![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Volgens mij is dit DE reden om niet op Groen! te stemmen. Groen! lijkt nog in sprookjes te geloven. Zij geloven blijkbaar dat God ons een vast aantal jobs heeft gegeven, en wij moeten die maar te zien verdelen onder ons allen. Dat is een totaal verkeerd uitgangspunt. Je moet trachten extra jobs te creëren i.p.v. de jobs te herverdelen. Op deze manier hypothekeer je economische groei op lange termijn: evenveel produceren, maar met meer mankracht. Dan ga je achteruit, niet vooruit. Of zit ik er compleet naast? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() stekkezot, die Groenen, en denken dat ze er na de verkiezingen van volgende maand misschien bij zijn in de federale ( ! ) regering
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() :')
het bewijs dat de geitewollesokskes echt geen verbinding hebben met de realiteit.
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Een goed plan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hoe kan de Vlaamse regering fiscale fraude aanpakken?? Dat valt helemaal niet onder de bevoegdheden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Het is gewoon een redistributie van het nationale inkomen in het voordeel van de werkende bevolking.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vertaal dat eens naar de betalende werkgever?
![]() |
#9 |
|
![]() Het zal een conflictmatige situatie opleveren, net zoals dat gebeurde toen de 48-uren werkweek werd ingevoerd. Toen de werkende bevolking dat conflict won, was er geen chaos en verdoemenis in onze maatschappij. Dus kunnen we ook met dat historisch weten gerust strijden voor de 32-uren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Kwestie dat je geen productiviteitsstijgingen hebt gekend sinds de 40-uren werd ingevoerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar me dunkt dat loonkost toen ook gans anders in elkander zat. Niet alleen de kleine werkgever zal het er moeilijk bij hebben, ook de grote werkgevers. Denk maar aan al die ploegen die anders zullen ingedeeld moeten worden, het extra personeel om hetzelfde volume te halen...de extra verlofdagen voor overuren door die wijzigingen en al wat er bij komt.
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() euh, ik lees dat niet, dat ze mensen evenveel gaan betalen voor minder te doen.
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Je weet toch zelf waarom communisme heeft gefaald. De productiviteit daalde omdat er geen financiële stimulans was. En dit plan begint al op communisme te lijken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op dit moment worden er bijna een miljoen mensen betaald om niets te doen. Tijdskrediet, brugpensioen, wlh, tijdelijke werkloosheid etc.... De gemiddelde werkweek van alle mensen op de arbeidsmarkt ligt wellicht een pak lager dan 32 uren.
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 27 mei 2009 om 19:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Net zoals dat ook was toen mensen geen 12 uren per dag moesten werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Het sovjetisme faalde omdat de arbeider geen actieve participatie kende in het arbeidsproces. Net zoals je dagdagelijkse sabotage hebt op onze werkvloer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het komt er op neer dat de uitbating kosten serieus gaan stijgen. Los van het probleem dat er al zo een knelpunten probleem is dat we die plaatsen sowieso waarschijnlijk niet zullen kunnen invullen. Met andere woorden, het aantal faillissementen zullen nog sneller stijgen dan we nu al meemaken.
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Inderdaad, ook ik ben voor een 32 uren werkweek. Wil men de mensen langer aan de slag houden, dan zal men eerst eens mogen beginnen met de loopbaan wat minder zwaar te maken. Dit kan perfect door enerzijds een kortere werkweek en anderzijds meer vakantiedagen. De voordelen zijn groot. Mensen hebben meer tijd voor hun gezin. Minder beroepsziektes en depressies. Meer mensen kunnen zo aan de slag en bovendien kan men op langere termijn ook mensen langer aan de slag houden.
Het is onaanvaardbaar dat men nu mensen langer gaat laten werken die lange tijd 40 uren of meer per week hebben moeten werken. Je kan geen citroen twee keer uitwringen. |
![]() |
![]() |