Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juli 2009, 07:47   #1
renaat6
Partijlid

renaat6's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar renaat6
Standaard Geen jobkorting meer voor modaal- en meerverdieners

De nieuwe Vlaamse regering schaft de zogenaamde jobkorting zo goed als helemaal af. Alleen de allerlaagste inkomens krijgen nog een jobkorting. De door de liberalen ingevoerde 'beloning' voor diegenen die het geluk hebben om een baan te hebben, wordt, zoals het hoort, enkel nog voorbehouden voor wie het met een minimumloon of iets meer, moet stellen. De modaal- en meerverdieners zullen het dus, zoals de gepensioneerden, werklozen, zieken, gehandicapten, en zelfstandigen, zonder hun jaarlijkse belastingsvermindering van 250 tot 300 euro moeten doen.

Daarmee wordt, al is het dan om minder principiële reden, deze onrechtvaardige discriminatie tussen werkende en andere burgers min of meer opgeheven. Gemeenschapsgeld dient, zeker in tijden van tekorten en besparingen, hoofdzakelijk gebruikt te worden voor diegenen die het moeilijk hebben om er een maatschappelijke aanvaardbare minimumlevenstandaard op na te houden. Lineaire belastingsmaatregelen zijn per definitie asociaal, maar selectieve lastenvermindering welke niet inkomensgerelateerd is, is dat evengoed.

Politiek zou de politiek niet zijn als men niet zou vasthouden aan de budgettaire onlogica van enerzijds nog 1 miljard begrotingstekort te hebben, en anderzijds toch nog bijkomend kindergeld of schoolgeld aan iedereen uit te delen, futuristische langewapper- bruggen of tunnels te willen bouwen, en geld te pompen in financieel -economisch bedenkelijke ondernemingen.

Het Vlaams regeerakkoord zal, zoals het hoort, zodanig uitgebalanceerd zijn, dat niemand gelukkig zal zijn over wat hij krijgt of moet inleveren, maar iedereen toch tevreden zal zijn over wat anderen niet bekomen en moeten toegeven. Politieke en democratische rechtvaardigheid heet dat...
Oud 7 juli 2009, 08:40   #2
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

dubbel weeral maar eens
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2009, 10:23   #3
jones
Banneling

jones's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
dubbel weeral maar eens
Die post dat op 1001 fora's
http://forums.zita.be/actua/153763-g...erdieners.html

in de krant zal het dan ook nog wel eens verschijnen
jones is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2009, 10:29   #4
renaat6
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jones Bekijk bericht
Die post dat op 1001 fora's
http://forums.zita.be/actua/153763-g...erdieners.html

in de krant zal het dan ook nog wel eens verschijnen

En dan?... niets inhoudelijks over te zeggen?
Oud 7 juli 2009, 17:10   #5
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door renaat6 Bekijk bericht
Daarmee wordt, al is het dan om minder principiële reden, deze onrechtvaardige discriminatie tussen werkende en andere burgers min of meer opgeheven.
Hoezo 'onrechtvaardige discriminatie'? De werkende burger moet een (heel groot) deel van zijn toegevoegde waarde afstaan aan de niet werkende burger. En hoe zou het dan exact discriminatie zijn dat die werkende burger iets minder moet afstaan? Bedoelt u dan dat de niet werkenden er dan evenveel moeten 'bijkrijgen'? Het klinkt allemaal nogal hol en sloganesk wat u daar poneert zeker voor een land waar de loonlasten al extreem hoog zijn.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2009, 17:21   #6
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Hoezo 'onrechtvaardige discriminatie'? De werkende burger moet een (heel groot) deel van zijn toegevoegde waarde afstaan aan de niet werkende burger. En hoe zou het dan exact discriminatie zijn dat die werkende burger iets minder moet afstaan? Bedoelt u dan dat de niet werkenden er dan evenveel moeten 'bijkrijgen'? Het klinkt allemaal nogal hol en sloganesk wat u daar poneert zeker voor een land waar de loonlasten al extreem hoog zijn.
Het feit dat sommigen geen werk vinden, is ook een gevolg van discriminatie (tgv uiterlijk, voorkomen, jovialiteit etc)

Dat werkende mensen een iets groter inkomen hebben is normaal, maar het is ook de logica zelve dat ze daar een behoorlijk deel van afgeven aan de burgers van wie ze in feite de kans om een even groot inkomen te hebben, hebben afgenomen.

Ik ben dus akkoord met wat renaat6 stelt (deze keer toch)
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2009, 17:41   #7
schaker
Provinciaal Gedeputeerde

schaker's schermafbeelding

Standaard Werkenden verdienen Gemeenschapsgeld!

Citaat:
Ik ben het helemaal met Renaat eens:

De werkenden verdienen geen loon die voor hunzelf bedoeld is, maar verdienen Gemeenschapsgeld!
Dit Gemeenschapsgeld dient, zeker in tijden van tekorten en besparingen, hoofdzakelijk gebruikt te worden voor diegenen die het moeilijk hebben om er een maatschappelijke aanvaardbare minimumlevenstandaard op na te houden (zoals de gepensioneerden, werklozen, zieken, gehandicapten) met name in Wallonie en Brussel, waar de nood aan Gemeenschapsgeld en de werkeloosheid het grootste is.

Stop het gierige egoisme van de onrechtvaardige werkenden en wees blij dat men het grootste deel van zijn loon solidair aan de behoeftigen, ambtenaren en ministers mag afgeven, zonder dat men er 200 Euro van terugkrijgt.

Laatst gewijzigd door schaker : 7 juli 2009 om 17:41.
schaker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2009, 17:43   #8
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gemeenschapsgeld dient, zeker in tijden van tekorten en besparingen, hoofdzakelijk gebruikt te worden voor diegenen die het moeilijk hebben om er een maatschappelijke aanvaardbare minimumlevenstandaard op na te houden. ..
Ik heb met enthousiasme mijn jobkorting ontvangen,en heb er begrip voor dat dit er volgend jaar niet in zit.

De regering zal,zodra de economie weer wat aantrekt,zonder twijfel dergelijk mechanisme weer invoeren,met de bedoeling het verschil tussen tussen "wie werkt" en "wie niet werkt" zo groot mogelijk te maken...om zoveel mogelijk mensen aan te moedigen te werken en bij te dragen aan de pot!

De jobkorting mag niet voorgesteld worden als "ten koste van" andere mensen.Het ging feitelijk om "teveel" ge-inde belastingen die terug betaald werden aan diegenen die dus teveel bijgedragen hadden!!

gemeenschapsgeld dient in de eerste plaats gebruikt te worden om zoveel mogelijk mensen kansen te bieden,en om ervoor te zorgen dat die kansen er blijven.Het grootste deel van die "jobkorting" is ongetwijfeld al lang teruggepompt in de economie.,en gaf daarmee andere mensen kansen. !

Kompleet rechtvaardig.....

Laatst gewijzigd door kelt : 7 juli 2009 om 17:49.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2009, 18:18   #9
zandbakje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaker Bekijk bericht
Ik ben het helemaal met Renaat eens:

De werkenden verdienen geen loon die voor hunzelf bedoeld is, maar verdienen Gemeenschapsgeld!
Dit Gemeenschapsgeld dient, zeker in tijden van tekorten en besparingen, hoofdzakelijk gebruikt te worden voor diegenen die het moeilijk hebben om er een maatschappelijke aanvaardbare minimumlevenstandaard op na te houden (zoals de gepensioneerden, werklozen, zieken, gehandicapten) met name in Wallonie en Brussel, waar de nood aan Gemeenschapsgeld en de werkeloosheid het grootste is.

Stop het gierige egoisme van de onrechtvaardige werkenden en wees blij dat men het grootste deel van zijn loon solidair aan de behoeftigen, ambtenaren en ministers mag afgeven, zonder dat men er 200 Euro van terugkrijgt.
zandbakje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2009, 20:50   #10
Another Jack
Banneling

Standaard

De werkende Vlaming zal er waarschijnlijk een kilometerheffing voor in de plaats krijgen...
Leve de nieuwe regering!
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2009, 20:55   #11
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
De werkende Vlaming zal er waarschijnlijk een kilometerheffing voor in de plaats krijgen...
Leve de nieuwe regering!
De afschaffing van die jobkorting is nodig om dat aanvullend kindergeld en ziekteverzekering te financieren. Ze nemen m.a.w een paar honderd euro's om er opnieuw wat te kunnen uitdelen.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2009, 23:00   #12
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Het feit dat sommigen geen werk vinden, is ook een gevolg van discriminatie (tgv uiterlijk, voorkomen, jovialiteit etc)

Dat werkende mensen een iets groter inkomen hebben is normaal, maar het is ook de logica zelve dat ze daar een behoorlijk deel van afgeven aan de burgers van wie ze in feite de kans om een even groot inkomen te hebben, hebben afgenomen.

Ik ben dus akkoord met wat renaat6 stelt (deze keer toch)
Wat een onzin.

Dé hoofdreden waarom mensen geen werk vinden is ofwel:

- omdat ze zich er te goed voor voelen.

- omdat het niet genoeg opbrengt ivh tot een uitkering waarvoor je niets hoeft te doen.

Iedereen die gezond is van lijf en leden kan een dweil vasthouden he?!? Leg mij dan eens uit waarom het quasi onmogelijk is een vlaamse poetsvrouw of waarom niet poetsman te vinden?
Oud 7 juli 2009, 23:40   #13
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaker Bekijk bericht
Luister eens uit schaker voor je verder brabbelt....

Ik ben dus vader van een nu meerderjarige dochter die is geboren met het spina bifida occulta syndroom...

Een verborgen open rug dus....

Het enige voordeel wat haar betreft is dat ze niet veroordeeld is tot de rolstoel,ze kan lopen,het gaat weliswaar moeizaam en met behulp van twee krukken....

De behandeling van mijn meid heeft mij over de nu al méér dan twintig jaar al tienduizenden euro's gekost om haar mobiliteit te kunnen behouden....

Op een bijkomende steun wat kinesitherapie betreft heb ik voor de rest nooit kunnen genieten...

Géén dubbel kindergeld voor mindervalide kinderen aangezien de desbetreffende arts aangewezen door de regering in spe haar handicap net niet erg genoeg vond aangezien ze op haar benen kon blijven staan...

Een hernieuwde aanvraag hiervoor kreeg bij een andere door de staat aangewezen arts wéér een botte weigering als gevolg....

Toen zij leerde autorijden , en ik haar een nieuwe wagen kocht die moest aangepast worden aan haar handicap ,kreeg ik slechts een deel van die bijkomende onkosten vergoed....

Het mooiste komt nog....
Ondanks haar handicap had zij géén parkeerkaart voor mindervaliden,aangezien dat destijds ook was afgekeurd...

Dus wij nog maar eens proberen...en de behandelende geneesheer van staatswege uit was verwonderd toen wij binnenkwamen en vroeg waarom wij nog moesten langskomen aangezien de fysieke toestand van mijn dochter hem niet was ontgaan...

Hebben wij dus het hele geval uitgelegd, en die geneesheer was volkomen verbaasd, tot hij de namen vroeg van diegenen die mijn dochter eerder ter controle hadden gekregen...
En toen zei hij ,nou ja,die staan daar bekend voor...

Dankzij die dokter heeft zij nu een parkeerkaart voor mindervaliden, en is zij vrijgesteld van verkeersbelasting én BTW op aankoop van haar eerstvolgende nieuwe wagen..

Ik dus echter ben onrechtmatig het dubbele kindergeld voor mijn dochter door mijn neus geboord,plus de méér medische bijdrages tot verzorging van haar handicap de volledige BTW op haar nieuwe auto, de aanpassingen aan diezelfde auto, de inschrijvinstaks...

En dat alles dank zij een regering die op zoek is naar geld....

En dan gunt U mij die ocharme die 200 euro nog niet....Dank U wel mijn beste...
Ik zal U onthouden in mijn gebeden,of waren het eerder vervloekingen...

Laatst gewijzigd door Svennies : 7 juli 2009 om 23:41.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2009, 00:13   #14
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
De afschaffing van die jobkorting is nodig om dat aanvullend kindergeld en ziekteverzekering te financieren. Ze nemen m.a.w een paar honderd euro's om er opnieuw wat te kunnen uitdelen.
Die jobkorting, dat doet mij denken aan Ahmadinejad die oliedollars uitdeelt aan het proletariaat, om ze te sussen.

Dat kindergeld, waar is dat voor nodig? De aarde krioelt van de mensen.

Gezondheid, OK.
Oud 8 juli 2009, 05:57   #15
renaat6
Partijlid

Standaard

Citaat:
Mag ik er op wijzen:
1. dat de niet-werkenden, een kleine groep uitzonderingen daar gelaten, bestaat uit mensen die,
- ofwel op verdiende rust zijn, na lang mee deze maatschappij te hebben opgebouwd, en er voor gezorgd hebben dat jij nu kan werken...
- ofwel uit mensen die er niet zelf hebben voor gekozen om niet te werken (werkzoekenden, zieken, gehandicapten, schoolgaanden enz.)
2. dat het grootste deel van wat jij afstaat aan de gemeenschap rechtstreeks en onrechtstreeks via allerlei openbare diensten en insfrastucturen, terugvloeit naar jou
3. dat dit land, met zijn extreem hoge loonlasten (en extreem lage lasten op inkomsten uit bezittingen en kapitalen) wel behoort tot de rijkste regio van de wereld, en waar de modale burger zelfs in crisistijden als deze, blijkens consumenten- en vakantirijzencijfers, in vergelijking met de meeste andere geindustrialiseerde landen, helemaal geen reden tot klagen heeft.
Oud 8 juli 2009, 08:57   #16
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mag ik er op wijzen:
1. dat de niet-werkenden, een kleine groep uitzonderingen daar gelaten, bestaat uit mensen die,
- ofwel op verdiende rust zijn, na lang mee deze maatschappij te hebben opgebouwd, en er voor gezorgd hebben dat jij nu kan werken...
- ofwel uit mensen die er niet zelf hebben voor gekozen om niet te werken (werkzoekenden, zieken, gehandicapten, schoolgaanden enz.)
2. dat het grootste deel van wat jij afstaat aan de gemeenschap rechtstreeks en onrechtstreeks via allerlei openbare diensten en insfrastucturen, terugvloeit naar jou
3. dat dit land, met zijn extreem hoge loonlasten (en extreem lage lasten op inkomsten uit bezittingen en kapitalen) wel behoort tot de rijkste regio van de wereld, en waar de modale burger zelfs in crisistijden als deze, blijkens consumenten- en vakantirijzencijfers, in vergelijking met de meeste andere geindustrialiseerde landen, helemaal geen reden tot klagen heeft.
renaat, of ze iets afschaffen of niet kan mij nu net niet schelen.
De crisis met zijn allen betalen zal toch als een paal boven water staan.
In italie krijgt iedereen 800euro blijkbaar, zo was toch te horen in de zone van de aardbeving. En hoe grappig toch allemaal: niemand die eigenlijk moet werken, vroeger als uw huis instortte, begon je met vereende krachten alles terug te bouwen. Nu moet je gewoon in een tentenkamp zitten, steun ontvangen en wachten.

De sociale sector mag zichzelf eens heruitvinden. Neem bvb de sociale sector een groot 'reconversiemaatschappij' zou zijn, dan zou iedereen die werkloos zijn automatisch beginnen met archieven scannen, scholen renoveren, en alterantieve energie uitwerken.
Als elke asielzoeker, elke werkloze voor de steun die hij krijgt arbeid zou verrichten, groeit het BNP van Belgie met meer dan 10%.... Ik zou dat het proberen waard vinden, en de weg uit de crisis vinden.
Maar enfin bljikbaar is mijn idee niet sociaal genoeg ??? Ik vind als een mens het pavloviaanse model verlaat, dat er duidelijk iets mis is, je leert de mensen gewoon veredeld bedelen aan de sociale sector. De criteria om te voldoen worden uw targets om te leven. Dus los in die sector dat probleem op ?? Zie je daar geen mogelijkheden ???

En de privésector, die is al aan het inleveren, als gevolg van de stijgende concurrentie, verminderde inkomsten, verminderde winsten, verminderde bonussen, afvloeiingen... Dus daar moet de mosterd zeker niet gezocht worden, integendeel, misschien eens een pak mensen via dienstencheques arbeid laten verrichten voor de privésector... zou een keigoed idee zijn volgens mij.

En als we de werkweek nu eens weer 10% verhogen voor hetzelfde loon, zou het BNP of de output ook moeten groeien. Meer werk met hetzelfde volk, en minder tijd om te ontspannen... en inderdaad meer rendement of meer inkomsten terug voor de staat

En als we het minimumloon nu eens lastenvrij zouden maken en op 56uur werken zouden zetten ? Welke sectoren zouden daarvan kunnen profiteren en terug arbeid naar belgie kunnen localiseren ? Durf je daar over discuteren zonder te vervallen in de 'rechts is slecht' stigmatisering ???

En als we het model van belasten eens wat zouden verschuiven naar meer lasten op consumptie en minder op arbeid... Want stel u voor, wat voor zin heeft het om bvb de nadelen van overdreven voeding (obesitas), nadelen door verslavingen (longkankers door roken) af te wentelen op de industrie ??? Wat voor zin heeft het pensioenlast te socialiseren onder de privé, maar niet met de overheid ??? Als de volledige overheid haar inkomsten haalt uit de privé ???
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2009, 15:55   #17
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Mag ik er op wijzen:
Op 1: volgens mij is de groep 'uitzonderingen' helemaal niet zo klein. Daarenboven vind ik ook dat er een punt komt waarop mensen dan desnoods maar tijdelijk een job moeten doen die ze an sich liever niet doen. (of ze verliezen hun uitkering).
op 2: dat gevoel heb ik helemaal niet. België scoort extreem laag op zowat elke index die efficientie van de overheid meet. M.a.w. de belg betaalt ivgm de Nederlander, de Duitser, godbetert zelfs igvm een Fransman zich blauw en krijt in ruil een benedengemiddelde service.
Op 3: die rijkdom is een illusie, meer dan dat is dat niet. De officiële staatsschuld is al erg genoeg, de reële is een nachtmerrie, die geschat wordt op geen 100% maar 300%+ van het BBP.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 8 juli 2009 om 15:55.
Oud 8 juli 2009, 16:16   #18
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Leve de nieuwe regering!
Onder impuls van de sossen. Wederom straffen ze de werkende vlaming.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2009, 16:22   #19
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Op 1: volgens mij is de groep 'uitzonderingen' helemaal niet zo klein. Daarenboven vind ik ook dat er een punt komt waarop mensen dan desnoods maar tijdelijk een job moeten doen die ze an sich liever niet doen. (of ze verliezen hun uitkering).
op 2: dat gevoel heb ik helemaal niet. België scoort extreem laag op zowat elke index die efficientie van de overheid meet. M.a.w. de belg betaalt ivgm de Nederlander, de Duitser, godbetert zelfs igvm een Fransman zich blauw en krijt in ruil een benedengemiddelde service.
Op 3: die rijkdom is een illusie, meer dan dat is dat niet. De officiële staatsschuld is al erg genoeg, de reële is een nachtmerrie, die geschat wordt op geen 100% maar 300%+ van het BBP.
1) Die groep is zeer klein. Bekijk de cijfers. Het verdienvermogen van een invalide stijgt bovendien nauwelijks door een herscholing.
De volgende krapuul die mijn vader, terwijl ie niet eens zonder krukken kon staan, wil herscholen tot metser, krijgt met mij af te rekenen. Zeg hem dat maar.
Waarom haalt onze regering de quota niet van tewerkstelling van gehandicapten bij de overheid? Heel eenvoudig omdat wie noch een beetje zelfredzaamheid heeft kunnen herwinnen, met zijn klissen van de ziekenkas wordt gegooid.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2009, 16:32   #20
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat een onzin.

Dé hoofdreden waarom mensen geen werk vinden is ofwel:

- omdat ze zich er te goed voor voelen.

- omdat het niet genoeg opbrengt ivh tot een uitkering waarvoor je niets hoeft te doen.

Iedereen die gezond is van lijf en leden kan een dweil vasthouden he?!? Leg mij dan eens uit waarom het quasi onmogelijk is een vlaamse poetsvrouw of waarom niet poetsman te vinden?
Waarom ? Omdat iemand die vlot nederlandstalig is te hoog gekwalificeerd is om een dweil vast te houden natuurlijk.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be