![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze morgen las ik dat een bakker - David De Mey - werd beboet omdat hij tijdens zijn dagelijkse ronde met brood werd betrapt op het eten van een boterham in de auto. De bakker wachtte aan het rood licht.
De bakker had de pech te worden geconfronteerd met agenten in uniform die toevallig aan hetzelfde rood licht stonden te wachten. De agenten in uniform bevonden zich in een burgervoertuig. De bakker krijgt voor dit politioneel misdrijf een PV aan zijn broek en een boete van 100 €. De bakker hangt de PV in de bakkerij. Iedere klant lacht met de politie voor dit bekrompen gedoe. De bakker verkiest een proces boven de administratieve boete vn 100 €. De volledige berichtgeving is te lezen op http://www.standaard.be/Krant/Beeld/...kelId=7D2BMB55 Mijn vraag: Is er een maatschappelijk draagvlag voor deze reactie van de politie Laatst gewijzigd door Rudy : 22 juni 2009 om 17:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() subiet no koffiekoek voor de police
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() de politie verveelt zich te pletter
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iets minder gemakzuchtige reacties. Ik zou beginnen geloven dat mensen terug beginnen berusten in hun lot en wat de overheid beslist. Hopelijk vergis ik mij.
Laatst gewijzigd door Rudy : 22 juni 2009 om 17:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() als de politie moet kiezen tussen een van vol AK-47's en een fietser zonder licht , wie gaan ze klissen denk je ,
is al jaaren zo |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() ( de flikken van Gent zijn wel toffer , ze kwamen om 6u01 naast mij rijden terwijl ik mn handen vol koffiekoeken had en deden mij niet eens stoppen )
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() waar woont bakker DDM ?? zodat ik die regio kan mijden ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je toont aan dat de politie zich beter met ernstigere zaken bezig houdt. Groot gelijk. Politie in het algemeen verdient met gemakzuchtige dubieuze cowboystreken daar echter niets aan. Behalve rond de kerktoren waar iedere MAN in uniform wordt beschouwd als de spreker van de waarheid zelve. Een vrouw in uniform is iets minder geloofwaardig. Het probleem is dat jonge agenten enerzijds wel de spelregels volgen, maar zich anderzijds ook wel eens kunnen vervelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Mag je niet eten in je auto in Belgie?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() De politie dient uiteraard iedereen die eender welke wet overtreed aan te pakken.
Anders is het de deur openzetten voor willekeur.
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ... nog iets. Als eten niet mag tijdens het rijden, dan zal neuken ook niet gepast zijn tijdens het ... rijden.
Sorry Longhorn, ik probeer de laatste tijd nogl veel rationeel te benaderen. Vooral als de onafhankelijke gerechtelijke macht mag oordelen en veroordelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() De politie dient uiteraard iedereen die eender welke wet overtreed aan te pakken.
maar ze nemen vooral de fietsers onder handen , laatst zag ik er 7! staan rond 1 brommerist |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor zover m'n kennis over Canada. Nu je toch vanuit Canada schrijft. Hoe zit het met de politie in Canada ? Laatst gewijzigd door Rudy : 22 juni 2009 om 18:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() Ja, artikel 8.3 van het verkeersreglement.
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Naar mijn zeeeeer bescheiden kennis van het verkeersreglement, vergissen die flikken zich .... ofwel vertelt onze bakker niet het hele verhaal ...
Daar is inderdaad volgend artikel: Citaat:
Daar zijn een paar zaken die in de wegkode staan, die automatisch veronderstellen dat je niet meer in staat zijn om te sturen, vb. twee handen op de fiets, vb. gsm zonder handenvrij .... maar boterham in je hand of in je mond; sigaret roken (helaas) enz. zijn daar niet bij. Het kan natuurlijk zijn dat onze bakker zig zag reed, plots hard moest remmen aan een kruistpunt dat ie te laat opmerkte door zijn aandacht op zijn eten .... enz. ... maar zoals gezegd, de flikken moeten dat dan kunnen duiden. (hela mannekes, ik heb opgelet tijdens mijn teorie voor het rijbewijs ... maar vooral ook tijdens het studeren van mijn kinderen voor hun rijbewijs, want de oude wou niet onderdoen ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De politie hier is nogal varierend van streek tot streek. In steden zijn ze beter opgeleid en verstandiger dan de rednecks op het platteland die minder te doen hebben en bijgevolg de mensen meer lastig vallen voor onnozelheden. Dan is er ook nog een verschil tussen sherrifs en politie. Ik heb eigenlijk liever te maken met een 'cop' dan met een sherrif's deputy, doorgaans beter opgeleid, beleefder...En of ge een proces of waarschuwing krijgt, hangt dikwijls af van de flik in kwestie en je eigen beleefde medewerking. Eten, telefoneren, vrijen is wettelijk zolang ge niet roekeloos rijdt. En geen flitspalen noch alcoholcontroles ![]() Klootzakken vindt ge waarschijnlijk tussen elk politiekorps, eender waar. |
|
![]() |
![]() |