![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Alles krimpt in deze moeilijke tijden, maar wie had dat gedacht van zwembaden?
twee van de drie zwembaden in mijn directe omgeving worden voor een jaar gesloten. Mijn zwembad wordt minder diep om verwarming te sparen, waardoor de wipplank wegmoet. Sportduikers kunnen er geen brevet meer halen. Dit alles, omdat het beheer van de gemeente naar de watermaatschappij (TMVW) overgegaan is. De gemeente had ons dit niet moeten lappen, want dan bestormden we in badpak het stadhuis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Openbare zwembaden zijn vermoedelijk uit de mode..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Aansluitend kan men ook het gebrek aan openbare zwembaden in het algemeen aanhalen. Dat komt enerzijds door de te strenge Vlarem II normen (of zitten we ondertussen al aan III), anderzijds willen vele gemeenten besparen door het dure onderhoud van hun zwembad op te geven (en bijgevolg dus ook niet aan die Vlarem normen te voldoen). Om maar een voorbeeld te geven: in heel het grote 'Antwerpse gebied' van de Rupelstreek, de stad zelf tot de Voorkempen en de Nederlandse grens zijn er nog 'maar ' een 12 �* 14-tal openbare zwembaden waar men vrij kan gaan zwemmen voor een 1 miljoen inwoners. Vroeger waren dat er zeker dubbel zo veel. Het is zelfs zo erg gesteld dat vele kinderen in de school niet meer aan schoolzwemmen toekomen en bijgevolg ook niet meer leren zwemmen.
Een ander prangend probleem is het gebrek aan openluchtzwembaden, uiteraard vooral gegeerd in de warmere zomerperiodes. In Antwerpen moet je ofwel uitwijken naar het overvolle krapuulzwembad 'De Molen' op de Linkeroever, ofwel moet je naar de ecologische zwemvijver van het Boekenbergpark met een belachelijk lage capaciteit omdat anders de zuiverende plantjes de mensenmassa niet meer aankunnen. Daarbuiten moet je al naar het openluchtzwembad van Boom gaan (in het Zuiden) of naar recreatiedomein 'de Mosten' helemaal in het Noorden (Meer) bij de Nederlandse grens. Voor een grootstedelijk gebied als Antwerpen zijn deze zwemmogelijkheden gewoonweg te beperkt, maar de wil om er iets aan te doen ontbreekt volledig. Of verwacht men dat iedereen een eigen zwembad in de tuin zal aanleggen? Laatst gewijzigd door freespirit : 16 maart 2010 om 09:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Baantjestrekkers worden een bedreigde soort...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Woonde jij niet aan zee? Groter kan je uw zwembad toch niet hebben en wat meer is, volledig gratis op alle uren van de dag !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je denkt toch niet dat ik nog in het zwembad zit zodra het mooi weer wordt? Tussen haakjes: heb je wel eens geprobeerd te zeezwemmen bij al die redders van de strandbewaking? Ze halen je eruit. Laatst gewijzigd door eno2 : 19 maart 2010 om 10:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() We betalen wel 50% belastingen, maar de helft van ons volk heeft geen zwembaden.
En de bestaande krimpen. Laatst gewijzigd door eno2 : 19 maart 2010 om 10:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Of ze vullen tot de helft....
![]() |
#15 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik moet Freespirit bijvallen in zijn analyze.
Niet alleen worden de zwembaden afgebouwd, elk jaar word de politie strenger en strenger voor mensen die in een kanaal of grote vijver willen zwemmen. Wat dus maakt dat de paar plekken waar het wel mag, overbevolkt geraken. 'k heb verdorie leren zwemmen in't kanaal Willebroek-Brussel. En als jong volwassene was het Netekanaal in Duffel een vaste plek. Nu moet ge dat niet meer proberen, of er hangen 3 combies in uwe nek (de 4de is in gebruik voor frieten, pizza of heeft flits-dienst.)
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Zeezwemmen kan enkel drie maand in't jaar , onder begeleiding, op bepaalde uren en dagen. Zeer beperkt. Zonder begeleiding bloedgevaarlijk.
|
![]() |
![]() |