Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2009, 11:02   #1
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard EU wil miljoenen immigranten toelaten in EUropa.

Nederland heeft niet te veel Marokkanen binnen de landsgrenzen, maar juist te weinig. Sterker, voor heel de Europese Unie geldt dat de poorten voor Noord-Afrikaanse arbeiders wijd open moeten.

Snap U nu de aversie die de EU steeds meer en meer oproept bij gewone beurgers.

Schakels:
http://www.volkskrant.nl/binnenland/...elijk_probleem
http://www.nu.nl/algemeen/1780629/ne...ereniging.html
http://www.z24.nl/economie/nederland...en_nodig_.html
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 14:18   #2
Heel-Nederlander
Burgemeester

Heel-Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat u deze berichten niet helemaal begrijpt. Gezinshereniging is iets waar ieder mens recht op heeft. Plus: als je dat gaat spreiden over de gehele Europese Unie merken we daar nauwelijks iets van. Want de immigratieregels worden strakker, dat heeft ook José Manuel Barosso toegegeven. Ik denk dat dit allemaal nog wel meevalt.
Heel-Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 12:29   #3
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heel-Nederlander Bekijk bericht
Ik denk dat u deze berichten niet helemaal begrijpt. Gezinshereniging is iets waar ieder mens recht op heeft. Plus: als je dat gaat spreiden over de gehele Europese Unie merken we daar nauwelijks iets van. Want de immigratieregels worden strakker, dat heeft ook José Manuel Barosso toegegeven. Ik denk dat dit allemaal nog wel meevalt.
Het gaat niet om die eindeloos durende gezinshereniging (incl. gedwongen uithuwelijking) ,maar om een nieuwe generatie "gastarbeiders".
Oud 5 juni 2009, 14:31   #4
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

http://balder.org/avisartikler/Barce...an-English.php

Vreemd verhaal, heb ik vandaag pas ontdekt.
Het zou wel het één en ander verklaren en past perfect in complottheorieën.
Felix (be) is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 14:38   #5
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Vandaag pas ondekt? Oei... Het zijn plannen die al langer circuleren en perfect passen in een 'weg met ons plaatje'... ik pas hier voor... Maar dat denk ik wel dat je al wist te vermoeden zeker?
Oud 5 juni 2009, 15:16   #6
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Vandaag pas ondekt? Oei... Het zijn plannen die al langer circuleren en perfect passen in een 'weg met ons plaatje'... ik pas hier voor... Maar dat denk ik wel dat je al wist te vermoeden zeker?
Dat wel.
Het verbaast me eigenlijk niet.
Felix (be) is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 15:26   #7
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Waarom Noord-Afrika? Er zijn veel armere delen in de wereld. Laten we die mensen toelaten!
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 15:45   #8
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Snap U nu de aversie die de EU steeds meer en meer oproept bij gewone beurgers.
als Nederland en Engeland zo anti europa zijn dan zouden ze er beter uitstappen zodat de rest verder kan.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 15:47   #9
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
als Nederland en Engeland zo anti europa zijn dan zouden ze er beter uitstappen zodat de rest verder kan.
Ik denk dat alleen de Vlaamse politiek pro-Europa is. Volgens mij is de Vlaamse bevolking niet meer of minder anti-Europees dan Nederland.
Oud 5 juni 2009, 16:19   #10
Paul Nollen
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Nederland heeft niet te veel Marokkanen binnen de landsgrenzen, maar juist te weinig. Sterker, voor heel de Europese Unie geldt dat de poorten voor Noord-Afrikaanse arbeiders wijd open moeten.

Snap U nu de aversie die de EU steeds meer en meer oproept bij gewone burgers.
Een interessante studie door een Frans instituut "Population & sociétés" nr 358 juin 2000

http://www.vivant.org/site/fileadmin...ancais_358.pdf

Er zijn strekingen binnen de politieke partijen om kost wat kost de verhouding actieven/niet actieven konstant te houden. Om dat te bereiken zouden ze de beslissing hoeveel immigranten er in elk land dient opgenomen te worden laten beslissen door de EU want die instelling is volledig buiten het bereik van de burgers (congres stelling Open VLD).

Deze studie komt tot besluit dat om deze verhouding te handhaven :

Citaat:
Quant aux résultats du dernier scénario (maintien du rapport entre population d’âge actif et personnes âgées), ils sont franchement extravagants
: ils aboutissent �* 12,7 millions d’immigrants par an en Europe, soit au total 700 millions d’ici �* 2050 (pour une population initiale de 372 millions d’habitants) ; 1,7 million par an en France, soit 94 millions en 55 ans (une fois et demi la population initiale) ; et 10,8 millions par an aux États-Unis, soit près de 600 millions en 55 ans. Nous évoquerons plus loin le cas – très instructif – de la Corée.
Het is dus uitkijken naar de gevolgen van wat men eigenlijk vraagt

Paul

Laatst gewijzigd door Paul Nollen : 5 juni 2009 om 16:47.
Paul Nollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 16:27   #11
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik denk dat alleen de Vlaamse politiek pro-Europa is. Volgens mij is de Vlaamse bevolking niet meer of minder anti-Europees dan Nederland.
Minder pro en minder anti. In Vlaanderen weet de bevolking min of meer dat de EU bestaat, maar heeft geen flauw benul wat dat nou eigenlijk is. Nederland heeft een referendum over het Grondwettelijk Verdrag gehad. België een hoop interne problemen (zonder regering zitten, al is geregeerd worden het laatste wat een Belg leuk vindt). De Vlaming is dus met futiliteiten bezig, niet met het antidemocratische bolwerk waar 80% van de wetgeving vandaan komt.

Bovendien zijn Nederlanders intelligenter dan wij en hebben ze dus over meer dingen een mening.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 16:31   #12
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Minder pro en minder anti. In Vlaanderen weet de bevolking min of meer dat de EU bestaat, maar heeft geen flauw benul wat dat nou eigenlijk is. Nederland heeft een referendum over het Grondwettelijk Verdrag gehad. België een hoop interne problemen (zonder regering zitten, al is geregeerd worden het laatste wat een Belg leuk vindt). De Vlaming is dus met futiliteiten bezig, niet met het antidemocratische bolwerk waar 80% van de wetgeving vandaan komt.

Bovendien zijn Nederlanders intelligenter dan wij en hebben ze dus over meer dingen een mening.
Nu ja, pro-Europese standpunten vanuit Vlaanderen zijn te begrijpen. Het is een groot werkgever.
Oud 5 juni 2009, 16:51   #13
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Nu ja, pro-Europese standpunten vanuit Vlaanderen zijn te begrijpen. Het is een groot werkgever.
Bij voorbeeld: 3000 geheime commissietjes (comités genaamd) waarin naast EU-ambtenaren lobbyisten zitting houden. Geheim? Ja, de Europese Commissie weigert al 13 jaar bekend te maken wie daarin zitten en voor ons, nou ja, voor ons, als we dat willen geloven, de verordeningen en richtlijnen voorbereiden die UITSLUITEND de Commissie als "wetsvoorstel" (niet zo genoemd) mag indienen.

Hans-Martin Tillack raamde in 2003 het aantal lobbyisten in Brussel op 15 000. Wie voor het establishment stemt, stemt voor de lobbys. Het establishment wil ons met het Verdrag van Lissabon opschepen; wie voor de voorstanders van dat Verdrag stemt, stemt voor degenen die tegen de kiezer stemmen, stemt dus tegen zichzelf.

Ik hoop dat de Vlamingen dat zo stilaan gaan inzien, en dat het antidemocratische boontje zondag om zijn loontje komt.

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 5 juni 2009 om 16:56.
Oud 5 juni 2009, 16:58   #14
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Verder de afgrond in.
Oud 5 juni 2009, 17:08   #15
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paul Nollen Bekijk bericht
Een interessante studie door een Frans instituut "Population & sociétés" nr 358 juin 2000

http://www.vivant.org/site/fileadmin...ancais_358.pdf

... laten beslissen door de EU want die is volledig buiten het bereik van de burgers .

Paul
Dat doen ze met ALLES, niet alleen met de immigratie of de gezins"her"eniging, en daarom is er geen verschil meer tussen een rechtse en een linkse regering, zolang de huidige machthebbers aanblijven.

Nu zou het nog fijn zijn als je ons ook kon vertellen in hoeverre die streefcijfers, b.v. die 12,5 miljoen immigranten per jaar, ook worden gehaald. En dan eens uitrekenen met inachtneming van de respectieve geboortecijfers of de Europeanen werkelijk nog 1/3 van de bevolking zullen uitmaken in 2050. Het zou zowel veel meer als veel minder kunnen zijn; ik wil weten of ik mijn kinderen alvast naar de koranschool moet sturen.

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 5 juni 2009 om 17:11.
Oud 6 juni 2009, 08:13   #16
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Dat doen ze met ALLES, niet alleen met de immigratie of de gezins"her"eniging, en daarom is er geen verschil meer tussen een rechtse en een linkse regering, zolang de huidige machthebbers aanblijven.

Nu zou het nog fijn zijn als je ons ook kon vertellen in hoeverre die streefcijfers, b.v. die 12,5 miljoen immigranten per jaar, ook worden gehaald. En dan eens uitrekenen met inachtneming van de respectieve geboortecijfers of de Europeanen werkelijk nog 1/3 van de bevolking zullen uitmaken in 2050. Het zou zowel veel meer als veel minder kunnen zijn; ik wil weten of ik mijn kinderen alvast naar de koranschool moet sturen.
Ze? Wat een complottheorieën weer.
Het moet toch een fijn gevoel geven te denken dat je lid van een club die een groot politiek inzicht heeft. Die de politiek nog beter doorziet dan de politiekers.
Als je zoveel politiek inzicht hebt, dan word je toch zelf politieker. Of ben je een belangeloze wereldverbeteraar, een soort moeder Theresa?
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 08:30   #17
Paul Nollen
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Het moet toch een fijn gevoel geven te denken dat je lid van een club die een groot politiek inzicht heeft. Die de politiek nog beter doorziet dan de politiekers.
Als je zoveel politiek inzicht hebt, dan word je toch zelf politieker. Of ben je een belangeloze wereldverbeteraar, een soort moeder Theresa?
er is wel een verschil tussen een complot en gewone strategie. Als politieke partij, of stroming binnen een partij hebt ge toch een bepaalde doelstelling. bv de verhouding "actieven/niet actieven" konstant houden, of dat nu in het algemeen belang is of niet zal u worst wezen.
De beste taktiek is dan toch om die hete aardappel van massale immigratie naar Europa door te sluizen waar bijna geen invloed meer uit te oefenen is door de burgers. Daar is niets complot mee gemoeid dat is gewoon de beste werkwijze om een doel te bereiken.

www.democratie.nu

Paul

Laatst gewijzigd door Paul Nollen : 6 juni 2009 om 08:31.
Paul Nollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 08:54   #18
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Goh, ik heb jou van mijn club, waar ooit ook moeder Theresa lid van was, niets verklapt, en jij weet dat ik me daar fijn voel! Je weet ook dat wij in onze club groot inzicht hebben. Dank je voor de lof, Sjaax.
Oud 6 juni 2009, 14:17   #19
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom Noord-Afrika? Er zijn veel armere delen in de wereld. Laten we die mensen toelaten!

Nederland en België zijn ecologisch vol, zelfs te vol.
Dat is mijn voornaamste reden tegen nog meer immigratie, tegen nog vollere steden, wegen en stranden.
Wanneer snapt GroenLinks dit nou eens een keer.
Oud 6 juni 2009, 17:53   #20
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wanneer snapt GroenLinks dit nou eens een keer.
Ik heb ooit de Vlaamse groenen op de antidemocratische tendensen in de EU gewezen. Ben ik van een kale reis teruggekomen! Ik blijf groen, maar niet meer met dat stelletje sufferds.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be