![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
Bekijk resultaten enquête: Hoeveel % haalt het VB bij de verkiezingen voor het Vlaams Parlement? | |||
minder dan 10% |
![]() ![]() ![]() |
3 | 4,92% |
tussen 8% en 12% |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,64% |
tussen 10% en 14% |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
tussen 12% en 16% |
![]() ![]() ![]() |
6 | 9,84% |
tussen 14% en 18% |
![]() ![]() ![]() |
11 | 18,03% |
tussen 16% en 20% |
![]() ![]() ![]() |
26 | 42,62% |
tussen 18% en 22% |
![]() ![]() ![]() |
5 | 8,20% |
tussen 20% en 24% |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,28% |
tussen 22% en 26% |
![]() ![]() ![]() |
3 | 4,92% |
tussen 24% en 28% |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,28% |
meer dan 26% |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,28% |
Aantal stemmers: 61. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat er nogal wat discussie over is, eens een peiling hierover houden.
Het gaat over de verkiezingen voor het Vlaams Parlement. Ik heb opzettelijk voor overlappende bereiken gekozen. Ter herinnering: Uitslag 2004: Vlaams parlement: VB: 24.15%
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 3 juni 2009 om 18:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik denk dat 18% realistisch is
Dat zou, gezien de omstandigheden, nog een vrij goed resultaat zijn |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Eigenlijk wel ja, gezien de omstandigheden zou dat een goed resultaat zijn. Gezien de herverdeling van het aantal stemmen, gezien de concurrentie van twee partijen direct, gezien het niet aanwezig zijn van voordelige externe factoren, gezien het eigenlijk een beetje werkende Vlaamse niveau (hoewel hier Tobback's quote geldt: Niveau frietkot)
Gezien een erudiet overkomende Peeters en het valselijk triomfalistisch uitspelen van VanDeurzen in limburg.
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Ik vind het de meest onvoorspelbare verkiezing die ik tot nu toe heb meegemaakt, maar wil optimistisch blijven. Ik gok dat VB stagneert en een paar procentpunten omhoog of omlaag gaat.
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik denk dat er een stuk of 4 partijen tussen de 15 en 20% gaan halen. 't zal gezellig worden bij de regeringsvorming.
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goh - het VB is nogal populair - ik zie geen andere draadjes over; hoeveel % haalt die en die - wie stemt er op die en die - waarom NIET op die en die stemmen - waarom is dat - angst voor't VB?
Als die andere partijen nu eens hun werk fatsoenlijk zouden doen zodat zoveel 'burgers' minder ontevreden zouden zijn - zou dat niet alle wind uit de zeilen van't VB halen - of zou er helemaal geen VB nodig zijn!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerlijk gezegd was het denigrerend bedoeld voor alle andere partijen. ![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 3 juni 2009 om 23:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, dat weet ik wel, maar je doet het voorkomen alsof je alleen maar op het VB stemt uit ontevredenheid met andere partijen. Bij gebrek aan beter dus.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog maar eens 'Edit' Eerlijk gezegd - is er 'beter'? Wat heeft Blg. gehad van regering sinds de laatste verkiezingen? Zal de kiezer die partijen daar niet op afrekenen - zonder de crisis te vermelden - ook al zijn de regerende partijen niet de oorzaak daarvan - de kiezer zal hen er toch op afrekenen - janmetdepet alleszins.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 3 juni 2009 om 23:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Je" was niet op jou bedoeld, maar eerder bedoeld als "men".
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 3 juni 2009 om 23:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar meisje toch...
![]() Citaat:
![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Slaap zacht.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 3 juni 2009 om 23:39. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Vreemdeling
|
![]() 19%. 5% verlies t.o.v. 2004, een evenaring van hun resultaat 2007. Ervan uitgaand dat LDD en N-VA richting 10% gaan, zou 19% een heel goed resultaat zijn, ondanks ik niet ga ontkennen dat dit officieel wel hun eerste verkiezingsnederlaag zou zijn. Maar als verlies zou een 19% niet aanvoelen, want dit cijfer zou willen zeggen dat LDD en N-VA kiezers wegneemt van de traditionele partijen (niet bij het VB). En daar kan ik als VB-kiezer alleen maar blij om zijn. Dat de media zo Dedecker en De Wever gehyped hebben om het VB te kwetsen, maar dat deze mensen enkel ervoor gezorgd hebben dat hun geliefkoosde traditionele partijen van 70% (2003) naar 50% (2009) gaan.
Zondag rond 16u/16u30 zullen we het al wel weten. Zie je op televisie bij de grafieken dat het verlies van VB zich telkens beperkt tot 4 �* 5%, dan zit het wel goed. Wordt het 8 �* 10%, dan zal het wel pijn doen, al weet je wel dat LDD binnen dit en vijf jaar niet meer bestaat en er heel wat kiezers weer terug zullen keren. Wordt het tegen alle verwachtingen toch 24% of zelfs meer (en ook LDD en N-VA ruim boven de kiesdrempel stijgen), dan stemmen we bij de volgende federale verkiezing (2011, al kan het al dit najaar ook zijn) over het voortbestaan van België. Laatst gewijzigd door SchreeuwVanDeLeeuW : 4 juni 2009 om 06:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() peilingen zeggen bijzonder weinig, enkel eventueel een tendens. wat zegt die tendens? dat het VB stagneert of lichtjes vooruitgaat. vooruitgaan tov 2004 zie ik niet gebeuren, maar tov 2007 zal het niet veel schelen, ik schat dus rond de 18-19%.
het VB en sommigen hier zijn zich al aan het voorbereiden op zo'n uitslag en zullen er dus alles aan doen om deze achteruitgang als grote overwinning te vieren. maar het zou de eerste keer zijn dat het VB echt achteruitgaat tov een vergelijkbare verkiezing, maw het zou wel eens een keerpunt kunnen zijn. hun grote droom, een absolute meerderheid zodat ze geen compromissen moeten sluiten, zou dus volledig vernietigd worden met deze uitslag, iets wat menige VB'er blijkbaar niet wilt beseffen. maar goed, voor hetzelfde geld hebben ze wel nog 25% natuurlijk......
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar nu heb je populist DD met een eigen partij en door peilingen allerhande grootse verwachtingen scheppend. Ik waag me dus niet aan een gok. Want het is een gok. Hoeveel mensen gaan overlopen van waar naar waar? In tijden van economische crisis en maatschappelijke malaise (sorry Maarten ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is geen analyse maar een wens of mening.
Ik deel ze wel. |
![]() |
![]() |