![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Een paar vragen!
Bedoelde Karl Marx hiermee alle religies (hij had dus veel kennis over alle religies)? Stel dat hij vandaag zou leven, zou hij niet 'media' gebruiken ipv 'dé religie', denkt u ? Hoe zou hij het misbruiken van "islam/moslim", "terrorisme", "vogelsgriep", "varkensgriep" .. interpreteren, denkt u? Laatst gewijzigd door porpo : 30 juli 2009 om 00:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=19 maar toch ga ik reageren op je post. Ik heb het in een aantal andere threads al gehad over Marx' uitspraak. Hij beschouwde geloof zowel als een uitdrukking van de onderdrukte als middel van de onderdrukker. Je verwarring van religie met zaken zaken zoals ziekten laat ik, gezien het late uur, voor jouw rekening. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mits verstandig en in beperkte mate gebruikt, kan godsdienst zeker nut hebben. Een overdosis (fundamentalisme) is niet aan te bevelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hij bedoelde gelovigheid, niet religie.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ach atheisten , ge kunt er intussen ook al de straten mee leggen .
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Religie verdooft het kritische vermogen en verblindt de geest net zoals opium. Ook is religie net als drugs een manifestatie van escapisme. Waar mijn mening verschilt van die van Marx is dat voor mij iedereen wel recht heeft op religie of drugs.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
God daarentegen.. Liegen , liegen , liegen , en als ze niet meer kunnen liegen dan zwijgen ze
![]() |