![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van mensen die werken hoor je vaak dat ze bepaalde klachten krijgen, ja zelfs erkende beroepsziekten.
Heffen, sleuren, gewichten….etc. blijkt niet zo gezond te zijn in loondienst. Anderzijds gaan mensen in hun vrije tijd gaan fitnessen. Wat doen ze daar? Heffen, sleuren, gewichten…etc. en dat blijkt dan weer wel zo gezond te zijn? ![]()
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Ik vermijd beiden. Als sport doe ik zwemmen en desnoods wat op bosgrond lopen (met goede schoenen).
Op het werk hef ik niet. Ik was ooit eens een tafel aan het verhuizen. Mijn baas kwam langs: stop daarmee, daar hebben wij personeel voor ! Op de unief hier net hetzelfde. Nen kapotte rug van het heffe of sleuren ga ik dus nooit hebben. (houdt hout vast....) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Fitness is voor testosteronkerels en magerzuchtige wijven.
Ik ga om de 2-3 dagen lopen, verder pompen, optrekken, wat met gewichten spelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Spieren zijn spieren, ze kunnen al eens pijn doen en men kan zich al eens blesseren natuurlijk.
Maar toch...het verschil tussen betaald mogen thuis zitten en recreatie is toch opmerkelijk. Bespeur ik hier alweer een grote groep flessentrekkers in onze krap bij kas zittende landje?
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() Ik fiets naar de VDAB en naar mijn werkgevers. Dat ik dan bezweet toekom maakt altijd een slechte indruk.
De volgende keer kom ik wel toe in een bentley met privé-chauffeur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tijdens het werken ga je niet steeds letten op een juiste houding voor je rug en zo ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Vertel me eens, heb je ook zo iets met zwart werkgevers?
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() Bij de VDAB raden ze werklozen zelfs aan om aan sport te doen, pintje op café te gaan drinken. Kwestie van niet in een depressie te sukkelen want werkloos zijn is soms zwaar om dragen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je bvb op een bouwwerf afbeulen met heel de dag van s'morgens tot s'avonds met zakken cement van 50 kilo te sleuren, en dit gedurende 30 of 40 jaar bezorgt je gegarandeerd een kapotte rug . Dat is het verschil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Sporten , zowel als drinken, met mate, kan je inderdaad enkel deugd doen. te veel is altijd te veel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Krijg je daar gegarandeerd geen last van? ![]()
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus bewegen is goed tegen depressies? Maar bewegen op het werk bezorgt dan weer wel depressies? ![]() Moeten ze me eens uitleggen hoe dat in zijne haak zit.
![]() |
![]() |
#17 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou dat iets te maken kunnen hebben met de ultra hoge loon prijzen om andere doppers hun maandelijks onderhoud te kunnen garanderen? ![]()
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In de bouw sleuren ze met vanalles en nog wat zware rommel rond, in allerlei gevaarlijke positie's. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gisteren zag ik in een ziekenhuis een affiche hangen. Onze medewerkers voor voedselzendingen lopen samen iedere dag 80 km voor u. Nu hoeveel medewerkers daarvoor rondlopen stond er wijselijk niet bij natuurlijk. Maar is "lopen" (wandelen in dit geval) nu ook ongezond? Man adviseert toch de mensen om te wandelen...zelfs te lopen voor hun gezondheid? Of op de loopband..in de fitness! ![]() Sommige artsen zeggen zelfs: 10'000 stappen per dag is goed voor u.
![]() |