Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juli 2009, 07:12   #1
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard Nieuwe belastingen : CD&V schaft jobkorting af.

Het was ergens wel te voorspellen :
Peeters zou de VLD kwellen.
Hij heeft nog geen ploeg
maar schiet al voor de boeg.
De belastingsdruk gaat weer flink zwellen.

Read my lips : no new taxes !
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2009, 07:22   #2
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Vind ik helemaal niet erg. Uiteindelijk was dat het doel van de jobkorting. De laagste lonen een duwtje in de rug geven zodat werken aantrekkelijker wordt ipv het bier en worst van Verafstoodt te zijn tijdens de verkiezingsperiode. Als ze nu ook nog eens de notionele interestaftrek afschaffen (maar dat is federaal zeker) dan is dat een goed begin om alle cadeutjes die verder niets uithaalden terug te schroeven. De jokorting zal voor 150.000 nieuwe jobs zorgen ... serieus ....

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 7 juli 2009 om 07:26.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2009, 07:29   #3
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

correcte beslissing, ze kunnen dat geld ergens anders beter gebruiken.
Oud 7 juli 2009, 07:29   #4
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

[quote=Descartes Jr;4216880]

Hoezo nieuwe belastingen?
Oud 7 juli 2009, 07:39   #5
Descartes Jr
Banneling

Standaard

[quote=backfire;4216888]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht

Hoezo nieuwe belastingen?
een inkomen dat men je ontneemt is een belasting en dient om de slecht beheerde schatkist te spijzen.
Oud 7 juli 2009, 07:42   #6
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

[quote=Descartes Jr;4216891]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
een inkomen dat men je ontneemt is een belasting en dient om de slecht beheerde schatkist te spijzen.
het was een korting die ze niet meer toekennen. ma bon, what's in a name??
Oud 7 juli 2009, 08:06   #7
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Als ik je elke week 50 euro geef en ik stop er dan mee dan is dat geen belasting.

Laatst gewijzigd door Gwyndion : 7 juli 2009 om 08:07.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2009, 08:19   #8
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Als ik je elke week 50 euro geef en ik stop er dan mee dan is dat geen belasting.
de korrekte vergelijking zou zijn: als ik je elke week 100 euro afpak en ik geef er 50 terug, en dan stop ik ermee...
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2009, 09:53   #9
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

[quote=Descartes Jr;4216891]
Citaat:
Die jobkorting is geen inkomen.

(edit) zeg, zit ik hier tegen mezelf te quoten?! Gelieve de quote tags correct te gebruiken zodat ik hier geen mal figuur sla

Laatst gewijzigd door backfire : 7 juli 2009 om 09:54.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2009, 11:43   #10
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Wel als ik er eerst een job voor heb uitgeoefend.
Oud 7 juli 2009, 11:57   #11
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
(edit) zeg, zit ik hier tegen mezelf te quoten?! Gelieve de quote tags correct te gebruiken zodat ik hier geen mal figuur sla
ik maak het geregeld ook mee
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2009, 12:39   #12
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Een beetje recapituleren. Deze jobkorting is weg, hoe marginaal ook.
De wettelijke pensioenen gaan zakken en in ruil vraagt men om langer te werken.
Kortom, een zoveelste incentive om te gaan doppen en niets te doen.
Want met SPA vlaams en PS federaal blijft het pamperen aan de lopende band.
Iets gehoord van het afschaffen van de provincies , het luizejobke van dochter Martens, een win for life voor Laurent/Astrid (die moeten uiteraard niet inleveren),...

Maar er is een oplossing voor de pensioenen. Men spreekt van de 4de peiler namelijk uw huis.
Te verkopen bij pensionering en stilaan opeten, de banken kunnen er nog goed aan verdienen.
Wie geen huis heeft wordt uiteraard gepamperd.

Besluit : een gans leven dokken van de middenklasse voor een kleine return, bijverzekeren voor dit en dat en we zitten nu al met de hoogste schuld en de hoogste belastingen

Hier past een welgemeende dank aan BSP-PVV-CVP !

Al wat we gezegd hebben voor 7 juni, we kunnen de basic line gewoon doortrekken.

CDV gaat in 2011 een SPA/VLD klap krijgen.

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 7 juli 2009 om 12:41.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2009, 22:06   #13
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nieuwe belastingen : CD&V schaft jobkorting af.
"Onder belasting (in België ook wel taks genoemd) wordt verstaan een algemene, verplichte betaling aan de overheid door een rechtssubject, waartegenover geen individuele prestatie van die overheid aan dat rechtssubject staat. Belastingen worden geheven op grond van een wet (het zogenoemde legaliteitsbeginsel)."

Ik hoop dat ik een beetje geholpen heb om deze nonsens de wereld uit te helpen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2009, 22:46   #14
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
"Onder belasting (in België ook wel taks genoemd) wordt verstaan een algemene, verplichte betaling aan de overheid door een rechtssubject, waartegenover geen individuele prestatie van die overheid aan dat rechtssubject staat. Belastingen worden geheven op grond van een wet (het zogenoemde legaliteitsbeginsel)."

Dat hebt U inderdaad....

Vindt U het ook normaal dat men op een bedrijfswagen tot 3 maal toe belasting heft....BTW,Inschrijvingstaks gebaseerd op het aantal PK/cylinderinhoud en een co2 taks er bovenop....

Vindt U het normaal dat men op brandstof op de normale basisprijs eerst accynzen berekend en dan op het totaal aan brandstofprijs én accynzen nog eens BTW heft...

Vindt U het normaal dat gas en electriciteit aan het hoogste BTW tarief belast worden....

Vindt U het normaal dat ieder overuur gepresteerd en uitbetaald onder een belastingstaxatie van méér dan 70 % op het verdiende bedrag valt....

Vindt U het normaal dat de heren politici ongestraft kunnen cumuleren zonder onder een hogere belastingstaxatie te vallen...

Vindt U het normaal dat een politici die rijdt met een wagen wiens verbruik en onderhoud door de staat wordt betaald nog recht heeft op een riante kilometervergoeding,een veelvoud van wat de werkende mens krijgt ....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2009, 23:47   #15
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Vindt U het ook normaal dat men op een bedrijfswagen tot 3 maal toe belasting heft....BTW,Inschrijvingstaks gebaseerd op het aantal PK/cylinderinhoud en een co2 taks er bovenop....

Vindt U het normaal dat men op brandstof op de normale basisprijs eerst accynzen berekend en dan op het totaal aan brandstofprijs én accynzen nog eens BTW heft...

Vindt U het normaal dat gas en electriciteit aan het hoogste BTW tarief belast worden....

Vindt U het normaal dat ieder overuur gepresteerd en uitbetaald onder een belastingstaxatie van méér dan 70 % op het verdiende bedrag valt....
Ja.

Citaat:
Vindt U het normaal dat de heren politici ongestraft kunnen cumuleren zonder onder een hogere belastingstaxatie te vallen...

Vindt U het normaal dat een politici die rijdt met een wagen wiens verbruik en onderhoud door de staat wordt betaald nog recht heeft op een riante kilometervergoeding,een veelvoud van wat de werkende mens krijgt ....
Neen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2009, 00:15   #16
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja.
Zélfs nog akkoord dat de werknemer van staatswege uit financieel wordt afgestraft omdat hij flexibel moet wezen van zijn werkgever....

Citaat:
Neen.
hela, toch op één punt volledig akkoord, alleen spijtig dat nét dat punt de regeltjes hier in dit land maakt,en er ter gelijkertijd zelf aan ontsnapt door hun beroemde achterpoortjes....

Tijd voor een goeie ouwe revolutie Jaani....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2009, 07:41   #17
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:

Een belasting die men eerst 'afschaft' door ze terug te betalen en nadien weer invoert is en blijft een belasting. Zoek maar eens het tegengestelde op van ontlasting.

Jij hoort echt wel thuis in het wereldje van de casuïstieke politieke advokaten die menen dat je met woorden alles uitgelegd krijgt. Niet voor niets betalen advokaten geen BTW. Wat is hun trouwens 'toegevoegde' waarde ?
Oud 8 juli 2009, 08:49   #18
Descartes Jr
Banneling

Standaard Nieuwe belasting : kilometerheffing op auto's

Chris Peeters belooft gezinnen steun
en de zorgsector zingt dra een deun.
De ambtenarij
blijft veilig langszij
maar de ondernemers krijgen een dreun.

Vlug Chris, iedereen is toch met congé.

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 8 juli 2009 om 08:49.
Oud 8 juli 2009, 09:18   #19
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat hebt U inderdaad....

Ja ik vind dat normaal, en die cumul vind ik ook niet erg (hoe meer mensen werken hoe beter)
ik vind het niet normaal dat er altijd van die ontsnappingsroutes zijn, voor de ene niet en de andere wel...

Ik vind het wel erg: lasten uitvinden voor de burgers, en ontsnappingsroutes bedenken voor enkele...

Kijk als je BTW heft op privéconsumptie, dan moet die BTW dan ook altijd geheven worden... op die privéconsumptie en ook dus voor bedrijfswagens. (dat gebeurt dus inderdaad ook gedeeltelijk door de correctie)

Nu als je daar verder over redeneert is er gewoon één ding pervert: als het doel is het gedrag van een consument aan te passen, dan komt dit gedrag onaangepast in sommige gevallen. Neem nu bvb een bedrijfswagen met 2liter of 3liter? Tenzij een grotere leaseprijs, maar feitelijk bestaat er geen enkele systeem waar de gebruiker dit verschil voelt. Daarom schaf het af of corrigeer het

BTW is een last, die als doel heeft dat de eindconsument betalt, en dat de export er geen last van heeft. Maar alles kopen in een vennootschap heeft als gevolg dat je alles lastenvrij koopt.... Dat klopt zolang de goederen hun functie in een vennootschap hebben, dat klopt niet als de goederen een persoonlijk voordeel hebben.

Concreet weet ik niet waarom bvb maaltijden aftrekbaar moeten zijn ? Ik heb nog nooit een vennootschap weten eten, slapen, drinken. ALs je mensen wilt tot zuinigheid aansporen en energieeffcientie zorg je dat die ontsnappingsroutes daar niet zijn...

Daarom noem het BIW, belasting op interne waarde, daarmee bedoel ik belast alles zolang het in Belgie blijft. Maar ook alles die belgie binnenkomt. Defiscaliseer het wanneer het belgie buitenkomt. En geen van die truken via luxemburg etc; Het doel moet gewoon zijn dat alle energie intern in belgie zonder vervalsing van concurrentie tussen verschillende systemen op een ecologisch evenwichte manier belast worden. En dan kom je er wel uit dat het doel is dat ons gedrag op die manier zuiniger wordt. En als de lat voor iedereen gelijk ligt (dus niet een jetset die via vennootschapsconstructies zit te spelevaren om zijn belastingen een beetje op te souperen...) dan wordt het pas aangenaam betalen...

De fout van de BTW is ook dat hij jaloezie gebaseerd is. De luxegoederen en basisgoederen idee... De BTW is een soort flat-tax feitelijk... binnen een groep, maar met die fout dat diegene die goederen binnen een vennootschap gebruiken die taks zelfs niet moeten betalen... En dan kan wel een slok op de borrel schelen, vooral als het feitelijk allemaal defiscalisatie is. Het beste zou je die defiscalistie gewoon volledig stilleggen.

Feitelijk zou de BTW bvb een som moeten zijn van 'ongezond' 'milieuonvriendelijk' 'CO2 vervuilend' en die som van die factoren zou het gedrag van de consument moeten beinvloeden in zijn keuze naar 'gezonde' 'milieuvriendelijke' en (CO2 arme( produkten...
concreet voorbeeld
groenten 0 %
vlees 6%µ
limonade 20%
chocolade 100%

ander voorbeeld (volgens energieefficientie, of C2C principes in productie of toekomstig verbruik bvb)
honda insight 6%
fiat punto 20%
hummer 50%

Laatst gewijzigd door brother paul : 8 juli 2009 om 09:30.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2009, 11:49   #20
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nu denk dat al degenen die de jobkorting niet meer gaan ontvangen, lak hebben aan de definitie van belastingen.
Trouwens als ge het mij vraagt, is een belastingsvermindering die wordt afgeschaft, wel degelijk een nieuwe belasting. In elk geval zal de "algemene, verplichte betaling aan de overheid, door de rechtssusbjecten" erdoor verhogen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be