Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juni 2009, 09:00   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Wedden? Rookverbod in kaffees nog dit jaar!

Wat lees ik nu net in de Standaard?

Kelners sterven als bosjes aan longkanker.

Hela, lees het zelf eerst hé: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF27062009_007

Dit is het titeltje:
Kelners sterven drie keer vaker aan longkanker

Onderzoekers van de VUB hebben een opmerkelijk verband vastgesteld tussen sterfte en het beroep dat iemand uitvoert. Bij de Belgische mannen tussen 30 en 59 jaar bleken kelners drie keer vaker aan longkanker te overlijden dan de volledige beroepsbevolking in die leeftijdscategorie. Dat schrijft De Morgen zaterdag.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 09:05   #2
kameleon
Minister

Standaard

Zet er de cijfertjes over longkanker ook maar eens bij.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 09:10   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Zet er de cijfertjes over longkanker ook maar eens bij.
G'hebt gelijk !
De titel van het artikel zegt dat ze drie keer meer sterven;
maar in het artikel zelf wordt gepresizeerd:

Citaat:
Kelners blijken 3,2 keer vaker aan longkanker te overlijden dan de hele mannelijke beroepsbevolking in die leeftijdscategorie, 'terwijl koks en ook uitbaters veeleer lage cijfers vertonen voor die oorzaak'.
't Is dus niet drie keer meer, 't is drie komma twee keer meer.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 27 juni 2009, 09:27   #4
kameleon
Minister

Standaard

Neen, ik bedoel de genezingskansen bij longkanker.

Toch wel raar dat een facteur ook grotere kans loopt. Omdat ze langer blijven plakken op café ?
Oud 27 juni 2009, 09:29   #5
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat er ook van zij,CD&V federaal heeft hier een slechte beurt gemaakt door op het laatste moment te willen "schipperen" en "toegeven",terwijl het ganse dossier vanuit medische zowel als vanuit politieke(EU) zonneklaar is:GEEN roken meer toestaan in gelijk welke openbaar toegankelijke plaats..maar dat is blijkbaar veel te moeilijk...

Op bepaalde momenten was de rookdiscussie afgeweken tot een discussie over bereide maaltijden

Nog een geluk dat dit een Federale Materie is,of een woedende NVA(die zelf mee met de CD&V dit dossier voorbereid heeft indertijd) was met slaande deuren uit de Vlaamse regeringsvorming vertrokken......

Laatst gewijzigd door kelt : 27 juni 2009 om 09:30.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 09:42   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Neen, ik bedoel de genezingskansen bij longkanker.

Toch wel raar dat een facteur ook grotere kans loopt. Omdat ze langer blijven plakken op café ?
Is er ooit één wezen geweest op heel de aarde, die zou beweerd hebben dat longkanker maar door één ding veroorzaakt zou kunnen worden?

Oud 27 juni 2009, 10:55   #7
kameleon
Minister

Standaard

Neen, maar waar ligt het dan aan bij die facteur ? Omdat ze 's nachts werken en in de vroege ochtend en de luchtvervuiling dan het dichtst bij de grond hangt ?
Oud 27 juni 2009, 18:44   #8
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat lees ik nu net in de Standaard?

Kelners sterven als bosjes aan longkanker.

Hela, lees het zelf eerst hé: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF27062009_007

Dit is het titeltje:
Kelners sterven drie keer vaker aan longkanker

Onderzoekers van de VUB hebben een opmerkelijk verband vastgesteld tussen sterfte en het beroep dat iemand uitvoert. Bij de Belgische mannen tussen 30 en 59 jaar bleken kelners drie keer vaker aan longkanker te overlijden dan de volledige beroepsbevolking in die leeftijdscategorie. Dat schrijft De Morgen zaterdag.
Een aanvraag om kelner bij de risicoberoepen te classeren? Niemand is verplicht om kelner te worden.
Oud 27 juni 2009, 18:50   #9
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Kelners roken tijdens hun werk. Leerkrachten niet.

De vraag is of niet-rokende kelners ook 3.2 meer kans op longkanker hebben dan wel-rokende leerkrachten.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 19:01   #10
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Als het de taak is van Volksgezondheid is om iedereen zo gezond mogelijk te houden dan kunnen ze evengoed mondmaskers verplichten en iemand aanraken verbieden. De clan van de geneesheren zullen moeten toegeven dat deze maatregel ook zal bijdragen tot een gezondere (maar niet aangenamere) levensstijl.

Als ik moest kiezen tussen een gezonde maar een onaangename omgeving of een ongezonde en aangename omgeving kies ik toch wel voor dat tweede. En allerhande regeltjes, betuttelingen en bemoeienissen van overheidswege verzieken ook de omgeving, maw ze wordt er minder aangenaam door.
Oud 27 juni 2009, 19:04   #11
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Er zijn nog altijd andere oplossingen: een aparte dampkap boven elke tafel bijvoorbeeld. Gewoon als soort van parasolleke. Kan nog creatief ogen bovendien.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 27 juni 2009, 19:50   #12
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kelners blijken 3,2 keer vaker aan longkanker te overlijden dan de hele mannelijke beroepsbevolking in die leeftijdscategorie, 'terwijl koks en ook uitbaters veeleer lage cijfers vertonen voor die oorzaak'.
De oorzaak van longkanker moet dus duidelijk bij het naar huis gaan gezocht worden.
De meeste uitbaters wonen immers in hun café en zijn dus langer aan de rook blootgesteld.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 21:16   #13
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Er zijn nog altijd andere oplossingen: een aparte dampkap boven elke tafel bijvoorbeeld. Gewoon als soort van parasolleke. Kan nog creatief ogen bovendien.
Of gewoon aan de deur van elk café ne sticker plakken waarop staat of er al dan niet mag gerookt worden. Der zijn genoeg cafés in Vlaanderen.
Oud 27 juni 2009, 21:27   #14
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ach... wat leuteren we hier nog. Binnenkort mag er gewoon geen alcohol geschonken worden in de café's dus wie wil er dan nog zitten roken?

Oud 27 juni 2009, 22:19   #15
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ach... wat leuteren we hier nog. Binnenkort mag er gewoon geen alcohol geschonken worden in de café's dus wie wil er dan nog zitten roken?
Wat is dan nog het nut van een café?

Een café zonder alcohol is als een café zonder bier...
Oud 27 juni 2009, 22:33   #16
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Wat is dan nog het nut van een café?

Een café zonder alcohol is als een café zonder bier...
in de banlieues van parijs is het nochtans al zover. Net zoals daar enkel nog supermarktjes zonder wijn en zonder saucissons zijn.

rustig maar, het komt wel.

Oud 30 juni 2009, 13:30   #17
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik verhoog mijn weddenschap:

link: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF30062009_037

De rechter, in één bepaalde zaak, heeft gezegd dat iemand die in een volkskaffee of simpele tarveirne minder beschermd wordt tegen tabakrook, dan iemand in een sjiek restaurant.

Eind 2009, begin 210 is het zover !!
Let op mijn woorden.
En zeker niet later, want de politieke (on)moed verdraagt geen grote beslissingen als verkiezingen te dichtbij komen.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be