Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Ben je pro-Israel of pro-Palestina?
Ik ben uitgesproken pro-Israel. 10 20,41%
Ik ben lichtelijk Pro-Israel 7 14,29%
Ik ben neutraal. 15 30,61%
Ik ben lichtelijk pro-Palestina. 3 6,12%
Ik ben uitgesproken pro-Palestina. 14 28,57%
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juni 2009, 13:24   #1
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard Ben je Pro-Israel of Pro-Palestina?

Er zijn al talloze discussies gevoerd over het Israelisch-Palestijns conflict, maar aan wiens kant sta jij eigenlijk en waarom?
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 13:25   #2
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik ben pro-vrede, het enige kamp dat geen bloed aan haar handen heeft.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 13:27   #3
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Mosje Dayan was veel cooler dan pakweg Yassin.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 13:28   #4
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Ik ben vooral pro asfaltering van dat hele conflictgebied.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 13:28   #5
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
In de ogen van de pro-Palestijn, of meer dan anti-Israëliër (want wie heeft er nou iets tegen de individuele Palestijn?), is pro-vrede pro-Israël.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 13:34   #6
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Ik ben lichtelijk pro-Israel, omdat in mijn ogen de Arabieren elke verdeling van de grond resoluut hebben afgewezen en de Arabische buurlanden meerdere malen een oorlog zijn begonnen om Israel van de kaart te vegen. Daarnaast heb ik kritiek op de nederzettingenpolitiek van Israel wat een groot opstakel zal zijn voor permanente vrede.
Oud 10 juni 2009, 13:40   #7
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ben lichtelijk pro-Israël omdat de staat democratisch is en al haar minderheden beschermt, vrijheden waarborgt ongekend in het Midden-Oosten, en over het algemeen een Westerse staat is naar liberaal-democratisch model. De Palestijnen hebben elke kans die de Israëliërs ze gegund hebben om te bewijzen dat ze stoppen met Joden aanvallen, afgeschoten. Als ik Israëliër was had ik vrede met de Palestijnen allang uitgesloten. Ik snap niet dat een groot deel van de bevolking daar nog graat in ziet.
Oud 10 juni 2009, 13:47   #8
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
pro mensenrechten
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 13:47   #9
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik heb een slingerbeweging uitgevoerd.

Van in 1965 pro-israel, dan onder invloed van de voortschrijdende arabisering en de daaruit volgende "eurabiaanse berichtinggeving" pro-palestina geworden, tot ik verder opzoekingswerk verrichtte en de zaken in een groter perspectief ging plaatsen, na het lezen van "De Kern van de Zaak" door Wim Kortenhoeven:

Citaat:
Beschrijving Kern van de zaak van Wim Kortenoeven:

Vergroot uw kennis over de gecompliceerde situatie rond het Israelische militaire ingrijpen in Libanon en de Gazastrook, met De Kern van de zaak: feiten en achtergronden van het Arabisch-Israelisch conflict. Dit door CIDI-onderzoeker Wim Kortenoeven geschreven boek beslaat de periode 1819 (het uitbreken van ernstige antisemitische rellen in Duitsland - een belangrijke cesuur in de Europees-joodse geschiedenis) tot december 2004 (de dood van Arafat en het eind van het Oslo-proces - de meest recente historische cesuur in het conflict). Naast verhandelingen over antisemitisme, oorsprong en manifestaties van politiek zionisme, de invloed van de koloniale grootmachten in het Midden-Oosten, de Tweede Wereldoorlog, de stichting en opbouw van de Joodse staat, de Israelisch-Arabische oorlogen, immigratiekwesties, terrorisme, islamitisch fundamentalisme, politiek-psychologische en filosofische aspekten van het conflict, etc., bevat het boek een zeer uitgebreide geïllustreerde historische chronologie en een groot aantal historische citaten, documenten en kaarten.
Dit geeft een pak beter inzicht dan al de propaganda die we via de MSM constant moeten slikken.

Ik ben sindsdien dus uitgesproken pro-israel, wat me hier trouwens 8 strafpunten wegens racisme opleverde... (iets met die zeer hoge levensverwachting van de gazanen, maar ik kan het dus niet meer herhalen).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 13:54   #10
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

'Zeer hoge levensverwachting' is een nogal vage omschrijving voor je stelling van destijds: die stelde dat de bevolkingsgroei in de Palestijnse gebieden (of specifiek in Gaza) wel moest wijzen op economische welvaart. Zoals u weet hoeft een bevolkingsexplosie niet toegeschreven te worden aan een hogere levensverwachting, maar kan dat ook te maken hebben met een hoge nataliteit.

Overigens vind ik de vraag van deze thread misleidend. Slechts weinig mensen zijn voor of tegen een kamp. Ikzelf analyseer liever de gebeurtenissen en beoordeel het gedrag van de Israëlische overheid of de Palestijnse bewegingen tegen de achtergrond van die gebeurtenissen, dan onvoorwaardelijk kamp te kiezen. Zoiets laat immers veel meer nuance toe dan een zwart-wit-visie die uit een 'ik ben pro ... kamp' voortkomt. Wat de meest recente gebeurtenissen betreft (en dan wil ik nog enkele jaren teruggaan), die pleiten niet in het voordeel van de Israëlische staat.

Laatst gewijzigd door Andy : 10 juni 2009 om 13:57.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 13:56   #11
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
'Zeer hoge levensverwachting' is een nogal vage omschrijving voor je stelling van destijds: die stelde dat de bevolkingsgroei in de Palestijnse gebieden (of specifiek in Gaza) wel moest wijzen op economische welvaart. Zoals u weet hoeft een bevolkingsexplosie niet toegeschreven te worden aan een hogere levensverwachting, maar kan dat ook te maken hebben met een hoge nataliteit.

Overigens vind ik de vraag van deze thread misleidend. Slechts weinig mensen zijn voor of tegen een kamp. Ikzelf analyseer de gebeurtenissen en beoordeel die gebeurtenissen, liever dan onvoorwaardelijk kamp te kiezen. Wat de meest recente gebeurtenissen betreft (en dan wil ik nog enkele jaren teruggaan), die pleiten niet in het voordeel van de Israëlische staat.
ik antwoord je via pm want ik kan het risico niet lopen om nog eens strafpunten wegens racisme te krijgen voor het uiten van mijn mening die niks met racisme te maken had.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 14:02   #12
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Ik ben neutraal.

Het is een ordinaire stammentwist zoals die er al sinds mensenheugenis zijn geweest.
Oud 10 juni 2009, 14:04   #13
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Ik ben anti elke oorlog en conflict op de wereld.

Published 12:49 11.05.11
Fiere Jood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 14:05   #14
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Ik ben anti elke oorlog en conflict op de wereld.
Maar je stemde wel optie 1.
Oud 10 juni 2009, 14:08   #15
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
is pro-vrede pro-Israël.

't is nochtans vroeg om zo'n dronken praat te verkopen....
.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 14:09   #16
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
Waarom trek jij je dit conflict zo persoonlijk aan?
Oud 10 juni 2009, 14:13   #17
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik ben voor het recht van Israel om te bestaan als Joodse staat binnen veilige grenzen en in vrede met zijn buren.
En ik ben voor het zelfbeschikkingsrecht van de Palestijnen.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 14:18   #18
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Waarom trek jij je dit conflict zo persoonlijk aan?
ik zal altijd opkomen tegen onrecht. evenzeer als het om vLamingen gaat die geen lessen te ontvangen hebben van ollanders of Walen, als het gaat om ieren die het britse juk van zich af schudden enz; wat de bezetting van Palestina speciaal maakt, is dat dit conflict voor een groot deel aan de basis ligt van de ganse instabiliteit in de regio, vele oorlogen en vele miljoenen slachtoffers. én dat de joodse lobby erin geslaagd is om het buitenlands beleid van de US in de regio volledig naar zich toe te trekken, via neo cons erin slaagde Irak te laten aanvallen, in de hoop een oorlog met Iran en syrië te kunnen bewerkstellligen enz.

en de persoonlijke aanvallen, hollocaust wentelen en manifeste leugens die zionisten typeren, maken dat , zeker gezien de geopolitieke weerslag idd een erg interessant onderwerp.
.
Oud 10 juni 2009, 14:20   #19
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
Waarom kun jij niet normaal discussieren?
Oud 10 juni 2009, 14:23   #20
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Waarom kun jij niet normaal discussieren?
op zoiets idioots als "pro-israel = pro-vrede" kan je alleen maar een schertsende opmerking geven.
.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be