn om visa te regelen voor deelnemers uit sommige landen. En die mensen komen dan op uitnodiging, en soms zelfs all expenses paid. Een administratieve ramp.

En ook uitreisvisa kunnen een probleem zijn. Ik ken een Oezbeek die volledig legaal naar een EU land is gemigreerd. Heel hoog opgeleid, goede job. Heeft zijn familie al 5 jaar nietgeezien omdat hij het risico niet durft te nemen terug te gaan naar oezbekistan en dan geen uitreisvisum meer te krijgen van de oezbeekse overheid (omdat die dit soort migratie niet graag zien, en dit als verraad bestempelen. In feite hanteren zij nog steeds het USSR systeem qua visa voor eigen burgers)

Verschillende kennissen hebben partners uit niet EU landen, of uit nieuwe lidstaten, maar dan een relatie die teruggaat voor de uitbreiding. Ze ziijn allemaal een stuk sneller dan gepland getrouwd. Sommigen zijn zelfs overhaast getrouwd, omdat het in de praktijk quasi onmogelijk was om toeristenvisa te krijgen om hun vriend of vriendin eens een weekje te laten overkomen. Door de overhaasting zijn niet al die huwelijken fantastisch afgelopen.
stapas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 16:58   #20
eno2
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Tja waar je dat vandaan haalt weet ik niet. Je verhaal klopt in elk geval niet met de getuigenverslagen die ik op BBC world hoorde in verband met de Marokkaanse benden ...QUOTE]
Je hoort echt vanalles.

Laatst gewijzigd door eno2 : 26 mei 2009 om 16:58.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be