![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Ik wou dit al eerder posten, want het is al tijdje geleden, maar ik ben lang verbannen van dit forum. De Rottweiler van God verwerpt de evolutieleer. Moet deze man niet in de psychiatrie opgenomen worden?
Zaterdag 14 April 2007
Laatst gewijzigd door Dycore : 16 mei 2007 om 13:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Graag zou ik de uitspraak van Benedictus zien waar hij daadwerkelijk beweert wat er in de titel van het artikel staat.
Ook JP II vond dat de evolutieleer aanleiding gaf tot diepere vragen waar hij het bestaan van god uit afleidde, dus veel verschil met Benedictus zie ik nog niet.
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() "Darinisme" "neo-darwinisme" is op zich geen "evolutieleer". Men mag gerust een verschil maken tussen de wetenschappelijke biologische benadering
van het ontstaan en de ontikkeling van het leven en de religieuze en filosofische benadering van het verschijnsel "leven". De evolutie op zich is geen ontkenning of bevestiging van het bestaan van een godheid of intelligente designer - noch is de huidige stand van de wetenschappen (in het algemeen) te beschouwen als een eindpunt - er is altijd nog een spirituele worsteling met de beperkingen van de mens naar lichaam en geest. Het vaststellen dat een wetenschappelijke theorie vragen opwerpt die de wetenschap op zich overstijgen is absoluut geen verwerping van wetenschap op zich.
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Filosofische benaderingen van het verschijnsel leven kunnen best, zolang ze niet in tegenstrijd zijn met wetenschappelijke bevindingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zou God de pausmobiel ontworpen hebben ? ![]()
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() De mens stamt dan ook niet af van een aap.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Bovendien is iedereen vrij te geloven wat hij wilt. De kerk en de paus aanvallen omdat ze vragen stellen bij de evolutieleer maar anderzijds zwijgen jullie wel over het feit dat de meeste moslims de evolutieleer niet aanvaarden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Van wie of wat dan wel ?
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Als ik zeg dat ik geloof dat ik de volgende Jezus ben en dat God eigenlijk kwaadaardig is, dan geloof ik wat ik wil, maar kom ik wel in de psychiatrie terecht. Waarom komt Benny niet in de psychiatrie terecht? Ik geef meteen het antwoord: omdat hij gesteund wordt door miljoenen andere zotten.
Laatst gewijzigd door Dycore : 16 mei 2007 om 14:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Laatst gewijzigd door Dycore : 16 mei 2007 om 14:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zou God tevreden zijn met rondvliegende en rondrijdende gezanten in een tijd van CO2 vervuiling ? Zou Hij die heilig verklaren ?
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 16 mei 2007 om 14:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar om u te plezieren weerleg ik graag wat zij in De Morgen schreef: http://www.katholieknederland.nl/act...FJaar2006.html
Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 16 mei 2007 om 14:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Men zal over u praten omdat u een afwijkende mening heeft. U komt ongetwijfeld nog aan bod in de lessen psychologie op de universiteit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik heb nog geen enkele uitspraak van de paus gelezen waaruit blijkt dat hij de kant van het creationisme kiest. In de tekst van Tina De Gendt staat er in ieder geval geen.
![]() |