![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Welke regering zal na 7 juni gevormd moeten worden? | |||
CD&V - VLD- LDD- NVA |
![]() ![]() ![]() |
6 | 15,79% |
CD&V - NVA - LDD - VB |
![]() ![]() ![]() |
12 | 31,58% |
CD&V - VLD -SP-A -Groen |
![]() ![]() ![]() |
6 | 15,79% |
Anders,namelijk |
![]() ![]() ![]() |
14 | 36,84% |
Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() De partijen die winnen ,moeten zeker in de regering.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allez, ik zal nog maar eens mijn voorbeeldje bovenhalen, om het domme in je opmerking op een eenvoudige manier voor te stellen.
De jaarlijkse kermiskoers in mijn dorp: vorig jaar was ik tiende; dit jaar ben ik vijfde. Maakt mij dat de winnaar van de koers? Zelfs als een bepaalde partij erop vooruitgaat, dan is het helemaal geen demokratisch prinsipe dat ze in de regering moet opgenomen worden. Er is op dat vlak maar één prinsipe dat geldig is: die partij krijgt meer invloed. Ze kan die invloed uitoefenen in de meerderheid of in de minderdheid. Een meerderheid, demokratisch gesproken, is één of meerdere partijen die het vertrouwen krijgen van een meerderheid der parlementsleden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik denk daar anders over. Een partij die wint ,behoort gevraagd te worden om te regeren. Als ze niet willen ,gezien het programma, dan is het aan hun om zich terug te trekken en dan krijgt u gelijk. Laatst gewijzigd door JP Coen : 13 mei 2009 om 12:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Hoe rechts en hoe Vlaams de combinatie zal zijn, zal de onderhandeling uitwijzen. Vooral CD&V heeft daar een belangrijke stem in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Staatssecretaris
|
![]() Sommige mensen dromen van andere combinaties ,alleen kunnen ze niet concreet aangeven ,hoe die er uit moet zien.
Laatst gewijzigd door JP Coen : 13 mei 2009 om 13:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() VB, NV-A en CD&V
Laatst gewijzigd door Shadowke : 13 mei 2009 om 13:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Staatssecretaris
|
![]() Deze combinatie krijgt geen meerderheid,door LDD.
Een minderheidsregering lijkt me in deze omstandigheden niet zo verstandig. Laatst gewijzigd door JP Coen : 13 mei 2009 om 13:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Ik denk dat het vrij realistisch is te stellen dat de 3 traditionele partijen een meerderheid zullen behalen, zij het nipt in percenten, minder zo in zetels.
Eventueel kan de coalitie aangevuld worden met n-va en minder wsl -volgens mij- toch met groen! .
![]() |
#10 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Mijn voorkeur: N-VA, VB en LDD (die laatste enkel als het echt moet)
Stop de islamisering!!! Ik ben islamofoob en daar ben ik fier op!!! Dit is ONS land. Laatst gewijzigd door Vlaamse Patriot : 13 mei 2009 om 13:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() VLD en LDD kunnen elkaar levend met huid en haar verscheuren.
NVA en CD&V gaan toch niet twee keer op dezelde steen stampen? Met VB wil niemand samenwerken. SPA is te links geworden voor de rechtse en over het klein grut als groen! ligt niemand wakker..behalve om een eventueel miniem kloofje te overbruggen. 't zal niet eenvoudig worden vrees ik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je verwart waarschijnlijk met het volgende: de grootste partij, of de grootste familie (o gruwelijk on-land waar die keuze mogelijk is) is eerst aan zet. Zelfs in de hipotese dat die grootste partij achteruit gegaan zou zijn, vb. van 30 naar 25 persent, maar met die 25 nog steeds de grootste zou zijn. "Aan zet". ofte "zij heeft het initisiatief" ofte "zij leidt de dans" ....
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Staatssecretaris
|
![]() Dit zou een beetje dom zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Geen enkel groot bedrijf ,zou willen besturen tegen de wensen en motivaties van een groot deel van haar mederwerkers of klanten in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij heeft gelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() Wellicht dat het cordon verbroken zal moeten worden, omdat mij anders geen meerderheidsregering mogelijk lijkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
De federale Belgische regering bvb, heeft geen meerderheid langs Vlaamse kant in de Kamer van Volksvertegenwoordigers noch in de Senaat.
![]() |