![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Er heerst paniek in de gevangenissen. De bezetting zweeft er rond de 10.500 gedetineerden voor zowat 8.500 plaatsen, en die overbevolking dreigt tot grote problemen te leiden nu de zomer eraan komt. Als de temperaturen stijgen, is de kans op onlusten groter, leert de ervaring. Zeker als de gedetineerden als sardienen op elkaar gepakt zitten."
Aldus een citaat uit De Standaard van 24/06/2009 De rest van het artikel is te lezen op http://www.standaard.be/Krant/Beeld/...MF20090624_046 Een paar honderd gedetineerden zouden dus vervroegd worden vrijgelaten gezien de komende weersomstandigheden en de voorspelbare onlusten die hieruit volgen. Wordt een gevangenisstraf binnenkort seizoensgebonden ? Laatst gewijzigd door Rudy : 24 juni 2009 om 18:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En dat is nog maar het begin zeg ik je.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist. 'k was eigenlijk maar wat luidop aan het nadenken. Niemand die zich vragen stelt. Ik wel. Jij ook blijkbaar. Iemand wordt blijkbaar beter van de opwarming van de aarde, of de gevangenissen. Misschien doen gedetineerden er best aan een petitie te ondertekenen tegen airco, wegens niet goed voor de gezondheid tenzij het tegendeel wordt bewezen;
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Uiteraard.
Net zoals het hebben van een paar burgerkousen in de cel het voorbereiden van een ontsnappingspoging is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vakbonden van de cipiers liggen wel meer wakker van de hitteverschijnselen bij opeengestapelde gevangenen. Kousen kunnen voor cipiers een verlossing betekenen. Hoewel, gezien het schrijnend tekort aan plaatsen weten ze ook wel dat iedere vacature in de cel wordt opgevuld. Weet je. Gevangenen worden een blok aan het been. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat ze een excuus nodig hebben voor wat "nood"vrijlatingen door te voeren.
Warm weer is nog nooit een reden geweest. Overbevolking wel. Dat ze weer eens wat collectieve amnestie maatregels doen zoals vroeger; 3 maand afslag voor iedereen bv.
![]() |
#10 |
Vreemdeling
|
![]() Volgens De Clerck is dat absoluut nog niet beslist:
http://www.dekamer.be/doc/CCRI/pdf/52/ic605.pdf Het VB getuigt nogmaals, bij monde van Laeremans, van een ongelooflijke dossierkennis: "Per gevangenis moet men nagaan of het mogelijk is om, minstens voor de nieuwe gevangenen, naar twee gevangenen per cel te gaan. De huidige infrastructuur is gestoeld op het comfort van de gevangene, terwijl dat ondergeschikt is aan de veiligheid van de samenleving, het respect voor de rechtsstaat en het naleven van opgelegde vonnissen." "Heeft men al technisch onderzocht in hoeveel van onze 8.500 cellen het mogelijk is om een tweede bed of een stapelbed te plaatsen?" Misschien moet hij eens gaan kijken in bv Antwerpen en Vorst. In Vorst zitten ze in sommige cellen van 8m2 met 4. De derde slaapt op een matras op de grond, de vierde slaapt dan maar zittend want er is niet voldoende plaats voor een tweede matras op de grond. En neen, het zijn niet de veroordeelden die in dit soort omstandigheden moeten leven maar de voorlopig gehechten en de geïnterneerden. Dat het vrijlaten van veroordeelden niet zomaar een oplossing kan bieden om de voerbevolking tegen te gaan is duidelijk, maar mensen die volgens de principes van onze rechtsstaat onschuldig zijn in dergelijke omstandigheden opsluiten kan al evenmin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() De veroordeelden worden vrijgelaten om zoveel mogelijk niet-veroordeelden te kunnen opsluiten.
![]() Laatst gewijzigd door HAMC : 24 juni 2009 om 22:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1) Meer gevangenissen bijbouwen
2) Doodstraf herinvoeren 3) Niet-Belgische criminelen hier geen gevangenisstraf laten uitzitten maar terugsturen naar hun land |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Parlementslid
|
![]() Is idd nodig
Citaat:
Citaat:
Moet een Westerse vrouw hier met een enkelband rondlopen omdat ze in Iran ongesluierd rondliep? Om maar te zeggen dat dat 'stuur ze terug' zo'n simpele Dedecker-slogan is die je maar moeilijk kunt hardmaken.
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus) Laatst gewijzigd door Goldband : 24 juni 2009 om 23:10. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Die zijn niet gevaarlijk hoor. Niet flauw doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |