![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Vindt u dat ze in de scholen lessen practicum seksuele opvoeding zouden moeten geven aan de leerlingen vanaf 16 jaar, ten einde hen voor te bereiden op een bevredigend en taboeloos seksleven?
Laatst gewijzigd door heet-manneken : 1 september 2006 om 21:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat zouden die lessen precies inhouden? Zouden ze verplicht of facultatief zijn? Hoe zouden dergelijke lessen leerlingen voorbereiden op een bevredigend seksleven? Wat bedoelt u precies met een taboeloos seksleven?
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Eigenlijk zou dat al moeten vanaf het eerste leerjaar. Stel dat een moslimpeuter wordt uitgehuwelijkt aan haar betovergrootvader. Dan moet die toch weten wat haar te doen staat nietwaar?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Het is zo'n idee dat in de Sovjetunie al in praktijk werd gebracht ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor zover dat 16-jarigen nog sex-pratijklessen zouden nodig hebben.
Maar lessen in condoomgebruik, zwangerschaps- en aidspreventie zouden zeker in hun lessenpakket moeten zitten.
Laatst gewijzigd door Pietje : 1 september 2006 om 22:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Ga op internaat bij de paters en sex-praktijkles gegarandeerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() Mensen van 16 worstelen volop met hun gevoelens en hun identeit. Het is daarom helemaal niet zo dom om hen uit te leggen wat die gevoelens zijn en hoe er mee om te springen. Willen jullie veilige straten? Wel zorg dan dat er geen tijdbommen van hormonen op onze straten rondlopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
vooral als je dan bedenkt dat vooral jongetjes net die jaren dat ze zich volop ( natuurlijk ) zouden moeten laten gaan in een zodanig keurslijf worden gestoken dat daar volledig haaks opstaat |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() Ondanks het feit dat er tijdens mijn 'pater-internaat-carriere' een paar viezerikken zaten, heb ik het me nooit beklaagd dat mijn ouders me daarheen gestuurd hebben. Was veeleisend en om als 12-jarige om de 2 weken eens naar huis te mogen kweekt karakter.
Wat betreft de (echte) seksuele voorlichting, dat werd gegeven door de dorpsdokter. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Neen!" roepen, en dan pas vragen stellen. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe zie jij de examens? Mondelinge proeven?
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() nee, ma ik denk dat ze geen praktijklessen nodig hebben. Op 16 jaar zijn er al velen die expert zijn. eventueel wat extra sexuele voorlichting kan nooit geen kwaad. Dit zou dan vanaf het eerste middelbaar moeten
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
sexuele voorlichting en beyond als ik me bedenk wat dat mocht inhouden de tijd dat ik nog bij de jezuïten zat jesus enerzijds had je wat mistige schematische projecties van dwarsdoorsnedes van de voortplantingsorganen en de diaatjes daarop bestonden uit plaatjes van een alsmaar uitbreidend gezinnetje met geposeerde familiefoto's met gelukzalige glimlach bij voorkeur voor het doopfond in het moederhuis of bij het uitreden van de kerk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() Maar in de jaren '70 hadden we wel 'Schooltelevisie' op de BRT. Er was o.a.seksuele voorlichting met een man en vrouw in 'hunnen bloten' met allebei een baard tot aan de knieen vanonder. Die 2 blote hippies hebben er wel voor gezorgd dat seks me voor de komende 10 jaar niet interesseerde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |