![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Moet de Sinksenfoor rekening houden met de omwonenden? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
12 | 70,59% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
3 | 17,65% |
Geen mening |
![]() ![]() ![]() |
2 | 11,76% |
Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |||
Banneling
|
![]() Volgens de media en politiek
Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://www.gva.be/antwerpen/topediti...gt-zondag.aspx Hierbij moet ik de omwonenden gelijk geven aangezien ikzelf bij deze groep behoor. 'S avonds na 22 uur is de sinksenfoor een echte plaag, natchtlawaai van de mensen, foorkramers die denken dat ze nog een discoavond voor hunzelf moeten houden en als toppunt van allemaal de "stratosphere". Ik ben niet gediend met stroboscopen en gillende wijven na 22 uur wanner ik in men bed lig, voor alle zekerheid, ikwoon niet aan de straatkant maar aan de achterkant. Voor volgend jaar kan de burgemeester maar zien dat de sinksenfoor aangepast is of ik dien klacht in. Is het nu zo moeilijk om rekening te houden met de omwonenden? * Van zondag tot donderdag mag de foor voor mij maximaal openblijven tot 22 uur 's avonds en op de andere dagen tot 23 uur. * Geen enkele attractie mag hoger zijn dan de gebouwen en speciale lichteffecten (zoals stroboscopen) moeten uitgeschakeld worden indien deze storend zijn voor de bewoners. * De foorkramers mogen geen fuiven houden na hun werk op de foor zelf. Indien deze drie punten nageleefd worden heb ik geen enkel probleem met de foor. Laatst gewijzigd door Vorenus : 11 juli 2009 om 16:20. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben er de voorbije weken een paar keer langs gewandeld op den avond. Ben ik blij dat ik niet aan die kant van Antwerpen woon. Kermissen zijn al ambetant genoeg, en dan duwen ze zo'n grote kermis in een gezellige wijk met chique horecazaken. Als bewoner zou ik er ook tegen protesteren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Ja stel je voor, mensen die zich amuseren. Dat ze 's avonds ne keer tv kijken zoals elke hardwerkende vlaming belastingbetaler.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ben ook een van de gelukkigen die in de buurt woont. Van het lawaai heb ik vrij weinig last (alleen als de wind verkeerd zit), maar ik kan gedurende acht weken elke avond een half uur �* drie kwartier zoeken naar een parkeerplaats. Bovendien was het dit jaar extra pikant omdat er overal tijdelijke parkeerverbodsbordjes stonden (om onduidelijke redenen). Ik heb uiteindelijk een mailtje gestuurd naar Van Campenhout die mij laconiek wist te zeggen dat ik aan gereduceerd tarief een parkeerplaats 'mocht' huren aan het justitiepaleis. Dat is dan maar een half uurtje stappen van waar ik woon
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Ik zou zeggen kus men kloten maar in uw geval zal ik maar beter niet zeggen vanwege de interpretatie.
Als u visuele- en nachtlawaai normaal vindt dan hebt u waarschijnlijk geen probleem dat ze bij hetzelfde doen na 23.00 uur. Ook al moet u zeer vroeg opstaan (laten we zeggen rond 5 uur 's morgens). |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De sinksenfoor 40 jaar geleden, D�*�*r wou ik bij zijn. Nu kan het me geen barst schelen.
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De sinksenfoor was er eerst dus.
![]() In Zaventem zie je hetzelfde fenomeen: mensen kopen er een goedkoop huis/stuk grond en gaan dan van hun theater maken omdat de vliegtuigen er lawaai maken... Tegen die mensen zeg ik hetzelfde als tegen jou: verhuis en stop met zagen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Hetzelfde met de sinksefoor. Ik heb daar vroeger in de buurt gewoond, en had geen last van geluidshinder. Het is niet dat het daar een heel jaar door staat, toch? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg nu ben je toch echt wel grof! Die foor staat er weken en mij lijkt een sluiting op 22.00 uur en in het weekend 23.00 uur heel redelijk!
Uiteindelijk plant de Stad dit midden in een woonwijk, dan moet je rekening houden met die bewoners, logisch lijkt me dit! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() De foor van vroeger is niet de foor van nu, de attracties zijn nu eenmaal veranderd in luidruchtiger en hoger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Zuid_(Antwerp) Woonwijk waar kleinschalige horeca is toegelaten. Met de sinksenfoor is die kleinschaligheid wel zoek. Bewoners hebben een prioriteit op handels en entertainment evenementen. Men kan zoiets beter organiseren op de linkeroever aan Sint-Anneke.
![]() |