Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 mei 2009, 12:21   #1
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard Islamfobie als ’legaal’ vehikel voor discriminatie

*KNIP*

Gelieve het auteursrecht te respecteren

http://www.yabasta.be/Islamfobie-als...l-vehikel-voor

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Akira : 26 mei 2009 om 14:09.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 13:12   #2
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meryem almaci
Ontelbare islamitische opiniemakers van Marokko tot Indonesië hebben zich de voorbije jaren uitgesproken tegen geweld en terrorisme. Als politica van Turkse afkomst heb ik in november 2001 op een Britse militaire begraafplaats in Ieper zeven levensbeschouwelijke leiders samengebracht om een verklaring af te leggen tegen terrorisme en onverdraagzaamheid. In Vlaanderen zijn politici met islamitische achtergrond eensgezind als het over democratische waarden gaat. Altijd als ze konden, kwamen ze hiermee naar buiten. Dat weet toch iedereen?
neen mevrouw, dat weet niet iedereen.
Iedereen weet dan weer wèl dat ze (uw "gematigde" moslims) wereldwijd op straat kwamen en vredelievend een aantal ambassades in brand staken om te protesteren tegen een paar TEKENINGSKES.
D�*t weet iedereen !

Citaat:
Heeft Jan De Pauw nog nooit gehoord van de talrijke culturele activiteiten die in Vlaamse steden mee door moslims worden georganiseerd om de gemeenschappen dichter bij elkaar te brengen? Ik ken een Vlaams-Turks paar dat door de Turkse ouders wordt aanvaard, maar niet door de Vlaamse. Ik ken islamitische organisaties die meisjes volop aanmoedigen om hogere studies aan te vatten en westerse talen te leren, in tegenstelling tot de hatelijke clichés die in het Westen circuleren.
Wel mevrouw Almaci, IK hoef hier helemaal geen turkse culturele activiteiten om "gemeenschappen dichter bij elkaar te brengen". Als ik turkse culturele activiteiten wil, dan ga ik naar Turkije. En als de turkse gemeenschap HIER wat dichter wil komen, dan leren ze de VLAAMSE cultuur beter kennen. Snappie?
U kent toevallig een vlaams-turks koppel, wel ik ook. Hij (turk) is HIER geboren, zijn ouders spreken géén Nederlands, de trouwfeest MOEST op z'n turks (zonder alcohol uiteraard), de kinderen (mustafa heet het oudste uiteraard) moeten in het turks worden grootgebracht met de Turkse normen en waarden, en de VLAAMSE (groot)ouders, die daar allemaal geen bezwaar (mochten) tegen maken, leren nu TURKS zodat ze met de schoonfamilie kunnen converseren.
Straf hé-? Hoe noem jij dat? dichter bij elkaar komen van gemeenschappen?
Ze wonen in Sint Niklaas, niet in Antalya hoor. Moesten ze in Antalya wonen zou ik zulke toestand normaal vinden. Hier bezie ik de zaken omgedraaid zie je.

Citaat:
De stellingen van De Pauw zijn bijzonder ontmoedigend voor alle gematigde moslims die zich voor interculturele dialoog en zelfkritiek inzetten. Wie ontkent dat er gematigde moslims bestaan en naar buiten treden, wil eigenlijk dat moslims hun identiteit afzweren en assimileren.Maar dat zal natuurlijk niet gebeuren. Zo legt men de basis voor een permanent conflict. Het is ook merkwaardig dat hij zich afzet tegen moslims die zich vanuit hun inspiratie maatschappelijk en politiek engageren, maar niets zegt over de talrijke christelijke partijen en bewegingen die net hetzelfde doen.
Het probleem is waarschijnlijk dat de dingen die in uw koran staan, niet stroken met onze wetten, vandaar dat men streeft naar het invoeren van de sharia.
Me dunkt heb ik nog geen christelijke partijen of verenigingen gekend die streven naar het invoeren van een ander rechtsstelsel zodat dingen die op dit moment crimineel zijn, in de toekomst worden toegestaan... (zoals het vermoorden van homo's om maar een gemakkelijk voorbeeldje te geven)
En hoezo? als wij iemand als "gematigd" zien, dan betekent dat dat hij/zij geassilimeerd is? Wat een schande! Wat een vreselijk crimineel feit.
Hoe noemen jullie zulke verraders nu weer? "Bounty" (zwart van buiten, wit vanbinnen) dat was het geloof ik hé?

Citaat:
Ondanks de duizenden liters inkt die hierover al zijn gevloeid, blijven sommigen de enorme heterogeniteit binnen de moslimgemeenschap miskennen. De simplistische perceptie alsof omzeggens alle moslims ondemocratisch en gevaarlijk zijn, strookt niet met de realiteit die ik als Turkse Belg en velen met mij dagelijks ervaren. De heer De Pauw heeft blijkbaar niet het minste benul van de aversie die de meeste gelovige Turken koesteren tegenover fundamentalistische uitingsvormen zoals die van de Saoedische wahabieten of de Iraanse ayatollahs. Ik zie ook in Maghrebijnse gemeenschappen een enorme diversiteit, en vele mensen die gericht zijn op openheid en dialoog. Islam is een kader voor de spiritualiteit van mensen en als zodanig volop in beweging. De meeste moslims die ik ken, gaan er erg creatief mee om, en slagen er wel degelijk in hun geloof in overeenstemming te brengen met een moderne, democratische maatschappij. Groot is de weerzin tegen de zogenaamde moslims die alle clichés en karikaturen van islamofobe westerlingen bevestigen.
euh... bedoelt U nu dat de Wahabieten zo handelen omdat WIJ hen het cliché voorhielden? of wat wil U nu zeggen?
Dat het de WESTERLINGEN zijn die de koran verkeerd lezen, terwijl de Saudis (die toch wel arabisch zullen kennen zeker?) het juist hebben? of is het nu weer andersom?
Hoe creatief moet je wel wezen om van een haatzaaiend boek een vredelievend romannetje te maken?

(trouwens: hoeveel turken lezen hun koran in de originele versie? of declameren die ook gewoon maar als papegaaitjes de arabische klanken zonder te weten wat er staat? want zo ken ik verschillende mensen die dat tenminste toegaven).

Citaat:
Toch is er in deze contreien een propagandamachine aan de gang die alle moslims op één hoopje wil vegen met Al Qaeda. Volgens het Vlaams Belang en andere rechtse krachten is een moslim een fundamentalist, een fundamentalist een extremist, en een extremist een terrorist. Hoofddoekjes zouden daar uitingen van zijn. Dit is ook de ondertoon van de geplande betoging op 11 september in Brussel. Het lijkt erop dat islamfobie stilaan een legaal vehikel wordt voor elementen die een hele bevolkingsgroep, inclusief talrijke mannen en vrouwen die het beste voor hebben met deze maatschappij, systematisch in een negatief daglicht willen stellen. Dit is geen legitieme godsdienstkritiek meer.
dat moet je toch eens beter uitleggen, want ik volg niet.

Wat is islamfobie aub? is het een ziekte? geneesbaar? is er een behandelingsmethode om de fobie te kunnen ontkrachten wegens "angst voor iets wat niet bestaat en geen gevaar oplevert"?

In elk geval vindt U "islamfobie" alvast geen kritiek op religie.. ha nee, anders zou je het wel "islamkritiek" noemen zeker hé?

Dus: help me hier even uit aub.

Trouwens: is nazifobie hetzelfde als islamfobie of andersom?

Citaat:
Terecht suggereert de burgemeester van Brussel dat we hier met een equivalent van racisme te maken hebben. De angst voor moslims die men probeert aan te praten, doet denken aan de haatcampagnes tegen de joden in de jaren dertig. Er werden toen onder meer massaal cartoons verspreid over profitariaat, griezelige spinnen en wereldheerschappij. Nu is terrorisme een dankbaar beeld. De meeste politieke en andere leiders laten maar betijen. Alle politieke partijen waren op cruciale momenten te laks. Ze beseffen blijkbaar niet hoe de maatschappij vergiftigd wordt, en hoe dit concrete gevolgen heeft voor concrete mensen.

och... dit is een oud artikeltje! ze heeft het over de verboden SIOE betoging in Brussel waar men honderden doodnormale burgers uren heeft aangehouden en tot twaalf uur langvastgehouden! Dié betoging! juist.
Mocht niet doorgaan omdat DE BURGEMEESTER VAN BRUSSEL SCHRIK HAD DAT ZIJN ISLAMITISCHE STADSGENOTEN DE BOEL KORT EN KLEIN ZOUDEN SLAAN TOCH? ..... islamfobie zoals ze zeggen! Hé Freddy?

Citaat:
Het omstreden pleidooi van Steve Stevaert voor levensbeschouwelijke tolerantie, de politieke afwijzing door de vrijzinnige Karel De Gucht van de haatdragende Deense Mohammed-cartoons, het actieve antiracisme van het koningshuis en het moedige standpunt van Groen! tegen het Antwerpse hoofddoekenverbod, waren voor mij telkens een verademing in een zee van teleurstelling over hoe maatschappelijke verantwoordelijken het probleem van de islamfobie mismeesteren en erger maken. Neen, ik verwacht niet meteen een nieuw Auschwitz, wel een permanente rechtvaardigingsgrond voor discriminatie en vernederingen, en grotere acceptatie van militair geweld tegen moslims zoals in Palestina, Irak of Libanon.
Dan moet het U toch ook wel vol trots en jolijt ter ore zijn gekomen dat men bij onze noorderburen een algemeen erkend cartoonist bij nacht en ontij met een ploeg van een tiental agenten van zijn bed heeft gelicht omdat hij tekeningetjes maakte?
Of hoe vond U het toen één van uw gematigde geloofsgenoten Theo van Gogh ritueel afslachtte? ook verheugende feiten vast.
het actieve antiracisme van het koningshuis geeft mij ook wel regelmatig een krop in de keel: vooral toen hoofddoekdraagster Naima (die wel een eigen doek, maar geen hygienisch bedrijfskapje op haar wellustige haren wilde) samen met haar baas werden ontvangen door Albert... waarna de beide heren zich vast verkneukelden in hun gezllige verhaaltjes over overspelletjes..... of laatst nog toen ik vernam dat de jongste spruit net bijna moslim was geworden om also "prince des muzelmans Belges" te kunnen worden omdat zijn broer had gezegd "iek wiel konink worde"... werkelijkt ontroerende tafereeltjes.

enneuh.. dat voorbeeldje Libanon dat je aanhaalt? volgens mij zijn de moslims daar gewoon mekaar aan het uitmoorden hoor, dat doen ze overal zo'n beetje.
Raar dat U daar geen problemen over maakt. Waarom niet?

Citaat:
De voorbije paar jaar zijn dichte familieleden van mij geconfronteerd met racistisch geweld voor de eigen deur, discriminatie op de huurmarkt en belediging op straat wegens het spreken van de eigen moedertaal op de Gentse feesten. Het is voor ons geen theoretisch verhaal. Dit is het soort maatschappij waar die veralgemenende islamfobie toe leidt. Mijns inziens wordt het hoog tijd dat ook progressieve islamcritici - zoals Jan De Pauw? - die terechte bekommernissen opwerpen, meehelpen om de grenzen te trekken voor een zindelijk en democratisch debat.
Intriest.
Nu die discriminatie op de huurmarkt dat had u wat vroeger moeten zeggen: ik vond voor U hét geslaagde appartement:

ha, dedju! dat is waar: jullie zijn Turken.

en die moedertaal blijkt voor eeuwig ende altijd overerfbaar te zijn heb ik me laten vertellen. NATUURLIJK mogen jullie je eigen moedertaal spreken op straat. Wel een beetje vervelend voor mensen die meenden dat ze in Gent woonden (zoals mijn dochter indertijd), en die op de bus ineens een visioen krijgen van: hoezo? ben ik op verlof? toch niet hé? .... omdat heel de bus vol met turkstalige mensen zit. Ik heb dat ook gehad... in Bodrum.

Citaat:
Het blijft natuurlijk juist dat er binnen de moslimgemeenschappen zelf ook kwalijke ontwikkelingen zijn. Hoewel heel wat westerse commentatoren dat niet geloven, wordt daar binnen moslimgemeenschappen zelf wel degelijk iets aan gedaan. Maar misschien niet genoeg. Er zijn ook limieten aan wat bijvoorbeeld westerse migrantengemeenschappen - over het algemeen sociaal-economisch zwakke en laaggeschoolde groepen - zelf kunnen doen om processen te analyseren en te veranderen. Een emanciperend integratiebeleid blijft uiteraard nodig. Maar ik zou Jan De Pauw willen wijzen op het feit dat de veralgemenende moslimhaat het de gematigden niet bepaald gemakkelijk maakt. Dat de hele moslimgemeenschap zich aangevallen en geviseerd voelt, is juist koren op de molen van traditionalisten en extremisten. Islamofobe westerlingen verwijten de moslims dat ze geen bruggen bouwen, maar zij blazen zelf de bruggen op waardoor moslims zich nog meer gaan opsluiten.
natuurlijk is het onze schuld! daar twijfel ik geen moment aan.
En over bruggenbouwers: ga eens naar rotterdam kijken: daar hebben ze zo'n prachtige bruggenbouwer tegen een superhoog loon aangeworven. Eentje die brugt en bouwt en pro steniging is! als d�*t niet helpt dan weet ik het ook niet meer.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 26 mei 2009 om 13:22.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 13:32   #3
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Islamofobie bestaat niet. Nazifobie bestaat toch ook niet? Een fobie is nog altijd een irrationele angst, hé? Om het met de woorden van Robert Spencer te zeggen: There may be a lot of moderate muslims, but that does however not mean that there is a moderate Islam; moderate muslims are therefore only moderate in the sense that they are ignorant of what the Qur'an says, or they knowingly reject passages that we consider immoderate.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 14:18   #4
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Islamofobie bestaat niet. Nazifobie bestaat toch ook niet? Een fobie is nog altijd een irrationele angst, hé? Om het met de woorden van Robert Spencer te zeggen: There may be a lot of moderate muslims, but that does however not mean that there is a moderate Islam; moderate muslims are therefore only moderate in the sense that they are ignorant of what the Qur'an says, or they knowingly reject passages that we consider immoderate.
Net zoals gematigde christenen slechts gematigd zijn omdat ze - vaak uit onwetendheid - bepaalde passages uit de bijbel negeren. Maakt dat die christenen (of moslims) minder gematigd? Of maakt dat die religie gevaarlijker? Neen, aangezien gelovigen kunnen kiezen welke interpretatie ze geven aan hun heilige teksten. De islam is dan net zoals het christenen niet meer dan de optelsom van de verschillende interpretaties, en dus op zichzelf al erg veranderlijk (itt wat sommige gelovigen soms zelf graag denken).

Dat islamofobie om die redenen niet kan bestaan is overigens onjuist. Tal van niet-moslims verwijzen graag en vaak in erg algemene termen naar (hun beeld van) 'de islam'. Waarom zouden hun angsten dan niet irrationeel kunnen zijn?

Laatst gewijzigd door Andy : 26 mei 2009 om 14:20.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 14:21   #5
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Net zoals gematigde christenen slechts gematigd zijn omdat ze - vaak uit onwetendheid - bepaalde passages uit de bijbel negeren. Maakt dat die christenen (of moslims) minder gematigd? Of maakt dat die religie gevaarlijker? Neen, aangezien gelovigen kunnen kiezen welke interpretatie ze geven aan hun heilige teksten.

Dat islamofobie om die redenen niet kan bestaan is overigens onjuist. Tal van niet-moslims verwijzen graag en vaak in erg algemene termen naar 'de islam'. Waarom zouden hun angsten dan niet irrationeel kunnen zijn?
De Bijbel is een reeks inspirationele verhaaltjes die vaak ten onrechte serieus worden genomen, de Koran is integendeel helemaal niet verhalend maar gewoon een lijstje regels en geboden. Dat betekent niet dat we alle religies niet hetzelfde zouden moeten behandelen, maar het betekent dat wanneer we spreken over fobiën, je de Islam niet met dat woord kan verbinden.
Oud 26 mei 2009, 14:23   #6
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
neen mevrouw, dat weet niet iedereen.
Iedereen weet dan weer wèl dat ze (uw "gematigde" moslims) wereldwijd op straat kwamen en vredelievend een aantal ambassades in brand staken om te protesteren tegen een paar TEKENINGSKES.
Het ging om meer dan een paar tekeningetjes. En die afbeeldingen die gemaakt waren, waren niet zo onschuldig als uw bijgevoegd fotootje laat uitschijnen. Gelieve een correct beeld te geven van het gebeuren.
Oud 26 mei 2009, 14:28   #7
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Bijbel is een reeks inspirationele verhaaltjes die vaak ten onrechte serieus worden genomen, de Koran is integendeel helemaal niet verhalend maar gewoon een lijstje regels en geboden. Dat betekent niet dat we alle religies niet hetzelfde zouden moeten behandelen, maar het betekent dat wanneer we spreken over fobiën, je de Islam niet met dat woord kan verbinden.
1. ook de bijbel kent reeksen van wetten en regeltjes, naast 'verhaaltjes'. Overigens ligt het inspirerende van sommige van die verhalen juist in het moraliserende karakter ervan.
2. de koran is itt wat u laat uitschijnen ook meer dan een voorgekauwd setje van regels. Indien het slechts om een bundel regeltjes zou gaan, zou geen moslim de nood tot (persoonlijke/beargumenteerde) interpretatie van die regels erkennen. Quod non.

Opnieuw insinueert u dat er zoiets zou bestaan als 'de islam'. Erken jij de grote mate van spiritualiteit/mystiek/persoonlijke band tussen gelovige en god in die religie? En denk je dan niet dat zo'n persoonlijke relatie tot god per definitie ruimte laat voor interpretaties (en dus ook voor verschillende interpretaties)? Indien niet: wat is volgens u het nut van koranstudie?

Tot slot: zelfs al zou er zoiets algemeen bestaan als 'de islam', dan nog kan het gaan om een irrationele angst. Spinnen bestaan ook als diersoort. Arachnofobie is daarom niet minder irrationeel.
Oud 26 mei 2009, 14:32   #8
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het ging om meer dan een paar tekeningetjes. En die afbeeldingen die gemaakt waren, waren niet zo onschuldig als uw bijgevoegd fotootje laat uitschijnen. Gelieve een correct beeld te geven van het gebeuren.
over welk ander tekeningetje heeft U het specifiek? Dat waar ze aan de hemelpoorten staan te roepen dat de maagden op zijn?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 26 mei 2009, 14:36   #9
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. ook de bijbel kent reeksen van wetten en regeltjes, naast 'verhaaltjes'. Overigens ligt het inspirerende van sommige van die verhalen juist in het moraliserende karakter ervan.
2. de koran is itt wat u laat uitschijnen ook meer dan een voorgekauwd setje van regels. Indien het slechts om een bundel regeltjes zou gaan, zou geen moslim de nood tot (persoonlijke/beargumenteerde) interpretatie van die regels erkennen. Quod non.

Opnieuw insinueert u dat er zoiets zou bestaan als 'de islam'. Erken jij de grote mate van spiritualiteit/mystiek/persoonlijke band tussen gelovige en god in die religie? En denk je dan niet dat zo'n persoonlijke relatie tot god per definitie ruimte laat voor interpretaties (en dus ook voor verschillende interpretaties)? Indien niet: wat is volgens u het nut van koranstudie?

Tot slot: zelfs al zou er zoiets algemeen bestaan als 'de islam', dan nog kan het gaan om een irrationele angst. Spinnen bestaan ook als diersoort. Arachnofobie is daarom niet minder irrationeel.

als er niet zoiets is als "de islam" dan is er in elk geval wèl zoiets als "dé koran".

arachnofobie is de irrationele angst voor het GEVAAR dat spinnen zouden teweegbrengen terwijl ze totaal ongevaarlijk zijn.

Kan U in eer en geweten hetzelfde zeggen van islam?

Oud 26 mei 2009, 14:38   #10
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Opnieuw insinueert u dat er zoiets zou bestaan als 'de islam'. Erken jij de grote mate van spiritualiteit/mystiek/persoonlijke band tussen gelovige en god in die religie?
Ik zie dat los van religie. Religie is institutionalisering. Gebouwen, geestelijken, boeken. Spiritualiteit heeft daar niets mee te maken.
Citaat:
En denk je dan niet dat zo'n persoonlijke relatie tot god per definitie ruimte laat voor interpretaties (en dus ook voor verschillende interpretaties)? Indien niet: wat is volgens u het nut van koranstudie?
Het �*s een interpretatie. Koranstudie lijkt me nutteloos. Zoals de Alevieten zeggen: Je zult spiritualiteit niet vinden in een boek. Je moet in jezelf kijken.
Citaat:
Laat ik het zo zeggen. Bang zijn voor de bijna onstopbare groei van de Islam in Europa, en het daarmee gepaardgaande ultraconservatisme, is niet irrationeel.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 26 mei 2009 om 14:42.
Oud 26 mei 2009, 14:47   #11
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
als er niet zoiets is als "de islam" dan is er in elk geval wèl zoiets als "dé koran".

arachnofobie is de irrationele angst voor het GEVAAR dat spinnen zouden teweegbrengen terwijl ze totaal ongevaarlijk zijn.

Kan U in eer en geweten hetzelfde zeggen van islam?

Sommige spinnen = gevaarlijk
Meeste spinnen = niet gevaarlijk

Sommige moslims = gevaarlijk
Meeste moslims = niet gevaarlijk

Arachnofobie = irrationeel
Islamofobie = irrationeel

Prima Analogie, circe!
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 15:16   #12
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht

Prima Analogie, circe!
Halloooow Maes - hier heb je trouwens 12 $.

Het ging niet over 'moslims' - het ging over 'islam'!

Laatst gewijzigd door SDX : 26 mei 2009 om 15:17.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 15:20   #13
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Prima Analogie, circe!
neenee lieverd. het gaat niet over MOSLIMFOBIE hé. Het gaat over de zogenaamde ISLAMFOBIE.

Sommige islam = gevaarlijk
Meeste islam = niet gevaarlijk?

zo werkt het niet hé?

even oefenen met nationaal socialisme anders?

Oud 26 mei 2009, 15:20   #14
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht

haha! sorry was gekruist.

Oud 26 mei 2009, 15:44   #15
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ah jullie hebben dus niks tegen moslims?

Prachtig!

Sorry dan.
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 15:54   #16
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Net zoals gematigde christenen slechts gematigd zijn omdat ze - vaak uit onwetendheid - bepaalde passages uit de bijbel negeren. Maakt dat die christenen (of moslims) minder gematigd? Of maakt dat die religie gevaarlijker? Neen, aangezien gelovigen kunnen kiezen welke interpretatie ze geven aan hun heilige teksten. De islam is dan net zoals het christenen niet meer dan de optelsom van de verschillende interpretaties, en dus op zichzelf al erg veranderlijk (itt wat sommige gelovigen soms zelf graag denken).

Dat islamofobie om die redenen niet kan bestaan is overigens onjuist. Tal van niet-moslims verwijzen graag en vaak in erg algemene termen naar (hun beeld van) 'de islam'. Waarom zouden hun angsten dan niet irrationeel kunnen zijn?
Wat lig jij nu nog te lullen over christenen ? Hoeveel mensen gaan er nog naar de kerk hier ? En degene die gaan zullen zeker geen bommen gaan leggen volgens mij ! Stap eens de kerk binnen volgende zondagmorgen, en zie wat daar binnenzit. En de vrijdag daarop ga je eens in een grote moskee loeren.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 15:56   #17
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah jullie hebben dus niks tegen moslims?

Prachtig!

Sorry dan.
wohaa nuancering
Oud 26 mei 2009, 15:57   #18
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
De koran: een boek vol geboden EN de straffen indien je niet goed luistert. Leuke straffen voor slechte moslims en voor ongelovigen : bvb levend koken, en elke keer dat het vel verbrand is, nieuw vel geven, om opternieuw af te zien. En dit, tot in de eeuwigheid. En dat is er maar ééntje, uit een lange, lange lijst...
Oud 26 mei 2009, 16:00   #19
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Oh mijnen beste vriend - maar dát feestje is pas voor ná de dood - vóór de dood - in dit leven dus - heeft de heilige koran ook al mooie feestjes voorbereid hoor - voor álle mensen - op dát gebied is de koran nu weer eens niet discriminerend - elk mens krijgt z'n eigen bestraffing
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 16:02   #20
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oh mijnen beste vriend - maar dát feestje is pas voor ná de dood - vóór de dood - in dit leven dus - heeft de heilige koran ook al mooie feestjes voorbereid hoor - voor álle mensen - op dát gebied is de koran nu weer eens niet discriminerend - elk mens krijgt z'n eigen bestraffing
t'Is maar ne kwaaie god precies, hé ... Niet om mee te lachen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be