Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Wat heb je tegen Europa?
Ik ben vrij hard voorstander van dit Europa op een paar punten en komma's na. 22 24,44%
Ik ben in principe voorstander van dit Europa, maar deze onoverzichtelijke kolos is ergerlijk. 23 25,56%
Ik ben voor een Europa maar ik ben tegen dit Europa om deze en gene reden. 37 41,11%
Ik ben radicaal tegen 'een Europa'. 8 8,89%
Aantal stemmers: 90. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2007, 01:32   #1
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard Mijn mening over Europa

Hoe sta jij tegenover het huidige Europa.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 25 juni 2007 om 01:35.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 01:52   #2
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Ik ben pro-Schengen, pro-EER, pro-Euro, pro uniforme producteisen, pro overkappende rechtscollege's en arbitragehoven, maar dit zijn allemaal zaken die éénmaal goed geregeld moeten worden en waar verder weinig omkijken naar is. Men richt simpelweg een Europese bank, een Europees arbitragesysteem en enkele ambtenarencommisies op om deze zaken te regelen en verder is het niet nodig om hier een politieke macht boven te zetten.

Oftewel; ik ben voor Europese samenwerking, maar tegen de EU en zijn neiging om steeds verder uit te dijen, dat is namelijk nergens voor nodig.
Oud 25 juni 2007, 07:16   #3
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ik ben voor de Europese gedachte maar tegen eender welke instellingen die hiermee gepaard gaan en tot doel hebben te centraliseren, te bureaucratiseren, een wereldmacht op te richten &c.
Oud 25 juni 2007, 07:38   #4
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Ik ben pro-Schengen, pro-EER, pro-Euro, pro uniforme producteisen, pro overkappende rechtscollege's en arbitragehoven, maar dit zijn allemaal zaken die éénmaal goed geregeld moeten worden en waar verder weinig omkijken naar is. Men richt simpelweg een Europese bank, een Europees arbitragesysteem en enkele ambtenarencommisies op om deze zaken te regelen en verder is het niet nodig om hier een politieke macht boven te zetten.

Oftewel; ik ben voor Europese samenwerking, maar tegen de EU en zijn neiging om steeds verder uit te dijen, dat is namelijk nergens voor nodig.
Deze mening deel ik.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 08:09   #5
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ben voor Europa, maar niet voor de knoeiboel die het nu is.

Ik zie het meer zitten in een Europa met basisbevoegdheden en met regionale bevoegdheden.

Zo moeten milieu, justitie, verkeer, SZ, onderwijs, defentie, arbeidsvoorwaarden, vreemdelingenbeleid, belastingen, buitenlandse zaken en ontwikkelingshulp door een Europese regelingen een basis regelgeving hebben, die dan door de regio's kan bij gesteld worden naar hun behoeft.
Dus één algemene regelgeving met regionale aanpassingen en vergaand zelfbestuur.

Eigenlijk wat we voor Vlaanderen willen binnen Belgie, maar dan op Europees niveau.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 08:19   #6
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

ik ben voor een sterker Europa, nog meer bevoegdheden naar Europa, maar met een kleiner koppeloton waar anderen zich later kunnen aansluiten.
Oud 25 juni 2007, 08:45   #7
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik ben voor de Europese gedachte maar tegen eender welke instellingen die hiermee gepaard gaan en tot doel hebben te centraliseren, te bureaucratiseren, een wereldmacht op te richten &c.
²
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 09:07   #8
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Pro Europa! Maar het moet veel democratischer worden. Het gedonder waarbij landen als Polen onzinnige eisen op tafel leggen en daar aan tegemoet wordt gekomen, kan simpel worden opgelost als een representatief Europees parlement kan beslissen.

Het is een paradox als je aan de ene kant ziet dat problemen als milieubeleid, internationale criminaliteit, energievoorziening een gemeenschappelijke aanpak vereisen, maar aan de andere kant wil dat er geen instellingen zullen bestaan die een gemeenschappelijke politiek kunnen uitvoeren.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 09:18   #9
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Pro Europa! Maar het moet veel democratischer worden. Het gedonder waarbij landen als Polen onzinnige eisen op tafel leggen en daar aan tegemoet wordt gekomen, kan simpel worden opgelost als een representatief Europees parlement kan beslissen.

Het is een paradox als je aan de ene kant ziet dat problemen als milieubeleid, internationale criminaliteit, energievoorziening een gemeenschappelijke aanpak vereisen, maar aan de andere kant wil dat er geen instellingen zullen bestaan die een gemeenschappelijke politiek kunnen uitvoeren.
Klopt, het gedrocht met unanimiteit en vetostemrechten is gewoon niet houdbaar.
En landen als Polen , U.K. en Nederland die eisen dat ze vetorechten moeten mogen blijven behouden en wetten moeten mogen kunnen blijven tegenhouden, omdat deze hun landelijke macht beknotten en niet in hun kraam passen, zouden gewoon de keuze moeten krijgen.
Of zich aan de regelshouden, of buiten de EU en al zijn voordelen en verdragen.

Eens kijken of deze landen dan nog zo hoog van de toren blijven blazen.

Maar langs de andere kant heeft Polen wel gelijk dat het stemrecht nu niet juist is. Dit zou een stem per regio moeten zijn en niet volgens het aantal inwoners per land. Want zelfs binnen de landen stemmen de regio's niet allemaal hetzelfde.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 10:12   #10
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Ik ben voor de maan Europa.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 11:50   #11
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
²

Ik ben voor Europa, het is een cool continent.
Oud 25 juni 2007, 13:59   #12
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Ik ben voor Europa, het is een cool continent.
Of het cool is, laat ik in het midden, maar het is geen continent.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 25 juni 2007, 19:19   #13
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat bedoel je dat met "de Europese gedachte"?

mvg,

Polle
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 19:27   #14
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Polle Tieker Bekijk bericht
Wat bedoel je dat met "de Europese gedachte"?

mvg,

Polle
Dat ik meen dat er een waardevolle culturele en geschiedkundige band is tussen Europeanen en dat er niets mis mee is om deze uit te dragen.
Oud 25 juni 2007, 20:46   #15
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Of het cool is, laat ik in het midden, maar het is geen continent.
'n stukske van een continent dan. Allez, toch minstens een vrouwmens dat door Zeus geschaakt werd en dat volstaat opdat Percalion iets cool zou vinden.
Oud 25 juni 2007, 22:02   #16
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Allez, toch minstens een vrouwmens dat door Zeus geschaakt werd en dat volstaat opdat Percalion iets cool zou vinden.
Hij had precies straffe after-shave op, want zelfs vandaag draait Europa nog altijd rond Jupiter.
Oud 26 juni 2007, 10:43   #17
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht

Zo snel te tellen ben je voor vijf, zes Europa's.
Er is altijd wel een VK of Polen dat toevallige voordelen in de evolutie van de samenwerking niet wil opgeven. Dat is de reden dat eerdere intergouvernementele pogingen als de OEES, de Raad van Europa en de EVA weinig succesvol waren.

Uiteindelijk kom je niet onder de keuze uit: een politieke instelling voor een samenwerkingsverband of een opsplitsing in regio's. Zonder EU was België al lang opgesplitst.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 10:56   #18
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Zo snel te tellen ben je voor vijf, zes Europa's.
Er is altijd wel een VK of Polen dat toevallige voordelen in de evolutie van de samenwerking niet wil opgeven.
Dat klopt en dat is hun goedrecht, het is in mijn toekomstbeeld voor Europa namelijk niet noodzakelijk dat alle landen aan alle verdragen meedoen. Van mij mogen de Britse eilanden best uit Schengen blijven, mag Polen best andere producteisen voeren, etc. Het zou wel jammer zijn, maar het vormt geen onoverkoombare horde.

Citaat:
Dat is de reden dat eerdere intergouvernementele pogingen als de OEES, de Raad van Europa en de EVA weinig succesvol waren.
Hmmm, die organisatie zijn juist goede voorbeelden van succesvolle pogingen. Het is enkel jammer dat de EVA stukje bij beetje door de EU wordt opgeslokt, maar dat is een ander verhaal.

Citaat:
Uiteindelijk kom je niet onder de keuze uit: een politieke instelling voor een samenwerkingsverband of een opsplitsing in regio's. Zonder EU was België al lang opgesplitst.
Waarom? Ok, dat dit in België de keus is kan ik nog begrijpen, maar Europabreed zijn er nog genoeg andere keuzemogelijkheden, nietwaar?

Laatst gewijzigd door Brandaan : 26 juni 2007 om 11:00.
Brandaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 19:37   #19
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat ik meen dat er een waardevolle culturele en geschiedkundige band is tussen Europeanen en dat er niets mis mee is om deze uit te dragen.
Hoe?
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 20:37   #20
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Polle Tieker Bekijk bericht
Hoe?
Wel, ik zou de staatkundige, filosofische en christelijke banden onder meer niet gauw verzaken.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be